Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 23:29

Hoi allemaal..
Heeft iemand ervaring met paarden praktijk zomer ?? Van Rob jan zomer?
Hij heeft een website.. paarden praktijk zomer, hij heeft een of ander apparaat met computer waarmee hij het hele paard kan scannen op blessures, artrose.. noem maar op.
Ik hoor graag jullie ervaringen

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:40

Fijne ervaring mee.
Vorig jaar de meting gedaan. Pony had toen luchtwegproblemen. Uit de test kwam precies de locatie, oorzaak en welk soort schimmel.
Ook andere organen kwamen naar boven die precies in verbinding staan met de rijtechnische problemen die ik had.

Ik wilde 6 weken geleden weer meten. Maar pony was een dag eerder op de kliniek ingespoten en dat gaat helaas niet samen. Dus later dit jaar komt hij nog eens terug.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:54

Drie weken geleden heeft hij mijn pony ‘doorgemeten’ wegens een heel scala aan (vage) klachten waar de kliniek eigenlijk geen raad meer mee weet. Ik ben nu ruim twee weken bezig met de door hem bij elkaar geadviseerde druppels. Het zou volgens hem anderhalf a twee weken duren voor ik de eerste verbetering zou moeten gaan zien. Tot nu toe merk ik helaas nog niet veel, uiteraard maak ik de kuur gewoon af. Dus wie weet komt het nog :) Ik wil je wel op de hoogte houden?

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:02

Hier positieve ervaringen met mijn jonge paard. Vage klachten, paar x dierenarts erbij gehad, kon er eigenlijk weinig mee. Rob Jan heeft haar doorgemeten en na de kuur met druppels had ik weer een jong paard zoals die hoort te zijn... fris, fruitig, vrolijk en energiek en geen vage klachten weer gehad. 8-)

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 20:10

Susanne schreef:
Drie weken geleden heeft hij mijn pony ‘doorgemeten’ wegens een heel scala aan (vage) klachten waar de kliniek eigenlijk geen raad meer mee weet. Ik ben nu ruim twee weken bezig met de door hem bij elkaar geadviseerde druppels. Het zou volgens hem anderhalf a twee weken duren voor ik de eerste verbetering zou moeten gaan zien. Tot nu toe merk ik helaas nog niet veel, uiteraard maak ik de kuur gewoon af. Dus wie weet komt het nog :) Ik wil je wel op de hoogte houden?


Dat zou ik erg prettig vinden!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:59

Alleen maar goede ervaringen met hem. Hij heeft al verschillende paarden van mij en vrienden/kennissen heel goed geholpen. Sinds 1997 behandeld zijn vader en later Rob onze paarden.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 22:48

Weet iemand of hij ook kan helpen bij artrose? Of hij kan zien in welke staat de artrose is en waar het zich bevindt?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:54

Ik ken wel werk van Gerrit (zijn vader), en daar ben ik niet zo enthousiast over. Dat paard had serieuze klachten (ernstig hoefbevangen) en is overleden aan de complicaties hiervan omdat de reguliere medicatie zou bijten met hun alternatieven.

Wat mij opvalt op zijn site, is dat hij diagnoses stelt. Iets wat is voorbehouden aan artsen. Een niet-dierenarts MAG geen diagnoses stellen.

Dus ik zou oppassen, en altijd contact blijven houden met een arts. Ik denk dat dit een aanvulling kan zijn op de reguliere diergeneeskunde, maar geen vervanging.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:56

Rob Zomer is wel regulier dierenarts maar heeft zich verder ontwikkelt tot natuurgeneeskundige

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:01

Saaams schreef:
Rob Zomer is wel regulier dierenarts maar heeft zich verder ontwikkelt tot natuurgeneeskundige

Zeker weten? Het staat namelijk niet op zijn site en hij staat ook niet in het diergeneeskunde register. Dus dan mag je officieel niet praktiseren in Nederland.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:06

eilleen333 schreef:
Saaams schreef:
Rob Zomer is wel regulier dierenarts maar heeft zich verder ontwikkelt tot natuurgeneeskundige

Zeker weten? Het staat namelijk niet op zijn site en hij staat ook niet in het diergeneeskunde register. Dus dan mag je officieel niet praktiseren in Nederland.


Dat heeft hij vorig jaar gezegd. Dus ik hoop dat het klopt :+

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:13

Hij heeft zijn studie in Duitsland gevolgd.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 23:14

Ik vind dit wel raar stukje.. zoiets kan toch alleen een DA beslissen ?Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:15

Volgens mij niet. Ik kan het iig nergens vinden, en diergeneeskunde staat ook niet bij zijn opleidingen. Wel de Akademie fur Tierheilkunde, maar dat is geen Duitse variant van diergeneeskunde. Maar dat is een opleiding voor natuurgeneeskunde en phytotherapie, wat wat anders is.
Dus als meneer zegt dat hij dierenarts is, is dat waarschijnlijk niet waar.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:17

Hij is hier vandaag geweest, voor mijn merrie's. Zijn verhaal klopt met ik vermoedde ik had geen klachten genoemd tegen hem. Ze was telkens zo erg hengstig. Hij heeft zijn opleiding in Duitsland gehad staat er op Facebook... ik ben erg benieuwd. Op stal waar mijn dochter stage loopt hebben ze erg goede resultaten vandaar dat ik hem ook heb laten komen.
Afbeelding
Ze had een ontsteking aan de baarmoeder en haar hormoonhuishouding was daar ontregeld. Het is nu wachten op de druppels

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:18

MyChoice schreef:
Hij heeft zijn studie in Duitsland gevolgd.

De Akademie fur Tierheilkunde, maar dat is geen diergeneeskunde. Dan moet je echt naar de universiteit.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 23:32

Weer iemand of het waar is dat hij artrose kan ontdekken ?? Vraag me af hoe zijn computer dit kan registreren

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:27

Perryx schreef:
Weer iemand of het waar is dat hij artrose kan ontdekken ?? Vraag me af hoe zijn computer dit kan registreren

Artrose kan je sowieso ook zien op een röntgenfoto. Met thermografie kan je ook eea zien, maar alleen met een röntgenfoto kan je artrose echt in beeld brengen.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 03:14

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel van 3 mensen positieve verhalen over gehoord met name over mok/ allergieklachten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:04

Ik lees even mee, ik kreeg hem aangeraden door iemand

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Paardenpraktijk zomer , ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:25

Hij zei tegen mij dat hij artrose kan ontdekken ja. Dan geeft het apparaat aan dat er iets zit dat het lichaam niet op eigen kracht op kan lossen.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:12

Perryx schreef:
Weer iemand of het waar is dat hij artrose kan ontdekken ?? Vraag me af hoe zijn computer dit kan registreren

Maar waarom niet gewoon een röntgenfoto als je denkt aan artrose?

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:55

Ik heb verder geen ervaring met Rob Zomer, maar Gerrit is tweemaal bij mijn paard geweest. Wat veeartsen jarenlang (met bloedonderzoeken) en weet ik al niet wat niet voor elkaar kregen, kreeg die wichelroede het na 1 keer testen en daarna met wat homeopatische druppeltjes wel voor elkaar. Heel vreemd.

Na de tweede keer testen, paar maand later, testte hij ineens positief op artrose. Mijn paard is een grote lummel en niet meer de jongste en ik geloof best dat hij ergens artrose zou hebben --> als in "ik zou er niet van opkijken als er inderdaad ergens artrose zou zitten". Maar Gerrit wees precies de plek aan: een doornuitsteeksel die iets hoger staat, net achter het zadel. Vooral als het paard zijn rugspieren weer eens kwijt is, valt die goed op. en dat was op dat moment. De osteo had meermaals aangegeven dat het niks was. Toen ik Gerrit aangaf dat ik bij dit paard best geloof dat er ergens artrose zou zitten maar dat mijn osteo aangaf dat die doornuitsteeksel geen problemen gaf, vond hij dat de osteo maar "terug naar de schoolbanken moest" en zich bij zijn leest moest houden. Toen was het verhaal voor mij klaar en is Gerrit niet meer bij mijn paard geweest.

Overigens is de bovenlijn van dat paard om andere redenen een jaartje later op de Rx gezet. Geen artrose gezien daar....

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:23

Perryx schreef:
Weet iemand of hij ook kan helpen bij artrose? Of hij kan zien in welke staat de artrose is en waar het zich bevindt?


Mag ik vragen waarom je bij vermoeden van artrose niet gewoon naar de kliniek gaat?

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:35

Hij is jaren geleden een paar keer bij ons paard geweest i.v.m. luchtwegklachten maar dat heeft geen noemenswaardig resultaat opgeleverd. We zijn daarna overgestapt naar iemand anders. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat hij geen goede dingen doet, ik heb ook veel lovende kritieken gehoord, maar in ons geval werkte het dus niet. Hij werkte toen overigens nog niet met een computer maar met de Lechner antenne.