[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:04

Bij de keuring kun je inderdaad gewoon vragen aan de eigenaar of het veulen te koop is. Het staat soms ook in de catalogus vermeld als het veulen te koop is. Wij hebben werkelijk nog nooit geadverteerd en raken onze veulens ook zo kwijt. We kijken bij meerdere geïnteresseerde wel naar het doel van de kopers. Liever iemand die er ook mee naar de keuring gaat.
Vanaf dit jaar houden we wat veulens meer aan omdat we nu meer land hebben en ze zelf kunnen aanhouden tot drie jaar.

@absolem,tuurlijj kun je voor een mooie prijs kopen. Wij hebben een paar kopers die met de hengstjes naar de eerste bezichtiging gaan en met de merries naar de keuring als driejarige. Dat is voor ons ook gunstig dus ook een gunstige prijs. Die kopers vragen ieder jaar de eerste keus. Maar ze gaan echt niet voor 2500 weg uit een sterprefente stermerrie.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:49

Hoe gaat het hier verder?

Emma's tanden zijn gisteren gedaan, nu weet ik dat mijn DA wel van de sedatie is dus ik ging er vanuit dat zij gesedeerd zou worden, maar ze liet alles keurig toe en verrekte geen spier. <3
Volgens mijn DA was dit toch wel de braafste 3-jarige die zij heeft gehad tot nu toe.

Wat betreft een veulen, dat verschilt (net als bij de volwassenen) enorm. Ik zou al gauw zo'n 4.000 in calculeren voor een veulen met papier.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:34

Afbeelding.

Mijn nieuwe Fries wordt lekker wakker en gaat steeds fijner lopen.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:13

Ziet er goed uit zeg <3 !

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:18

Imke95 schreef:
Ziet er goed uit zeg <3 !


Dank je wel :o

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:45

Fijn zeg boemel! :D :+:

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:04

Wat heerlijk Boemel, fijn dat je er zo van kunt genieten!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:53

Fijn boemel, dat ze zo fijn wordt.

Qua kosten voor een veulen heb ik geen idee. Ik zit nog in de prijzen van tig jaar geleden kwam ik achter. :')

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:49

Wat een knapperd Boemel!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:25

Boemel wat goed !!

Onze uk weer uit de weide getrokken. SPANNEND !! Uiteindelijk goed afgesloten wel.

Ja ze gaat volgende week na de hoefsmid
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:36

Dank jullie wel voor de leuke reacties!

Ik had er echt even een hard hoofd in qua rijden. Ze voelde zo stug aan. En ineens viel het kwartje en nu lijkt ze iedere keer weer fijner te worden. :o

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:02

Na lang grondwerk, voorbereidingen en ‘voorwerk’ vandaag de volgende stap genomen: voor het eerst op mijn paard gezeten!! Ik wil jullie graag een klein stukje van vandaag laten zien. Ik heb het op YouTube gezet. Het was een lange film, een stukje er uit geknipt. Dit is de link https://youtu.be/NC8Cs5g4TUo

Oké dit vind ik super spannend, om zoiets op bokt up te loaden. Wees lief voor me

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:36

kusvoorjou schreef:
Na lang grondwerk, voorbereidingen en ‘voorwerk’ vandaag de volgende stap genomen: voor het eerst op mijn paard gezeten!! Ik wil jullie graag een klein stukje van vandaag laten zien. Ik heb het op YouTube gezet. Het was een lange film, een stukje er uit geknipt. Dit is de link https://youtu.be/NC8Cs5g4TUo

Oké dit vind ik super spannend, om zoiets op bokt up te loaden. Wees lief voor me


Wat goed! Mooi zo in alle rust!

Zelf gebruik ik liever een krukje bij hangen en opstappen, maar verder ziet t er prima uit.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:13

kusvoorjou schreef:
Na lang grondwerk, voorbereidingen en ‘voorwerk’ vandaag de volgende stap genomen: voor het eerst op mijn paard gezeten!! Ik wil jullie graag een klein stukje van vandaag laten zien. Ik heb het op YouTube gezet. Het was een lange film, een stukje er uit geknipt. Dit is de link https://youtu.be/NC8Cs5g4TUo

Oké dit vind ik super spannend, om zoiets op bokt up te loaden. Wees lief voor me



Spannend hoor, en wat is hij braaf! Heel mooi om te zien hoe jullie het doen.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:27

boemel schreef:
kusvoorjou schreef:
Na lang grondwerk, voorbereidingen en ‘voorwerk’ vandaag de volgende stap genomen: voor het eerst op mijn paard gezeten!! Ik wil jullie graag een klein stukje van vandaag laten zien. Ik heb het op YouTube gezet. Het was een lange film, een stukje er uit geknipt. Dit is de link https://youtu.be/NC8Cs5g4TUo

Oké dit vind ik super spannend, om zoiets op bokt up te loaden. Wees lief voor me


Wat goed! Mooi zo in alle rust!

Zelf gebruik ik liever een krukje bij hangen en opstappen, maar verder ziet t er prima uit.


Ja het krukje staat klaar om binnen kort te gebruiken. Ik heb alleen levensgevaarlijke dingen gezien bij een paard die zadelmak gemaakt werd. Paard schrok van zwaaien met been en stapte in/op het opstap krukje. Daarom nu uit veiligheid en eerst zonder. Maar straks zeker met!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:31

Wat fijn kusvoorjou, en hij lijkt niet echt onder de indruk! *\o/* Dat duurt niet lang en je rijdt er lekker op rond :j

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:18

Dat ziet er inderdaad top uit!! Hij vindt het ogenschijnlijk helemaal niet spannend! :D +:)+ En je doet het echt netjes, leuk om te zien :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:20

Bedankt Jinthe en Utopia!

Wat lief Utopia, voor mij ook voor het eerst hoor zo ruitermak maken. Zijn moeder verzorgde ik toen hij nog niet geboren was haha en die kende ruiter 2x al wel op de rug daarna door gereden.. maar echt vanaf het aller begin voor mij dus ook voor het eerst. Samen met me grond werk instructrice doen we het zo rustig mogelijk. We zijn geïnspireerd door de filmpjes van tristan Tucker. Daar halen we veel informatie en tips uit. Het werkt heel fijn. Floris is geen ‘dooie’ en heeft met eerste keer zadel op doen enzo ook heus wel eens gek gedaan. Maar steeds stapje terug doen en vanuit daar weer verder gaan helpt goed bij hem. Hij let goed op dat is heel fijn

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:38

Mooi is dat hè :+: Vind ik het allerleukste om te doen; steeds die stapjes maken bij jonge paarden. Ze geven dingen zo mooi aan altijd en je leert van élk paard weer <3 Vind Floris overigens ook echt een leuke naam! Wil ook altijd nog een dier zo noemen, maar ik wacht tot ik hét perfecte beestje ervoor heb haha :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:36

Braaf hoor die knappe Floris :+:

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:44

xXutopiaXx schreef:
Mooi is dat hè :+: Vind ik het allerleukste om te doen; steeds die stapjes maken bij jonge paarden. Ze geven dingen zo mooi aan altijd en je leert van élk paard weer <3 Vind Floris overigens ook echt een leuke naam! Wil ook altijd nog een dier zo noemen, maar ik wacht tot ik hét perfecte beestje ervoor heb haha :D


Haha nou wat grappig, ik heb Floris ook zelf bedacht. Hij is geboren toen ik z’n moeder nog verzorgde en ik mocht zijn naam verzinnen. Dus echt mijn paard hihi

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:57

Dat is leuk!! :+: Dan voelt 't inderdaad écht als jouw paard! :D

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:06

Haar lange manen eens in vlechtjes gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:31

Leuk :+:

Ik gisteren weer 's met Dije gewerkt. Voor het eerst echt in de bak, i.p.v. in z'n eigen paddock, maar de grotere ruimte deed 'm niets +:)+

Afbeelding

Zelfs een lonkende merrie had ie geen oog voor :P <3

Afbeelding

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:55

Wat fijn dat Dije ook zo goed gaat. Heb je nog gereden met hem?

Leuke vlechtjes Janine :P
Ik ben blij dat mijn merrie waar ik mee rijd niet belachelijk lange manen heeft. Ik vind het zo onpraktisch om steeds lange manen te moeten vlechten. Een van onze merrie heeft ook echt lange manen en ik baal altijd van dat extra werk :Y)