[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiraie

Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:41

Ik heb je video's gezien bij HAW. Wat onwijs mooi om jullie geleidelijke vooruitgang en groei te zien. Echt super gaaf! Ik wil dit ook gaan doen met mijn toekomstige droompaard en jouw filmpjes inspireren me enorm! Ik volg!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 09:46

Dank Granoek! :D

Ah wat een mooi compliment Shirale <3 en welkom, ook namens Joy!
Afbeelding

Helaas loopt Joy weer niet zo best. Nu is het niet linksvoor, maar linksachter. Ze krijt m er niet lekker onder. Ik wijt het aan groeipijntjes. In combinatie met de hitte van komende week heb ik besloten dat ze een weekje vrij heeft. Volgend weekend wil ik wel de inhand trail opnemen, maar dat moet kunnen.

Ik maak me geen zorgen om dat ze niet rad loopt. Omdat ze helemaal is nagekeken natuurlijk en het de vorige keer over ging met rust. Feit is wel dat we dus iedere toch haar grens over gaan. Nog meer doseren en opletten geblazen. Het zou ook best kunnen dat ze door haar massieve spieren iets sneller last heeft van ongemakken dan een ander paard. Ik ga sowieso binnenkort de osteo weer laten komem.

Zomaar wat hersenspinsels :)

Shiraie

Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:08

Dankjewel wel! :) Jammer dat Joy even niet zo lekker loopt. Kan me inderdaad voorstellen dat ook in combinatie met de hitte een weekje vrij lekker is! Soort van vakantie voor jullie beide. Lekker tuttelen! <3 Geniet ervan!

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:31

Lekker fftjes rustig aan. :j
Als je ook ziet wat ze allemaal doen kan het ook best wel gebeuren dat ze ergens spierpijn of verrekkingen hebben. :=

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 15:35

Ja joh. Ik weet ook niet wat er allemaal op het land gebeurd (wil het ook niet weten eerlijk gezegd := :') )

Ik zeg altijd als ik haar loslaat in de wei: "Bye honey! Make good choises!"

_O-

Sintara

Berichten: 7449
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:00

Ja echt he, mijn paardje heb ik net voor het eerst in de groep gehad. Vond het stiekem toch best eng terwijl het heel goed ging.. Ze doen soms zo gek xd.

Hopelijk is joy dr kreupelheid weer snel over

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:35

Joy is ook makkelijk te overtrainen denk ik omdat ze het allemaal makkelijk lijkt te doen maar qua ontwikkeling van haar lijf staat ze nog wel redelijk aan het begin.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 21:17

En daar probeer ik zo ontzettend veel rekening mee te houden :( . Juist om de reden die je geeft. Rcht stom.

Ze heeft nu iig een weekje vrij en heb de osteo geappt.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:25

:(:)

Met paarden leer je achteraf, dat geldt waarschijnlijk voor alle dieren want je loopt met alles achter de feiten aan. Dat geeft niet, als je maar leert.

Mijn arabierig typje is net zo. Die kan het, volgens de instructeur 'met 2 hoeven in d'r neus". Vast wel, maar dan heb ik de volgende dag wel een stijf paard waarmee ik alleen een beetje kan wandelen en wat rek- en strekoefeningen kan doen. Dat vind ik niet OK, dus ik trap op de rem als ik denk dat dat nodig is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 21:30

Ja je hebt helemaal gelijk. Dinsdag bijrijdster gereden, woensdag ik op het land, donderdag had ze vrij en vrijdag en zaterdag liep ze alsof ze een denneappel in haar achterste had := . Dat twee dagen achter elkaar rijden hadden we al een tijd niet meer gedaan en pats, we zijn weer een paar stappen terug. Denk echt dat dat het is.

Dus sowieso dat niet meer. Maar vind het wel echt moeilijk :7

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:45

Het is ook echt moeilijk, want als het goed gaat, en dat gaat het, smaakt het naar meer. En dan moet je jezelf echt inhouden. En dat dan ook gewoon stug volhouden en pas iets aanpassen als jíj vindt dat dat kan.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 21:47

Klopt. En dan krijg je op een nare manier een reality check. Als het is wat ik denk dat het is natuurlijk.

Maar goed. Voor nu duimen dat het goed komt en het weer meenemen als leermoment.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 21:58

Afbeelding

Vandaag weer even bij Joy gekeken. Er stond een lekker briesje op het land en ze leek het niet extreem warm te hebben.

Heb haar eventjes aan de lijn gehad om te kijken en ze liep al een stuk beter dan zaterdag.

Dit is van zaterdag:
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag:
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn natuurlijk lastig te beoordelen, maar ik zag vooral meer ondertreden vandaag. En minder spanning.

Daarna even lekker gedouched en ze heeft een vitaminespuit van sectolin gekregen. Die had ik gewonnen. Zondag heb ik les aan de hand. Dat wil ik wel lekker gaan doen met haar. :)

En toch even goed kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat dit niet meer gebeurd.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 11:57

Prachtige foto's gekregen van minn bijrijdster <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappie he... :+:

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:52

Zeker. Deze manier van fotograferen en Joy d'r uitstraling doen me denken aan de paardenkaarten die ik vroeger spaarde. Toen hadden de paarden nog geen zwierige jurken (bij de begeleider uiteraard), zonsondergangen en weet ik veel nodig om er mooi op te staan.

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 07:51

Ah knappe Joy <3 wat een lieve blik.

Als het goed is, is dat ook niet nodig maar vooral voorkeur van degene die de shoot bookt, Maflinger :P

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:42

Weet ik maar wat mij opvalt aan veel van die rapportages is dat die jurk eigenlijk geen meerwaarde heeft.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 18:04

Ik ben ook altijd wel van de less is more. Ik vind mezelf toch niet echt leuk in jurkjes :o

Joy heeft heerlijk aan de dubbele lijnen gelopen vandaag! *\%/* Tempo, ritme, beweging, alles was goed! Ben ik zó blij mee. Nu maar even goed opbouwen en zorgen dat dit niet meer gebeurd.

Morgen in-hand trail proefje opnemen! :D

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:52

Dat vind jij, denk vooral dat de eigenaars het mooi vinden zichzelf eens in een jurk te zien met het paard en daar is het natuurlijk voor. Als zij maar tevreden zijn toch. Maargoed, offtopic :')

Blij dat Joy weer lekker aan het bewegen is. <3 Ben benieuwd naar je in hand trail proefje. Doe je eind van het jaar nog mee met een NQHA show? ;) sept-okt-nov.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 15:24

Ow daar heb ik nog helemaal niets van gezien! Zou wel tof zijn <3

Joy was weer heerlijk zichzelf gister:
Afbeelding
Afbeelding
_O- <3

Trail opnemen ging goed! (Naja altijd ruimte voor verbetering :') ) zal m snel even op youtube zetten :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 09:58



Helaas moesten we buiten filmen. Door de wind was eventuele balkjes aantikken amper te verstaan. Hopelijk is dat niet al te erg (hoorde zelf 1 kloenk, en voor de rest niets getikt). Voor hier maar even een muziekje eronder.

Ik heb het met instructrice gehad ober het dienblad, en zij zegt dat we gewoon nog niet ver genoeg zijn en dat ik mijn handen zo hou om Joy te corrigeren. Dus dat is de reden :9 :o

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:53

Lekker bezig geweest zo te zien.

Altijd fijn, een instructrice die het positief brengt. Dat geeft je een goed gevoel. En terecht, deze uitleg, jullie zijn nog niet zo lang bezig.

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:48

Ja de shows kunnen weer gewoon doorgaan :D dus 18-20 September, 9-11 Oktober (NK) en 13-15 November is er wedstrijd. Wel allemaal in Grathem dus een behoorlijk stuk rijden voor je (en voor mij :+ )

Ik ben er alleen niet op de show in November. Ik word 13 november 30 en ik wil graag een weekendje weg :')

Prima toch die uitleg dan van je instructrice. Ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar er op gescored word. Alleen mijn instructie destijds was er heel streng in. _O-

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:11

Joy had fftjes vakantie nodig, goed dat je het ziet!
En ze treedt idd weer beter onder, vooral bij de sloot! _O-
Goed bezig hoor!
Van het western gebeuren heb ik sowieso weinig verstand maar Joy en jij zijn wel goed op elkaar ingespeeld. :j

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:14

Ik denk te weten welke instructrice dit is, en die is ook streng. :D Maar rechtvaardig.