Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:47

Hoe hebben jullie het ervaren met jullie eventuele hengsten?

Momenteel is het zo, mijn hengst staat nu thuis met mijn mini shet hengst.

Door omstandigheden moet ik hem op pension zetten. Heb enkele opties open die me ook aanstaan gelukkig!

Hij is hier thuis de rust zelve en is het er niet aan te merken dat hij hengst is. Maar ergens anders kan dat natuurlijk omdraaien...

Denken jullie dat dat zal meevallen? Of kan het zo zijn dat ie een heel ander paard zal worden? Oktober wordt ie 2 jaar.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:52

Ik heb nog één hengst van net twee, staat met m'n tweejarige ruin. Hij reageert altijd even als mijn merrie terug op de paddock komt, die is naast hun wei. Hij steekt z'n nek uit en gaat 'happen'. Niet om te bijten, maar gewoon mond open en dicht. That's it. Geen brullen, slaan of ander hengstengedrag. Wel spelen, bijten en steigeren met z'n maatje, maar dat is altijd al.

Maar, ik zou het toch wel spannend vinden, tussen andere, vreemde merries en andere mensen.

Wil je m hengst houden?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:39

Waar hij vanaf komt stond alles bij elkaar in het stalcomplex, ruinen, merries en dus ook hij... Maar toen was hij nog geen jaar oud.

Liefste zo lang mogelijk hengst tot hij een beetje volgroeid is, maar mocht hij z'n eigen niet kunnen gedragen dan gaat het zaakje er wel af hoor.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:07

Bo is bijna twee en een half en staat naast een merrieweide. Eigenlijk weinig echt hengstengedrag, wat hinniken hier en daar. Van het najaar laat ik hem wel castreren omdat ik hem niet voor het dekken heb en hem liever lekker in de kudde laat lopen. Ondanks dat hij niet hapt, slaat etc issie wel een baasje en zijn zn ballen al huuuge haha.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:17

Denk dat het dan inderdaad een kwestie is van proberen en afwachten. De stalling zei al van zolang hij de boel niet afbreekt is het goed :')

Zaakje is er snel genoeg vanaf haha

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:48


Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:17

Wauw wat groeien ze allemaal super
Een vieze Oakley die ineens weer schoon was :')
En een brave Nacho met ze eskadron pakje <3

Dleh is denk ik inmiddels door geschoten naar 1,55
Hij heeft een week met me merrie gelopen en hij is net zo groot alleen nog stuk smaller.

Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:11

Vind Dleh echt gaaf hoor <3

Vandaag weer even geknuffeld met meneer Bo. Hij is vanmorgen verhuisd naar een andere weide met 1 dominante grove ruin omdat meneer besloot dat al het eten steeds voor hem was en de andere guppies niks kregen :P oeps!
Maar hij heeft meteen vriendschap gemaakt haha.
"Moet dit?" -Bo
Afbeelding
Ik dacht echt dat hij in het niet zou vallen naast die tank... Verkeerd gedacht haha
Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:16

Stalling is inmiddels gekozen. Een leuke pension met faciliteiten voor straks, en leuke weidegang de hele dag. Beter kan ie het niet hebben. :)

Zat wel echt op de grens van 30 min rijden, maar voor een goede stal heb ik het er zeker voor over. :Y)

Intussen is z'n vacht omgewisseld voor een mooi zacht zomervelletje, moet er alleen nog een foto van maken :D

Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:24

Hier geen ervaring met hengsten, heb altijd merries gehad.

Bo was dus niet onder de indruk van die grote dominante ruin? Boefje!

Melewel, ben benieuwd hoe die eruit ziet in zomervacht. Zo op die foto is die een beetje voddig.

Nijn is maandag ook 2 geworden. Gaat hard nu ineens...


Afbeelding

Afbeelding

salatiga1995

Berichten: 1944
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 00:28

Wat een prachtige kleur heeft Nijn nu <3

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 05:58

ik ruin al met een jaar en vind het altijd weer een verademing. Dus gelukkig geen ervaring verder met hengsten :+

Nijn ziet er goed iit!

Eigenlijk zien ze er allemaal goed uit. En echt al de meeste richting volwassen look.
Ze zijn ook bijna allemaal al 2. Tijd gaat hard!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:12

Net vlug even eentje gemaakt, niet uit de meest charmante hoek, maar goed :+

Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:36

Luf-Midnight, Dleh groeit al lekker! Hoe groot denk je dat ie wordt?

Kimvicious, hij valt wel lekker op met die grote bles :). Is z'n nieuwe weidemaatje ook een jonge ruin?

Melewel, dat gaat even wennen zijn, van dichtbij aan huis naar een half uur reistijd. Hij heeft inderdaad nu wel gewoon een mooi zomervelletje.

Knappe Nijn! Wordt ook echt een tank, of niet? Ik vind mijn tweejarige van Alexandro P nog maar een sprietje eigenlijk:
Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:58

Gaat zeker wennen zijn ja... Maar geeft me wel even de rust die ik nu nodig heb.

De shet staat intussen te koop, van zodra die een plekje heeft kan de verhuizing beginnen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:05

Wij hebben de 2 jarige hengsten ver van de merries staan.. Geen zin in gedoe. Als ze niet naar de keuring hoeven, vind ik hengst houden alleen maar negatieve punten hebben. Eenmaal hengsten gedrag, altijd hengsten gedrag.

Bo doet het goed zo te zien met de ruin! Hopelijk leert hij er toch wat van..

Melewel, nog echt een pupje. Wat arm in de bespiering.. Staat hij lekker in vol gras?

Nijn ziet er goed uit! Gras doet haar goed :j

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:43

Vulina schreef:
Wij hebben de 2 jarige hengsten ver van de merries staan.. Geen zin in gedoe. Als ze niet naar de keuring hoeven, vind ik hengst houden alleen maar negatieve punten hebben. Eenmaal hengsten gedrag, altijd hengsten gedrag.

Bo doet het goed zo te zien met de ruin! Hopelijk leert hij er toch wat van..

Melewel, nog echt een pupje. Wat arm in de bespiering.. Staat hij lekker in vol gras?

Nijn ziet er goed uit! Gras doet haar goed :j


Hij komt een paar u per dag op het gras, de rest op de paddock met onbeperkt hooi. Laatste ronde hooi was een stuk beter kwam van een andere leverancier... Zou willen dat ik dat hooi altijd gehad had :')


Deze is iets charmanter haha
Straks op pension zal z'n hooibuikje ook wel wat minder worden
Afbeelding

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:04

Hier dleh en serai tot 1,5 hengst gehouden ging lang goed tot we een nieuwe Shetland voor me dochter kochten. Toen was geen stroom draad meer sterk genoeg. Week later lagen ze in het land om te castreren :')
Vond ze vooral vreselijk irritant en ook niet meer veilig.
Nu zijn ze zo'n 6 weken ruin, dleh is echt al ruin loopt nu ook al samen met me schimmel merrie maar serai was nog wel wat aan het knorren en er omheen te huppen.
Wil serai straks graag terug in de groep hebben als dleh verkocht is. Dus hoop dat het over een paar weken over is en hij de Shetland met rust wil laten

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:34

D’leh is knap hoor, had verwacht dat je zo’n knapperd al lang verkocht zou hebben.

En Nacho ook al weer 2, maar hij blijft het zelfde ondeugende koppie houden. Vind die een na laatste foto van jullie samen erg mooi.

Hier een merrie, geen ervaring met ruinen.

Hopelijk krijgt Bo toch nog een lesje rangorde van die andere ruin Kimvicious :P Fijn dat het klikt tussen die 2!

Hier ook al voorzichtig aan het rondkijken voor stalling, ookal duurt dat nog even. Best een opgave om in deze omgeving iets te vinden waar ze veel buitenkomen en wat niet compleet doe het zelf is. Mocht iemand iets weten in de buurt van Hoorn....

Knappe Nijn, ik zie haar natuurlijk regelmatig als ik bij Auryn ga kijken. Ze wordt een mooi stevig paard.

Die van mij is inmiddels ook alweer 2, spekkie <3
Afbeelding

Lekker rennen met z’n alle!

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:47

Grappig gezicht een zo'n lichte er tussen. Bij pony's zie je dan toch al meer kleur voorbij komen.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:51

Ow dude, die valt lekker op zo in dat groepje :D. Hoe groot is ze nu? Ze lijkt niet kleiner dan de rest. Ze gaat wel goed in de paardenmaat komen?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:27

Valt echt goed op zo in de kudde :D

Pfoe morgen is de verhuizing al... Vanochtend hebben de kijkers al toegezegd voor de shet. Wordt een spannende dag... Net de auto al volgeladen met m'n spullen zodat ik morgen vroeg alleen maar laden is en weg ermee :oo

Ben zo benieuwd hoe hij op z'n nieuwe plekje is... :')

Edit: ze worden alle 2 morgen op dezelfde dag verhuist, zodat ze geen enkel moment 'alleen' achter blijven. Leek mij het fijnste.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:23

Haha, nee ze is niet te missen met haar gouden kleurtje :D 2 maanden terug op 1.55 gemeten, dus de paardenmaat gaat ze denk ik wel halen.

Succes met het verhuizen vandaag Melewel!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:32

Verhuizing is goed gegaan!

Hij staat in z'n nieuwe stalletje. Heeft even van zich laten horen maar staat intussen heerlijk aan z'n hooi te knabbelen. Hij spiekt al graag naar z'n buurman bij het gleufje wat nog open is bij de tralies, de rest is dicht gemaakt (was al).

Net ook even in de binnenbak laten lopen, en ieder paard daar heeft nu ook gehoord dat hij er is :+ }> maar verder echt super braaf. Echt een hengstje, maar wel een leuke. Gedraagt z'n eigen tot nu prima :Y)

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:28

Fijn! Kan ie naar buiten in een groep of met een vast maatje?