[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:46

Dit was de Black Jack Ranch. Een kleinschalig bedrijfje met 8 paardjes. Van twee superlieve mensen.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:08

Ziet er leuk uit daar, Sandy! Zoiets heb ik gedaan in België bij de Western Trail Ranch.

Ik heb vakantie en rij bijna elke dag in het bos. Regen of geen regen!
Gister de shet mee, al jaren bedacht: als hij los is, blijft hij wel bij de andere pony’s...
Nou mooi niet!
Meneer rende gauw terug naar de laan waar ze aan staan(schoot het verkeerde land in en ging daar staan eten..)
Heb m weer vastgeclipt, weten we dat ook weer :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:23

Amalarab schreef:
Ziet er leuk uit daar, Sandy! Zoiets heb ik gedaan in België bij de Western Trail Ranch.

Ik heb vakantie en rij bijna elke dag in het bos. Regen of geen regen!
Gister de shet mee, al jaren bedacht: als hij los is, blijft hij wel bij de andere pony’s...
Nou mooi niet!
Meneer rende gauw terug naar de laan waar ze aan staan(schoot het verkeerde land in en ging daar staan eten..)
Heb m weer vastgeclipt, weten we dat ook weer :=
[ [url=m/g22XA5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a467NP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hGCHR4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KXSJR1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Whahaha daar kan ik dan wel de humor van inzien :D

Maar snap dat het wel even schrikken is! Nu weet je het in ieder geval ja haha

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:43

Hahaha Shetlanderstreken..

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:30

Hahaha, die shetlander wist al jarenlang dat het gras bij de buren groener is en nu kon ie eindelijk ...

Wel heerlijk dat je elke dag in het bos rijdt. Jij rijdt sowieso veel buiten zo te zien. Echt gaaf.

Dit topic blijft zo leuk om te zien.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:45

Hahahaha, die shet toch. Wat zijn het toch heerlijke ondeugende beesten, hihihihi. En dan ook nog bij de buurman grasjes wegpikken :D

Mooie fotos trouwens.

Sandy, wat ziet het er daar mooi uit!

Wij hebben een paar daagjes terug ook weer een ritje gemaakt, heerlijk. Het is wel heel warm aan het worden nu, wel 40 graden, dus gaan we lekker vroeg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:50

40 graden, dan ben ik echt niet blij ...

Ziet er wel uit als een mooie omgeving om te rijden. Worden die wegen niet enorm stoffig?

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:56

Ja, enorm stoffig en helaas heel veel stenen. Maarja, dit is wat er is...

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:06


Suliko

Berichten: 4320
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:07

Nala schreef:
Vanochtend waren we weer vroeg onderweg om de warmte voor te zijn.

Toch was ze lekker actief na een langzame start, met lekkere drafjes:

[ Video ]

[ Video ]

Galopjes:

[ Video ]

[ Video ]

En ze liet zien hoe doodbraaf ze is, zonder blikken of blozen langs wegwerkzaamheden:

[ Video ]


En wat doe je met ontbijten als je zo vroeg onderweg bent..? :')


[ [url=m/KS1Bsg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk die filmpjes! Waar film je mee en hoe heb je dit aan je cap bevestigd?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:01

Suliko schreef:
Nala schreef:
Vanochtend waren we weer vroeg onderweg om de warmte voor te zijn.

Toch was ze lekker actief na een langzame start, met lekkere drafjes:

[ Video ]

[ Video ]

Galopjes:

[ Video ]

[ Video ]

En ze liet zien hoe doodbraaf ze is, zonder blikken of blozen langs wegwerkzaamheden:

[ Video ]


En wat doe je met ontbijten als je zo vroeg onderweg bent..? :')


[ [url=m/KS1Bsg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk die filmpjes! Waar film je mee en hoe heb je dit aan je cap bevestigd?


Ik film met een gopro hero 5, bevestigd met zo'n plakplaatje.

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:39

Vandaag dan eindelijk eens samen met mijn dochter een buitenrit kunnen maken wat een voorrecht is dat.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:52

Westerntrail schreef:
Vandaag dan eindelijk eens samen met mijn dochter een buitenrit kunnen maken wat een voorrecht is dat.


[ [url=m/vqu92C.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/HyuNzK.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/PsOG6u.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/3IgJ2w.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat snap ik! Ik moet nog even wachten haha ze is pas 6 ;)

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:09

Vandaag hadden we schriktraining deluxe. Het had een rustig klein rondje moeten worden, maar eenmaal in het bos hoorden we opeens gegil en geschreeuw en gekraak uit de bosjes, en niet veel later ook laserstralen en elektronische schiet en 'raak'geluiden... We waren midden in een lasergame beland :') Nala vond het wel grappig en was helemaal niet bang, maar we hebben toch maar de route door het dorp in plaats van het bos terug genomen. Maar daar was het niet veel beter _O- We zaten net rond plastic ophaal tijd en mensen renden nog snel naar buiten met klapperende plastic zakken, de ophaalwagen zat achter ons waar de mannen met luid gekraak de zakken in slingerden... En er waren mensen bezig op een plat dak, waar ook veel machines en lawaai bij kwamen kijken. Dingen werden van het dak af naar een half lege aanhanger in gegooid, uit een andere aanhanger werden dingen met luid gekraak en geschuif uitgehaald. Nou, toen hadden we alles gehad, dacht ik :+
Maar we kwamen ook nog bij een speeltuin langs waar de kinderen wel heel fanatiek speelden :):) (lees ook weer veel lawaai en onverwachte bewegingen). En op het einde uiteraard nog langs een kudde spelende koeien }:0

En die dikke van mij doet het allemaal maar ff hoor <3 ze is echt haar gewicht meer dan in goud waard :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:46

Spannend, Nala!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:51

Wel heel fijn zo'n braaf paardje!

Dit was afgelopen zondag geloof ik..
Gister in de regen dus dat was niet echt fotowaardig haha.

Afbeelding

Afbeelding

xColorCross

Berichten: 1664
Geregistreerd: 16-02-12

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:40

Mooie foto's!

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:07

Wat een spannende rit Nala! Super, zo'n braaf paardje.

Sandyislief,gave foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:32

Wauw! Wat heeft iedereen prachtige foto's zeg! :j
Een paar jaar terug heb ik hier ook veel geplaatst! Graag zou dat weer willen doen! Wij gaan ook veel op buitenrit. Heerlijk vind ik het.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Hebben veel leuke uitrijmogelijkheden hier in de buurt.

Rijden jullie alleen maar buiten? Hoe vaak gaan jullie naar buiten? Hebben jullie vaste rondjes? Of bedenk je ter plekke waar je naar toe gaat? Wij hebben geen trailer en gaan gewoon vanaf stal. Rondjes van 3 tot 15 km ongeveer.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:37

Ik rijd inderdaad alleen maar buiten, en dat is soms 7 dagen in de week, soms 3, afhankelijk van hoe druk ik het voor de rest heb. Maar meestal 5+ keer per week. Over het algemeen vaste rondjes, maar met een paar knooppunten. Soms heb ik het hele rondje al in mijn hoofd uitgestippeld, en soms kiezen we op zo'n knooppunten een andere weg dan eigenlijk gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:45

Nala schreef:
Ik rijd inderdaad alleen maar buiten, en dat is soms 7 dagen in de week, soms 3, afhankelijk van hoe druk ik het voor de rest heb. Maar meestal 5+ keer per week. Over het algemeen vaste rondjes, maar met een paar knooppunten. Soms heb ik het hele rondje al in mijn hoofd uitgestippeld, en soms kiezen we op zo'n knooppunten een andere weg dan eigenlijk gedacht.


Wat leuk dat je ook in dit topic zit! Nala is echt een leuke pony! Doe je geen andere dingen ernaast zoals longeren of grondwerk, wat bakwerk? Veel mensen zeggen dat dat het leuk houd, die afwisseling, maar heel eerlijk, ik heb dan juist soms het idee dat je dan van alles wil doen, maar van alles weer net niks. :+ Ik kom ook elke keer weer uit bij het "we gaan gewoon lekker buiten rijden" ook geen endurance ambities, maar gewoon lekker relaxt.

Jij rijdt in Limburg toch? Hoe is jouw pony alleen?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:51

AmoorM schreef:
Nala schreef:
Ik rijd inderdaad alleen maar buiten, en dat is soms 7 dagen in de week, soms 3, afhankelijk van hoe druk ik het voor de rest heb. Maar meestal 5+ keer per week. Over het algemeen vaste rondjes, maar met een paar knooppunten. Soms heb ik het hele rondje al in mijn hoofd uitgestippeld, en soms kiezen we op zo'n knooppunten een andere weg dan eigenlijk gedacht.


Wat leuk dat je ook in dit topic zit! Nala is echt een leuke pony! Doe je geen andere dingen ernaast zoals longeren of grondwerk, wat bakwerk? Veel mensen zeggen dat dat het leuk houd, die afwisseling, maar heel eerlijk, ik heb dan juist soms het idee dat je dan van alles wil doen, maar van alles weer net niks. :+ Ik kom ook elke keer weer uit bij het "we gaan gewoon lekker buiten rijden" ook geen endurance ambities, maar gewoon lekker relaxt.

Jij rijdt in Limburg toch? Hoe is jouw pony alleen?



Heyhoi :+ Dankjewel! Een keer in de week komt een moeder met haar twee dochters die met Nala wat in de bak rommelen, zo mocht ze gisteren vrijspringen. Maar over het algemeen maak je ons beide het aller gelukkigst met buitenrijden.

Ik rijd in Limburg inderdaad, en Nala is echt super alleen. Ze is heel erg eenkennig en vindt het vaak prettig om alleen op mijn mening af te moeten gaan, zeg maar. Als ik zeg dat het goed is is het ook goed. Gaan we met meerdere ruiters naar buiten lijkt ze een beetje te zoeken aan wie ze zich het best moet houden, dus of ze de andere paarden moet geloven (en wie dan van die paarden) of mij of of of...

Verder is ze een echte bitchy merrie :') dus ben ik vaak als ik met anderen buitenrijd meer bezig ermee dat ze de andere paarden niet bijt/trapt/dreigt :')

Maar ik heb vanaf dag 1 duidelijk gemaakt dat ze met mij gewoon mee naar buiten gaat, alleen, en dat dat goed is. Heb dus ook nooit problemen gehad met niet van het erf willen oid.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:45

Ik rijd gemiddeld 4x per week. Meestal 2x buiten en 2x in de bak waarvan dan 1x in de week les. Soms rijd ik alleen buiten en soms met stalgenootjes. Net waar ik zin in heb of hoe het uit komt qua tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:41

@Nala kun je bij jullie fijn buiten rijden? Ik denk dat ik ook het liefst alleen rijd, met stalgenoten is opzich gezellig en dan ben ik wel iets zekerder, maar ik vind het dan lastig qua tempo. Bij ons op stal is het ook heel verschillend. De ene gaat overal alleen naar toe en de andere durft nog geen klein rondje bos alleen.

Wij zijn vanmiddag weer 2 uurtjes weg geweest. We zijn nu een andere kant op gegaan en wat meer door de bouw. Ze vond het best spannend. Een stukje waar we niet vaak tot niet rijden en dan nog eens nieuwe indrukken. Dus flink briezen en veel kijken. Maar ik denk/hoop dat ze hier flink dapper van wordt. :D

Ik loop er ook veel naast als ik merk dat ze onzeker wordt. Dan loopt ze toch iets beter door.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit stukje kende ze nog niet zo goed, de rest wel.
Afbeelding

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:05

AmoorM schreef:
@Nala kun je bij jullie fijn buiten rijden? Ik denk dat ik ook het liefst alleen rijd, met stalgenoten is opzich gezellig en dan ben ik wel iets zekerder, maar ik vind het dan lastig qua tempo. Bij ons op stal is het ook heel verschillend. De ene gaat overal alleen naar toe en de andere durft nog geen klein rondje bos alleen.

Wij zijn vanmiddag weer 2 uurtjes weg geweest. We zijn nu een andere kant op gegaan en wat meer door de bouw. Ze vond het best spannend. Een stukje waar we niet vaak tot niet rijden en dan nog eens nieuwe indrukken. Dus flink briezen en veel kijken. Maar ik denk/hoop dat ze hier flink dapper van wordt. :D

Ik loop er ook veel naast als ik merk dat ze onzeker wordt. Dan loopt ze toch iets beter door.



[ [url=m/YCgxRg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MiGNum.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PePNQq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit stukje kende ze nog niet zo goed, de rest wel.
[ [url=m/lfgdKK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kunt hier redelijk goed buitenrijden. Helaas geen ruiterpaden, of je moet al een flink stuk rijden en dan is het nog super slecht (keien, ongelijk, kiezel...). Maar veel velden en akkers waarbij je gebruik kunt maken van de strook die de tractoren ook gebruiken, vooral leuk voor galopjes bijvoorbeeld. En natuurlijk de stoppelvelden 8-)