Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:55

Hier ook gefilmd vandaag. Het waaide maar daar hebben we geen last van gehad. Ik vond die van vorige week fijner om te rijden, maar op beeld lijkt deze beter. Ze loopt graag te diep en op film wordt dat af en toe extra benadrukt omdat je dichterbij komt. Dit keer kon ik haar neus meer op de loodlijn houden en ik hoop dat dat mijn punten te goede komt. Dus ik zit weer op het wachtbankje voor de punten.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:34

Het was vandaag inderdaad echt bar en boos. Wij zijn doorzetters met z'n allen :D

Zelf jureren doe ik niet, wil geen verwachtingen creëren haha. Het is toch ook wel afhankelijk van de persoon die er zit en waar die de nadruk oplegt.

Ik had de laatste 2 online events geen opmerkingen meer over te diep lopen, maar vandaag door de spanning ging hij dus wel weer stukjes te diep lopen (en misschien ook wel vanwege de regen). Heb er dus zoals jullie zien wel op beide protocollen opmerkingen over, maar niet het idee dat het in punten echt 'afgestraft' is.

Vind het wel lekker dat ik nu geen punten af hoef te wachten *\o/* wij gaan zondag weer filmen. Moet even kijken of ik online ook M1 ga starten, vrees dat bij mijn compacte paard :+ dingen als schouderbinnenwaarts moeilijk te zien zijn? Heeft iemand daar toevallig al ervaring mee?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:43

Wij vandaag ook weer gefilmd, was zelf tevreden dus ben benieuwd! Gelukkig wel een binnenbak :Y)

Met mijn haflinger heb ik dat inderdaad ook.. dat vooral travers heel moeilijk te zien is. Vorige keer kreeg Ik een 3, niet getoond :')

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:37

urosa schreef:
Het was vandaag inderdaad echt bar en boos. Wij zijn doorzetters met z'n allen :D

Zelf jureren doe ik niet, wil geen verwachtingen creëren haha. Het is toch ook wel afhankelijk van de persoon die er zit en waar die de nadruk oplegt.

Ik had de laatste 2 online events geen opmerkingen meer over te diep lopen, maar vandaag door de spanning ging hij dus wel weer stukjes te diep lopen (en misschien ook wel vanwege de regen). Heb er dus zoals jullie zien wel op beide protocollen opmerkingen over, maar niet het idee dat het in punten echt 'afgestraft' is.

Vind het wel lekker dat ik nu geen punten af hoef te wachten *\o/* wij gaan zondag weer filmen. Moet even kijken of ik online ook M1 ga starten, vrees dat bij mijn compacte paard :+ dingen als schouderbinnenwaarts moeilijk te zien zijn? Heeft iemand daar toevallig al ervaring mee?


Mijn PRE van 160 is redelijk compact maar we scoren online eigenlijk altijd tussen de 6,5 en 7.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:12

Mijn pony is ook compact, maar op schouder binnenwaarts scoren we 7ens. Travers is voor ons lastiger omdat hij dan meer moeite heeft met de lengtebuiging. We reden vorig jaar 3en en 4en, nu kregen we 6en.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:13

Mijn nichtje heeft vandaag een meetmoment gereden, 194 en 204,5 punten. Ze had superleuk commentaar van de jury op haar protocol, dus de puber is weer blij :D
Over 2 weken weer echt wedstrijd en dan oefenen voor de regio in september.

americano
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:15

Yevrah schreef:
americano schreef:
ach de Jury's en punten het blijft toch een jury sport! dat merk ik ook wel eens met mijn PRE. maar zolang ik mijn doel maar op wedstrijd haal ben ik tevreden!

gister naar een meetmoment geweest en de eerste proef (proef 13) ging heel fijn voor mijn gevoel en had wel een winstpunt verwacht hier had ik 175 punten. jammer genoeg geen commentaar op de protocol waardoor ik niet weet wat er niet goed ging. en ook alleen maar 5/6 jes. Tweede proef (proef 14) was hij leeg. had iets te lang ingereden. waardoor het slordig werd. hier had ik 191 punten terwijl ik geen winstpunt had verwacht!

al met al heel tevreden want hij heeft zich gedragen en ondanks de wind en regen was hij (en ik) redelijk ontspannen.

wel grappig vorige week online meet moment proef 14 gereden en ook 191 punten behaald.



Kan het zijn dat hij in proef 2 wat meer rust in zijn lopen had? Dat is vaak de issue bij PRE’s. Had die van mij ook wel wat last van. Hij maait niet maar hij wilde dan vooral te snel, jury’s beschouwen dat vaak als spanning. Wellicht zijn je punten in de tweede proef daarom hoger?


hij was juist erg ontspannen voor zijn doen! stond helaas totaal geen commentaar bij.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:19

ukkiepuk schreef:
..
Over 2 weken weer echt wedstrijd en dan oefenen voor de regio in september.


Door jouw berichtje ben ik nieuwsgierig geworden, dus heb mijn regio gemaild of ze ook toch nog een Outdoor regio kampioenschap gaan organiseren. Erg benieuwd!

Zijn er andere regio’s dan zuid Holland die ook alsnog kampioenschappen organiseren voor outdoor?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:46

Ben ook wel benieuwd voor Friesland :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:26

Ik zat net even te kijken voor de grap met inschrijven, maar kan je je ook inschrijven voor een datum en dat je dan pas je dag startkaart koopt, of moet je eerst je startkaart hebben?

Want wil eerst een dagpas doen om te kijken hoe het gaat met proefje rijden voor ik meteen een jaar ga doen.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:29

Sterre98 schreef:
Ik zat net even te kijken voor de grap met inschrijven, maar kan je je ook inschrijven voor een datum en dat je dan pas je dag startkaart koopt, of moet je eerst je startkaart hebben?

Want wil eerst een dagpas doen om te kijken hoe het gaat met proefje rijden voor ik meteen een jaar ga doen.

Je dagpas moet geldig zijn op de dag van het event. Dat je eerder filmt is niet erg, je moet de startpas wel aanvragen anders kan je niet inschrijven.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:07

rijden jullie altijd in wedstrijd kleding?

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:12

helmab schreef:
rijden jullie altijd in wedstrijd kleding?


Ik niet maar wel gewoon netjes

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:15

Ja, beetje netjes wordt wel gewaardeerd.
Het varieert van compleet tenue met roze tuig en assesoires tot een shirtje met spaghetti bandjes..

Ik heb gisteren mijn 12 proeven weer ingeleverd, geen heel goede groep dit keer.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:22

Tilmar schreef:
Ja, beetje netjes wordt wel gewaardeerd.
Het varieert van compleet tenue met roze tuig en assesoires tot een shirtje met spaghetti bandjes..

Ik heb gisteren mijn 12 proeven weer ingeleverd, geen heel goede groep dit keer.


wow 12 proeven


oke, ja dacht zelf wel netjes maar moet mijn witte broek en jasje nog opzoeken hahah.

Volgendeweek heb ik ook opgegegevn misschien dan in wedstrijd kleding, maar ja als net puntje scheeld

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:24

Tilmar schreef:
Ja, beetje netjes wordt wel gewaardeerd.
Het varieert van compleet tenue met roze tuig en assesoires tot een shirtje met spaghetti bandjes..

Ik heb gisteren mijn 12 proeven weer ingeleverd, geen heel goede groep dit keer.

Dat heb ik ook een keer voorbij zien komen, tijdens de "alle filmpjes zijn voor iedereen te bekijken" wel, iemand in een hemdje. Dat vind ik dus echt niet kunnen persoonlijk. Wel gewoon om mee te rijden, niet om daarin een proefje op te nemen.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:28

persoonlijk zal ik niet in een hempje gaan

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:31

Ik rijd altijd in wedstrijdtenue; wel de dagen dat het zo ontzettend warm was alleen in m'n wedstrijdshirt gereden & niet m'n jasje eroverheen aangedaan. Ziet er toch een stuk netter uit dan in m'n dagelijkse stalkloffie :Y)

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:31

waar kan je de filmpjes allemaal bekijken?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:36

Ik vind persoonlijk het rijden in een hemdje ook niet netjes. Zie het inderdaad vaak voorbij komen.

Zelf doe ik mijn witte rijbroek aan en daarop mijn wedstrijdshirtje. Rijd normaal met jasje maar omdat mijn pony al zwart is en we in een binnenbak rijden wil ik het niet nog donkerder maken :D

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:39

zal zo eerst is mijn witte broek passen hahaha is al 10 jaar niet meer aangeweest hahah

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:40

roosjenat schreef:
Ik vind persoonlijk het rijden in een hemdje ook niet netjes. Zie het inderdaad vaak voorbij komen.

Zelf doe ik mijn witte rijbroek aan en daarop mijn wedstrijdshirtje. Rijd normaal met jasje maar omdat mijn pony al zwart is en we in een binnenbak rijden wil ik het niet nog donkerder maken :D

Precies daarom rij ik ook met wit dekje en witte broek :j Donker paard en dan zie je het achterin lastig. Laatste filmpje wel met een roze dekje opgenomen, kwam toevallig zo uit. Wel witte broek + shirt.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:53

Tot hoelang kan je afmelden voor evenement?
Moet deze week inleveren en volgende week, maar paard is kreupel al ruime week en verwacht niet dat hij beter loopt voor volgende week.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:57

Ik hoop dat mijn wedstrijdjasje op tijd binnenkomt haha, wil wel filmen met het jasje straks :+

Maar goed, eerst paardje voor elkaar.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:06

Als je in een hemdje rijdt, krijg je van mij daar wel een opmerking over. Het maakt me echt niet uit of je in je gewone kleding rijdt maar verzorgd is in mijn ogen niet in een hemdje.....denk dat je dat zelf ook wel kunt bedenken.

Ik vind het er wel echt netjes uitzien als je in wedstrijdtenue rijdt en het voordeel van een witte rijbroek is ook gewoon dat zeker in een bak met wat beperkt licht, of schaduwvorming dat je dan toch echt beter zichtbaar bent.