[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:01

Hahaha Dank zivazoef _/-\o_ we zijn in die (bijna) vier jaar dat ik haar heb erg naar elkaar toe gegroeid. We hebben ook al het nodige meegemaakt. Maar uiteindelijk heeft dat onze band alleen maar versterkt. Heel bijzonder om zo de groei van een jaong paard mee te maken <3

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:21

Dat stralen jullie ook echt uit! Cuba heb ik ook al vanaf veulen en dan krijg je toch een andere band. Ik doe ook bijna alles zelf (onder begeleiding) en ondanks dat mijn onzekerheid weleens in de weg staat vind ik dat toch het fijnste

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:35

Ik vind het knap! Met mn 2 jarige probeer ik ook alles zelf te doen, ondanks mn onzekerheid over mn eigen kunnen. Ik vind het ook confronterend soms, met mn oudje zijn dingen zo normaal dat ik nergens over nadenk en gewoon doe. Ik merk dat bepaalde dingen niet 'werken' bij een ander paard wat me dan enorm doet twijfelen aan mn kunnen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:32

Nou, hier is hij dan! Vannacht geboren uit onze merrie Maggy, die bijna dood ging toen ze vier maanden drachtig was van hem, en toen meer dan een maand in de kliniek heeft gestaan. Een leuk vosje met bles en vier witte benen. Een naam hebben we nog niet. Afbeelding
Afbeelding
Shaggy geeft erg veel wit door, ook al heeft hij dat zelf niet.

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:33

Gefeliciteerd! Mooi veulen <3

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:26

Van harte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:51

Lief!! Gefeliciteerd!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:50

tuija_r wat leuk!! Mag ik vragen waarom je haar hebt gekocht voor de fok? Ik had mijn merrie ook als jaarling uit Italië gehaald maar die is onbedoeld nu dus fokmerrie geworden vanwege de blessure.. Had echt totaal andere plannen met haar eigenlijk. Maar het loopt zoals het loopt :)

zivazoef paardrijden is net als fietsen.. Misschien even weer inkomen, maar verleren doe je nooit :D Dat komt vast wel goed met jullie!

hoikimmmy wat een lieve foto <3

Lagonda wat een ruimte! Ik denk zelf ook altijd dat die apps niet helemaal kloppen hoor :=

Sevke geveuliciteerd!! Fijn dat hij gezond ter wereld is gekomen. Van wat voor 'type' namen houd je? Misschien kan ik meedenken :j


Vandaag weer gereden met Logan, de oefeningen van onze les van Karel Bauer toegepast. Ging wel goed denk ik! Alleen vind ik het lastiger om te oefenen als er geen instructeur bij staat :+ We hebben wel rustig aan gedaan want hij had vlak voordat ik op stal kwam heel veel gerend op de wei met de kudde, dus hij was al bezweet toen ik hem pakte. Vooral dus oefeningen in stap gedaan en een beetje gedraafd. Aan het eind heb ik hem nog even onder de douche gezet en uiteraard ging hij daarna weer heerlijk rollen in het vieze zand :Y) Maar wel lekker gereden!
Afbeelding

Daarna Nova weer van de kliniek gehaald. Ze is gisteren voor de derde keer geïnsemineerd. Nu wéér 17 dagen in stress wachten...
Ze had alleen even geen zin om mee naar huis te gaan. Die kop van haar := kleine etter!
Afbeelding

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 06:45

Ik heb vandaag een Western Dressage clinic bijgewoond van Sue Sherry! Ik heb geen idee in hoeverre zij een bekende trainer of coach is, maar ze was uitgenodigd om bij een stal in de buurt een clinic te geven. De eerste ruiter reed op een paard van de stal, de tweede ruiter had een Europees dressuur paard, en de derde ruiter had een jonge QH. Super interesant!

Ik rij sinds een paar weken een WP merrie bij, ze staat al een tijd stil dus ik werk voornamelijk in stap en draf om aan haar te wennen, en haar wat losser te krijgen. Ze is gewend om de bakrand te volgen, en daarnaast ook eens heel gevoelig, dus als ik een volte probeer te rijden denkt ze dat ze een rechtsomkeert moet maken. Daar heb ik een topic over gemaakt, om advies te vragen. Ik heb pionnen in de 'bak' (weiland) gezet en probeer haar op die manier te helpen, en ik heb laatst ook zonder zadel gereden. Ze heeft een correctie bit in, wat hier nogal gebruikelijk is, maar ik ben een beginner als het op western aankomt (en een gemiddelde recreatie ruiter in het algemeen), dus ik vind dat voor mij eigenlijk veel te scherp. De volgende keer ga ik proberen om met een touwhalster te rijden, om te kijken of minder druk een beter resultaat oplevert.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:55

Emita Ja natuurlijk mag je dat vragen! :) Ik heb altijd gedroomd om hobbymatig te fokken, naast recreatief rijden. Daarnaast wil ik het ras (de lipizzaner) meer bekend en toegangelijk maken. Op dit moment worden er jaarlijks enkele lipizzanerveulens geboren in Nederland, dat vind ik echt jammer. Vorige jaar hadden we alleen één bij de keuring :( Dus een lang verhaal kort, een droom van mij maar ook mijn passie wat betreft het ras <3 Dit zijn zo veelzijdige paarden, prima voor dressuur, springen, mennen, endurance en western!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:13

Emita: hier draaien de duimen volop! Onze Gunnermerrie staat ook terug in de kliniek voor de derde poging, ook met vers, dus I know the feeling :(:)
Ik houd wel van namen met een kwinkslag of grapje erin.
We hadden al een Oh Em Gee (moeder: Great GeeGee Gunner) en een SV Sneak Preview (ook een idee van een bokker) en een Cee No Champagne (solid bay waar we op champagne hoopten van Triple Jet Cee Jay) dus dat soort namen vind ik leuk.
Mama is Pretty Mega Kiss en vader ND Spooks Shaggy Gun.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:17

Oh Em Gee vind ik leuk! :))

Paard van de eigenaresse van King heet A Romantic Detail en haar zoon van 21 maart gaat waarschijnlijk A Romantic Smile heten. Hengst is namelijk Smile 'N Cry.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:34

Ik ben niet goed met namen :')

Ik heb trouwens mijn hele exca proef over mogen doen, thanks to kurt die een onderdeel vergeten was :Y) vond deze eigenlijk slechter gaan dan de vorige (midden in de proef perongelijk gestopt toen ik een wisseltje vroeg omdat hij verkeerd zat) maar dat was denk ik vooral omdat ik een slechte dag had :)

Daar ging hij eindelijk stoer door zijn grootste angst (water is zó eng) _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
stiekem vind ik het zó jammer dat ik met hem niet meer de reining in ga. Zijn stops zijn nog best goed!
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:44

Groen staat hem goed zeg!!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:08

sevke schreef:
Emita: hier draaien de duimen volop! Onze Gunnermerrie staat ook terug in de kliniek voor de derde poging, ook met vers, dus I know the feeling :(:)
Ik houd wel van namen met een kwinkslag of grapje erin.
We hadden al een Oh Em Gee (moeder: Great GeeGee Gunner) en een SV Sneak Preview (ook een idee van een bokker) en een Cee No Champagne (solid bay waar we op champagne hoopten van Triple Jet Cee Jay) dus dat soort namen vind ik leuk.
Mama is Pretty Mega Kiss en vader ND Spooks Shaggy Gun.


Kisses make me spook? :D

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:31

Ik zie weer hele mooie foto's voorbij komen van paarden en mensen. Zivazoef je vroeg hoe het was om te. Rijden. Echt super leuk. Je voelt veel meer dan normaal. In de toekomst ben ik van plan om dat te kopen. Maar voor nu staat er morgen zadelpasser op van het merk Westwood. Heb er in de winkel er al op gezeten en voelt voor mij super. Het zadel wat ik nu heb is niet zo fijn en hard.
Vandaag heb ik buiten gereden. Dit kwamen we tegen. Dit is de foto van diegene waar ik mee was.
Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:28

Veulennamen uitzoeken/bedenken is leuk!

Ik kan al haast niet meer wachten tot ik dat weer mag gaan doen :D
Duurt nog maar 2 jaar :=

Hier al even rustig geweest omdat Gentle niet zuiver liep... bleek na wat zoekwerk dunne zolen te zijn en nu staat hij voor op n ijzer met n lederen zooltje en zijn alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon :D

Dus vandaag mn camera bij manlief in zn handen geduwd en die heeft ons weer een keer vastgelegd <3
3e keer erop na 3,5e week volledige rust gehad te hebben... me happy dus want hij geeft er dus helemaal niets om om na zo'n tijd stil te hebben gestaan weer terug aan het werk te gaan, geen enkel probleem! Heerlijk dier <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna durfde ik voor het eerst met hem wat rondjes buiten in onze nieuwe bak te stappen/draven
Afbeelding
Afbeelding


En nadat hij zo goed gewerkt had kreeg hij een welverdiende douche en mocht hij met manlief gras gaan eten.....

Toen heb ik nog maar even wat foto's gemaakt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:30

Ga je Flash laten dekken dan?
Hij ziet er goed uit maar dat had ik al gezegd. :P

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:37

Bellatrix schreef:
Ga je Flash laten dekken dan?
Hij ziet er goed uit maar dat had ik al gezegd. :P


Frosty ;) maar jups die word zodra ze 3 is aangedekt (hengst ligt wmb ook al vast maar die moet ook nog groeien want is net zo oud als Frosty :D)

Thanks! Had je idd al gezegd op fb :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:40

Ohja, Frosty. Sorry!! _O-

Welke hengst wil je erop zetten dan?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:51

Ahh, lekker zeg PL. Zo fijn hè, als je gewoon zo lekker relaxed blijven. Rudi had ik ook al een week niet opgezeten. Vandaag weer even opgestapt en we konden gewoon verder waar we gebleven waren.
Volgende keer ga ik ook even de rijbak in. Nu rijden we nog in de roundpenn. Wel eerst even aan de longeerlijn voor de veiligheid. De toekomstige papa loopt zeker met z'n maatje Bob in de wei? <<) :D

Sevke, proficiat *\o/* Guns 'n Kisses een idee?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:55

Bellatrix schreef:
Ohja, Frosty. Sorry!! _O-

Welke hengst wil je erop zetten dan?

Geeft niet, Flash had ook goed gekund met haar stamboeknaam ;)

Ollie van Tinne is het plan maar goed, duurt nog n tijdje ;)


Noisy schreef:
Ahh, lekker zeg PL. Zo fijn hè, als je gewoon zo lekker relaxed blijven. Rudi had ik ook al een week niet opgezeten. Vandaag weer even opgestapt en we konden gewoon verder waar we gebleven waren.
Volgende keer ga ik ook even de rijbak in. Nu rijden we nog in de roundpenn. Wel eerst even aan de longeerlijn voor de veiligheid. De toekomstige papa loopt zeker met z'n maatje Bob in de wei? <<) :D

Sevke, proficiat *\o/* Guns 'n Kisses een idee?



Heerlijk is dat! Fijn dat Rudi ook zo makkelijk is <3

En jups, die loopt inderdaad met Bob in de wei <3

Ik vind Guns 'n Kisses ook n mooie naam.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:19

Bij Shaggy denk ik gelijk aan Mista Boombastic :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:28

Ollie ken ik nog niet van haar...maar hij zal ongetwijfeld mooi zijn.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:28

Wat is jullie mening over het veranderen van bitten? Mijn verzorgpaard wordt gereden met een correction bit, en dit is ze gewend. Maar ik ben zelf nog redelijk nieuw met Western, en ik vind zo'n bit eigenlijk te scherp voor een ruiter van mijn niveau. Ik ben altijd heel voorzichtig en probeer nooit echt druk te zetten op het bit, maar ik ben met sommige dingen nog zoekende en ik vind dit bit eigenlijk te 'overdreven' voor mij. Ik rij bijvoorbeeld ook nog niet met sporen, terwijl dit paard daar wel op getrained is.

Kun je een paard zomaar een trens inhangen, als ze normaal op een ander bit gereden wordt? De eigenaresse zegt dat ik me druk maak om niks, maar ik vind dit zelf een bit voor gevorderden terwijl ik maar een gemiddelde ruiter ben.