‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 16:55

Allereerst, ik twijfelde over waar ik dit topic moest neerzetten dus mijn excuses als het verkeerd staat.

Eind april hebben wij door bedrijf X kunststof kozijnen met hr++ glas, 3 nieuwe buitendeuren en isolerende panelen laten plaatsen bij onze eengezinswoning. Een groot project waar wij tientallen duizenden euro’s in hebben gestoken. In de week dat alles geplaatst werd gingen er verschillende dingen mis:
- Een van de kozijnen+raam was een meter te kort
- De panelen allemaal in de verkeerde kleur geleverd
- Een van de ramen had het draaikiepraam aan de verkeerde kant

Dit werd allemaal besteld, 6 weken levertijd wat betekent dat we 6 weken met panelen in de verkeerde kleuren en een te kort raam hebben gezeten, deze ruimte werd opgevuld met een houten paneel. Ong 7 weken later kwamen ze dit oplossen, toen bleek een van de panelen in de verkeerde maat gemaakt te zijn. 6 weken levertijd.. inmiddels hadden we ook een lelijke beschadiging op het keukenraam ontdekt, dit zou ook besteld en vervangen worden.

Ondertussen is er met de timmerman die dit bedrijf aanstuurt geen contact mogelijk. Hij belooft contact op te nemen maar doet dit niet en reageert vervolgens niet op appjes en is telefonisch niet bereikbaar. Op een flink boze mail die ik over de gang van zaken naar het overkoepelende bedrijf stuurde kreeg ik als antwoord dat ik hem ook niet moet appen maar mailen als ik contact wil (terwijl hij contact met mij op zou nemen).

Inmiddels stond er afgelopen donderdag zonder aankondiging een monteur voor de deur om het laatste paneel te vervangen. Heel irritant, want ik was toen ze hier bezig waren hoogzwanger en ben 1,5 week geleden bevallen, opzich dus wel fijn om te weten als ze hier komen klussen. Klussen werd het niet, want het paneel bleek glad te zijn en wij hebben houtnerf.... opnieuw 6 weken levertijd. Van het keukenraam dat besteld zou worden (staat zwart op wit in een mail) wist niemand iets en dat was er dus ook niet.

We zijn dus straks een half jaar verder als poging 4 voor het nog ontbrekende paneel en beschadigde keukenraam gedaan kan worden, maar de vraag is dus of het nu wel goed geleverd wordt.

Het enige contact dat er tussendoor is geweest is nog een factuur van de timmerman van 900 euro voor extra werk dat ze hebben gedaan, hier zat een bedrag van 130 euro bij voor de loodgieter. Tijdens het werk aan ons huis zijn er een aantal leidingen gesprongen, deze zouden op hun kosten vervangen worden. Op de factuur staat: ‘loodgieter plaatsen buitenkraan: 130 euro’. Het enige dat de loodgieter voor ons heeft gedaan is de buitenkraan die we al hadden 50 cm verder vastgeschroefd. Vreemd dus dat dit 130 euro kost. Ik heb de factuur niet betaald, ik wil eerst dat het af is en heb hier verder ook niks meer van gehoord.

Ik heb gisteren een super boze mail gestuurd naar het bedrijf, kreeg een geschrokken reactie terug dat ze het meteen gingen opnemen en de aannemer me moest bellen en het deze week geregeld zou worden. Inmiddels zijn er 2 werkdagen voorbij en heb ik nog niks gehoord.

Heel verhaal, maar inmiddels ben ik er zo klaar mee dat ik eigenlijk stappen wil gaan ondernemen als het deze week niet geregeld is. Maar welke stappen? Iemand ervaring hiermee?

upendo

Berichten: 22299
Geregistreerd: 19-02-08

Re: ‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:03

Heb je rechtsbijstand?

Annick75

Berichten: 1787
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: ‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:06

Ik denk dat je topic naar HTT moet, dus daar heb ik even een tem voor gedaan. Verder denk ik dat je het beste je rechtsbijstand kunt raadplegen, indien aanwezig, of anders contact opnemen met het juridisch loket voor advies.

Ik vermoed dat die gaan adviseren een in gebreken stelling toe te sturen, vaak hebben ze daar wel voorbeeldbrieven van of in het geval van rechtsbijstand zullen zij die voor je opstellen op basis van de info die jij verstrekt. Maar ik ben geen jurist, dus ik kan er naast zitten.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:09


amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: ‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 17:12

Bedankt voor je tem Annick!

Ik heb rechtsbijstand, dus daar ga ik maandag dan maar eens contact mee opnemen als er deze week niks gebeurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:15

amandananana schreef:
Bedankt voor je tem Annick!

Ik heb rechtsbijstand, dus daar ga ik maandag dan maar eens contact mee opnemen als er deze week niks gebeurt.

Je kunt alvast beginnen met een ingebrekestelling op te stellen.

Waarom bel je rechtsbijstand niet meteen morgen al? Je kunt de info maar alvast hebben, een beetje pressie, helemaal niet erg bij een bedrijf dat er zo'n puinhoop van maakt.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:17

En alle facturen die nog open staan niet betalen tot er dingen opgelost worden. Rechtsbijstand adviseerde ons ooit anders, maar dat doe ik dus nooit meer. Zaak gewonnen via de rechtbank, maar tegenpartij heeft nooit een cent betaald. En ook via deurwaarder hebben ze nooit meer geld los gekregen.
Ook bij rechtsbijstand hulp moet je zelf na blijven denken en je moet een beetje geluk hebben wie je in eerste instantie toegewezen krijgt.

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:30

Bedrijf genaamd Belisol? Die zijn bij ons maar liefst 7x terug geweest..

De nodige schade bij hun kunnen declareren. Nieuwe vloer op kamer van mijn zoon. Ons verlaagd plafond van de aanbouw moest opnieuw gestuct worden ivm lekkage door verkeerde plaatsing kozijnen etc..

Ibbel

Berichten: 49216
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: ‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:40


amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 18:00

HarmanyL schreef:
Bedrijf genaamd Belisol? Die zijn bij ons maar liefst 7x terug geweest..

De nodige schade bij hun kunnen declareren. Nieuwe vloer op kamer van mijn zoon. Ons verlaagd plafond van de aanbouw moest opnieuw gestuct worden ivm lekkage door verkeerde plaatsing kozijnen etc..

Nee geen Belisol! Daar heb ik ook een hoop slechte verhalen over gehoord. Dit is een familiebedrijf.

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: ‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:04

Ik heb dit topic verplaatst naar HTT, daar past hij beter.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: ‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:07

Ik hoop voor je dat je rechtsbijstand hierover wil meedenken, soms heb je aparte rechtsbijstand voor zaken met aannemers enzo.

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Re: ‘Gedoe’ met aannemers: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:11

Ik ben bang dat de beste optie op dit moment afwachten is. De eerste stap is dat de aannemer de kans krijgt om zijn fouten te herstellen. Het zijn wel heel veel fouten. Maar hij is er wel mee bezig.
Wat wil je? Financiële compensatie? Dat wordt pas toegewezen als de aannemer echt nalatig is. Maar op dit moment is hij nog bezig met de opdracht. En wanneer ze een deel van het geld moeten terug betalen is het maar de vraag of hij dat geld krijgt.
En dan? Een andere aannemer alles in orde laten maken? Die moet je ook weer betalen. Daar moet je ook weer op wachten. En vind maar eens iemand die een slechte klus wilt overnemen. Wie is er dan aansprakelijk als het kozijn niet goed geplaatst blijkt?
Dan die loodgieter. Wat telt hij per uur? Wat zijn de voorrij kosten?
Dan zit je al snel aan 100 euro. En daar komt btw bij.
Even volharden en volhouden. Sterkte.
En proficiat met de geboorte van je kindje!

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:01

Eerst afwachten of je deze week reactie krijgt, zo niet dan aangeven dat je rechtsbijstand in gaat schakelen als ze niet binnen x-aantal dagen reactie en actie ondernemen.