Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:50

kleine2606 schreef:
wat leuk om te zien van jullie buitenrit!

ik kwam via google stal hilgenbos tegen maar ik kan er verder helemaal niks over vinden, kent iemand hier het misschien?


Ik ken stal hilgenbos. Het is geen pensionstal, ik heb er een tijdje gereden op de ponies. De stallen zijn ook geen stallen te noemen, het zijn 6 stallen maar je moet eerst de 2 voorste stallen doorlopen om vervolgens de achterste stal in te komen. Echt een grote zooi als je het mij vraagt. Ze hebben wel een rijbak, die is wel fijn overigens.

Ik kom me trouwens erg graag melden!! Ik sta in wierden met mijn paard.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:15

Mensen....ik ben er wel weer an toe...emadn zin om volgende week dinsdagmorgen mee te gaan op buitenrit??

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:23

Helaas niet, afgelopen weekend naar de Lemelerberg geweest met een vriendin, pony heeft nog steeds staak/stap stukken dus met anderen mee is nog steeds geen optie voor mij behalve met de fiets.

Werk weinig ivm de corona, maar dinsdagochtend is mijn werkochtend haha.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:26

Dinsdag is voor mij net een ideale chtend omdat ik dan van half negen tot kwart over twee lekker voor mezelf heb (kinderen op school joepie!!) dan kan een keer verdwalen nog niet meteen kwaad zeg maar ;-)

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:10

Mijn nieuwe pony is inmiddels gearriveerd. Als ze wat langer onder het zadel is ga ik graag een rondje mee!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 12:15

Ik werk op dinsdag altijd, maar ik kan zelf ook een tijdje niet rijden, ongelukje gehad.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:48

hmm...das jammer....nu komt er wel bij dat ik gisteren tijdens het verstoppertje spele met de kinderen mn enkel verzwikt heb en ik dus nog even moet kijken of ik zelf wel op t pard kom...aargoed...ff uitstel dus

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:04

Iemand zin om aankomende woensdag aan de hand een rondje door het bos te doen? Voor mijn merrie misschien ook wel leuk. Tijd maakt niet zoveel uit.
Ik sta t.h.v camping noetselerberg. Doodlopende weg die het bos in gaat. Je kan hier evt met de trailer parkeren als je handig bent in achteruit rijden om weer terug te komen. Het is een verhard pad.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:31

Afbeelding

Toevallig van een van jullie?
Zou fijn zijn als paard weer bij de eigenaar terecht komt, en dat eigenaar natuurlijk niet gewond is o.i.d :o.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 14:30

Kristy1998x schreef:
[ Afbeelding ]

Toevallig van een van jullie?
Zou fijn zijn als paard weer bij de eigenaar terecht komt, en dat eigenaar natuurlijk niet gewond is o.i.d :o.



Niet de mijne! Ik moet nog 3 weken voordat ik er weer op mag.

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:42

Wat mankeert er aan Daphara?

Politie heeft een uurtje terug gereageerd dat beide niet zijn aangetroffen maar ook niemand als vermist is opgegeven.

Waarschijnlijk dus alles goed afgelopen maar niet bewust van dat ze gemeld zijn en op Facebook staan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 14:47

MarliesV schreef:
Wat mankeert er aan Daphara?

Politie heeft een uurtje terug gereageerd dat beide niet zijn aangetroffen maar ook niemand als vermist is opgegeven.

Waarschijnlijk dus alles goed afgelopen maar niet bewust van dat ze gemeld zijn en op Facebook staan.


Off topic, 3 weken terug een dom ongeluk gehad met Duke, dus mocht 6 weken niet rijden. Hier alles in kleur uitgelegd:

Daphara @ [MWS] Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Ontopic: Ruiter heeft waarschijnlijk zelf het paard weer te pakken gekregen inderdaad.

Booklover01
Berichten: 206
Geregistreerd: 06-04-20

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:49

Mooie omgeving om een rit te maken!

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:37

Oei dat is een beste blessure. Kalm aan doen, niet te snel weer belasten!

Ja denk ook dat de ruiter zelf het paard weer te pakken heeft gekregen. Of die is naar stal gerend of zo.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 16:41

MarliesV schreef:
Oei dat is een beste blessure. Kalm aan doen, niet te snel weer belasten!

Ja denk ook dat de ruiter zelf het paard weer te pakken heeft gekregen. Of die is naar stal gerend of zo.



Gelukkig heb ik een lieve Stalgenoot die er flink lol van heeft om Duke te rijden en wordt hij daarnaast ook nog 2x per week door een prof ruiter gereden, dus hij blijft goed in training, zodat ik het vanaf augustus weer rustig kan oppakken. Hopelijk kan ik dan ook redelijk snel weer Buitenritjes met jullie plannen.

Stalgenoot heeft gister voor het eerst een flinke buitenrit met hem gedaan en dat ging ook super, dus hij krijgt ook nog eens voldoende bosvitamintjes.

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:46

Ah heerlijk. Fijn om mensen te hebben die je paard lekker aan het werk houden. Scheelt zoveel qua stress vind ik.

Hier van het weekend voor het eerst in maanden weer echt lekker gereden. Er ook aan kunnen rijden en voorwaards. Hopelijk hebben we het dieptepunt weer gehad dit jaar.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 17:01

MarliesV schreef:
Ah heerlijk. Fijn om mensen te hebben die je paard lekker aan het werk houden. Scheelt zoveel qua stress vind ik.

Hier van het weekend voor het eerst in maanden weer echt lekker gereden. Er ook aan kunnen rijden en voorwaards. Hopelijk hebben we het dieptepunt weer gehad dit jaar.


Oh fijn! Ik duim met je mee dat het goed blijft gaan. Dan later in augustus nog maar weer eens een gezamenlijk ritje Sallands heuvelrug plannen?

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:47

@Daphara heftige blessure. Beterschap gewenst (beetje laat, sorry).

Marlies fijn dat het beter gaat!

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:10

Ja zeker, als het zo blijft gaan, gaan we eind augustus gezellig weer samen wat mij betreft!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:33

Hoi hoi, ik kom het topic ook weer even binnenvallen. Ik hoop echt dat ik binnenkort ook mee kan op een gezellige rit. Nu zijn wij (ik ben bijrijder, maar de eigenaresse dus vooral) op zoek naar een nieuwe stal voor 'onze' Fjord. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik hier om tips / suggesties vraag! Anders gewoon zeggen natuurlijk :j

Ik had nu eindelijk vervoer kunnen hebben voor een buitenrit, maar het is heel raar gegaan met de huidige stal, waardoor we nu snel op zoek willen naar iets anders. Heel vaag, ik weet het :') maar daarom dacht ik aan dit topic, omdat jullie natuurlijk ook enigszins uit de buurt komen.

We zoeken een stal in de buurt van Heino, met een paar vaste eisen:
* De verzorging moet allemaal gedaan worden, dit ivm gezondheid van de eigenaresse (en ik kan niet elke dag komen als bijrijder zijnde).
--> Dus uitmesten, binnen/buiten zetten, voeren moet gedaan worden.
* Paard hoeft niet per se met een soortgenoot, ik zelf zie dat liever wel, maar ze is niet zo sociaal naar andere paarden.. in de trailer/tijdens het rijden wel, maar in de wei/paddock.. }:) dus dat moet maar net goed gaan zegmaar.
* Paard moet wel in ieder geval een paar uur per dag buiten komen, 's nachts op stal
* Er moet plek zijn voor een trailer én een koets

Het zou natuurlijk leuk zijn als er een fijne bak is, of bos in de buurt, zoiets, maar dit hoéft niet eens per se. Als aan bovenstaande eisen maar in ieder geval voldaan wordt. Luxe is dus echt niet nodig, mag altijd, hoeft niet. Het mag ook een privéstal zijn bij iemand thuis, hoeft niet per se een pensionstalling.

Als jullie iets weten, let me know, zou súper fijn zijn _/-\o_ en dan hoop ik jullie een keer te ontmoeten op buitenrit :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 22:19

Ik heb je een PB gedaan, heb in dezelfde regio gezocht.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:20

Daphara schreef:
Ik heb je een PB gedaan, heb in dezelfde regio gezocht.


Thanks, ik ga kijken!

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:57

JOngens ik heb vakantie, afgelopen week al een keer op de SH geweest maar wil wel weer komende week...liefhebbers?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 15:17

livo schreef:
JOngens ik heb vakantie, afgelopen week al een keer op de SH geweest maar wil wel weer komende week...liefhebbers?


Ohhhh ik wil zo graag! Maar mag nog steeds niet paardrijden -O-

Veel plezier in ieder geval!

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:18

Ik ga eerst lekker een paar dagen met mijn vent op pad

En de pony was vanmorgen helaas niet rad rechts voor. Dus lekker gewassen en weer in de wei gezet.