Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:10

Is een krabton dan niet iets voor jullie?
Stevig, niet te duur, naar wel plek waar hij kan liggen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:13

Iolanthe schreef:
Ik denk middenmaat, hij hoeft de krabpaal niet te delen :) En is niet zo'n fan van hoog springen, dus echt een hoge krabpaal zou verloren moeite zijn, denk ik.
Budget, 40-80 euro, is dat realistisch om daarbinnen iets kwalitatief te vinden?

Ik zal eens kijken op dierenvilla, bedankt voor de tip! :)


Bij dierenvilla niet, die zitten wel hoger qua prijs. Zooplus heeft anders ook wel het een en ander. Ik zou vooral kijken naar iets wat een beetje een grote/brede grondplaat heeft, die zijn sws al stabieler :) De Natural Paradise L vind ik bv ook mooi (maar die is ook al 120 zie ik).

Edit: de krabton suggestie vind ik ook een goede ja! :j

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:16

Ooh krabton is idd een goed idee, zal eens kijken!

Ik wil hem gewoon zeker genoeg krabgelegenheid geven omdat we nu in de living een tapijt hebben liggen dat een beetje dezelfde structuur heeft als sisal touw en daar krabt hij dus ook vaak aan (zonder probleem, zie je niets van en zijn oude tapijten). Maar in het nieuwe appartement is de vloer overal glad, dus dat zal daar niet gaan.

Ik dacht ook al om zelf een soort krabtapijtje te maken met een rond stuk karton en er sisaltouw in een spiraal op plakken, maar als jullie nog creatieve ideetjes hebben voor extra krabplek, zijn die ook altijd welkom :D

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:52

Zo'n simpele krabstam? Die wordt hier veel vaker gebruikt dan de krabpaal. Neem dan wel een hoge zodat hij zich lekker uit kan rekken.

Of als hij graag aan matjes krabt; een deurmat? Ik heb voorheen een kokosmat gehad en daar zaten ze ook steeds aan te krabben. :))

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:10

Hier word zo'n simpele kartonnen krabding ook fanatiek gebruikt! Kost een 10'tje :+

Maar hier ook heel blij met mijn krabpaal van Dierenvilla! :j mijn twee racemonsters gebruiken hem fanatiek, racen er met zn 2en overheen en hij doet het nog steeds :+ en volgens mij zijn de palen te vervangen. Hier wordt er op bepaalde plekken fanatiek aan gekrabd dus ik zal over een tijdje in elk geval 1 paal moeten vervangen (Of omwisselen :+)

Jessie heeft een chilldag. Meneer viel na de foto bijna in slaap. Zat heerlijk met zijn oogjes dicht. :=

Afbeelding

Als hij zo ligt bedenk ik er in mijn hoofd altijd een biertje en afstandsbediening bij :+

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:34

Ton en paal worden beide goed gebruikt.

Krijg geen papieren bij Maira. Heb alleen een registratie formulier en geen stamboom papier. Wat ook niet kan aangezien haar ouders onbekend zijn. Vind het dus heel apart dat ze met Maira haar kittens vol papier zouden hebben bij de cattery.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:54

Marcella schreef:
Ton en paal worden beide goed gebruikt.

Krijg geen papieren bij Maira. Heb alleen een registratie formulier en geen stamboom papier. Wat ook niet kan aangezien haar ouders onbekend zijn. Vind het dus heel apart dat ze met Maira haar kittens vol papier zouden hebben bij de cattery.

Huh? Maar dat kan nooit. Kittens krijgen alleen vol papier als beide ouders stamboom hebben en die bekend zijn. Ik moet de stamboom van de kater opsturen omdat zij lid is van een andere vereniging. Maar zonder zijn stamboom krijgen mijn kittens geen papier.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:30

Snap er ook niks van of ze is niet eerlijk geweest of de papieren zijn van de Duitse vereniging. Ze fokt wel weer blue point Russen en die zijn in Nederland nog niet officieel erkend. Maar ze is wel een bekende fokster.

Ze vonden het van felikat ook raar.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:07

Bedoel je pika blue?

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig nu welke fokker het is. Ken namelijk ook aantal fokkers die blauwe russen, nebelung en pika blue fokken.

Maar dan nog papieren van een duitse, nederlandse of wat voor land dan ook. Overal is de stamboom in de basis hetzelfde. Nishi’s lover is een kater uit Oekraine. Zijn stamboom is in de basis precies hetzelfde als die van Nishi.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:10

Zal morgen even pb sturen ben nu aan het werk.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:13

Is goed hoor. Werk ze :)

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:12

Wij hebben zelf een krabpaal gemaakt waar ze eigenlijk altijd in liggen, ook 2 in 1 bakje.
En een krappaal die veelvuldig gebruikt wordt.

Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:02

LoveUggs schreef:
Hier word zo'n simpele kartonnen krabding ook fanatiek gebruikt! Kost een 10'tje :+

Maar hier ook heel blij met mijn krabpaal van Dierenvilla! :j mijn twee racemonsters gebruiken hem fanatiek, racen er met zn 2en overheen en hij doet het nog steeds :+ en volgens mij zijn de palen te vervangen. Hier wordt er op bepaalde plekken fanatiek aan gekrabd dus ik zal over een tijdje in elk geval 1 paal moeten vervangen (Of omwisselen :+)

Jessie heeft een chilldag. Meneer viel na de foto bijna in slaap. Zat heerlijk met zijn oogjes dicht. :=

[ [url=m/cKpU5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als hij zo ligt bedenk ik er in mijn hoofd altijd een biertje en afstandsbediening bij :+

Lekker relaxed! Maar volgens mij hebben katten elke dag een chilldag..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:47

Hahaha daar ben ik het mee eens :')

Ik ga morgen de dierenarts bellen voor een afspraak voor de entingen. Sammie gedroeg zich weer raar vandaag.. Rennen, lukken, weer rennen, weer likken, schrikachtig, at zelfs zijn snoepje niet op terwijl hij daar normaal klaar voor gaat zitten.. :(

Punt is, gister ontwormd en ontvlooit, maar kan geen gekke plekjes ofzo ontdekken. Ik denk dat hij misschien daar wel op reageert ofzo..

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:26

Pip reageert soms ook flink op de ontworming. Wij gebruiken stronghold en vaak is ze de dag erna ook wat suffig en minder actief.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:51

Hier ook stronghold. Maar hij is gewoon zichzelf niet.. Absoluut niet suffig maar meer onrustig juist.
Ligt in zijn ton ook maar te draaien en onrustig. Normaal komt hij wel voor aandacht, pak ik hem zo op als ik dat wil maar hij heeft wel geteld 5 minuten bij me gelegen voor wat knuffels en daarna mocht ik m niet meer aaien. Naast het onrustige rennen en likken, ook kopschudden.. Nu is er 1 verschil in de pipetjes die we eerst hadden en die van nu.. Die we eerst hadden waren voor wormen en vlooien, deze voor wormen, vlooien en teken. (dat krijg je dus als je je vriend spul laat halen, ze waren even duur :+)

Nu moeten ze toch voor de entingen en een paar dagen eerder kan vast geen kwaad. Kan ik morgen als ik bel voor een afspraak, mooi vragen of het door het pipetje kan komen. We houden hem in elk geval goed in de gaten dit weekeind. Hoop dat het morgen over is, zo sneu om te zien dat hij niet op zn gemak is..

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 00:25

Kan best dat hij op het pipetje reageert hoor. Mara kan daar ook ECHT niet tegen. Ik moet haar dan even in een kamer opsluiten, want ze rent als een kip zonder kop rond. :o Ik denk dat het door de sterke geur komt.


Mando, wat een super leuk krab ding zeg! :D

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:48

Mag ik mij hier melden?

Mijn vriend en ik zouden graag vanaf eind juli/augustus een kitten verwelkomen in ons nieuwe huis. Zijn ons nu aan het oriënteren, ik heb voorheen een hond gehad dus het is voor mij nog nieuw allemaal.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:53

Welkom.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:28

Boemklatsch schreef:
Mag ik mij hier melden?

Mijn vriend en ik zouden graag vanaf eind juli/augustus een kitten verwelkomen in ons nieuwe huis. Zijn ons nu aan het oriënteren, ik heb voorheen een hond gehad dus het is voor mij nog nieuw allemaal.



Welkom. Wat voor Kitten wil je een huis tuin en keuken of een raskat?

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:37

Mando schreef:
Wij hebben zelf een krabpaal gemaakt waar ze eigenlijk altijd in liggen, ook 2 in 1 bakje.
En een krappaal die veelvuldig gebruikt wordt.

[ [url=m/kJTwOQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien ook wel een idee om zelf een keer te maken. Stofjes heb ik liggen alleen geen sisal, maar dat kan altijd nog.

Voor nu is een nieuwe petrebels onderweg. Oude gaat naar hobbykamer en/of balkon. :+

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:28

Ik heb hier twee hele boze katten :=
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:46

dierenarts?

Die van mij mogen vanavond. :=

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:14

Succes beide. :=

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:31

Succes.

Oud kleed en dat vast geniet in de bakjes.
Daarin liggen dan weer kussentjes