[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:00

Als wij gaan moeten we al rond 5 uur weg ofzo. Gok niet dat we dan in een strand file terecht komen. Terug zou dan rond half 2 zijn. Zelfde verhaal. Dat is wel gunstig.

Ik heb nog 2 hele dagen om te twijfelen! {:}

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:03

Nee de heenweg verwacht ik ook lekker door te kunnen rijden, maar ik sprak gisteren iemand die terug gestuurd werd omdat de stranden te vol waren en daardoor ook in file terug kwam. Was niet lang hoor, maar toch.

Jeetje wat is dit lastig, ik had er heel veel zin in, maar wat is wijsheid

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:05

Ja file lang of niet lang is gewoon een no go natuurlijk

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:06

Ik wacht gewoon net als jou af, betalen moeten we toch :+

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:23

Cioccolato schreef:
Ze kunnen ook beter zeggen als je je afmeld krijg je je startgeld terug. Hoeven hun het niet af te lassen en blijven de mensen ook nog tevreden :j

Als jullie wel rijden zaterdag laat dan even weten hoe het was. Kan ik aan de hand daarvan beslissen voor zondag :')


Ja dit zou ik persoonlijk ook netter vinden met zulke temperaturen. Gelukkig ben ik dus niet de enige. En nu jullie het zeggen, met de trailer, eventueel file. Dat komt er inderdaad ook nog bij :(

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:28

Maar ook vanuit de KNHS had ik wel een bericht verwacht hierover.
Volgens mij was het vorig jaar ook met de hitte dat er ook een bericht was gekomen, dat de verenigingen geen afdracht hoefde te doen voor degene die hadden afgemeld en daardoor vervalt je verplichte startgeld

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:28

Ik sta al een paar dagen op het punt van afmelden, maar hoop stiekem dat de temp ineens heeeeel veel daalt :')

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:31

Ja ik had ook wel verwacht dat startgeld en afdracht idd geregeld zou worden....
In het binnenland kan het 35plus worden.. maar zag al heel veel afgelaste wedstrijden en alle trainingen.

Ik hoop stiekem ook nog op een plots opstaande storm zaterdag nacht en dan lekker afgekoeld zondag! Duimen draaien

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:34

Wij hebben afgemeld. We moesten op zaterdag midden op de dag in de cross starten, en met 33 graden trekken zowel paard als ruiter dat niet te best. %) In Renswoude nieuwe poging *D

josewoos schreef:
Mijn man zegt dat die regel van vluchtstrook er wel is, maar dat moet je dan wel aanmelden bij Rijkswaterstaat of zo (dat weet hij niet precies)

Je mag alleen in geval van nood met je trailer over de vluchtstrook, en inderdaad alleen na vooraf aangeven. Boete is minimaal 380 euro.

interview met Rijkswaterstaat in Bit schreef:
“Zorg altijd dat je goed voorbereid op pad gaat. Zorg voor voldoende water en voer. Wat in ieder geval niet mag, is het gebruikmaken van de vluchtstrook. Deze strook mag alleen gebruikt worden door hulpdiensten. Wanneer er een panieksituatie ontstaat kun je het beste 112 bellen en aangeven wat er aan de hand is. Via de centrale kan dan eventueel een weginspecteur of hulpdiensten jouw kant op worden gestuurd.”

Bron:
https://www.bitmagazine.nl/welzijn/paar ... val/83485/
Daarnaast is het niet toegestaan om een dier vervoeren in een niet-gekoelde vrachtwagen/trailer bij meer dan 35 graden. In Oudkarspel wordt 't dan misschien 33, in het midden van het land verwacht ik dat we daar wel overheen gaan. -O-

josewoos schreef:
Maar ook vanuit de KNHS had ik wel een bericht verwacht hierover.
Volgens mij was het vorig jaar ook met de hitte dat er ook een bericht was gekomen, dat de verenigingen geen afdracht hoefde te doen voor degene die hadden afgemeld en daardoor vervalt je verplichte startgeld

Ik meende dat ik dat bericht al gezien had, maar kan het echt niet meer terugvinden. >;)

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:48

Ik heb de knhs gewoon een bericht gedaan, niet geschoten....

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:51

Ik snap het idd ook niet, zoveel mensen die niet uit de buurt komen en waar het dus waarschijnlijk warmer is dan 35 graden. Er zou toch een regel voor moeten komen hoor, boven de 30 geen wedstrijden meer.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:12

Ja en dan zo opstellen dat t geld voor de plek waar de wedsrijd is.
En als die plek 29 heeft bijvoorbeeld en ik kom vanuit de 32 graden dat ik kosteloos kan afmelden met een screen shot van t weer in mijn plek.

Ofzoets.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:29

Pas boven de 35 graden geld de regel dat er zonder afdracht aan KNHS de wedstrijd afgelast kan worden, en je dus als deelnemer ook je startgeld terug krijgt. In Oudkarspel word het volgens de weersite die ik het vaakst gebruik "maar" 32 graden. Ik denk dus dat je zelf moet inschatten of je wel of niet gaat. Het geld ben je sowieso kwijt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik 35 graden een betere grens vind als 30 graden. Of je zou een onderscheid kunnen maken tussen dressuur/springen (waar je vaak snel klaar bent) of SGW waar je paard langer op de trailer moet staan. Dan is alles boven de 25 graden eigenlijk al heel erg heet, want in de trailer loopt dat best op als hij in de zon staat. Maar ja waar leg je dan de grens?

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:59

Voor de zondag wordt in Renswoude al beter weer opgegeven, daar lijkt het overwegend bewolkt te blijven en blijft de temp onder de 28 graden tot een uur of 14.00/ 15.00

Ik ga, heb super gunstige starttijden, ben om 11.30 uiterlijk weer op de trailer en weg. Ik bouw een paddockje zodat ie niet in de trailer hoeft en verder gaat ie gewoon zowel voor als na het rijden gekoeld worden.

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:03

Citaat:
De KNHS adviseert alleen, de regel van boven de 35 graden is niet iets wat wij verbieden.
De ruiter is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de gezondheid van zichzelf en het paard.
En daarmee het maken van de keuze om wel of niet op wedstrijd te gaan.
Soms is het gewoon verstandig om het belang van de gezondheid het inschrijfgeld voor lief te nemen, wanneer de organisatie deze toch in rekening brengt.

Wel bieden wij wedstrijd organisaties de mogelijkheid kosteloos de wedstrijd te annuleren.


Dat is het antwoord wat ik kreeg

Ik heb mij afgemeld, het voelt gewoon niet oké om wel te gaan

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:06

Leuke foto’s van je training trouwens pattypaard en goed advies van je instructrice!

Fijn dat je er op tijd bij was met Gaudí annika! En leuk dat je gaat vrijwilligen.

Verder denk ik dat ieder voor zichzelf en zijn/ haar paard(en) moet kiezen wat het beste is/ voelt. Ik ben vooral benieuwd wat al die afmelders voor invloed hebben op de startlijst.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:06

Ik heb me ook afgemeld. Heel jammer, maar voor het paard wel het beste.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:07

Alles draait toch altijd om geld.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:18

Ik lees al een tijdje mee, en ik zou morgen niet gaan crossen haha. Toch wel ff wat intensiever.

Ik heb vanavond een dressuurwedstrijdje (om half 9 savonds) en zelfs ik twijfel al of ik wel of niet ga. :')

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:19

Helaas wel, vind het wel bizar. Je kunt toch niet verwachten dat mensen midden op de dag een cross gaan rijden met zulk warm weer volop in de zon. Als je daarbij ook nog dressuur en springen hebt ben je er ook nog de hele dag. Dan de reistijd in de trailer voor de paarden. Ik vind eigenlijk dat je dan gewoon als wedstrijdvereniging het welzijn van de paarden voorop moet zetten. Geef mensen dan een kans om zelf de keuze te maken. Of 50% betalen. Want het heeft mij wel heel erg aan het twijfelen gebracht omdat ik veel inschrijfgeld kwijt ben. Welzijn van mijn paard gaat voorop, maar vind het echt belachelijk..

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:28

Ik vind het ook belachelijk. Vind dat je op zijn minst gewoon kosteloos moet kunnen afmelden. Een Eventing wedstrijd is echt heel intensief

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:38

Ik denk dat het inderdaad het meeste om geld gaat. Oudkarspel loopt nu natuurlijk het nk mis en dit zou dan de tweede strop zijn dit jaar. Jammer dat de omstandigheden niet meehelpen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:38

Wij hebben onze springwedstrijd van morgen ook afgezegd. Ik snap wel dat ik gewoon moet betalen, er worden (zeker bij cross) heel veel kosten gemaakt. Verenigingen maken hier echt geen winst op en ik wil wel graag dat ze het een volgende weer organiseren. Dat hoort er gewoon bij. Ik ben er niet blij mee, maar ik snap het wel.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:23

Ik denk dat elke partij het geld goed kan gebruiken :+
Dat hoeft niet perse van de ruiters te komen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:36

Volgens mij betalen we allemaal jaarlijks genoeg aan de KNHS. Vind best dat zij hierin een prominentere ondersteunende rol mogen pakken, zowel financieel als reglementair.