Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 11:41

Oke. Ik moet dit toch even van me af schrijven geloof ik, want de frustratie lijkt met dit hete weer nog groter te worden.

Het thuiswerken hangt mij echt volledig de keel uit!

Nog meer mensen die dit herkennen?

Mijn werk laat het thuiswerken wel heel goed toe, het is zeker niet onmogelijk. Ook mijn werkgever doet er alles aan en die kan ik niks verwijten. Maar jemig.. Hele dagen alleen thuis vind ik echt zo ontzettend inspiratieloos. Bovendien mis ik het onwijs snelle systeem van ons kantoor... Van nature heb ik gewoon te weinig geduld vermoed ik ;)

Maar goed, om zo nu en dan even mijn hart te kunnen lichten leek het me wel fijn om met 'lotgenoten' de frustratie te kunnen delen :')

Anoniem

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:55

Ik meld me :+
Ik werk in de zorg en ben inmiddels gelukkig weer 3 van de 5 dagen op locatie aan het werk maar ik ben echt totaal ongeschikt om thuis te werken.

Ik hoop dat ik deze dagen vast kan houden, ook in een eventuele 2e golf.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:55

Ik was er al heel lang mee klaar. Ik heb nogal een solistische functie en het weinig sociale leven dat ik heb lag ook plat. Ik begon dus erg te vereenzamen en ben dus blij dat mijn baas wil dat we minimaal 2 dagen in de week op kantoor werken. Aangezien mijn afdeling nogal ruim in de ruimte zit kan ik ook makkelijk 1 of 2 dagen extra naar kantoor en dat breekt wel. Daarnaast ben ik sowieso productiever op kantoor en kan ik sommige taken niet vanuit huis doen.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:01

Heel erg herkenbaar. Wij werken eigenlijk allemaal zoveel mogelijk thuis. Per team is er 1 of 2 dagen kantoor aangewezen, maar daar is het dan ook max. 2 personen op een kamer. Waardoor dat soms bijna hetzelfde als thuiswerken is als je elkaar afwisseld met ergens anders gaan zitten voor een digitaal overleg..
Ik vergader nogal veel en dat dat nu allemaal via het scherm gaat is echt ontzettend vermoeiend. Na sommige meetings van 2 uur ben ik echt volledig leeg gezogen.
En nu met de warmte heb ik bijna heimwee naar de airco die mijn collega’s altijd veel te koud zetten :+

Wil als het weer wat normaler wordt qua temperatuur echt weer gaan proberen wat meer ritme te krijgen en proberen wat beter pauzes te houden en te bewegen..

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 12:05

Haha gelukkig toch nog metgezellen!

Wij mogen niet naar kantoor, tenzij strikt noodzakelijk. Laatst is dat weer aangescherpt toen de besmettingen weer zo opliepen.

Ons sociale leven gaat wel door, zij het in een soort karige variant. Geen feestjes.. Het spontane is er gewoon af.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:18

Hier nog 1.
Ondertussen probeer ik wel 2 dagen in de week weer naar kantoor te gaan.
Verschillende collega's werken wel gewoon op kantoor, omdat hun werkzaamheden lastiger zijn om vanuit huis te doen, ivm overleg met monteurs en dergelijke.

Mijn man werkt ondertussen wel weer gewoon. (al is hij door een val van zijn paard net wel 2 weken thuis geweest en vandaag weer voor het eerst aan het werk)

Van mij mag dat hele virus verdwijnen, ben er klaar mee.
Ook op sociaal vlak, want alle festivals, verjaardagen en andere uitjes zijn ondertussen geannuleerd.

Enig voordeel was dat ik de hele ochtend in de tuin kon werken, maar daar is het nu te warm aan het worden, dus zit ik weer in mijn veel te warme studeerkamer, zonder ventilator of airco....

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:28

Ik mis vooral de airco op kantoor :D

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 13:14

boemel schreef:
Ik mis vooral de airco op kantoor :D


Haha ja die mis ik ook!

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:30

boemel schreef:
Ik mis vooral de airco op kantoor :D

Ik moet zeggen. Ik momeneel ook wel.

Tot vorig jaar zat ik met iemand op kantoor die bij 30graden pas tot leven kwam, terwijl ik (en mijn andere collega) wegsmolt en we constant ruzie hadden over de airco.
Die persoon is nu weg en nu zit er iemand op haar plek die het niet zo snel koud heeft en nu mogen de ramen open en de airco aan. Een verademing.

Alleen nu zit ik thuis. Met mijn voeten op een koelelement en een natte lap in mijn nek, want hier heb ik geen airco. :')
Enigste voordeel is dat ik nu niet op het heetst van de dag op mijn fiets hoef te stappen om naar huis te fietsen. Dus ook geen geflambeerde kont. :+

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:36

Ik zou liever ook terug gaan naar kantoor, maar toen we begin juli opnieuw mochten opbouwen (groep A en B om de andere week) bleek er telkens maar 2 man te zitten toen ik mocht gaan en dan nog net de collega's die ik het minst goed ken... Dan ben ik ook maar gewoon weer thuis gebleven. Dan spaar ik tenminste wel een uur reistijd uit en ik heb ondertussen beter materiaal thuis dan op kantoor aangezien we alles mee naar huis genomen hebben.

Maar ik mis het wel heel erg om met mijn favo collega's pauze te nemen en te van lunchen, praatje slaan tussendoor, ... Ik heb wel huisgenoten maar die zijn er ook niet altijd dus vaak zijn de pauzes maar eenzaam.

Ondertussen mogen we ook weer helemaal niet naar kantoor. Anders zou ik het nu nog overwogen hebben omdat daar inderdaad airco is :')

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:23

Pfff count me in. Ik heb thuis een kantoor en kan prima werken, maar het is zó saai! Ik mis het sociale contact ook heel erg. Inmiddels ga ik wel weer af en toe naar kantoor, zeker nu het zo warm is. Daar is het (helaas) ook nog heel rustig... Ik wil mijn collega's terug!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:27

Ik kan me voorstellen dat de airco op kantoor wel gemist wordt door veel mensen met dit weer ja!

Ik vind het tot nu toe nog heerlijk dat mijn vriend thuis werkt. Hij zit boven, ik werk beneden. We hebben een airco, dat scheelt wel natuurlijk. Lekker 'laat' uit bed, 's middags lunchen we samen, en we zijn om half 4 klaar. De hond heeft altijd gezelschap, paardlief wordt in de gaten gehouden de hele dag. Maar ik snap ook wel dat mensen hun collega's missen. Zeker als je alleen woont.

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:00

Zoooo klaar mee. Helpt ook niet dat ik in mijn eentje in een studiootje 3 hoog achter zit, thuis werken al sinds maart. En fijne tuin of balkonnetje was nu toch wel erg lekker geweest. En nu ook 30 graden binnen want niet zulke goede zonwering/isolatie... Contract niet verlengd dus op zoek naar een nieuwe baan, sollicitatiegesprekken via Zoom. Vorige zomer was ik nog aan het klagen dat de airco te hoog stond op werk hahaha, ik neem het allemaal terug!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 15:20

Doubtless schreef:
Pfff count me in. Ik heb thuis een kantoor en kan prima werken, maar het is zó saai! Ik mis het sociale contact ook heel erg. Inmiddels ga ik wel weer af en toe naar kantoor, zeker nu het zo warm is. Daar is het (helaas) ook nog heel rustig... Ik wil mijn collega's terug!


Herkenbaar! Heb hier een prachtige werkkamer. Mijn man werkt hele dagen buiten huis dus dat zorgt ervoor dat ik hele dagen alleen zit.

Met deze hitte is mijn concentratie vergelijkbaar met die van een aardbei dus ik pas echt een stevige zelfdiscipline toe om toch door te gaan :P

De hondjes vinden het trouwens wel heel fijn. Die liggen altijd bij me. Dat is dan wel weer gezellig.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:33

Ik mis vooral de praatjes bij de koffie automaat of gewoon even tussendoor om vervolgens met z’n allen weer gefocust verder te gaan.
In de toekomst wil ik echt Max 2 dagen thuiswerken dat is meer dan genoeg.. Tis vooral vervelend ook dat er geen doorkijk mogelijk is naar hoe lang dit nog gaat duren..

Hier vindt de hond het ook heel erg gezellig inderdaad.

Vanochtend wel nog een yoga les gevolgd via Teams vanuit het bedrijf :')

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:43

:wave:

Daarom heb ik het thuiswerken ook weer beperkt tot maximaal 1 dag per week. Stuk beter zo. Bedrijf laat ons hier inmiddels onze eigen keuze in maken. Sommige mensen komen max. 1 dag per week naar kantoor, maar je mag ook gewoon 5 dagen komen als je wil. Naast het sociale aspect mis ik thuis vooral mijn 3 beeldschermen. Wat is werken op 1 klein laptopbeeldschermpje ruk zeg :\ En nu met die hitte is het ook echt niet te doen thuis.

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:43

Westhof schreef:
:wave:

Daarom heb ik het thuiswerken ook weer beperkt tot maximaal 1 dag per week. Stuk beter zo. Bedrijf laat ons hier inmiddels onze eigen keuze in maken. Sommige mensen komen max. 1 dag per week naar kantoor, maar je mag ook gewoon 5 dagen komen als je wil. Naast het sociale aspect mis ik thuis vooral mijn 3 beeldschermen. Wat is werken op 1 klein laptopbeeldschermpje ruk zeg : En nu met die hitte is het ook echt niet te doen thuis.


Ja ik had zo'n mazzel dat ik net in januari het oude grote beeldscherm van mijn broertje had gekregen, dat werkt zoveel fijner!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:46

Ik ben juist heel jaloers. Ondanks de Corona mogen wij niet thuiswerken. Echt zo balen, ik zal het zo graag willen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:49

Westhof schreef:
:wave:

Daarom heb ik het thuiswerken ook weer beperkt tot maximaal 1 dag per week. Stuk beter zo. Bedrijf laat ons hier inmiddels onze eigen keuze in maken. Sommige mensen komen max. 1 dag per week naar kantoor, maar je mag ook gewoon 5 dagen komen als je wil. Naast het sociale aspect mis ik thuis vooral mijn 3 beeldschermen. Wat is werken op 1 klein laptopbeeldschermpje ruk zeg : En nu met die hitte is het ook echt niet te doen thuis.

Ik heb gelukkig een scherm en docking station mee mogen nemen van mijn werk.
Die staat in mijn oude studeerkamer opgesteld.
Daar heb ik ook een bureau, zodat ik net wat meer ruimte heb om mijn werk te doen. (tekening lezen en daar een begroting van maken)

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:55

Op zich het thuiswerken bevalt mij wel, zou het fijn vinden als we straks 1 of 2 dagen thuis zouden mogen blijven werken. Ik mis idd wel mijn collega's. Wat ik wel doe met 1 collega is op de saaie dagen via teams of skype de camera aan en dan is het net zoals op kantoor tegen elkaar kletsen :D. En dan ondertussen gewoon kunnen werken.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 09:03

Maar hebben jullie niet dat je concentratie thuis lager is? Thuis ben ik echt sneller afgeleid en dat is vervelend, vind ik dan.

Ik bel wel eens met collega's die hetzelfde werk doen als ik. Normaliter zien we elkaar alleen als we een bijeenkomst hebben of als we afspreken op een bepaald kantoor. Dat kan nu beiden niet.

Naja.. Het zal vast wel weer een keer over gaan.. Ik bikkel nog door tot november en dan ben ik er vier maanden uit ivm zwangerschapsverlof. Stiekem hoop ik dat in maart 2021, wanneer ik weer ga werken, het allemaal iets versoepeld is :)

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:08

Ik heb thuis inderdaad ook wel eens dat mijn concentratie slechter is. Ik heb daar thuis echt "goede" en "slechte" dagen in. Dan ga ik gewoon heel even wat anders doen. In het begin voelde ik me daar schuldig over, maar op het werk gaat het niet anders. Daar kletsen we ook regelmatig even bij de koffieautomaat, bij anderen aan het bureau enz. Qua effectieve werktijd zal het uiteindelijk niet veel verschillen.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:12

Ik meld me ook. Ik heb de concentratie van een weekdier thuis := Maar ik zie het somber in voor de komende tijd. Met het toenemende aantal besmettingen denk ik dat er na 1 september niet veel gaat veranderen.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:18

Westhof schreef:
Ik heb thuis inderdaad ook wel eens dat mijn concentratie slechter is. Ik heb daar thuis echt "goede" en "slechte" dagen in. Dan ga ik gewoon heel even wat anders doen. In het begin voelde ik me daar schuldig over, maar op het werk gaat het niet anders. Daar kletsen we ook regelmatig even bij de koffieautomaat, bij anderen aan het bureau enz. Qua effectieve werktijd zal het uiteindelijk niet veel verschillen.


Same here :j Ik zit thuis geen 8 uur geconcentreerd te werken, maar dat deed ik op kantoor ook niet.

Wat ik wel probeer, is om al mijn calls buiten wandelend af te handelen. Het is af en toe even puzzelen (omdat je geen aantekeningen kan maken/geen beeld hebt), maar met goede taakverdeling ("Truus, zou jij willen notuleren?") en goede voorbereiding (want dan lukt het ook wel zonder documenten/beeld) lukt dat meestal wel. En dat draagt dan weer bij aan de concentratie voor de momenten dat ik achter mijn pc moet zitten.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:25

Ik zou graag weer willen thuiswerken, maar dat mag al niet meer sinds juni. Ook met de oplopende besmettingen niet.. Mijn appartement is koeler dan kantoor