misselijk in de auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 11:13

Beste bokkers,

Ik ben een weekendje naar texel gegaan en ben hier ziek geworden. Zometeen aan het eind van de middag vertrekken we terug naar huis, maar eergister werd ik ook misselijk toen ik 5 minuten in de auto zat. Heeft iemand tips om zometeen niet misselijk te worden op de boot en daarna? Na de boot moet ik nog 2 uur in de auto zitten.

Met vriendelijke groet,

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:18

Ik zweer bij primatour, gewoon te koop bij de lokale drogist. Dit werkt bij mij het beste :)

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:19

Primatour inderdaad. Jaaaarenlange ervaring met wagenziekte en het werkt echt.

(En jezelf even laten testen he!)

Beterschap!

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 11:38

Simbaa schreef:
Primatour inderdaad. Jaaaarenlange ervaring met wagenziekte en het werkt echt.

(En jezelf even laten testen he!)

Beterschap!


Dan gaan we de terugweg even daarheen

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:49

Justme_Lisaa schreef:
Ik zweer bij primatour, gewoon te koop bij de lokale drogist. Dit werkt bij mij het beste :)


Dit. Ik slik deze altijd als ik langer dan een uur als bijrijder bij iemand in de auto moet zitten. Als ik zelf rijd heb ik geen last van wagenziekte.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:52

Dacht dat primatour uit de handel was?

Maar idd een fijn middel!

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:54

Ik gebruik cinnarizine tabletjes, werken bij mij goed.
Je zou ook nog gember of gember snoepjes kunnen proberen

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 11:55

ThreeFingers schreef:
Dacht dat primatour uit de handel was?

Maar idd een fijn middel!


Ik kan het inderdaad niet meer vinden op de site van Kruidvat staat dat de site niet meer bestaat

Kaatje_S schreef:
Ik gebruik cinnarizine tabletjes, werken bij mij goed.
Je zou ook nog gember of gember snoepjes kunnen proberen


Kan je die alleen bij een apotheek halen?

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:58

Oh ik zeg het verkeerd, ik heb inderdaad een andere. Ik gebruik suprimal. Goed eten van te voren, want anders kan deze zwaar op de maag liggen is mijn ervaring.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:00

ThreeFingers schreef:
Dacht dat primatour uit de handel was?

Maar idd een fijn middel!

Geloof dat er vorig jaar een probleem met de productie was. Even snel Googlen en bij deonlinedrogist, Etos en AH kan ik ze, online, nog wel in mijn mandje doen...
Maar wellicht dat TS wel even een paar winkels af moet om ze te kunnen vinden...

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 12:15

Blacky94 schreef:
ThreeFingers schreef:
Dacht dat primatour uit de handel was?

Maar idd een fijn middel!

Geloof dat er vorig jaar een probleem met de productie was. Even snel Googlen en bij deonlinedrogist, Etos en AH kan ik ze, online, nog wel in mijn mandje doen...
Maar wellicht dat TS wel even een paar winkels af moet om ze te kunnen vinden...


En das geen pretje in texel

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:17

Jahoor vorige week nog Primatour gehaald bij het Kruidvat. Neem het eigenlijk altijd in als ik langer dan een uur bijrijder ben en als ik met het vliegtuig ga.

De boot vermijd ik wel echt om deze reden, veel te bang om zeeziek te worden.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:21

Op de boot kijken met ontspannen blik naar de horizon. Wat er ook gebeurd en lekker buiten gaan staan. Dat helpt echt. Van te voren minstens een uur, een beetje licht eten, niet te veel. Doordat je naar de horizon kijkt doet dat iets positiefs met je evenwichtsgevoel want je ziet de golvende beweging vele male minder daar jij je fixeert op de stilstaande lijn→ horizon.
In de auto voorin gaan zitten, raampje open en de chauffeur vragen zeer rustig te rijden als het gaat om optrekken en afremmen, net als in de bochten deze zeer rustig nemen.
Hier een ervaringschauffeur met een kindje dat zo vreselijk ziek was in de auto. Hij kreeg ook wat pilletjes (ik weet niet meer wat) maar alleen bij mij in de auto werd hij niet ziek. Bij alle anderen mensen ...zo zielig.
Sterkte meid, is niet grappig.

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:24

Er zijn meerdere merken en namen voor tabletjes tegen reisziekte. Gewoon even vragen bij de drogist. Misschien heeft een supermarkt het ook wel.
Cinnarizine is een van de werkzame stoffen, deze werkt snel (binnen half uur) en middellang, tot ca 4 uur. Er is een andere stof die langer zou werken, maar dit is de meest gebruikte.

En een soepele rijstijl helpt ook. Plus het in de verte kijken! Niet lezen boek/ telefoon etc..

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:26

Voorin zitten en met de chauffeur meekijken. Beetje chauffeur kan ook rekening houden met reisziekte.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 12:27

pien_2010 schreef:
Op de boot kijken met ontspannen blik naar de horizon. Wat er ook gebeurd en lekker buiten gaan staan. Dat helpt echt. Van te voren minstens een uur, een beetje licht eten, niet te veel. Doordat je naar de horizon kijkt doet dat iets positiefs met je evenwichtsgevoel want je ziet de golvende beweging vele male minder daar jij je fixeert op de stilstaande lijn→ horizon.
In de auto voorin gaan zitten, raampje open en de chauffeur vragen zeer rustig te rijden als het gaat om optrekken en afremmen, net als in de bochten deze zeer rustig nemen.
Hier een ervaringschauffeur met een kindje dat zo vreselijk ziek was in de auto. Hij kreeg ook wat pilletjes (ik weet niet meer wat) maar alleen bij mij in de auto werd hij niet ziek. Bij alle anderen mensen ...zo zielig.
Sterkte meid, is niet grappig.


Het probleem is dat je in de auto blijven zitten in de boot dus nier van je af kan kijken. Je mag je auto niet uit.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:30

Neemt de boot geen 'losse' passagiers mee dan? Geen mensen met fietsen etc?
Kost je hooguit een eigen ticket, maar dan ga je toch apart aan boord ipv in de auto?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:30

Ik heb ooit eens reistabletten in Spanje gehaald. Weet niet wat daar in zat maar het werkte als een tierelier maar tegelijkertijd alsof ik een slaappil had genomen.

Zou inderdaad eens bij de drogist vragen al heb ik vroeger met ernstige reisziekte ook wel paracetamol geslikt, verder zeker kijken of je voorin kunt zitten, zorg voor wat frisse lucht, sommige mensen stellen dat je een krant onder je kont kunt doen en wat bij mij zelf de grootste trigger is, is een specifieke autogeur. Als je kan zorgen dat de auto een aangename geur heeft, kan dit voor verminderde wagenziekte zorgen.

Voor de boot heb ik weinig andere adviezen behalve reispillen.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:32

Photograph schreef:
Kaatje_S schreef:
Ik gebruik cinnarizine tabletjes, werken bij mij goed.
Je zou ook nog gember of gember snoepjes kunnen proberen


Kan je die alleen bij een apotheek halen?


Nee, zover ik weet kan je die ook bij een drogist krijgen, etos bv.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:35

Suprimal werkt ook gewoon tegen zeeziekte.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:42

Photograph schreef:
pien_2010 schreef:
Op de boot kijken met ontspannen blik naar de horizon. Wat er ook gebeurd en lekker buiten gaan staan. Dat helpt echt. Van te voren minstens een uur, een beetje licht eten, niet te veel. Doordat je naar de horizon kijkt doet dat iets positiefs met je evenwichtsgevoel want je ziet de golvende beweging vele male minder daar jij je fixeert op de stilstaande lijn→ horizon.
In de auto voorin gaan zitten, raampje open en de chauffeur vragen zeer rustig te rijden als het gaat om optrekken en afremmen, net als in de bochten deze zeer rustig nemen.
Hier een ervaringschauffeur met een kindje dat zo vreselijk ziek was in de auto. Hij kreeg ook wat pilletjes (ik weet niet meer wat) maar alleen bij mij in de auto werd hij niet ziek. Bij alle anderen mensen ...zo zielig.
Sterkte meid, is niet grappig.


Het probleem is dat je in de auto blijven zitten in de boot dus nier van je af kan kijken. Je mag je auto niet uit.


O sorry dat wist ik niet. Ik volg de covid maatregelen niet zo in Nederland.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:46

Ik neem zelf cinnarizine van de kruidvat. Heb ook wel primatour gebruikt, werkt idd ook goed, maar daar wordt ik slaperig van.
En niet lezen of op de telefoon zitten. Het rijden van de chauffeur heeft zeker ook invloed.

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:47

Photograph schreef:
pien_2010 schreef:
Op de boot kijken met ontspannen blik naar de horizon. Wat er ook gebeurd en lekker buiten gaan staan. Dat helpt echt. Van te voren minstens een uur, een beetje licht eten, niet te veel. Doordat je naar de horizon kijkt doet dat iets positiefs met je evenwichtsgevoel want je ziet de golvende beweging vele male minder daar jij je fixeert op de stilstaande lijn→ horizon.
In de auto voorin gaan zitten, raampje open en de chauffeur vragen zeer rustig te rijden als het gaat om optrekken en afremmen, net als in de bochten deze zeer rustig nemen.
Hier een ervaringschauffeur met een kindje dat zo vreselijk ziek was in de auto. Hij kreeg ook wat pilletjes (ik weet niet meer wat) maar alleen bij mij in de auto werd hij niet ziek. Bij alle anderen mensen ...zo zielig.
Sterkte meid, is niet grappig.


Het probleem is dat je in de auto blijven zitten in de boot dus nier van je af kan kijken. Je mag je auto niet uit.

Je mag er wel uit maar liever niet idd. Als je eruit gaat dan moet je een mondkapje op, lijkt me als misselijk bent ook niet bevordelijk. Denk dat je naar de drogist moet en ook zorgen dat je genoeg zakjes mee hebt voor als je wel moet overgeven. Gelukkig waait t niet hard dus dan is de boot niet zo schommelig

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:49

Photograph schreef:
Kaatje_S schreef:
Ik gebruik cinnarizine tabletjes, werken bij mij goed.
Je zou ook nog gember of gember snoepjes kunnen proberen


Kan je die alleen bij een apotheek halen?

Ik haal ze altijd gewoon bij Kruitvat

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 13:07

Ibbel schreef:
Neemt de boot geen 'losse' passagiers mee dan? Geen mensen met fietsen etc?
Kost je hooguit een eigen ticket, maar dan ga je toch apart aan boord ipv in de auto?


Daar zat ik ook al aan te denken, kijken zo even of we dat kunnen regelen