[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:08

@Jolynne, Het is een hca dat ik heb, ik kreeg 'm via de bokt markt privé aangeboden van iemand :D . Finn stond al +- 2 jaar niet meer voor de wagen dus wel al een eindje. Zondag langs de baan ermee gereden, ging super buiten even uitproberen van hem op het laatste. Normaal ging die er dinsdag dan terug voor maar het weer werkte even niet mee.

De broer van Hero bedoel je die? Dat is echt een hele knappe leuke pony, wel sinds midden april ruin ook. Die ga ik waarschijnlijk in juli inspannen, hij kent alles dat hij moet kennen.

Heel jammer om te lezen dat je rug terug aan het verslechten is. Je pony's zien er goed uit trouwens :j . Ik hoop dat je valkje voor de wagen toch fijn gaat blijken te zijn, het geld er terug uithalen lijkt mij ook niet makkelijk. Het is toch een prijsklasse die veel mensen niet willen geven.

@Jennifer, Vroeger ging ik ook tegen geroepen hebben om de sokken van een tinker er af te halen maar zoveel tinkers hebben problemen met cpl en mijten en dergelijke dat het vaak (niet altijd!) beter is om ze er af te halen om goed te kunnen behandelen.

Mestopvang zak gaat niet, die is er niet in maat mini en voor reserve dingen heb ik een motortas die ik aan het rekje kan vastmaken. Momenteel hangt die er nog niet aan voor dat mini blokje om maar ik doe er dingen in zoals een hoevenkrabber, halster, halstertouw, ...

----
Hier gaat de mini shet echt super voor de wagen, in stap gaat het enorm traag maar zijn draf is best wel vlot om zo klein te zijn (9 a 11km/u). Ik ga juist nog eens testen als ik het lamoen 5cm langer maak of die dan ook blijft zweven want dan zou net iets beter zijn qua ruimte voor Finn. Nu zat die soms heel licht tegen het rekje aan bij afremmen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:27

Lori: mooi tempo in draf! Leuk dat hij het goed doet.

Die voorpluk :') <3
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:27

Jennifer: 1 en 2 heb ik ook niet. voor 3 heb ik een tasje bij Dabo design gekocht die aan het hekje van de sulky zit. Daarin zit een rol touw, reserve sluitingen, een zakmes, klein gereedschap en een touwhalster.

Lori: wat fijn dat hij zo goed gaat voor de wagen! :j

Jolynne: ik denk een combi. Hij is wat meer aan het werk, maar beweegt ook meer omdat de wei veel groter is dan op de vorige stal. En het ruwvoer is imo van wat betere kwaliteit. Dus denk dat het een combinatie van alles is.


Hier zijn we bezig met allerlei plannen dus ik ben niet zo heel actief met posten, maar lees wel mee :)

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:14

Ahhh Suus wat lief! <3

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:13

Jennifer_S schreef:
Mag ik nog wat vragen stellen hier? Het mennen gaat goed en we kunnen nu ook echt langere stukken op de weg gaan doen. De hobby breidt gestaag uit :-D

1) Hoe hebben jullie de afgeknotte veiligheidsdriehoek bevestigd aan jullie sulky?
2) Gebruiken jullie een mestopvangzak? Tips? (Ik ken nu de Ideal mestopvangzak waarvan ik niet weet of maat pony niet alsnog veel te groot is en de Steed Apple Catcher)
3) Ik ben op zoek naar een gereedschapsfoudraal waar ik wat reserve onderdelen in kan meenemen onderweg. Hoe doen jullie dit en wat zit er in jullie noodkit?


De afgeknotte driehoek is bij mij een grote sticker die achterop mijn stoeltje is geplakt.
Voor gereedschap enz. heb ik een heel klein rugzakje aan het rekje geknoopt.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:32

@Ymor dank voor het delen! Gereedschap enz had ik al bedacht, maar touw was ik tot nu toe domweg vergeten.

@Lori 9 à 11 km per uur _/-\o_ Daar ga ik nog even voor doortrainen!

@ Susanne. Het spijt me heel erg, maar die voorpluk deed me gelijk denken aan Cornald Maas :')

@Kymberley Zo een tasje van Dabo Design is niet verkeerd! Die schrijf ik even op. Dank voor de tip.

@marga1 de stickers heb ik gezien, maar die zijn te groot voor mijn bankje helaas.

Heb inmiddels een stoffen (?) driehoek met klittenband van Ideal gekocht. Benieuwd of het wat is.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:35

Haha Jennifer, wel een beetje ja :))
Kwam hem trouwens vorig jaar nog tegen op Terschelling haha.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:42

hij is nu al zo leuk Suus!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:15

Hoe gaat het met Willem Suus? Hebben ze nog wat kunnen.vinden?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:24

Hij is knap Susanne!

Ik heb ook geen afgeknotte driehoek/poepzak op mijn kar.

Ik had eergisteren even de schrik van mijn leven. Kwam s'avonds rond 21:00 op stal om de vliegenkappen van mijn paarden af te doen zie ik Toliene helemaal plat liggen. In eerste instantie dacht ik dat ze lekker aan t dutten was maar toen ik dichterbij kwam bleef ze liggen en hoorde ik dat ze last had van haar ademhaling en een knijterharde buik. Geprobeerd om haar te laten opstaan maar dat was ze niet van plan. Stalgenootje erbij gehaald samen omhoog gekregen. Dierenarts gebeld en gaan stappen, mocht het aankijken zolang ze niet weer ging liggen. Na het stappen buik ook een stuk minder hard. S'nachts nog 3 keer geweest maar ging allemaal weer prima. Echt een gevalletje oog door de naald jeetje zeg ;(

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:03

Patricia_86 schreef:
Hoe gaat het met Willem Suus? Hebben ze nog wat kunnen.vinden?


Hij wordt momenteel behandeld voor blaas/nier/schildklier problemen. Er is echter nog geen verbetering maar ik ben daar ook nog niet zo lang mee bezig. Het is enorm frustrerend allemaal in ieder geval..


Linsey: vervelend zeg! Gelukkig goed afgelopen. Heb je haar nu op gras staan? Ze stond voorheen op zand toch?

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:02

Wat zul je geschrokken zijn ja Linsey! Heftig hoor!

Dat snap ik heel goed Suus! :(:)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:31

Linsey: Dat zal echt schrikken geweest zijn! Gaat ze nu al wat beter of moet ze nog wat bekomen?

Susanne: Komen de symptomen vanuit daar of zijn ze die richting aan het denken? Snap dat het frustrerend is. :(


Ik heb alvast een plekje bij M.e l a n i e vd B u n t gereserveerd voor volgend jaar, daar zijn Madrileno dan beleerd worden. :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:30

Bij MvB moet het wel in orde zijn Jolynne :j . Als het bij haar niet gaat weet je dat het niks is.

@Linsey, Dat is schrikken zeg!

Hier terug een fijne rit met mini shet mans gedaan, iets verder gegaan ook deze keer. Die blijft het echt top doen.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:10

Ik ga het voorwerk zelf volledig doen, maar het letterlijk inspannen en de basis inrijden laat ik aan haar over. Beleren etc voorzie ik geen problemen, maar wel de rilligheid waarbij je continu op je hoede moet zijn..nooit kunnen genieten van de (mooie) omgeving, maar altijd je pony in de gaten houden. Braaf, maar wel met een handleiding. Is toch een onzekere investering voor mijzelf, maar dan weet ik tenminste dat ik er alles aan heb gedaan om hem toch bij mij te kunnen houden..wat ik oprecht hoop te doen. :)

Oh fijn! Wel jammer dat er bij jou zo goed als geen leuke landweggetjes zijn om even te galopperen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:54

@Jolynne. Klopt je kan je zelf zeker niks verwijten dan verder. Dat heb je goed onthouden, niet bepaald een echt leuke regio op dat vlak hier.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:20

Nee ze staat nu ook op het zand, was nog een klein beetje gras in de paddock maar dat is inmiddels weggehaald. Ik denk misschien door de hooiwissel ofzo van de ene naar de andere stal. Maargoed gaat nu weer super met haar!

Vandaag nogmaals enorm geschrokken, vanmiddag kwam mijn stalgenoot in paniek naar me toe dat haar moeder was gevallen in het duin, en haar dochter enorm in paniek was omdat oma niet meer kon bewegen/lopen. Wij er als idioten heen gegaan. Maar zodra we er kwamen was t al snel duidelijk dat ze veel nek/rugklachten had. Dus maar 112 gebeld heel gedoe om alle hulpdiensten op plek van bestemming te krijgen. Mevrouw is inmiddels in het ziekenhuis, maar nog niks gehoord. Zo schrikken als het zo dichtbij komt.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 06:46

Jeetje linsey wat bizar allemaal! Je zou bijna voor de zekerheid binnen blijven.

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:38

Pff ja je maakt wat mee. Weet je hoe het nu is?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:01

Jeetje wat schrikken Linsey
Jolynne fijn dat je een beleer plekje hebt kunnen reserveren.

Ik en Danielle hadden deze week wat leuks gedaan :-)
Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:15

Nou zeg dat haha, mevrouw heeft alleen zwaar gekneusde rug en nek en wat organen geloof ik. Zit nu aan de morfine. Lopen gaat niet vanwege de pijn. Maar gelukkig niks gebroken.

Super leuk die 4-span patricia! :D

welmoedz

Berichten: 1571
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:31

Hoi! Mag ik mij hier ook melden :)? Sinds zaterdag heb ik 2 kleine (1m) pony's aan huis; Mirre (NMPRS van 4) en Nila (Shetlander van 1). Wij zijn al bezig om mijn haflinger voor de wagen te beleren (gaat niet zo snel als gehoopt maar alle tijd) en de bedoeling is dat Mirre voor de sulky gaat komen. Ben er al druk naar aan het kijken, oog is gevallen op een eenzits hca sulky of die van Tjeu. Ik wil ze een keer uitproberen dus mocht er iemand in de buurt van Nijmegen mennen waar ik een keer mee kan kijken .. ik hoor het graag :D!

Mirre:

Afbeelding

Nila


Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:21

Wat een leuke ponys, welkom

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:48

Leuke pony’s !
Welkom

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:35

Wat een knap dier is Mirre!

Nakomeling van mon cherie?