[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:24

Ik kom hier ook weer even binnenvallen. Nieuw paard dus ook nieuwe dekenstruggles :'). Ik ga vanavond de Bucas van mijn andere paard even opgooien om te kijken hoe het valt, maar weer een smartex turnout rain, smartex extra, regendeken en hals te kopen van Bucas is echt portemonneerovend. Ik vind de medium dan weer net te weinig voor als het echt koud wordt en de rain te dik voor alleen een regendekentje op warmere dagen... Heb nu wel deze collectie zo, en dat bevalt goed.
Even zitten kijken en voor een 0grams rambo original met hals en een 100 grams + 300 grams liner los zou ik veel minder kwijt zijn. Twijfel toch of ik niet daarvoor moet gaan mocht het passen. Vraag mij alleen af of het liner systeem echt zo fijn is en of de voorsluiting fijn in gebruik is.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:30

Ik heb geen Rambo maar Rhino en Amigo, maar ik vind de liners echt ideaal!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:31

Ik vind liners echt geweldig. Makkelijk wisselen en zelf wassen. Ideaal!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:33

Rhino en Amigo klonken ook allebei goed, alleen met die borstsluitingen heb ik altijd ruzie :'). Fijn dat jullie er zo enthousiast over zijn, ga ik die toch eerst passen voor weer een vermogen aan Bucas uit te geven.

Edit: toch nog een vraagje over de liners, vallen de dekens dan niet strakker als je een goed passende hebt? Of blijft de maat goed?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:15

Appaloosa9 schreef:
ik ben opzoek naar een vliegendeken voor mijn fries die meteen uw-wetend en zo bescherming bied en eigenlijk ook tegen een bui kan. Nu zit ik al een tijdje de bucas buzz off Rain te bekijken maar hoor hier soms niet hele goede dingen over waaronder pasvorm te klein.
Heeft iemand hier ervaring mee?


Ik heb de buzz off. Ik vind de pasvorm niks. Ik heb een borstverbreder moeten kopen, daarnaast trekt de deken steeds naar achter. De stof is heel fijn en stevig, maar de pasvorm een ramp. Ik krijg mijn hals overigens ook niet dicht. Ik zou de de deken zelf niet nog een keer kopen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:19

Gizeppie schreef:
Appaloosa9 schreef:
ik ben opzoek naar een vliegendeken voor mijn fries die meteen uw-wetend en zo bescherming bied en eigenlijk ook tegen een bui kan. Nu zit ik al een tijdje de bucas buzz off Rain te bekijken maar hoor hier soms niet hele goede dingen over waaronder pasvorm te klein.
Heeft iemand hier ervaring mee?


Ik heb de buzz off. Ik vind de pasvorm niks. Ik heb een borstverbreder moeten kopen, daarnaast trekt de deken steeds naar achter. De stof is heel fijn en stevig, maar de pasvorm een ramp. Ik krijg mijn hals overigens ook niet dicht. Ik zou de de deken zelf niet nog een keer kopen.


Same here, ik vind de Buzz off op mijn paard echt waardeloos passen. Terwijl alle andere Bucas dekens goed liggen. Ze had binnen een dag kale schouders, heeft ze anders nooit last van. Deken trekt enorm naar achter.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:22

Dan moet je de nieuwe Buzz of X hebben :) die heeft hele andere pasvorm. Net als de normale bucas dekens.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:25

Yvank_ schreef:
Dan moet je de nieuwe Buzz of X hebben :) die heeft hele andere pasvorm. Net als de normale bucas dekens.


Vallen ze toevallig wat breder?

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:27

Ja veel breder..

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:33

De gewone nieuwe buzz off valt ook breder

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:34

Dat is mooi, dan is dat wel de moeite waard. Ik ben enorm blij met de bucas deken, met borstverbreder helaas. Maar ook pony heeft last vd corona kilos :+ Dus echt te strak rondom de schouder.

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:15

Mijn Bucas Smartex paste prima bij mijn merrie, maar zodra de liner eronder moest kreeg ze schuurplekken. Ik ben nu over op de Amigo en daarvan sluit de pasvorm veel beter. Vond alleen het Smartex systeem zo fijn.
Heb een 0 grams en een 100 grams. En een 100 grams linker. Maar meestal leg ik mijn Recuptex er als onderdeken onder wat inhoud dat mijn paard het grootste deel met de 0 grams op staat omdat het anders te warm is

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:17

HarmanyL schreef:
Mijn Bucas Smartex paste prima bij mijn merrie, maar zodra de liner eronder moest kreeg ze schuurplekken. Ik ben nu over op de Amigo en daarvan sluit de pasvorm veel beter. Vond alleen het Smartex systeem zo fijn.
Heb een 0 grams en een 100 grams. En een 100 grams linker. Maar meestal leg ik mijn Recuptex er als onderdeken onder wat inhoud dat mijn paard het grootste deel met de 0 grams op staat omdat het anders te warm is

Wat voor bouw heeft jouw merrie?

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:05

Afbeelding

Redelijk smal. Nu had ik deze deken wel aangeschaft bij mij vorige paard en die had echt een big neck nodig. Mijn huidige paard denk ik niet, maar dat verklaard niet de schuurplekken net aan de zijkant boven de voorbenen

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:22

Morgen de hele dag regen. Wat doen jullie dan met de dekens? Die van mij staan onder vliegendekens. Misschien even afhalen.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:23

Met 22 graden vind ik een deken echt te warm.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:28

Joman schreef:
Morgen de hele dag regen. Wat doen jullie dan met de dekens? Die van mij staan onder vliegendekens. Misschien even afhalen.


Hier idd geen vliegendeken op, ook geen regendeken, ze hebben t warm zat :)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:51

Thnx HarmanyL, ik heb goede hoop dat hij bij mijne zal passen dan

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:52

Hier momenteel onder dunne exceemdeken + regendeken Op het land. Gister wel ernstige slokdarm verstopping gehad, moeten opletten dat ze geen longontsteking krijgt.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:55

Joman schreef:
Morgen de hele dag regen. Wat doen jullie dan met de dekens? Die van mij staan onder vliegendekens. Misschien even afhalen.

Aangezien de regen meteen op zn rugspieren slaat krijgt hij morgen een regendeken op

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:02

Welke regendeken is echt goed waterdicht. Ik heber een gehad van Kramer waarbij stond det hij een hoge waterkolom had. Maar die sloeg snel door. Ik zoek nu een simpel regendeken voor exht die stortbuien en nare wind te overleven in de zomer. Dus liever niet gevoerd want dan is het zo snel weer warm.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:13

Horseware dekens

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:21

De shires die ik heb die is ook goed waterdicht en niet mega duur

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:03

Weatherbeeta

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:32

Marg schreef:
Welke regendeken is echt goed waterdicht. Ik heber een gehad van Kramer waarbij stond det hij een hoge waterkolom had. Maar die sloeg snel door. Ik zoek nu een simpel regendeken voor exht die stortbuien en nare wind te overleven in de zomer. Dus liever niet gevoerd want dan is het zo snel weer warm.


Doorslaan komt vaak door condensvorming omdat paard het te warm heeft en daardoor vocht niet kwijt kan. Dat vocht slaat tegen de voering van de deken, maar deken is dan niet lek. Paard staat dus eigenlijk te warm in die gevallen.