Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luron
Berichten: 50
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:40

@zoey, klopt van onze merries is grelo ook de vader. hopelijk blijft het bij de jouwe stabiel. Ik probeer bij mn standpunt te blijven geen schimmel meer:) Maar ze zijn wel mooi dat dan weer wel...

Dais_

Berichten: 4034
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:50

Voor mij was dat ook echt een reden om niet voor een schimmel te gaan, hoewel ik het wel heel mooi vind.

Mijn nieuwe merrie komt over 11 dagen met transport uit Spanje. Ik ben zo benieuwd!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:07

Wat spannend Dais! Waar komt ze vandaan?

Ik vind schimmels echt het allerprachtigst, magisch bijna. Ze hebben wat speciaals vind ik. Maar met zulke ervaringen snap ik overwegingen om het niet meer te willen ook heel goed.

Mijn rooie vandaag in de namiddag zon. Ik heb nog nooit zo'n kleur gezien als hij heeft, zo bijzonder.
Het is zo fijn om te zien hoe goed hij gaat met Zafiro. Het is goed dat hij er is.






Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:40

Prachtige kleur!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:44

Gaaf Dais_ snel spammen! Met welk transport komt ze?
Castellon, een roodvos is zo mooi <3

Ik moet afkloppen dat ik nog nooit een schimmel met melanomen heb gehad, maar wel een drama merrie meegemaakt toen ik nog in Italië woonde. Een merrie die van kop tot staart vol zat, en met gigantische bulten tot wel 8/10 cm onder de staart en rond de anus. Merrie was zeer agressief maar eigenaren wilde haar niet inslapen. Echt zo ontzettend verschrikkelijk was dat. Beestje kon haar staart niet eens laten hangen. Daarom ben ik ook huiverig met schimmels.

Jenara

Berichten: 1566
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:29

@Castellon, wat is hij prachtig!!! Die kleur, echt wauww <3

Brr, nu jagen jullie mij wel wat nachtmerries aan met al die verhalen over schimmels :s
Momenteel gleukkig nog niets van melanomen gemerkt, maar Jenara is nog jong natuurlijk.

Ik hoop dat we hier ons jeukprobleem snel opgelost krijgen, volgens de DA zou het toch geen eczeem zijn,
maar eerder een uiting van stress en een lever die wat overhoop ligt. Ook staat ze te schraal, dus kan ook zijn van bepaalde tekorten. Met de vrees voor sme had ik haar van het gras af gehouden, maar ga nu overleggen om haar toch een paar weken op het gras te zetten om wat aan te komen. En de voeding nog eens goed onder de loep nemen. Heb nu al een supplement voor de lever bijgekregen van de DA. Wel moeilijk hoor, wat wel, wat niet, hoeveel enzo :p Weer een hoop nieuwe ervaringen met zo'n eerste eigen paard!

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:34

Jenara schreef:
@Castellon, wat is hij prachtig!!! Die kleur, echt wauww <3

Brr, nu jagen jullie mij wel wat nachtmerries aan met al die verhalen over schimmels :s
Momenteel gleukkig nog niets van melanomen gemerkt, maar Jenara is nog jong natuurlijk.

Ik hoop dat we hier ons jeukprobleem snel opgelost krijgen, volgens de DA zou het toch geen eczeem zijn,
maar eerder een uiting van stress en een lever die wat overhoop ligt. Ook staat ze te schraal, dus kan ook zijn van bepaalde tekorten. Met de vrees voor sme had ik haar van het gras af gehouden, maar ga nu overleggen om haar toch een paar weken op het gras te zetten om wat aan te komen. En de voeding nog eens goed onder de loep nemen. Heb nu al een supplement voor de lever bijgekregen van de DA. Wel moeilijk hoor, wat wel, wat niet, hoeveel enzo :p Weer een hoop nieuwe ervaringen met zo'n eerste eigen paard!


Hier ook eentje met erge jeuk! Biopten genomen en daar kwam uit een over allergisch reactie.. Niet perse eczeem. Hoe uit het zich bij jou? Bulten? Of gewoon jeuk zonder enige ander ding? Ben erg benieuwd naar andere ervaringen. Net uit spanje?

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 00:26

@castellon ik hou niet van vossen maar wel enkel in de PRE’s die zijn gewoon prachtig <3


Ook hier melanomen bij mijn schimmel
Vooral onder zijn staart, ook eentje op zijn kaak
Hij had er een aan zijn koker en die werd enorm groot (4cm breed en dan zeker 15cm lang) dat hadden we laten afbinden en zo is het mooi afgestorven en genezen
Moest dit niet gewerkt hebben dzn werd het operatie
Hij had er erge last van met het rijden en gewoon zo los ook
Wie hier graag foto’s van ziet laat maar weten
Ze zijn een beetje vies :')

Daarom speciaal een ander kleurtje gefokt om dit wat te voorkomen


@Jenera
Hopelijk weer je snel meer! Is maar lastig zo..

Jenara

Berichten: 1566
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:54

Milo2012 schreef:
Jenara schreef:
@Castellon, wat is hij prachtig!!! Die kleur, echt wauww <3

Brr, nu jagen jullie mij wel wat nachtmerries aan met al die verhalen over schimmels :s
Momenteel gleukkig nog niets van melanomen gemerkt, maar Jenara is nog jong natuurlijk.

Ik hoop dat we hier ons jeukprobleem snel opgelost krijgen, volgens de DA zou het toch geen eczeem zijn,
maar eerder een uiting van stress en een lever die wat overhoop ligt. Ook staat ze te schraal, dus kan ook zijn van bepaalde tekorten. Met de vrees voor sme had ik haar van het gras af gehouden, maar ga nu overleggen om haar toch een paar weken op het gras te zetten om wat aan te komen. En de voeding nog eens goed onder de loep nemen. Heb nu al een supplement voor de lever bijgekregen van de DA. Wel moeilijk hoor, wat wel, wat niet, hoeveel enzo :p Weer een hoop nieuwe ervaringen met zo'n eerste eigen paard!


Hier ook eentje met erge jeuk! Biopten genomen en daar kwam uit een over allergisch reactie.. Niet perse eczeem. Hoe uit het zich bij jou? Bulten? Of gewoon jeuk zonder enige ander ding? Ben erg benieuwd naar andere ervaringen. Net uit spanje?


Nee niets bulten, korsten in de manen en aan de staartwortel. Daarnaast wordt de vacht in haar neklijn heel stug en donker van het vele krabben. De vraag is natuurlijk of de jeuk komt van de korsten of dat de korsten komen door het schuren. Ze schuurt trouwens ook niet aan dingen, ze krabt zichzelf met haar achtervoet, zoals je bij een hond ziet ... wel echt een gek gezicht. En nee, ze is ondertussen 2j in BE/NL, waarvan 1,5j bij mij. Vorig jaar ook niets van last gehad met jeuk ofzo.

@furioso, argh, dat klinkt erg vervelend, gelukkig heb je die ergste kunnen weg krijgen.
Ik hoop ook echt dat we een oplossing vinden voor haar, vind het zo erg voor haar!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:48

Weet je al iets meer Jenara? Werken de supplementen?

Hier groeit alles goed, het veulen is echt een powerhouse en vliegt je de hele dag om de oren met bijbehorende Spaanse blik :')
Afbeelding
Afbeelding


De bruine merrie stond te koop maar die heb ik eraf gehaald, vind haar zelf zo leuk dat ik haar ook besloten heb om te houden en door te trainen.
Ze werd ook helemaal kriegelig van elke keer een andere ruiter.
De vos is drachtig gescand van Mar Wonderful dus ipv
Minder paarden heb ik er dadelijk 4. _O-
Pre’s zijn zo verslavend..

Jenara

Berichten: 1566
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:54

@Zsazsa, haha, paardenverslaving :p Er zijn ongezondere dingen!

En wel, ik ga morgen al ietsje meer weten, ze staat nu een week op dat supplement en sinds dinsdag op een grasweide om aan te sterken, ik ben zelf een paar dagen met vakantie nu, dus ga morgen op de terugweg eens kijken hoe het met haar gaat. Dan laat ik haar nog een dikke week even met rust op het gras en dan kijk ik weer verder :)

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:48

Ken ik hoor zsazsa die power veulens :')
En een attitude dat deze heeft jongens toch _O-
Merrie met hengsten streken ja 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Jenera

Gras kan wonderen doen
Ben benieuwd!

Maartje_M

Berichten: 9380
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:57

Leuk dat je haar toch houdt Zsazsa! Had ergens al een vaag vermoeden dat je geen afstand zou kunnen doen := ;)

Elisa2

Berichten: 37268
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:55

Castellon schreef:
[ [url=m/mrF0mz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is er niet meer.... mijn soulhorse, mijn droompaard. Gisteren ben ik Sol kwijtgeraakt aan een vreselijke koliek. Wat voelt het oneerlijk hem nu al af te moeten geven.
Voor altijd in mijn hart, het meest bijzondere paard ooit.


Ah wat sneu, ik lees het nu pas..hij was nog zo jong.

Heel veel sterkte!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:54

Ha, wat leuk Zsazsa dat je haar houdt!

Elisa, dankjewel. Het hakt er de laatste dagen erg hard in. Het gaat met ups en downs. Ik probeer het gevoel de ruimte te geven en tegelijkertijd door te gaan.

Dat ging vrij aardig tot Zafiro drie dagen terug ineens met een superlelijke wond aan zijn been stond, dus nu zit ik weer in de zorgen-om stand. Ik probeer mezelf terug te fluiten maar mijn hoofd is niet reëel en maakt alleen maar worst case scenarios. Dierenarts zegt dat het meevalt dus dat zal vast.
Ik ben trots op de kleine grote man hoe braaf hij alles doet. Twee keer per dag spoel ik de wond helemaal uit en smeer ik zalf. Dat is echt niet grappig maar hij laat het allemaal prima gebeuren.

De rooie heeft de naam Farero gekregen, vuurtorenwachter. Heel passend vond ik voor een paard dat zo shined en waar ik op kan gaan bouwen. Hij doet het fantastisch, is zo vriendelijk en slim, leergierig en open. Dikke mik met Zaf ook. Zo blij dat hij er is.
Hij is knetterheet onder het zadel en dat is wel wennen, het is zo'n paard dat alles in het leven liefst in galop doet. Ik kan er wel om lachen maar het is wel even schakelen!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:28


Lukasje
Berichten: 11286
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:25

Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid. Zou je die dan kopen zonder te zien?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:16

Dat zou in dit geval wel moeten inderdaad aangezien ik niet naar Spanje ga vliegen. Bij zo'n jong dier vind ik dat wat minder spannend, daar valt nog niet veel aan te testen. Maar ik zou er wel iemand heen willen sturen die in de buurt woont als dat kan, een bemiddelaar zeg maar die hem kan beoordelen enz. Geen idee of dat kan.

En weet nog niet of ik dit durf hoor haha

Azmay

Berichten: 17994
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:40

opisop_shop schreef:
Fijn voor je castellon, lijkt me een erg leuk dier.

Wat vinden jullie van deze?
Van april 2018 dus een grote jongen. Staat nog in Spanje ( Léon), iemand daar ervaring mee :Y)

[ [url=m/Xu7mz3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6mMxDu.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/yZu4ea.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afstamming( zegt jullie dat wat?)
https://www.lgancce.com/lgpreancce/asp- ... 1MzPK%2Bo=

Vader:
[ [url=m/mDqqIU.jpg]Afbeelding[/url] ]


So die lijkt op Diva :oo

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:40

Hij is heel mooi in verhouding al! En heel mooi gefokt, tip van mij is wel als je koopt zonder te zien, er een onafhankelijke veearts naartoe te sturen om het paard klinisch te keuren!
Ik ben begin dit jaar bijna €1000 kwijt geraakt aan zo’n idiote verkoper. Vraag veel filmpjes, achterkant Carta en vraag voor de keuring. Ik koop daardoor nu alleen nog maar bij bekende als ik niet zelf kan gaan kijken. Maar het is wel een plaatje, weet je zijn stokmaat?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:18

Ja hij is al 1,63 !

Wil dan inderdaad dat diegene die ik er heen kan sturen en DA regelt voor keuring.
Kan zoiets?
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 18-07-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:23

Azmay schreef:
opisop_shop schreef:
Fijn voor je castellon, lijkt me een erg leuk dier.

Wat vinden jullie van deze?
Van april 2018 dus een grote jongen. Staat nog in Spanje ( Léon), iemand daar ervaring mee :Y)

[ [url=m/Xu7mz3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6mMxDu.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/yZu4ea.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afstamming( zegt jullie dat wat?)
https://www.lgancce.com/lgpreancce/asp- ... 1MzPK%2Bo=

Vader:
[ [url=m/mDqqIU.jpg]Afbeelding[/url] ]


So die lijkt op Diva :oo


Wat grappig!

Elisa2

Berichten: 37268
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:26

Castellon schreef:
Ha, wat leuk Zsazsa dat je haar houdt!

Elisa, dankjewel. Het hakt er de laatste dagen erg hard in. Het gaat met ups en downs. Ik probeer het gevoel de ruimte te geven en tegelijkertijd door te gaan.

Dat ging vrij aardig tot Zafiro drie dagen terug ineens met een superlelijke wond aan zijn been stond, dus nu zit ik weer in de zorgen-om stand. Ik probeer mezelf terug te fluiten maar mijn hoofd is niet reëel en maakt alleen maar worst case scenarios. Dierenarts zegt dat het meevalt dus dat zal vast.
Ik ben trots op de kleine grote man hoe braaf hij alles doet. Twee keer per dag spoel ik de wond helemaal uit en smeer ik zalf. Dat is echt niet grappig maar hij laat het allemaal prima gebeuren.

De rooie heeft de naam Farero gekregen, vuurtorenwachter. Heel passend vond ik voor een paard dat zo shined en waar ik op kan gaan bouwen. Hij doet het fantastisch, is zo vriendelijk en slim, leergierig en open. Dikke mik met Zaf ook. Zo blij dat hij er is.
Hij is knetterheet onder het zadel en dat is wel wennen, het is zo'n paard dat alles in het leven liefst in galop doet. Ik kan er wel om lachen maar het is wel even schakelen!


Dat kan ik me voorstellen, maar wel heel fijn dat hij het zo goed doet. De worst case scenario's na zoiets is ook heel begrijpelijk. Zo'n onverwacht verlies hakt er in. |(

Opisop: ik weet wel iemand in Spanje die dat wellicht voor je kan/ wil doen. Nederlands sprekend. Ik vind hem wel een zware hals hebben in combi met een wat weke rug. Maar goed, dier is pas 2 en nog niet uit gegroeid..zou zeker bewegingsfilmpjes willen zien en rontgenlogisch laten keuren.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:53

Ik heb filmpjes maar die zijn niet zo goed, veel galop/rondrennen met name.

Als je wilt mag je mij de gegevens van diegene wel sturen :j

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:42

Opisop, hoe is je Spaans? Ken je de verkoper?
Zo niet zou ik eerst eens gewoon contact leggen en vragen om wat filmpjes oid. Dan merk je hoe iemand communicatief is. Ik heb al zoveel gekkigheid meegemaakt met verkopers van paarden... best vaak geen zuivere koffie en daar prik je met conversatie snel doorheen gelukkig.
Ik heb daardoor wel geleerd niet meteen een plaatje leuk te vinden maar eerst eens te kijken met wie ik te maken heb. Bespaart je wellicht een hoop overwegingen ;)