Wie heeft er foto's en info v. nakomelingen Negro.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:33

2.5?? waarom nu al dekken?? ook al vindt jij haar goed ontwikkeld, dat is ze niet!! Paarden en pony's groeien door tot aan hun 6de jaar!! Ik zou zeggen laat aar nog minstens een jaar staan, ze is zelf nog een veulen!! Ze laat een kind van 11 toch ook geen kinderen krijgen!! sorry dat ik zo bot reageer, maar ik vind het niet erg slim wat je doet!! Doe wat geduldiger en je hebt langer plezier van je paardje!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:43

In het voorjaar is deze 3 als ik het goed begrepen heb.

De Negro die ik gezien heb was een mooi veulen, mistte maat, maar dat mistte de moeder ook, mistte ook lengte in de hals en lengte in het lichaam, evenals de moeder. Wel een sterk achterbeen en sterk draven. Redelijke stap, redelijke galop.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:07

Cute_12 schreef:
Ik laat haar wel in het voorjaar dekken (nee ik ben niet eigenwijs Lachen ) ik vind dat dat wel kan, ze is al aardig ontwikkeld voor een 2,5 jarige. Lijkt mij geen belemmering voor haar.


Cute, we proberen je allemaal (voorzichtig) te vertellen dat dat misschien niet zo'n goede keuze is,...... Ze is wel al redelijk volgroeid, maar erg klein. Daar ligt het euvel dan ook. Waarom kijk je niet aan of ze toch wat later nog in een groeispurtje komt ipv haar met haar 2,5 al te laten dekken?? Dan heeft ze al haar energie voor haar veulen nodig en zal ze zeker niet meer doorgroeien (toch??),.......

Wat wil je eigenlijk met het veulen gaan doen? Houden en ook mee gaan fokken/rijden, of doorverkopen als sportpaard (of wanneer het een merrie is als fokmerrie o.i.d.)??? Ben ik wel benieuwd naar,....

Ohw enne, ja we komen zeker een keertje kijken hoor!!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 19:45

Nee jongens ff goed lezen, ze wordt pas gedekt als ze 3 is.
(Steef is schijnbaar de enige die leest haha.)
Dan is ze 4 voor ze een veulen krijgt. Zoals bijna iedere fokker laat ik ook mijn merrie op 3 jarige leeftijd dekken, snap niet echt wat jullie daar op tegen hebben maar dat zal wel aan mij liggen.
Je gaat een paard toch ook inrijden als ze 3 zijn, dat is een grotere belasting dan met ze fokken naar mijn idee.
En de vergelijking met een kind van 11 snap ik niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen??
Ze is inmiddels 1.62, niet echt superklein voor een 2 jarige.
Ik heb haar moeder ook als 3 jarige laten dekken, is ze alleen maar mooier van geworden.
Verder ga ik hier niet over door, want dit is behoorlijk off-topic.
De vraag is wat jullie van Negro vinden remember.....
Enne Anouk wat ik met het veulen ga doen ligt eraan way het wordt, als het een hengst wordt, wordt ie zo ie zo verkocht. Een goed merrieveulen blijft.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:53

Citaat:
anoukie
Cute, we proberen je allemaal (voorzichtig) te vertellen dat dat misschien niet zo'n goede keuze is,...... Ze is wel al redelijk volgroeid, maar erg klein. Daar ligt het euvel dan ook. Waarom kijk je niet aan of ze toch wat later nog in een groeispurtje komt ipv haar met haar 2,5 al te laten dekken?? Dan heeft ze al haar energie voor haar veulen nodig en zal ze zeker niet meer doorgroeien (toch??),.......


Heb hier niks meer aan toe te voegen, ben het er helemaal mee eens!!
Maar je moet het helemaal zelf weten!! Ik ga er dan ook niet verder op in!!

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:42

Een driejarige dekken is imo normaal gesproken geen probleem.

On topic over wat ik van Negro vind:
een zodanig sterk achterbeen dat hij onder het zadel bijna een koprol maakt, maar dit kan ook aan de rijderij van Anne van Olst liggen...... zij is in staat om met heel veel druk te rijden.
Te compact, ik zie ze liever langgelijnder (Rhodium is wat mij aangaat een plaatje van een Ferrozoon).

combinatie met Flemming lijkt op papier niet zo heel verkeerd, die kan vaak juist wel ietsje te lange lijnen en te weinig dragend achterbeen geven.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:18

eh wel wat laat, maar mijn negromerrie kan goed bewegen. Ze is nu 2 jaar en we gaan beginnen met wat licht werk. Het karakter komt inderdaad van amor want dat zit zowel in moeders als in vaders kant. Ik vind het niet echt erg hoor. Weet inmiddels hoe ik daar mee om moet gaan. Als je eens in de buurt bent ben je welkom

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:40

ivar schreef:
eh wel wat laat, maar mijn negromerrie kan goed bewegen. Ze is nu 2 jaar en we gaan beginnen met wat licht werk.


2 JAAR------LICHT WERK UHHM wat voor werk en wanneer is ze 2 jaar geworden?????

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:49

Jeetje ik hoop dat die 2 een typfout is, maar wat versta jij onder licht werk?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:51

Halstertje lopen mag ik hopen. Hey rijmt ook nog Tong uitsteken

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:51

Ze wordt officieel op 1 januari 3 en we longeren haar ongeveer 1 x per week zo'n 10-15 minuten als voorbereiding op het inrijden. Ze vindt alles soms best spannend en op deze manier kan ze rustig wennen aan het zadel, het hoofdstel en alle zaken die om de hoek komen kijken bij het werk wat ze later zal moeten gaan doen. Dus niets om haar moe te maken, maar gewoon wat spelen enzo. Ze vindt het nu onwijs leuk en loopt echt langs de anderen te paraderen zo van kijk ik hoor er nu ook bij.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:27

ivar schreef:
Ze wordt officieel op 1 januari 3

Alle in 2000 geboren paarden worden officieel op 1 januari 3, ook die in september geboren zijn of zo Verward

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:32

Citaat:
Ze wordt officieel op 1 januari 3 en we longeren haar ongeveer 1 x per week zo'n 10-15 minuten als voorbereiding op het inrijden. Ze vindt alles soms best spannend en op deze manier kan ze rustig wennen aan het zadel, het hoofdstel en alle zaken die om de hoek komen kijken bij het werk wat ze later zal moeten gaan doen. Dus niets om haar moe te maken, maar gewoon wat spelen enzo. Ze vindt het nu onwijs leuk en loopt echt langs de anderen te paraderen zo van kijk ik hoor er nu ook bij.
_________________



Ze is volgens mij 2 en half ,dus wat is er mis met licht werk.
Wij hebben van de zomer een van 2 jaar zadelmak gemaakt wat rond gestapt en toen weggezet.
Nu wordt ze met de lange lijn geleerd te sturen.


We hebben er in het verleden een b proef na 1 januari laten lopen.

Maar als je een intrukteur er bij gaat nemen etc. kan het wel wat te heftig worden.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:37

Elke hengst heeft wel een minkukel als nakomeling erbij zitten en van Negra zag ik deze zomer 1tje waar je niet gelukkig van wordt...
Dat was een Negro x Donnerhall-zoon, en dat was zowaar net een aligator! Lang en breeed, maar bijzonder laag bij de grond! Grote kanis erop. Wel zwart....
Maar het leek wel een liliputterpaard, die in verhouding veel te korte beentjes....geen gezicht......

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:06

Een kennis van mij heeft een prachtig Negro x Vincent merrie veulen gefokt. Ik heb haar gezien op een keuring hier in de streek. Die kon mooi krachtig, elegant bewegen, erg mooi hoofdje, leuk gebouwd. Een pittig ding! Ze is kampioen geworden van de merrieveulens en ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat ze ook allround kampioen werd. Ik weet het niet goed want de kampioen bij de hengstveulens is ook van deze mensen. Verder was er trouwens ook een Weltmeyer II veulen dat heel erg opviel.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:50


Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 19:24

Thanx voor de foto Troef.
Smaken verschillen maar zoiets hoop ik toch niet te fokken.
Die duw ik terug haha Knipoog

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 20:08

Je vraagt je natuurlijk af,waar komt dat vandaan.

Niet van 2 generaties

Faust Z= Furioso II

En die gaf nogal wit (bedoel Furioso II)
Had zelf ook een vlek onder zijn buik
Het springpaard For Plaesure heeft dat ook.

Dus niet meer zeggen het circus houdt op bij 2 generaties.

Wil hier graag reaktie op ,ik weet ook niet alles. Tong uitsteken

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:16

Ik heb een Balzflug x Chronos x Lt.Generaal gehad dat betekent vader zwart met heel weinig wit, moeder is bruin met bijna geen wit, en Lt.generaal was dacht ik ook een donkerbruine Verward

Er kwam dus een vos uit met vier hoge witte benen, witte kop en vlekken onder zijn buik, ik meen dat deze kleur komt uit de opa van Balzflug

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 01:04

Wat het fokken met een kleine merrie betreft: Fab bleek drachtig een hele tijd na de aankoop, ze was dus als tweejarige al gedekt en heeft als driejarige haar veulen gehad. Bij de stamboekopname was ze toen met 3 jaar 1.62. Uiteindelijk is ze daarna goed doorgegroeid en toch 1.67 geworden. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik persoonlijk dit vroege fokken ideaal vind. Wel denk ik dat ze later toch wel uitgroeien. Op zich is een 3jarige dekken vrij normaal.

Over Negro weet ik weinig meer toe te voegen.......

Wat betreft veel wit: onze vos heeft veeeeeel wit.......maar ik weet niet wat er voor Welcome zelf zit aan wit Verward
Voor Fab zitten ook nog tuigers, dus het kan ook best zijn dat het wit daar vandaan komt, hoewel Fab alleen maar een bles heeft, en haar moeder ook vrij weinig wit.....

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:14

Tja, een goed paard heeft geen kleur zeggen ze dan,...... Ik persoonlijk zou niet snel zoiets kopen:
Afbeelding

(voor de duidelijkheid: dit is het veulen op de foto van Troef).

Maar Cute, heb je al besloten wat je met je merrie gaat doen en als je gaat fokken, welke hengst je er dan opzet???

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:45

Dit is volgens mij het sabino gen dat bovenkomt.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 21:12

He Noukie,
Ik wacht zo ie zo de indexen van het kwpn ff af voor ik een besluit neem. Maar ik denk toch nog steeds in de richting van Ferro zonen, Negro is inmiddels al weer afgevallen. Maar Métall nog niet, die lijkt me best wel goed bij Tiësta passen. En de nakomelingen die ik daar van heb gezien (op internet) vind ik heel aansprekend. Of ik haar in het voorjaar laat dekken (als ze 3 is) bekijk ik dan wel, of ik haar dan volgroeid genoeg vindt. Echt super groot zal ze zo ie zo niet worden. Al laat ik haar nooit dekken. Haar moeder was ook maar 1.62 (D-Day he..)
Maar goed ze is in ieder geval nu al wel net zo groot als haar mammie.
Oeps allemaal beetje off-topic. Sorry!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:14

Citaat:
Dit is volgens mij het sabino gen dat bovenkomt.


Waar moet dat dan van komen?

Uit de fransen paarden?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:22

Zie dit topic, heb er wat over opgezocht
[FA] Is dit sabino?

"Sabino is characterised by a wide blaze which may extend onto the lower lip, high white stockings which often have extensions above the knee and hock, white splashes, especially on the belly, and often by roaning of the coat. A lot of confusion has come from the fact that the sabino pattern can be minimally expressed (like our foal MeMe) with only a few white markings and some roaning, or maximally expressed as a medicine hat or even all white horse (like Color Master). "

Insterfeuer (grootvader Balzflug) was roan en die had ook een zoon Bukephalos die roan was. Uiteraard is dit nog niet Sabino. Er wordt hier wel gesproken van verwarring tussen beide, maar of dat dan niet geweten zou zijn??? betwijfel dat. Verward