Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:31

Ik zag de foto's op FB. Het was heftig :(:)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:32

Wow Hanne, zo ambetant dat hij toch weer reageert. Het mag jou toch ook wel eens gaan meezitten he seg :(

Proficiat Antonius!

PP: niet leuk dat je winston kwijt bent. Ga je nog een andere zoeken om te rijden of het bij Canch houden?

Iedereen is terug back on track precies, leuk om te lezen!

Ik ben vorige maand ook in waregem gestart met Ferro zodat hij eens iets anders kon doen. Crossen op een geopad piste is ook echt top voor zijn oude blessures dus dat durven we nog aan. In de jumping wat nukkig al bokkend vertrokken maar daarna kon hij zich uitleven in de cross. Ik moest gewoon zitten en sturen 8-) .

Ondertussen nog gestart op de jumping in Waregem, daar waren iskander en ferro beide dubbel 0 en een 3de plaats voor Iskander.

Afgelopen weekend opnieuw beide 0 gesprongen en een 5de plaats voor Isk en Ferro 6de *\o/* . Nu gaan we 2 weekendjes op cross, kwestie van wat variatie te hebben. Doet wel deugd om wat goede jumpingrondjes te rijden, ferro heeft afgelopen winter veel nukkige parcoursen gelopen. Dit is er nu gelukkig uit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:30

En onze eerste dressuurwedstrijd van het jaar was een flop :P

Sloom door de warmte, verwarring bij het binnenkomen met de jury dus concentratie foetsie en Icaro werd aangevallen door een massa vliegen zodra hij de ring in kwam -O- Heb uiteindelijk de 2e helft van de proef nog iets kunnen "goedmaken" maar al bij al bleef het echt bagger. Tegen de hand, niks aan de hulpen, hele tijd afgeleid... Alsnog 9e van 13 en qua punten alles tussen 8 en een 4. Die 4 was echt puur mijn fout, en een domme nog ook.

Heeft er iemand een gouden tip dus tegen vliegen/vliegjes? Vorig jaar zijn maanpluk niet gevlochten maar hij blijft kriegelig als ze aan zijn oren zitten. Ze kruipen ook echt rond/in de ogen, daar kan je niet sprayen en spray helpt sowieso weinig aangezien het een typische zweter is...
Ga dinsdag eens met oornetje proberen of het verschil geeft, maar dit is voor hem gewoon niet leuk.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:48

Voor rond de ogen kan je misschien wel zo'n roller proberen? Of eens proberen met wat vaseline errond, dat zou ook helpen dat ze er niet in kruipen. Zelf nog niet getest haha. Maar het is hier op de weides inderdaad ook een plaag nu...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:18

Op de weide kruipen ze ook constant onder de sliertjes door. Vliegenmaskers zet ik niet meer op, ofwel trekken ze die bij elkaar in no time in frut ofwel kan ik ze alle dagen lopen zoeken omdat ze ze uit gekregen hebben.

Er zitten algemeen veel vliegen, wat een pest zeg. Vorige week paar dagen met de fiets naar werk geweest (auto was op onderhoud) en op die 7km fietsen heb ik er genoeg tegen mijn hoofd en in mijn ogen gehad. Ook tijdens les vrijdag, ik zat meer vliegen te meppen dat wat anders. Ga terug met zonnebril beginnen rijden, idiot uitzicht of niet 8-)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:24

Hier ook super veel vliegen :(

vraag me af of de eventing in Minderhout zal doorgaan. met de nieuwe maatregelen...

Vrijdag kregen we al een mail dat de inschrijving van de B enkel de zondag verreden worden als die ruiter ook nog in andere proeven een paard heeft. De rest moet op zaterdag rijden. Op zich is dat geen probleem. Maar ikzelf rijd in de B en stijn rijd in de L. Dus is zou op zaterdag moeten rijden en stijn op zondag. Heb een poging gedaan of het eventueel mogelijk was om toch op zondag te rijden. Had enkele goede argumenten zoals dat er dan al 2 personen minder aanwezig zijn tijdens het weekend maar dat was blijkbaar niet zo belangrijk en hadden ze geen gehoor naar...
Jammer. IK hoop in elk geval dat de wedstrijd zal mogen doorgaan.

Verder gaat het vrij goed met onze 3 jaar. sturen begin in stap al goed te gaan. Halthouden lukt ook en terug op stap vertrekken doet hij ook. Aandraven lukt met een klein tikje. En hij heeft eigenlijk een goede vooruit. Je moet niet constant duwen of tikje bij geven om te blijven draven.
Hij is vorige week ook al eens mee gegaan op verplaatsing. hij keek naar alles maar liep overal netjes door :)

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:34

Minderhout afgelast...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:17

Had het ook gezien. Onze jumping zondag moesten we ook afblazen, was zaterdag heel hectisch daardoor. Echt ongelooflijk ook wat we van sommige mensen naar onze kop kregen... Alsof de burgemeester dat doet voor de grap.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het de komende maand allemaal gaat evolueren. In ieder geval wil ik wel blijven doorrijden, al is het maar buitenritten als les op verplaatsing op termijn niet meer mag. En mijn stal voor de winter is geregeld, vanaf september gaat Icaro al. Twijfel alleen of ik de Tinker zou meepakken. We gaan naar een nieuwe locatie, volpension met alles erop en eraan.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:55

Ik ben ook heel benieuwd... Was dit weekend voor HROV en VOR ingeschreven, beide afgelast. Vervanging voor HROV gaat nu ook de ronde dat het afgelast is. Ik vrees dat we niet meer gaan kunnen rijden tot volgende zomer...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:12

We hadden discussie gisteren of het bij evenementen gaat om 200 personen inclusief de sporters, of 200 personen toeschouwers excl de deelnemers. Volgens mij is het dat eerste.

Onze dressuur zou dan wel mogelijk zijn, gewoon 1 ruiter met 1 groom. Geen horeca, niks te drinken. Toekomen, inrijden, proef en direct vertrekken. En met wat praktische techniek en gebruik van excell kunnen we het misschien zelfs realiseren dat de deelnemer zijn protocol kan krijgen zonder dat de jury het papier heeft moeten aanraken.
Maar tegelijk willen we geen broeihaard zijn, dus als de besmettingen blijven gaan we wss zelf de boel aflassen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:39

Hrov dressuur dit week en jumping wvur gaan wel door hier. Mr bij de jumping zitten ze al over de 250 inschrijvingen op 1 dag en de dressuur is afgesloten op 150 deelnemers.

Arville denkt er ook nog niet aan om af te lassen. Zochten gisteren avond nog achter vrijwilligers

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:11

Ik heb even bijgelezen, veel te druk en dat in mijn verlof :D

Wij hadden vorige week een hele leuke wedstrijd in Maarkedal. Begin van de dressuurproef beetje wiebelig maar daarna wel heel netjes. Foutloze jumping en ook foutloze cross binnen tijd, in mijn reeks maar 2 binnen tijd. Heb zelfs alternatief op water gereden en laatste minuut nog beetje moeten gas terugnemen. Snelheid genoeg in die knol :+
We hadden echt uitgekeken naar Minderhout, vind dat een superleuke cross, maar niet onverwacht dat ze aflassen natuurlijk...
Ik ga in de plaats wellicht naar Laarne gaan voor HRVV, 1m en 1m10, lang geleden.

Afgelopen vrijdag hebben we dan de pony voor de dochter opgehaald, héél blij ermee. Ik heb er zelf ook mee gereden (grote C, kan nog net :P ) en ze loopt heel netjes nageeflijk en mooi voorwaarts. Thuis ook sprongetje genomen en zonder aarzelen gaat ze daar mooi over. Galop is wel nog wat op de voorhand en dus best snel, maar ik ga ze zelf 1x per week rijden om daar nog wat aan te werken. Pony is 7 maar heeft nog niet zoveel gedaan (komt uit een scheiding). Ze is vooral superlief, ook zichzelf komen in de wei, netjes stilstaan bij borstelen en opzadelen... ook belangrijk voor een kind van 7!

PP: heb je intussen Winston nog een bezoekje gebracht? Ben je er al beetje over?

Varekaj: ik ben bijna zeker 200 personen alles inbegrepen dus ook sporters zelf.

Nu goed, de evenementen op zich zijn imo geen probleem, wat is nu 200 of zelfs 400 man op een eventing, het zijn de mensen zelf die de regels niet volgen en altijd denken dat de anderen de oorzaak zijn.
In maarkedal ook, ik sta op 2m van official en stel een vraag, komt de man schouder aan schouder tegen mij staan om zijn uitleg te doen. Das toch niet nodig?? Ik vroeg gewoon of parcours hetzelfde bleef in jumping, zo ingewikkeld is dat niet dat ik het op 2m niet zou begrijpen hoor :') En dat zijn dan de officials... Mensen kruipen veel te dicht bij elkaar.

Hanne: hoe is het intussen met Luxor??

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:21

Proficiat met de aankoop! Ziet er idd leuke pony uit! En proficiat met het resultaat in Maar.kedal! Is echt een leuke cross. Kriebelde wel een beetje.

Nee K is nog maar een week terug uit vakantie. Ik had hem dan Zondag gezien in w.aregem want hij was er official (liep er ook vaak in groepje andere officials en de parcoursbouwer zonder mondmasker) en zei dan deze week eens af te spreken om samen te gaan kijken. Maar heb eerlijk gezegd geen zin om in de auto te zitten met hem in corona tijden. Heb hem nu ook nog niet gehoord dus wss denkt hij hetzelfde.
Ben er wel wat wat over. Ik heb filmpje gezien van het meisje die ermee sprong en zag er goed uit. Tis echt een jumping ruiter en ze ziet goed haar afstanden. Alleen heb ik er wat schrik voor dat ze er hem gaan doorrijden. Zelfste met het 4 jarige merrietje dat ze ook rijden van K. Deze is nog maar 4 maand zadelmak en ze gaan er al bijna elke week mee op jumping en zelf naar de euro.regio in Lier 3 dagen achtereen ... Swat not my horse, not my problem.

Canch doet ondertussen verder flink haar best! Gisteren voor het eerst sinds jaren les gehad en deed deugd! Vorige week op het cross terrein in anz.egem mogen gaan galoperen (zeer uitzonderlijk) :D, vond ze super :D. Ze kan het nog steeds haar cross galopje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:12

Ik denk dat we niet anders gaan kunnen dan er altijd rekening mee houden dat wedstrijden last minute afgelast kunnen worden. Klote natuurlijk, zo kan je met wat pech geen deftige planning opmaken.

Op onze wedstrijd met de pony's de 21e was het eigenlijk ronduit schandalig hoe de toeschouwers én deelnemers zich gedragen hebben. Zeker omdat er vanuit het provinciaal bestuur, dat aanwezig was, NIKS is ondernomen om het recht te trekken. Dus eerlijk is eerlijk, we zijn er niet rouwig om dat zondag werd afgelast op vraag van de burgemeester. Ook omdat wij niet "die ene brandhaard" willen zijn mocht er een grote besmetting plaatsvinden.


Hele toffe pony Antonius, ze zit er heel fijn op en zo te zien met veel vertrouwen!

PP: eigen paard beste paard. Jammer dat ze zo met Winston om gaan, maar mss beter dat ze dat van een ander verwachten dan van jou om hem op die manier te rijden.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:48

Ik ga mij denk ik omscholen tot jumpingruiter :D
Met Minderhout niet door te gaan, was ik afgelopen zondag HRVV gaan rijden in Laarne. Was er al jaren niet geweest, piste bleek stuk kleiner dan ik mij herinnerde :P Had 1m en 1m10 ingeschreven. In 1m foutloos en een snelle tijd, goed voor een 3e plek. In 1m10 sprong ze nog beter, voelde ze echt mooi rondspringen onder mij, helaas pechfoutje in barrage, opnieuw 3e plek, jammer, want we hadden de snelste tijd.
Doordat het zo goed ging, had ik dan besloten om nog in te schrijven voor gisteren HROV in Vosselare. Ik rij wel heel graag in hun nieuwe pistes, zo groot!
Zowel in 1m05 als 1m15 foutloos met een snelle tijd, wat een 2e en 1e plaats gaf *\o/*
Ze voelt heel goed aan, en met dat de eventings nu toch niet meer zullen doorgaan vrees ik, ga ik de rest van het seizoen dan maar wat jumpings rijden. Komend weekend veel te warm, dan schrijf ik niet in, eens kijken voor weekend erop. Kriebelt om 1m20 te starten :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:42

Ik twijfel om zaterdag te starten. B is weliswaar met wat geluk nog voor 12u maar tis dan toch ook al flink warm natuurlijk. En vrijdag les om 18u, nog zo twijfelgeval.

Antonius stroomt eerst alle eventings plat met winst en nu gaat ze de jumpings ook nog beetje inpalmen :)) goed bezig!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:31

Ze geven zondag op de middag al 34 graden... Als het dan een belangrijke wedstrijd is (een kampioenschap ofzo), zou ik wel gaan, maar voor een 'gewoon' rondje vind ik dat toch echt te warm. Ik heb expres niet ingeschreven voor komend weekend in vosselare, komen nog wedstrijden genoeg.
En dan transport er nog bij, even parkeren in de zon...
Ik heb gisteren en vanmorgen om 7u15 gereden, tegen dat ik afstapte was de zon al aan het branden.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:58

Ik ben ook niet ingeschreven in Halkin dit weekend, anderhalf uur vervoer... niet in deze hitte...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:21

Ik wacht af. Annuleren ze zelf ivm de hitte dan kost het me niks. Annuleren ze niet, jammer, dan kost het mij wss het dubbele aan inschrijvingsgeld, maar om af te melden was ik sowieso al te laat.
Ergens begrijp ik dat zelf afblazen inkomstenverlies is. Al komt er geen kat, ze incasseren wel dus het inschrijfgeld. Maar tegelijkertijd geeft dat voor mij ook het signaal dat het welzijn van de paarden niet op 1 staat.

Voor selecties moet ik niet meer meerijden. Daarvoor ligt het seizoen al teveel overhoop, tenzij ik nu nog 3x kan top rijden in de L1. Maar zelfs dan is de kans zowat onbestaande dat ik er nog tussen raak.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:49

Ik ga zondag wel gaan rijden. Moet om 10u en is slechts 20 min transport. Is ook "maar" een rondje dressuur.
Ik ben gisteren om 9u savonds gaan rijden. Het was nog steeds warm mr in de schaduw. Smorgens moet je idd echt al 6-7u rijden om de brandende zon te vermijden.

Dikke proficiat antonius! Way to go!

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:24

@Antonius: het is niet toch beginnen kriebelen om Arville te rijden? :D
Zag net wat foto'tjes passeren, ziet er wel weer in orde uit.

Hier is het nog iets langer dan voorzien rustig gebleven. Zadel was out of the blue afgekeurd is... -O- Ik dacht het eens te laten nakijken na mijn zwangerschapsverlof, ideaal om dan terug met een schone lei te starten. Bleek de boom gescheurd te zijn. Nochtans nooit echt stoten mee gehad met dat zadel. Zonde ;( Maar sinds maandag heb ik een nieuw gekocht <3 . Kunnen we terug een beetje aan de slag. Funny detail: een dressuurzadel :+ Voor die paar keer dat ik nog spring kan dat wel op mijn prehistorisch vorig zadel.

Volgende week ga ik wel nog eens naar W.aregem voor een crosslesje (60 cm).
Ik ben benieuwd.

Hoe gaat het met jullie paarden?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:16

Ik had ook stiekem verwacht om Antonius in Arville te zien verschijnen :D

Ai lene, tegenvaller met het zadel. Was het al een ouder zadel of een recenter? Enig idee wat die scheur kan veroorzaakt hebben? Gelukkig heb je wel een alternatief al.

Hier is het rustig. Zondag organiseren wij nog dressuur paarden en alles wat nadien op de kalender stond is afgelast door corona... Dus tenzij wij als club alsnog onze springwedstrijd organiseren (die in juli moest afgelast worden) wordt dit wss voorlopig mijn laatste wedstrijd. Provinciaal ben ik niet geselecteerd en nationaal is afgelast, al kijken ze voor een alternatief.

Mijn dressuur is... mwah. Vorige zondag 64% gereden maar door alwéér 30min vertraging op de planning was Icaro leeg tijdens de proef. Moest normaal om 13u42 rijden, het werd bijna 14u30... Het was warm en doef, tjah. Hij liep tijdens het inrijden wel super, dus ik ben wel content. Helaas stond ik met die 64% alsnog maar 13e van 16 en bijgevolg heb ik dus een verliespunt aan mijn broek ^)

En voor de crossen is nog 0,0 bekend, dus ook daarvoor zal het denk ik wachten zijn tot volgend jaar. Twijfel of ik deze winter dan gewoon indoors ga starten, of niks starten en keihard doortrainen naar volgend voorjaar/zomerseizoen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 12:57

Antonius met de vingers in de neus 1m30 met Ny. :+

Leuke plannen lene!

Jammer van die afgelaste wedstrijden varekaj maarja gezien de situatie..

Hier kalmpjes. Sinds 12 juli wedstrijd (met die allergische reactie...) geen les of geen wedstrijd. Maarrr zondag weer eens dressuurles en volgende week zaterdag endurance. :D Super excited. Programmaboekje met de routes mogen gauw online komen. :+
Ik doe mee aan de 30km. 'k Verlang al!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:24

Veel succes Hanne! Hoe is't nog met Luxor na die aanval? Weten ze al waarop hij zo heftig heeft gereageerd?

Ik heb minstens 1x/week les bij B*ert en begin september verhuizen ze daarheen voor de winter. De lat ligt enorm hoog, maar hoe moe Icaro ook is soms, hij blijft wel zijn best doen. Dat is al anders geweest. Vorig jaar had ik enorm veel problemen als ik iets meer vroeg, dan werd hij heet en "pissig, probeerde er op alle mogelijke manieren onderuit te komen: bokken, omhoog willen gaan, tegen elke hulp ingaan, bit vastpakken etc. Intussen hebben we dat kunnen ombuigen naar positieve zin tot enthousiasme, en moet hij leren geduld te hebben en weet hij dat er beloning volgt. Zijn we daardoor, dan loopt hij ronduit super.
Ben al paar keer aangesproken op wedstrijd nu, dat het zo'n tof dier lijkt en wat de afstamming is enzo :D

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:33

Lene: lang geleden :wave: Nee Arville kriebelde niet :o Eventing is voor mij wel een groot stuk groepsgebeuren, samen rijden met mijn vriendinnen, veel bekenden zien en babbeltje doen... Op internationaal ken ik weinig volk, geen van mijn vriendinnen rijdt dat niveau, er mogen geen toeschouwers zijn, mijn man is aan het werk, dus dan zit ik daar alleen. Beetje zielig verwoord, maar ja, je snapt mijn punt wel. En dan zo duur... Het is het mij eigenlijk niet echt waard. Had ik voor het BK kunnen rijden, ja, dan was het iets anders, dan was dat echt een doel, maar door de weinige wedstrijden was dat sowieso geen optie wegens te weinig voorbereiding en meerijden om een hoop te vullen, liever niet :P .

En ik moet zeggen, Ny springt tegenwoordig echt goed, dus dan is op jumping gaan ook wel leuk, zeker als we wat hoger kunnen rijden. Afgelopen zaterdag foutloos rondje in 1.20, heb een safe barrage gereden, nergens korter gedraaid of sneller gereden en alsnog 4e omdat ze van nature uit een grote snelle galop heeft. Dus nu kriebelt het om net hierin wat verder te gaan. Komend weekend rij ik amazonekampioenschap HROV mee en ik hoop dat er nog wat wedstrijden in september ook doorgaan, stiekem droom ik van 1.25 te starten. Dat zou dan voor het eerst zijn, heb dat nooit eerder gereden en dat vind ik dan wel een heel leuk doel.

Welk zadel heb je nu? En alé seg, een dressuurzadel ~~}>

Hanne: leuk dat je een doel hebt om naartoe te werken met die endurance!! Hoelang rij je over die 30km? doe je dat alleen of rij je met iemand de hele rit samen?

Varekaj: hoe was je dressuur gisteren? jammer dat de rest afgelast wordt door corona, er mag nu net wat meer volk aanwezig zijn vanaf 1/9...
Vooraleer je opstapt om los te rijden, kan je niet eens aan de ring gaan kijken hoever ze staan? Dat je evt nog wat langer kan wachten vooraleer je begint te rijden?
Zeer beu als het zover uitloopt, toch beetje eigen aan LRV denk ik? Heb dat op HROV dressuur of in de eventing nog nooit meegemaakt.