Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:50

NatasjavE schreef:
dierenarts?

Die van mij mogen vanavond. :=


Ja ze zijn weer goedgekeurd, dierenarts was tevreden, moeten alleen iets afvallen. Hij ziet ze liever rond de 5 kilo en ze zijn bijna 5.5, maar vorige keer waren ze netjes op gewicht tussen de 5 en 5.5 :+
Hij hoorde bij Sammie wel wat in zijn longen maar niet zorgwekkend. We houden nogsteeds zijn ademhaling in de gaten en zolang deze in rust rond de 25 hangt hoeven we ons geen zorgen te maken maar we moeten hem wel in de gaten houden.

Sammie helaas weer een ongelukje, dit keer toen we nog in de wachtkamer zaten dus alles stonk een uur in de wind := kan er helaas niks aan doen maar het is gewoon erg stressvol voor hem.

Nu is hij nog bozer want ik heb hem dus weer moeten wassen.. Hij loopt nu al schoppend met zijn achterpootjes door het huis heen :=

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:29

Heeft er iemand ervaring met Feliway Transport spray? De recenties die ik kan vinden zijn heel erg wisselend. Ik zou voor een volgende keer bij Sammie graag de 'scherpe' randjes van de stress eraf willen halen als hij weer mee moet.

Het plassen is vervelend maar neem ik voor lief. Wat ik erger vind is dat hij zichzelf onder plast en dit voor een (gezonde) kat natuurlijk niet normaal is, en hij daarna ook nog stress moet ervaren omdat hij gewassen moet worden.. :(

Ik wil hoe dan ook nog even gaan informeren of ik dat veilig kan gebruiken bij een kat met vermoedelijk chronische bronchitis, en of er eventueel een andere optie is..

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:31

Ik ken het niet.

Morgen gaan we Nishi weer halen *\%/*

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:46

Mijn katten vinden de auto niet zo. Maar de DA vinden ze prima.
Ze gaan nu aan tuigje mee. Los in de auto.
Dat werkt het beste. Die bak vinden ze idd minder.

Net zwembad opgezet.
Nr. 1 sprong er al in. Hij wist niet hoe snel ie er weer uit moest. :') Gelukkig niet veel water er in.
Ego wel gekrenkt.

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:01

:= Sammie was net natter hahaha

Ja ik heb reis tassen ipv mandjes omdat ze die dus fijner vinden.. Het totaal plaatje is gewoon spannend. Eenmaal uit het reismandje in de behandel kamer zijn ze vooral onder de indruk. Jessie blijft op 1 plek zitten en zit om zich heen te kijken. Sammie springt van de tafel af en gaat op onderzoek uit. Maar de momenten dat hij op de tafel zat zag ik zijn kop trillen van de spanning..

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:10

LoveUggs schreef:
Heeft er iemand ervaring met Feliway Transport spray? De recenties die ik kan vinden zijn heel erg wisselend. Ik zou voor een volgende keer bij Sammie graag de 'scherpe' randjes van de stress eraf willen halen als hij weer mee moet.

Het plassen is vervelend maar neem ik voor lief. Wat ik erger vind is dat hij zichzelf onder plast en dit voor een (gezonde) kat natuurlijk niet normaal is, en hij daarna ook nog stress moet ervaren omdat hij gewassen moet worden.. :(

Ik wil hoe dan ook nog even gaan informeren of ik dat veilig kan gebruiken bij een kat met vermoedelijk chronische bronchitis, en of er eventueel een andere optie is..


Is zylkene iets? Moet je wel een paar dagen van tevoren mee beginnen (en evt op dag van ietsje meer geven). Ik hoor er goede verhalen over!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:28

SimoneeM schreef:
LoveUggs schreef:
Heeft er iemand ervaring met Feliway Transport spray? De recenties die ik kan vinden zijn heel erg wisselend. Ik zou voor een volgende keer bij Sammie graag de 'scherpe' randjes van de stress eraf willen halen als hij weer mee moet.

Het plassen is vervelend maar neem ik voor lief. Wat ik erger vind is dat hij zichzelf onder plast en dit voor een (gezonde) kat natuurlijk niet normaal is, en hij daarna ook nog stress moet ervaren omdat hij gewassen moet worden.. :(

Ik wil hoe dan ook nog even gaan informeren of ik dat veilig kan gebruiken bij een kat met vermoedelijk chronische bronchitis, en of er eventueel een andere optie is..


Is zylkene iets? Moet je wel een paar dagen van tevoren mee beginnen (en evt op dag van ietsje meer geven). Ik hoor er goede verhalen over!


Bedankt! Ik ken het niet maar ik ga er wel navraag over doen bij de DA!

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:37

Ik gebruik een soort droogshampoo. Dat spul werkt echt heel goed. Je doet het in de vacht en masseert het in. Dan gaan het schuimen. Handdoekje erover en klaar. Vacht blijft goed. Glanst erna. En krijg alles eruit zonder water te hoeven gebruiken. Nishi HAAT water. Maar dan ook echt. Dit vind ze prima.

Misschien een optie mocht het voorkomen? En als je een shirt met jou geur erin in het mandje doet? Doe ik bij Kito slaap ik een nacht in dat shirt en dat krijgt ie dan in de mand.
Vorig jaar moesten zijn tanden worden schoon gemaakt. Had het shirt in de mand gedaan. In slaap gedaan waar ik bij was. Toen ze klaar waren hebben ze hem in de mand gedaan met shirt. Voor hij goed wakker was, was ik er al weer. Zo ging het voor iedereen het fijnste. Gelukkig heb ik een super dierenarts die dat allemaal prima vind.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:10

Dat shirt is ook nog een goede! Fijner op te proberen dan andere goedjes :j


Droogshampoo heb ik ook staan idd! Ruikt heerlijk naar kokos <3 Alleen zijn hele buik, billen, poten en staart zaten helemaal onder.. Geen idee of je dat ook wegkrijgt met droogshampoo..? Voor nu heb ik hem gewoon weer onder de douche gezet met normale kattenshampoo. Hij vind het (duidelijk) niet leuk, maar was veel makkelijker te hanteren dan de vorige keer. Geen gegrom en gegil, niet extreem weg willen komen, wel wat verzet maar hij liet het al snel over zich heen komen. Ook met afdrogen was hij heel braaf. Toen ik zo goed als klaar was lekker ingewikkeld (denkt Sammie vast anders over :+) en doormiddel van lekker aaien nog wat verder afgedroogd. Daarna kon ik hem rustig mee nemen en neerzetten. Vorige keer was hij gelijk gevolgen, nu ging hij zitten en zichzelf wassen. Dus het gaat al een stuk beter dan de vorige keer. :j Als hij wat minder vies was geweest had ik zeker eerst de droogshampoo geprobeerd! :j

Moet wel zeggen dat ik Sammie een beetje geleerd heb, dat ondanks dat hij even iets niet wil of niet leuk vind.. Als hij het even toestaat als het nodig is, en het maar over zich heen laat komen, is het ook zo voorbij en mag hij lekker zijn ding doen. Hij legt zich al snel ergens bij neer en dat is nu met dat wassen denk ik mijn voordeel :+ Nu is Sammie er echt wel eentje met karakter, dus de consequentie die hij daarin gehad heeft, heeft hij ook gewoon nodig. Anders was ik vandaag 30x ontvelt geweest :=

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:20

Herkenbaar. Wel fijn dat het al wat beter ging dan vorige keer.

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:41

Ik ken het niet, wel feliway voor in het huis.

Kan je niet wat strezzz druppels in de waterbak geven van phytonics.


Mads onze oude heer heeft het te warm. Koel doekje erop en hopen dat het wat helpt.

Ik weet niet hoe ik anders moet koelen.

Afbeelding

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:45

Mando schreef:
Ik ken het niet, wel feliway voor in het huis.

Kan je niet wat strezzz druppels in de waterbak geven van phytonics.


Mads onze oude heer heeft het te warm. Koel doekje erop en hopen dat het wat helpt.

Ik weet niet hoe ik anders moet koelen.

[ [url=m/qtnNBf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb een koelmat voor katten voor milo! Daar kan hij op gaan liggen als het warm is en dat diet hij ook regelmatig. En meneer gaat languit op de grond liggen voor de aircooler, weet niet of je een ventilator oid hebt?

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:48

Ik heb een paar jaar geleden eens een licht vochtige handdoek op de vloer gelegd voor ze. Na een korte inspectie liepen ze er met een boog omheen. "Iiew, natte voetjes! Bah!" -O-

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:07

Even een vraagje. Ik ben aan het werk tot morgen, maar nu liet mijn man weten dat onze kat tegen wat hars aan is gekomen (nieuw hout van onze nieuwe overkapping). Het zit alleen in de snorharen. Hebben jullie een idee en tips om dit er af te krijgen? Snor haren knippen aan een kant is ook weer zowat...

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:08

Als je koelt van vooral de buik koelen. Hier dezelfde matjes als Dideh.

Nishi is weer thuis *\%/*

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:03

Fijn dat Nishi weer thuis is.

Ik had ook zo'n mat daar liepen ze allemaal met een grote boog omheen

We hebben nu schaduw doek voor de serre hangen hopen dat het wat afkoelt.

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:26

Hier hebben ze de keuze er liggen 3 matten door het huis. Op de kattenkamer, slaapkamer (komen ze alleen als wij daar zijn) en beneden. De rolluiken zijn dicht beneden behalve achter daar houd de overkapping veel tegen. En dan hebben we tegels in de gang en keuken. Dus ze kunnen zelf bepalen waar ze gaan liggen.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:24

hallo allemaal mag ik mij hier ook melden?

helaas is mijn kater van 10 maanden afgelopen zaterdag dood gereden. Ik had er sinds 3 dagen een nieuw kitten bij.

Focus en flair
Afbeelding

Focus is een huis tuin keuken katje van 8,5 weken oud. En woont sinds 2 dagen bij mij om mijn vriendinnetje Flair te vergezellen.

En Flair is een ragdoll van (bijna) 12 weken oud.

En samen zijn ze nu 2 dagen bij elkaar en zijn ze nu al vriendinnetjes voor het leven

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6608
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:33

Wat schattig. Maar wat jammer van je kater. Sterkte met het verlies.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:46

Ach wat een schatjes <3

En wat erg van je kater! Is de bestuurder wel gestopt..?

Hier van t weekeind een van mijn grootste nachtmerries.. |( Ik reed naar stal, stal is op een redelijk rustige weg met wat 'boeren huizen' (Lees dus vrijstaande huizen met veel grond). Ik had mijn knipperlicht al aan om de oprit op te rijden, minderde al vaart, laten we zeggen dat ik nog 30 reed (je mag er 60), en plots schiet daar links een kat uit het weiland.. Op een meter voor mijn auto. Uiteraard op de noodrem maar kon het beestje niet ontwijken. Bonk, en ik voelde een hobbel... Godzijdank zag ik het beestje rennen in mijn spiegel. Auto geparkeerd op stal en had me voorgenomen mijn stalgenootjes eerst te vragen of ze de kat kende. Daarna terug gelopen naar waar het ongeveer gebeurd was in de hoop haar te zien lopen. Ik hoopte zo op een gebroken pootje ofzo, maar helaas is ze net langs de weg door een hek gegaan en lag ze op een meter van de weg af dood bij iemand op de oprit. Oprit was afgesloten met een hangslot dus kon niet bij die mensen aanbellen.. Via via erachter gekomen van wie ze was.. Zij heeft de mensen voor mij gebeld en samen hebben we het beestje van achter het hek gehaald. Ik heb staan janken, zo erg vond ik het, en heb wel 1000x mijn excuses aangeboden. De buurman nam mij gelukkig niks kwalijk maar man man man.. Ik hoop het nooit maar dan ook nooit meer mee te maken.. Y;(

Marcella

Berichten: 36781
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:49

Fijn dat Nishi weer thuis.
Welkom met je knappe katten.

Maira is boos, want nieuwe toren staat en de oude verbannen naar hobbykamer. :')

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:50

LoveUggs schreef:
Ach wat een schatjes <3

En wat erg van je kater! Is de bestuurder wel gestopt..?

Hier van t weekeind een van mijn grootste nachtmerries.. |( Ik reed naar stal, stal is op een redelijk rustige weg met wat 'boeren huizen' (Lees dus vrijstaande huizen met veel grond). Ik had mijn knipperlicht al aan om de oprit op te rijden, minderde al vaart, laten we zeggen dat ik nog 30 reed (je mag er 60), en plots schiet daar links een kat uit het weiland.. Op een meter voor mijn auto. Uiteraard op de noodrem maar kon het beestje niet ontwijken. Bonk, en ik voelde een hobbel... Godzijdank zag ik het beestje rennen in mijn spiegel. Auto geparkeerd op stal en had me voorgenomen mijn stalgenootjes eerst te vragen of ze de kat kende. Daarna terug gelopen naar waar het ongeveer gebeurd was in de hoop haar te zien lopen. Ik hoopte zo op een gebroken pootje ofzo, maar helaas is ze net langs de weg door een hek gegaan en lag ze op een meter van de weg af dood bij iemand op de oprit. Oprit was afgesloten met een hangslot dus kon niet bij die mensen aanbellen.. Via via erachter gekomen van wie ze was.. Zij heeft de mensen voor mij gebeld en samen hebben we het beestje van achter het hek gehaald. Ik heb staan janken, zo erg vond ik het, en heb wel 1000x mijn excuses aangeboden. De buurman nam mij gelukkig niks kwalijk maar man man man.. Ik hoop het nooit maar dan ook nooit meer mee te maken.. Y;(


Jaaa was echt mijn maatje. Bestuurder is wel gestopt en heeft dierenambulance gebeld. Ik was niet thuis, want het was voor huis. Toen ik aan kwam rijden stond een man of 30 buiten om mijn kat heen. Ze waren al onderweg naar mijn ouders.

Op zondag heb ik hem bij mijn broer begraven. Samen met mijn nichtje van 3. Ik mis zijn doen en laten elke dag, ondanks dat ik 2 fantastische snoepjes thuis heb. Het gemis is behoorlijk.
Afbeelding

Dat lijkt me echt een verschrikkelijke ervaring! Ik zou er nachten niet van kunnen slapen

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:10

LoveUggs schreef:
Ach wat een schatjes <3

En wat erg van je kater! Is de bestuurder wel gestopt..?

Hier van t weekeind een van mijn grootste nachtmerries.. |( Ik reed naar stal, stal is op een redelijk rustige weg met wat 'boeren huizen' (Lees dus vrijstaande huizen met veel grond). Ik had mijn knipperlicht al aan om de oprit op te rijden, minderde al vaart, laten we zeggen dat ik nog 30 reed (je mag er 60), en plots schiet daar links een kat uit het weiland.. Op een meter voor mijn auto. Uiteraard op de noodrem maar kon het beestje niet ontwijken. Bonk, en ik voelde een hobbel... Godzijdank zag ik het beestje rennen in mijn spiegel. Auto geparkeerd op stal en had me voorgenomen mijn stalgenootjes eerst te vragen of ze de kat kende. Daarna terug gelopen naar waar het ongeveer gebeurd was in de hoop haar te zien lopen. Ik hoopte zo op een gebroken pootje ofzo, maar helaas is ze net langs de weg door een hek gegaan en lag ze op een meter van de weg af dood bij iemand op de oprit. Oprit was afgesloten met een hangslot dus kon niet bij die mensen aanbellen.. Via via erachter gekomen van wie ze was.. Zij heeft de mensen voor mij gebeld en samen hebben we het beestje van achter het hek gehaald. Ik heb staan janken, zo erg vond ik het, en heb wel 1000x mijn excuses aangeboden. De buurman nam mij gelukkig niks kwalijk maar man man man.. Ik hoop het nooit maar dan ook nooit meer mee te maken.. Y;(


Ohhh.. dat lijkt me echt heel naar...
Wel een keer gehad dat een kat voor mijn ogen werd aangereden en op de weg overleed toen ik daar fietste, maar zelf aanrijding heb ik gelukkig nog nooit gehad... *klopt af*
Dat lijkt me ook zo eng aan een buitenkat hebben!

Ooh sterkte Marieke! Je maatje verliezen is niet leuk :n

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:28

Pff verschrikkelijk zeg.. Y;(

Ik heb me er echt heel naar bij gevoeld inderdaad. Ondanks dat ik (heel hard) van mening ben dat je je kat op eigen terrein moet houden. Dat is in zo'n boeren omgeving natuurlijk ook net weer even anders want daar hebben ze daadwerkelijk werk aan de winkel.. Maar dat neemt niet weg dat er iemand is die van het beestje houd, er voor zorgt en eten geeft. In dit geval was er nog een jong meisje in het gezin. Janken natuurlijk.. Het idee dat je iemand zijn beestje hebt dood gereden is heel erg vervelend.. Ondanks dat ik er echt absoluut niets aan kon doen.. Ik had al vaart geminderd, het beest maakte een schijnbeweging en besloot toch de weg op te schieten en er was niets meer wat ik kon doen. Als ik eerder de dierenambulance had gebeld (want die had ik ook gesproken gezien ik niet bij de kat kon en nog niet wist van wie ze was), hadden ze ook niks meer voor haar kunnen doen, want toen ik bij haar aankwam was ze al overleden. Maar echt, het staat op je netvlies gebrand, en ik wil het nooit nooit nooit meer mee maken. Ik rijd die weg naar stal voortaan dus sowieso nog maar 30 km per uur, als de doods dat het nogmaals gebeurd!

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:15

Dit is voor mij idd de hoofdreden dat ik geen kat meer los wil hebben lopen.
Mijn tuin is dus ook afgesloten met schrikdraad. Niets eruit en niets er in.
Wel zo veilig.