Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 12:27

:wave:

Ik ben nooit zo van de fototopics plaatsen, maar ik wilde toch wel graag deze foto's delen.

Lots is een 4 jarige Toto jr x Sandreo. Pas sinds een maand of 3 rij ik hem meerdere keren per week (lees 2 a 3). Uiteraard hebben we les en zit er nog een hoop verbetering aan, hij moet nog wat meer kracht genereren en hij heeft nog wat problemen met zijn balans.
Zijn houding is zijn eigen houding, ik dwing hem nergens toe.

Gister is hij voor het eerst mee geweest naar het veldje, voor het eerst naar buiten. Mooi geen omheining, wordt hij lekker recht van. Hij was op wat stressmomentjes na ontzettend braaf!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals ik al zei; Beetje balans en kracht :+

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:09

Knap paard! Maar goed dat je even waarschuwt dat de houding zijn eigen houding is, want zo netjes nageeflijk lopen kan natuurlijk niet hè :P

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 13:21

Ik denk, ik waarschuw even, voor ik half Bokt over me heen krijg dat hij voor een 4 jarige veel te veel in de houding loopt. Maar hij bied het aan, dan ga ik het er natuurlijk niet uitrijden :D .

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:31

Knap dier, het eerste waar ik aan dacht toen ik de foto op de voorpagina zag was..dat is vast een Sandreo. Bijna goed dus :-D

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 08:49

Dank je! Ja, ik probeer het een beetje te ontkennen omdat ik echt helemaal niets met zijn moeder had, maar hij heeft wel echt een Sandreo hoofd. Toch heeft hij ook wel iets typisch Toto, kan mijn vinger er alleen nog niet op leggen.

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:13

Mooi paard! Ziet er goed uit <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:33

Wat een gaaf dier! Je rijdt hem fijn :j.

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:55

Ik klikte ook omdat ik een Sandreo zag <3 Leuke combi!

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 20:11

Dank jullie <3 . Het is ook echt wel 1 van de fijnste jonge dieren die ik onder me gehad heb. Hij leert heel snel, en ondanks dat hij met spanning nog wel wat naar kan doen blijft hij er niet lang in hangen. Hij is wel al een keer mee geweest om op locatie te lessen en ook dat vind hij allemaal prima. Zo heerlijk!

Dee_Es

Berichten: 3666
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:58

Ziet er fijn uit.
Wat kleine stressmomentjes zijn niet erg zo lang ze het maar weer laten afvloeien.

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:20

Wat staat dat geel hem mooi!

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:45

Aw wat een leuk paardje! Fijn dat hij zelf al zo in de houding loopt.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 00:12

Utixo schreef:
Dank jullie <3 . Het is ook echt wel 1 van de fijnste jonge dieren die ik onder me gehad heb. Hij leert heel snel, en ondanks dat hij met spanning nog wel wat naar kan doen blijft hij er niet lang in hangen. Hij is wel al een keer mee geweest om op locatie te lessen en ook dat vind hij allemaal prima. Zo heerlijk!

Ja hij is erg leuk! :D

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:06

Utixo schreef:
Ik denk, ik waarschuw even, voor ik half Bokt over me heen krijg dat hij voor een 4 jarige veel te veel in de houding loopt. Maar hij bied het aan, dan ga ik het er natuurlijk niet uitrijden :D .


Vergeet niet dat het wel belangrijk is dat die in alle houdingen leert lopen. Ik heb ook zo een vijfjarige die uit zichzelf graag in wedstrijdhouding loopt. Dat is makkelijk voor wedstrijd zelf maar thuis moet je ze toch echt alles leren wil je lang plezier hebben van m.

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Lots of Magic (Toto jr x Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:11

Dank je voor het advies, maar uiteraard vergeet ik het niet ;). Hij vind het nog bijzonder lastig om de hand te volgen zonder gelijk in 4 delen uit elkaar te vallen, dus dat pakken we tussendoor mooi mee. Maar als ze eenmaal genoeg kracht en balans hebben is het wisselen van houding ook een eitje. Zolang hij maar lekker actief vanuit achter blijft, en dat is bij hem gelukkig ook redelijk simpel!

Het klinkt zo allemaal lekker simpel, maar dat is het natuurlijk niet altijd 8-) . Toch is het een van de fijnste, zo niet de fijnste, pup die ik heb ingereden. Kwaliteit, will to please, leergierigheid, hij heeft het allemaal. Het is echt een plezier om met hem te werken.