Zouden jullie iets durven boeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:32

Mei 2021 trouwen mijn vriend en ik. Wij waren dus druk bezig met alles te plannen toen de corona begon. Wij hebben nog 9 maand te gaan, maar nu beginnen er berichten binnen te sijpelen dat wij nog zeker een jaar rekening moeten houden met bubbels. Er wordt ook afgeraden om nog iets van groot feest te plannen.

De vraag is dus: En nu? Nemen wij het risico en leggen wij nog een zaal vast? Of houden wij nu al rekening met een klein feest? Probleem is dat eventlocatie’s niet verplicht zijn het voorschot terug te geven.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:11

Is het mogelijk om in de contracten vast te laten leggen dat je geld terug krijgt mocht het ivm corona niet door gaan?

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:15

Inderdaad, zijn er geen opties daarin?
Die locaties hebben nu helemaal geen feesten, dus geen inkomsten, dus die zullen al lang blij zijn met een belofte van 'misschien' inkomen in Mei. Ik zou met ze in overleg gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:18

Nee dat willen ze niet. Moest het geannuleerd worden mogen zij zich beroepen op overmacht en het voorschot houden. Dus voor hun is het veel interessanter om een (flink) voorschot te vragen.

Ons idee was om de bubbel op 20 te houden. ‘S ochtend trouwen, daarna naar Bobbejaanland en dan gaan eten. Nu merken wij heel veel tegenwerking van de familie. Wij moeten denken aan de ouderen etc. Nu ben ik nogal van: Ons feest, onze keuze. Maar er reageert echt niemand enthousiast...

Iedereen gaat er vanuit dat alles tegen dan flink is versoepeld maar daar geloof ik niet in. België staat op plaats 4 in Europa qua strenge maatregelen.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:20

Jullie wonen al tijden samen en hebben een kind. Hoe dramatisch is het jullie huwelijk gewoon nog een jaar uit te stellen?
Of eventueel wél te trouwen als dat fiscaal 'nodig' is, maar dan alleen gemeentehuis en verder niets en het feest (en eventueel kerkelijk huwelijk) pas in 2022 vieren?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:39

Ibbel schreef:
Jullie wonen al tijden samen en hebben een kind. Hoe dramatisch is het jullie huwelijk gewoon nog een jaar uit te stellen?
Of eventueel wél te trouwen als dat fiscaal 'nodig' is, maar dan alleen gemeentehuis en verder niets en het feest (en eventueel kerkelijk huwelijk) pas in 2022 vieren?


dat zou mijn keuze ook zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:39

Wel, het eten en de bijhorende zaal is al geboekt. Wij hebben het aantal flink mogen terug schroeven maar alles annuleren wat al is geboekt kost ons een klap geld :) Trouwen doen wij die dag sowieso ivm financiële redenen inderdaad :j

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:41

Als het niet mogelijk is om geld terug te krijgen zou ik niks boeken, of het voorschot bedrag erg laag (laten) maken. De feestlocaties ed mogen ook wel meedenken. Heb je niemand in de familie met een mooie tuin waar je een feest(je) kunt geven? Als de maatregelen versoepeld zijn kun je een tent wegzetten cateraar laten komen. Is het nog niet versoepeld geef je een tuinfeest met een select groepje.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:57

Kan je het ook niet bespreken of het een jaar later kan?Dus ook de zaal dan een jaar later verzetten.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:00

DeMolenhoek schreef:
Wel, het eten en de bijhorende zaal is al geboekt. Wij hebben het aantal flink mogen terug schroeven maar alles annuleren wat al is geboekt kost ons een klap geld :) Trouwen doen wij die dag sowieso ivm financiële redenen inderdaad :j


Dan kan je alsnog 's morgens trouwen en 's avonds met die 20 man gaan eten? Bobbejaanland en feest doe je dan een jaar later?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:00

Als je nog niks besproken hebt zou ik gewoon wachten tot het veilig is. Dan maar 'n jaartje later mocht dat zo zijn.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:02

Ik werk in de reissector en wij krijgen dus heel wat nieuws door, wees maar zeker dat alles tot na de zomer 2021 scherp gaat blijven...

Ik persoonlijk, ga volgend jaar niks plannen :)

Wel straf dat er geen geld niet gerefund wordt, oke overmacht voor iedereen, maar tot hiertoe ken ik 4 koppels die volgend jaar huwen en alles kosteloos hebben kunnen verzetten.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:09

DeMolenhoek schreef:
Nee dat willen ze niet. Moest het geannuleerd worden mogen zij zich beroepen op overmacht en het voorschot houden. Dus voor hun is het veel interessanter om een (flink) voorschot te vragen.

Ons idee was om de bubbel op 20 te houden. ‘S ochtend trouwen, daarna naar Bobbejaanland en dan gaan eten. Nu merken wij heel veel tegenwerking van de familie. Wij moeten denken aan de ouderen etc. Nu ben ik nogal van: Ons feest, onze keuze. Maar er reageert echt niemand enthousiast...

Iedereen gaat er vanuit dat alles tegen dan flink is versoepeld maar daar geloof ik niet in. België staat op plaats 4 in Europa qua strenge maatregelen.

Lekker dan als je je (groot)ouders bloot wil stellen aan drukte in een pretpark. Ik zou ook not amused zijn. Als je je (groot)ouders nog langer gezond en wel in je leven wil, stel je dat trouwfeest gewoon uit tot er een vaccin is.

Overigens is een zoon van een buurtgenoot vorige week mishandeld in Bobbejaanland. Hij was daar met z'n gezin en zei iets tegen iemand die z'n mondkapje niet op wou in de wachtrij en nu ligt hij met 'n kaakfractuur in het ziekenhuis.

Anoniem

Re: Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:28

Mijn grootouders zijn al heel lang volwassen en zelfstandig genoeg om zelf de keus te maken om wel of niet mee te gaan. Aan hun is het nog niet voorgelegd maar als zij niet willen snappen wij dit prima. Ik dwing ze het park niet in dus dat wijzend vingertje kan ook wel wat minder.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:35

Hier gaan heel wat trouwerijen, feesten en partijen niet door. Maar tot nu toe altijd door iedereen gelukt om zonder hoge kosten de boel uit te stellen, verplaatsen.

En in zou niet teleurgesteld zijn als mensen niet enthousiast reageren. In een park is nu gewaagd en logisch dat mensen daar niet op zitten te wachten. Dat kun je ze niet kwalijk nemen. Het is jullie feestje, maar dat betekent niet dat je van anderen kunt verwachten dat ze iets doen wat ze zelf niet willen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:45

Heel veel naaste verwanten voelen zich soort van verplicht om op te komen draven, ook al voelt het zo ontzettend niet goed. Onderschat bridezilla's niet en jarenlange familievetes die bij dit soort gelegenheden kunnen ontstaan.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Zouden jullie iets durven boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:05

Het lijkt me dat je zo’n tijd van te voren wel kunt annuleren toch? Mei 2021 is 9 maanden! Wat een rare onprofessionele organisatie dan. Je zou zeker kosteloos moeten kunnen omboeken. Ik zou het ieder geval voorlopig verplaatsen, evt eind september 2021. En dan in het voorjaar weer kijken.