[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:27

Ik rij al 7j bitloos en komt nooit nog een bit in! Gisteren eerste keer naar het strand en had ook wel wat schrik dat ik ze niet zou kunnen houden.. maar losse teugeltjes en reageerde perfect op stem en zit! Dus gelukkig!
Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:40

Hier inderdaad ook myler. Maar lichtere druk op bit (lagen/tong) is denk ik net zo gevoelig voor een paard als een iets grotere druk op de neus.

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:50

darkadia schreef:
Hier inderdaad ook myler. Maar lichtere druk op bit (lagen/tong) is denk ik net zo gevoelig voor een paard als een iets grotere druk op de neus.


Het punt is dat ze gewoon echt NIET reageert op het moment dat ze zo enthousiast wordt, niet op een hackamore. Op het bitje reageerde ze nooit slecht, maar vanwege haar dikke tong rij ik liever niet met. In het bos (stap draf galop) reageert ze wel fijn op de hackamore.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:11

Ik rijd met een ongebroken trens (nee géén stang).

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:10

Ik rijd met dubbel gebroken D trensje.
Niks bijzonders, loopt er fijn op.

Gisteren hadden wij na 5 maanden eindelijk weer eens les.

Afbeelding

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:27

Ik ben net twee dagen terug van cursus (van 4 Dimmension Dressage) met mijn draver, was zo gaaf!! 2 dagen bootcamp van 45 minuten les om aan de verticale en horizontale balans te werken. Ze ging in les één al zo gaaf lopen! (Zie foto) omdat ze heel vlug al doorkreeg vanuit haar natuurlijke scheefheid te komen naar verticale balans ging haar snelle draf naar een verende rustige draf en zocht ze steeds meer lengte op in de hals <3
Vanmiddag bleek ze alles te hebben onthouden (slimme merrie!) En begon gewoon waar we gebleven waren en maakte nog 5 stappen aan progressie, niet normaal! Hier nog geen beeld materiaal.
Maar wat gaaf! Geen gepluk en gesjor, biomechanisch correct lopen zonder anatomisch onmogelijk benen gezwaai oid
Wow wow wow! Trots! **\O/**
Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:17

Fijn beeld! Karin is ook echt goed in haar vak.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:47

darkadia schreef:
Fijn beeld! Karin is ook echt goed in haar vak.


Absoluut, zo verhelderend op kunnen uitleggen vind ik een gave! Komt bij dat ik haar in omgang een leuk mens vind dat de cursussen bij haar altijd een goede onderlinge sfeer hebben en een draver of tinker niet raar aangekeken worden. Iedereen was zelfs helemaal lyrisch over hoe slim mijn draver het oppikte, ze heeft wat harten gestolen gisteren :D

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:55

Dat ziet er super uit! Knappe merrie en fijne ruiter, mooie communicatie hebben jullie samen!
Vind het een zeer interessante stroming, misschien toch haar boek eens bestellen.

Plaats gerust meer foto’s :D

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:04

RianneH schreef:
Dat ziet er super uit! Knappe merrie en fijne ruiter, mooie communicatie hebben jullie samen!
Vind het een zeer interessante stroming, misschien toch haar boek eens bestellen.

Plaats gerust meer foto’s :D


Ah dankjewel! <3
Boek is geweldig, wel heel diepgaand dus enige kennis van de materie is wel makkelijk om er goed doorheen te komen. Ik ben begonnen met de boeken van Lisanne Thomas over biomechanica, vind ik de ideale opstap naar Karin haar boek

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:12

Wat een fijne foto's! Ziet er goed uit zeg. :)
Ik zou afgelopen woensdag weer gaan lessen, maar helaas is mijn instructrice door haar rug gegaan dus ze moet het even rustig aan doen.

Wat betreft een bitje, ik heb voor Mattie een Trust ongebroken trens, van dat witte 'zachte' spul. Hij liep daar direct rustiger mee dan een gebroken trens, dat is hem denk ik toch te beweeglijk in zijn mond.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:53

marley93 schreef:
Wat betreft een bitje, ik heb voor Mattie een Trust ongebroken trens, van dat witte 'zachte' spul. Hij liep daar direct rustiger mee dan een gebroken trens, dat is hem denk ik toch te beweeglijk in zijn mond.


Die heb ik ook voor mijn volbloed, echt een heel fijn bitje! De flexi soft.
Voor mijn draver nog een beetje zoekende, de Trust knabbelt ze te veel op dus dat durf ik niet want ze gaan nogal eens stuk daarvan. Denk dat ik voor de dubbelgebroken sweet iron van Trust of Bombers ga voor haar.

Gaaf Miranda!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:09

Trust was voor ons te dik, dus wij hebben een kunststof Beris met tongboog aangeschaft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:47

Unseen schreef:
Leuk dat je ook endurance wilt starten Sandra, dat heb ik met mijn volbloed gedaan. Er lopen veel dravers succesvol mee in de endurance!


Even mijn meisje showen. Ze wordt zo knap nu!
[ [url=m/ga1lvk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappie! <3 Hoe is het met haar been? Daar had ze last van toch? Of herinner ik me dat verkeerd.

Hootje schreef:
Hoihoi,

welk bitje hebben jullie voor jullie toppers? Ik rij momenteel met een hackamore, en daar reageert ze in de bak prima op, maar ik ga 2 weken met Tourterelle op vakantie. We gaan vooral naar het bos maar ook naar een zandvlakte, en als ze echt heel enthousiast wordt wil ik absoluut niet die druk op haar neus geven. Op sidepull reageert ze niet heel fantastisch, ik had ook met het Nalanta hoofdstel gereden maar daar reageerde ze ook niet onwijs goed op. Ik rij vooral bitloos omdat ze een hele dikke tong heeft, zijn er meer dravers met een dikke tong en zoja: welk bitje gebruiken jullie? Ik twijfel ook of ik dan een bit met tongboog zou moeten nemen of niet..

Ik hoor het graag!

Ik rijd [naam] met een simpele dubbelgebroken watertrens. :)
ELUNA schreef:
Ik rij al 7j bitloos en komt nooit nog een bit in! Gisteren eerste keer naar het strand en had ook wel wat schrik dat ik ze niet zou kunnen houden.. maar losse teugeltjes en reageerde perfect op stem en zit! Dus gelukkig!
[ [url=m/hv4MFe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk deze fotos! Ik zag ook wat op de draver fb voorbij komen. Knappe merrie <3

Sharonaa_ schreef:
Ik rijd met dubbel gebroken D trensje.
Niks bijzonders, loopt er fijn op.

Gisteren hadden wij na 5 maanden eindelijk weer eens les.

[ [url=m/UPez4u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat ziet dat er fijn uit zeg, mooi :D

Odetje92 schreef:
Ik ben net twee dagen terug van cursus (van 4 Dimmension Dressage) met mijn draver, was zo gaaf!! 2 dagen bootcamp van 45 minuten les om aan de verticale en horizontale balans te werken. Ze ging in les één al zo gaaf lopen! (Zie foto) omdat ze heel vlug al doorkreeg vanuit haar natuurlijke scheefheid te komen naar verticale balans ging haar snelle draf naar een verende rustige draf en zocht ze steeds meer lengte op in de hals <3
Vanmiddag bleek ze alles te hebben onthouden (slimme merrie!) En begon gewoon waar we gebleven waren en maakte nog 5 stappen aan progressie, niet normaal! Hier nog geen beeld materiaal.
Maar wat gaaf! Geen gepluk en gesjor, biomechanisch correct lopen zonder anatomisch onmogelijk benen gezwaai oid
Wow wow wow! Trots! **\O/**
[ [url=m/H2F7xn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijf het zeggen maar wat gaaaf! En anouk is ook al zo mooi :+:
-
[naam] heeft even vakantie. De verhuizing is hem toch zwaar gevallen dus hij mag nu even lekker niks en heerlijk genieten op de weide met zijn vriendje. Begint al weer mooi bij te komen. Dit was vanavond tijdens het wandelen, knappe jongen:

Afbeelding

Normaal vindt ie dat een beetje saai maar met een nieuwe route vandaag was hij weer helemaal heppie de peppie. Moet m dus blijven entertainen. :=

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:27

Qua bit rijd ik mijn Draver ook met een Myler level 1. Heb verschillende dingen geprobeerd maar daar vind ik hem inmiddels fijn op lopen :)

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:43

Hoewel ik een paar weken terug meldde dat ik bij 1tje was gaan kijken, kwam de volgende dag een berichtje van iemand in de buurt dat ze er 1 had die bij haar 2 weken voor mij op proef mocht komen. Dus 2 weken lang lekker mogen kijken en gisteren is ze officieel van mij geworden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze heet Contess ter sype (Tess) 11 jaar oud, in het verleden bereden maar toen ze hier heen kwam al 3 jaar niet. Tot 3 weken geleden nog getraind voor de koers. En ondanks dat ze onstabiel was, kon ik zo opstappen en wegrijden.

Heel blij met haar:)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:05

Wat leuk, gefeliciteerd!

Anoniem

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:06

Zo die is gaaf zeg, wat een mooie. Is ook flink aan de maat lijkt het? Veel plezier met en van haar <3

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:34

Anoniem schreef:
Zo die is gaaf zeg, wat een mooie. Is ook flink aan de maat lijkt het? Veel plezier met en van haar <3


Rond de 160-165 gok ik, is nooit officieel gemeten. Was wel even wennen vanaf een c pony :P

Bedankt :D

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:59

Wat een prachtig koppie <3 Gefeliciteerd!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:14

Gefeliciteerd!!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:58

Leuk, gefeliciteerd! Zelfde fokker als mijn Draver zo te zien :)

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:33

JackieLuca schreef:
Hoewel ik een paar weken terug meldde dat ik bij 1tje was gaan kijken, kwam de volgende dag een berichtje van iemand in de buurt dat ze er 1 had die bij haar 2 weken voor mij op proef mocht komen. Dus 2 weken lang lekker mogen kijken en gisteren is ze officieel van mij geworden :D

Ze heet Contess ter sype (Tess) 11 jaar oud, in het verleden bereden maar toen ze hier heen kwam al 3 jaar niet. Tot 3 weken geleden nog getraind voor de koers. En ondanks dat ze onstabiel was, kon ik zo opstappen en wegrijden.

Heel blij met haar:)

Wat leuk dat ze bij jou staat. Ik ken haar oude trainster goed. Veel plezier met haar.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:38

Gaaf zeg allemaal!! Ik lees hier mee maar post niet want heb geen draver (heb in het geheel geen paard).
Vind het zo leuk om te zien al die dravers. Op marktplaats zie ik ook regelmatig dravers staan.

Veel plezier met jullie paarden!

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:34

Is alweer een tijdje stil hier. Hoe gaat het met jullie dravertjes? Trekken ze het een beetje deze warme dagen?

Hier dacht ik dat het gisteravond genoeg was afgekoeld voor een stapritje, maar halverwege ben ik maar afgestapt en ernaast gaan lopen. Mattie kreeg het toch wel erg warm. Verkeerde inschatting van me, dus. :7
Hij was wel knap met zijn nieuwe HV Polo dekje en regenboog frontriem. O:)


Afbeelding