[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:58

Ja inderdaad. En dat terwijl ik het idee had dat hij weer wat was ingeslonken. :=

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:11

Wat een mooi dier. Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:03

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten, super knap zijn ze!
Ach zo leuk is nanne en wat ziet die er goed uit gaat die nog naar de keuring?
Mijn merrie is weer lekker thuis na een maand in training te hebben gestaan bij de mersken, vrijdag was de keuring helaas geen premie voor mn merrie , te veel spanning en showde helaas niet
Maar niet voor niks want ze zier er onwijs goed uit en heeft zeker vooruitgang geboekt, volgend jaar maar met veulen proberen hopelijk!

Iemand van jullie nog naar de keuring geweest?

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:52

sannahtris schreef:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten, super knap zijn ze!
Ach zo leuk is nanne en wat ziet die er goed uit gaat die nog naar de keuring?
Mijn merrie is weer lekker thuis na een maand in training te hebben gestaan bij de mersken, vrijdag was de keuring helaas geen premie voor mn merrie , te veel spanning en showde helaas niet
Maar niet voor niks want ze zier er onwijs goed uit en heeft zeker vooruitgang geboekt, volgend jaar maar met veulen proberen hopelijk!

Iemand van jullie nog naar de keuring geweest?

Jammer hoor.
Hopelijk volgend jaar meer geluk!

Mijn verzorgster haalde Emma gister uit de wei en liep niet zuiver, alsof haar knie op slot schiet steeds. Vandaag zag het er beter uit, maar baart mij wel zorgen.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:56

Mijn vriend doet grondwerk met mijn Fries en gaat ermee naar het bos.
Ik rij voornamelijk dressuur met haar.

Vandaag was hun 2e buitenrit.
Ze hadden de gang er mooi in. :D
Afbeelding

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:02

Wat jammer sannahtris. Hopelijk laat ze zich volgend jaar beter zien.

Ik wilde Nanne wel voor de keuring hebben maar 2 dagen nadat ik het besloten had werd hij ziek. Nu is ie wel weer beter maar ik ga dit jaar niet meer. Straks eerst lekker de opfok in en dan maar rustig bekijken of en wanneer ik hem voor de keuring doe.

Zonnebloem, fijn dat Emma vandaag weer wat beter liep. Snap dat het je zorgen baart, nooit fijn wanneer je paard niet goed loopt.

Boemel, mooi tempo inderdaad. :')

Nairua
Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:01

Blijven prachtige paarden, die Friezen

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:39

ThornForest schreef:
Gefeliciteerd Suus. Ben je al bekend in de Friezen of is dit je eerste?


Ik heb 6 jaar een Fries voor iemand anders gereden.
Dit is dus m'n eerste eigen Fries (voor haar een kwpn gehad)

Bij het ophalen liep ze met 2x steken al zo de trailer op, totaal niet vernomen onderweg.. Ze stond mooi te kijken.
Op stal aangekomen, heeft ze even voor die middag een stukje land voor haar alleen gekregen, met contact met de andere paarden. Ging super goed!

Gister voor het eerst even gereden, ook weer super! Gaf geen kik om alles wat er te zien was.
Met uitstappen maar direct een rondje over het terrein gedaan waar ze nog druk aan het bouwen zijn haha. Dus zijn tussen alle bouwmaterialen door gekomen, langs de vrachtwagen, stukje over de weg en toen weer de ree op naar stal.

Heerlijk zo'n nuchter dier!
Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:37

Superfijn Suus.

Ik ben op zoek naar een andere stal voor Emma, dus ik had iets gevonden waar ze meer buiten komt.
Nemen ze geen Barokke rassen en koudbloeden aan -O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:12

Klinkt super Suus!! _/-\o_

Nouja... dat is gek Zonnebloem :? Gaven ze ook aan waarom? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar :P

Ons topic wordt gepromoot op de bokt-facebook-pagina!! :):) En ze hebben een foto van Dije gebruikt daarvoor haha :D Kreeg gelijk van alle kanten berichtjes := <3

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:15

xXutopiaXx schreef:
Klinkt super Suus!! _/-\o_

Nouja... dat is gek Zonnebloem :? Gaven ze ook aan waarom? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar :P

Ons topic wordt gepromoot op de bokt-facebook-pagina!! :):) En ze hebben een foto van Dije gebruikt daarvoor haha :D Kreeg gelijk van alle kanten berichtjes := <3

Ow wat leuk, ik ga zo even kijken haha.

Nou waarschijnlijk willen ze alleen maar kwpn'ers ofzo... Ben benieuwd wat voor excuus ze hadden als ik een Appaloosa had oid.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:20

Haha ja inderdaad :') Vind het maar raar... :?

lobkewikjem

Berichten: 258
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:45

Net een geweldige foto ontvangen van de veulenkeuring afgelopen zaterdag.

Nieske (fonger478 x Andries415)

Afbeelding


Ze liep de stap slecht voor haar doen, maar in de draf was mw in haar element. Hierdoor ontving ze toch nog een 2e premi.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:51

Knap kind <3 En mama mag er ook wezen!!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:02

Mooie foto lobkjewikjem.

Hier in de buurt neemt ook een stal geen Friezen/koudbloeden aan. Hun doen het niet omdat ze eigenlijk alleen maar warmbloeden hebben waar veel meer temperament in zit. Een Fries zou daar in sneuvelen wanneer die bij hun in de kudde komt volgens hun.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:47

ThornForest schreef:
Mooie foto lobkjewikjem.

Hier in de buurt neemt ook een stal geen Friezen/koudbloeden aan. Hun doen het niet omdat ze eigenlijk alleen maar warmbloeden hebben waar veel meer temperament in zit. Een Fries zou daar in sneuvelen wanneer die bij hun in de kudde komt volgens hun.


Bijzonder!
Mijn Friezen zijn beide behoorlijk wakkere types. Kunnen best de boel op stelten zetten. Flink rennen en bokken.

Wel zijn het beide echte goedzakken. Ze vinden het gewoon al snel prima dat een ander paard de baas speelt.

Mijn jongste merrie heeft wel een bepaalde tolerantie. Is lief en braaf totdat ze de pestkop helemaal beu is. Dan slaat ze echt wel van zich af.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:52

:wave: Ik kom ook maar eens mee kletsen.

boemel schreef:
Mijn jongste merrie heeft wel een bepaalde tolerantie. Is lief en braaf totdat ze de pestkop helemaal beu is. Dan slaat ze echt wel van zich af.

Precies wat mijn merrie dus ook doet.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:58

ThornForest schreef:
Mooie foto lobkjewikjem.

Hier in de buurt neemt ook een stal geen Friezen/koudbloeden aan. Hun doen het niet omdat ze eigenlijk alleen maar warmbloeden hebben waar veel meer temperament in zit. Een Fries zou daar in sneuvelen wanneer die bij hun in de kudde komt volgens hun.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de reden, want daar heb je een eigen weide dus ze staan wel naast elkaar, maar niet in een kudde.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:16

Nou Floris kan eerder naar de trainings stal dan verwacht! Aanstaande dinsdag mag hij naar haar toe, om zadelmak te worden.. spannend!!!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:43

kusvoorjou schreef:
Nou Floris kan eerder naar de trainings stal dan verwacht! Aanstaande dinsdag mag hij naar haar toe, om zadelmak te worden.. spannend!!!


Spannend, waar gaat hij heen?

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:48

Zonnebloem92 schreef:
Superfijn Suus.

Ik ben op zoek naar een andere stal voor Emma, dus ik had iets gevonden waar ze meer buiten komt.
Nemen ze geen Barokke rassen en koudbloeden aan -O-


Ik weet wel waarom.... omdat je dan het mooiste paard van stal hebt }> haha nee geintje. De grap is, Picasso staat op een stal die deels manege is en deels pensionstal. Veel van die kleine meisjes zijn helemaal verliefd op hem, vragen ze altijd of ze hem mogen aaien en knuffelen etc. maar de stalhouder heeft niets met dit ras. Dus ik zeg altijd tegen hem, het wordt toch tijd dat je een Fries erbij koopt voor je manegeklanten :+


Mooi veulen lobkewikjem!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:08

Ik heb weer is opgeven voor wedstrijd na hele tijd L2

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:21

Lys_PPA schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Superfijn Suus.

Ik ben op zoek naar een andere stal voor Emma, dus ik had iets gevonden waar ze meer buiten komt.
Nemen ze geen Barokke rassen en koudbloeden aan -O-


Ik weet wel waarom.... omdat je dan het mooiste paard van stal hebt }> haha nee geintje. De grap is, Picasso staat op een stal die deels manege is en deels pensionstal. Veel van die kleine meisjes zijn helemaal verliefd op hem, vragen ze altijd of ze hem mogen aaien en knuffelen etc. maar de stalhouder heeft niets met dit ras. Dus ik zeg altijd tegen hem, het wordt toch tijd dat je een Fries erbij koopt voor je manegeklanten :+


Mooi veulen lobkewikjem!


Haha ja dat zal het zijn :P
Nou moet de stal eigenaar er bij jou toch maar aan geloven denk ik, Friezen zijn ook gewoon super leuk en knap <3
Maar ik weet nog dat ik 6 jaar geleden riep: Echt geen Fries. De liefde is langzaam aan gegroeid denk ik, geen idee hoe want voor mijn zoektocht had ik überhaupt nooit een Fries gereden :')

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:31

Ach ik was a vroeger van de Spanjaarden. Eigenlijk alles wel wat Barrock was. Maar ik rijd ook graag aangespannen. Dus daardoor kregen friezen opeens een streepje voor.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:41

Wat raar dat er geen Friezen / koudbloeden geaccepteerd worden op stallingen, had ik persoonlijk nog nooit van gehoord.

Im is vanochtend weer door de osteopaat behandeld, stuk vooruitgang t.o.v. een half jaar geleden, dus ik was weer helemaal blij <3