[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:33

Arme willem! Sterkte met hem.

Ik heb vandaag gewandeld. Lijk wel niet goed maar het was heerlijk!!

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:39

Met Mel gaat het best goed. De uitslag van haar oren is binnen en het is NIET kwaadaardig! *\o/*
4x per dag medicijnen en hopen dat het oog verder vanzelf kan genezen. Over 1,5 week weer controle.

Ah arme Willem (en jij). Hopelijk knapt hij op! :(:)

Het weer! <3 Ik hou ervan.
Heb donderdag een dagje vrij genomen om lekker te kunnen zonnen. :D vrijdag en zaterdag op strandjes geweest en vandaag in het zwembad in de tuin.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:37

Beterschap voor Willem hopelijk knapt hij snel op.

Goed nieuws van Mel

Warmte en ik zijn geen combinatie, hoofdpijn aanvallen en amper slapen. Mijn beesten kunnen er beter over geloof ik dan mij

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 00:30

Jeetje, beterschap Susanne voor Willem. Laat je weten hoe het blijft gaan?

Wat fijn, goed nieuws voor mel!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:20

Susanne, goh beterschap voor Willem! Hoe gaat het nu met hem? :knuffel: :knuffel:

Mandy wat een fijn nieuws! Hopen dat het tijdens controle nog zo positief is :)

Mijn week is een beetje druk/gek. Maandag ochtend gewerkt tot 11u ochtend, toen vertrokken naar Texel met de familie van mijn vriend. Gister ochtend 10u weer terug gereden in mijn uppie om vervolgens te werken van 13:30-22:30. Volgende ochtend(nu) vroeg op om Hidde te longeren en wassen. Vervolgens werken van 7:30-11u en zo weer richting Texel vertrekken t/m vrijdag en dan het weekend weer werken.... wat doe ik mijzelf aan ? :')

Hidde was vanmorgen fris en fruitig! Heerlijk even gelopen, voor de rest doen we toch niks met dit weer. Ik ben er ook helemaal klaar mee met de hitte, niks voor mij.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:07

Hoe gaat het hier met iedereen en met de voorlopige warmte?

Mandy: wat fijn dat dat het een positieve uitslag was!
Susanne: gaat het wat beter met Willem?

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:11

Afbeelding

Iedereen klaagt over de warmte maar wij hadden gisteren noodweer.
Vanavond de schade proberen te repareren.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:39

Zo wat een noodweer zeg! Hier droog en warm..
Hoe gaat het nu met iedereen met de hitte?
Doet er nog iemand mee met de shetlanderrit bingo?

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:18

Jeetje Mandyy! Sterkte, hoop dat de schade enigszins meevalt.

Nou ik had afgelopen weekend bedacht om op te nemen voor de eerste bingokaart, maar te warm. Nu niet echt de motivatie om aan de volgende te beginnen.

Jouw filmpje wel gelukt?

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:45

Phoe Mandyy, je zult je portie water in ieder al gehad hebben. Stom dat de grond het allemaal niet kan slikken. :(

Sorry voor lang verhaal alvast..

Hier begon het allemaal goed en wel, helaas heb ik afgelopen maandag mijn grootste nachtmerrie beleefd met Brave...hij werd toen we zwommen een doelwit van een hond (rotweiler).

We waren aan het zwemmen, samen met 5 honden die met elkaar aan het spelen waren. Plotseling werd er een hond losgelaten en die ging in aanval op de 5 honden..zat ik daar in het water, waar ik nergens uit kon omdat er aan de ingang/uitgang 6 vechtende honden waren die elkaar in bescherming namen. Betreffende hond zag plotseling Brave en dan was het vechten met de anderen gedaan, maar ging hij als een gek naar ons toezwemmen. Hij sprong zo op Brave z'n rug en had hem vast in z'n rug en nadien in zijn hals.

Hond wou maar niet loslaten en we konden geen kant op. Ik heb dus uit paniek Brave losgelaten zodat hij (zoals ik verwachtte) naar het droge kon gaan en ik met de longeertouw de hond van Brave kon aftrekken. Ging niet zo gemakkelijk omdat Brave in alle paniek alle kanten op aan het springen was in het water en de hond zijn mond overal en nergens ging..bijna zelfs gebeten geweest, maar uiteindelijk gelukt om de hond van Brave af te kunnen halen.

Eigenaar van hond zat gedurende tijd beetje verbaasd/gechoqueerd toe te kijken zonder actie te nemen. Heb nadien Brave ter plekke nagekeken met de overige hondeneigenaren en gelukkig maar 2 kleine wondjes te zien, 1 in zijn hals en 1 op de rug. Eigenaar van de hond nam hem terug aan de leiband en liet nadien de hond zelfs nog nasnuffelen aan Brave. :n Ze zei terwijl dat ze niet wist dat er om dat uur nog anderen in het water zouden zitten (wat verwacht je anders als het 19u en nog 30gr is..). Heb geantwoord dat ik graag zou hebben dat ze onmiddellijk afstand zou nemen van de pony, dat die compleet in shock was van wat er gebeurd was. Gelukkig deed ze dat dan ook.

Achteraf contact gehad met DA en voorlopig moet Brave op AB staan voor de zekerheid
en worden de oppervlakkige wondjes behandeld met honingzalf. :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 01:09

Jeetje zeg! Dat is ook niet niks. Hopelijk zijn de wondjes snel over.

Hoe is het met Willem, Susanne?

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:17

Jeetje wat heftig! Ergste nachtmerrie die werkelijkheid word hopelijk komt brave er snel bovenop!

Warmte is te doen Pip heeft lekker vrij af met het weer. Vandaag komt de dierenarts bloedprikken, verdenk dat er iets van cushing in het spel is. Kijken of de veearts wat kan vinden in het bloed. Want wil graag weten waar alle vage klachten weg komen

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:20

Pfft amai zeg dat is niet niks! Pfft ik hoop voor je dat hij nu geen trauma gaat hebben aan honden, eenmaal ze dat hebben. Een vriendin heeft het meegemaakt maar dan voor de wagen dat een hond vol achter der pony aan ging. :n

@Manddy, Dat is een hoop water zeg!

Hier vooral in de schaduw gezeten met mijn voeten in een bak koud water. De konijnen om de paar uur nieuwe ice pods en gelukkig er geen verloren en hopelijk blijft het zo. Het zou komende dagen iets beter zijn terug qua temperaturen gelukkig.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:31

Wat een nare gebeurtenis met die rottweiler! Is brave nu iets rustiger geworden?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:44

Wow wat een verhaal! Dat die eigenaar van die hond ook niks deed :wow: Als mijn hond zoiets zou doen had ik ‘m er eigenhandig vanaf getrokken. Ik zie het hier ook zo vaak gebeuren, maar dan met honden onderling. Kan er slecht tegen, voed je hond op of hou ‘m bij je. Sterkte met Brave!

Mandy: oh jeetje wat vervelend! Had je veel schade?


De medicijnen lijken goed aan te slaan bij Willem gelukkig! Hij eet en drinkt weer wat en staat er niet aldoor als een dood vogeltje bij in een hoekje. Hopelijk zet het ook door als straks de medicatie stopt. Zou volgende week eindelijk mijn tweespan debuut gaan rijden (was hiervoor al 2 keer afgemeld wegens Corona dus ik dacht 3 keer is scheepsrecht :+ ) maar uiteraard ook afgemeld omdat Willem niet goed is.

Hier is nog geen druppel regen gevallen en ik ben inmiddels ook wel klaar met die enorme hitte.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:05

Patricia warm is het bij ons ook nog steeds hoor, niets afgekoeld door het noodweer. :n

Jolynne gelukkig lijkt het mee te vallen met Brave maar wat een schrik. :(:)

Lori dat heb ik met Max ook meegemaakt toen hij door een hond in z'n benen werd gebeten tijdens het mennen. We vlogen tussen allerlei bomen door (in het bos) en raakten van alles en Max bleef maar bokken.

Suus we hadden lekkage in huis, dat is nu opgelost.
Het zonnescherm is van de muur gerukt, ook dat is nu opgelost.
De haag staat op omvallen, daar moeten we vanavond nog naar kijken.
Verder is de tuin een ravage. Planten met gaten erin (door de hagel), alles plat tegen de grond gedrukt en vies!
We hebben nog geluk gehad want een straat verder is de bliksem in huis ingeslagen, auto's in wadi, veel ergere lekkages, schuttingen eruit etc.

Gelukkig knapt Willem op! Jammer dat je je weer hebt moeten afmelden.

Volgens mij ben ik een van de weinige die echt geniet van dit weer?
Natuurlijk is het vervelend met slapen, maar ik heb dit zo veel liever dan regen of geen zonnig weer. :o :D <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:17

Ik vind het ook heerlijk maar het houd nu wel te lang aan. Ik merk echt dat ik uitgeblust begin te raken. Honden worden vervelend want ze kunnen niks.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:33

Wat een verhaal met de hond, ok heb dat een keer met de wagen gehad.

Fijn dat Willen opknapt.

Hier ook klaar met het weer.... mijn huis is zo warm..

Hier caya en beauty agility ingestuurd en beide dressuur. Het weekend Yaja filmen voor dressuur.
Balen Mandy dat je schade hebt.... :-(

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:02

Suus heb jij nog tips voor mooie gebieden in Oostenrijk? Je was er pas toch?
Wij zijn nu aan het kijken voor Zwitserland/Oostenrijk en/of Italië.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:17

Inderdaad Romy, voor hondjes is het vaak ook te heet nu. Die van ons ligt de hele dag te slapen op de koude vloer, er zit geen fut meer in. Of hij graaft een kuil in het zand buiten om daar in te liggen (we zijn de tuin aan het verbouwen dus overal bergen zand). De rondjes overdag hou ik (heel) kort en ‘s morgens vroeg of laat op de avond lekker zwemmen in zee

Mandy: wow pittige schade dus, wat heftig :\
Oostenrijk is echt heel mooi. Ik vind alle deelgebieden wel wat hebben. Wenen is trouwens een hele gave stad (als je een stedentrip zoekt). Als je wat warmer weer wilt hebben zou ik richting Karinthië gaan (daar groeien zelfs palmbomen). Tirol/Zillertal is ook echt schitterend zowel zomer als winter. Zwitserland ben ik minder vaak geweest, de bergen zijn daar ook prachtig en iets minder ‘lieflijk’ zoals Oostenrijk. Italië heeft eigenlijk alles wel, van de Dolomieten tot zee haha dus heel divers. Het verkeer in Italië vond ik tenenkrommend en doodeng soms, ik heb daar altijd het idee dat iedereen maar wat doet :+ Je mag wel even een PB sturen voor meer specifieke tips!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:29

Jeetje wat een hoop pony’s weer in de lappenmand Y;(

Voor de liefhebber: ik ga m’n welsh A van 3 verkopen. Mocht iemand nog een Menpony zoeken +:)+

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:35

Ahh jammer dat hij weg gaat. Ga je opzoek naar wat anders?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:47

Denk t niet Suus :D

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:45

Suus hoe is het nu met Willem?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:53

Eentje is ook wel lekker hè Linda :D Ik vond twee pony’s tegelijk waar je wat mee “moet” doen ook vrij pittig. Daarom blij met mijn babypony, die gaat lekker de opfok in en dan heb ik het gevoel van “moeten” ook niet voorlopig.

Mandy: hij is nu koortsvrij maar voelt zich nog duidelijk niet fit. Niet zo gek natuurlijk, hij mag lekker uitzieken.


Er is er eentje aan het groeien! Herkennen jullie hem nog <3
3 weken vs 3 maanden

Afbeelding

Afbeelding