Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:50

Mooi Noordje! Bijzonder die dam.

Gisteravond nog een uurtje gelopen.

De limousin koe heeft horens (allemaal in die wei), en dat zie je bijna niet meer, vandaar de foto gemaakt. Bij alle kalfjes wordt vrij snel iets gedaan waardoor er geen horens groeien. Dit voor de veiligheid vd Boer.

Afbeelding
Afbeelding

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:03

Hi bokkers!

Wat een leuk topic! Ik sluit graag aan :) Ben zelf een hardcore wandelaar en trek er dagelijks op uit in de bergen. Ik woon sinds een jaar in Spanje dus kan mijn hart ophalen in de wildernis hier. En dat brengt me tevens bij het volgende; ik loop dagelijks in enorm afgelegen berggebieden en ondanks dat ik een ervaren bergwandelaar ben zou ik mezelf niet kunnen evacueren/eerste hulp verlenen als ik lelijk ten val zou komen ofzo. Zijn er hier mensen die bijvoorbeeld een relevante ehbo cursus hebben gedaan?

Afbeelding

Afbeelding

lizard
Berichten: 5263
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:06

Welkom winnie03
Jij hebt daar ook wel een mooi wandel gebied.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:08

Prachtig Winnie en nee hier geen ehbo. Hier is het de pompiers bellen en dan word je opgehaald zn met de helicopter.

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:12

Heerlijk Winnie <3

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:18

lizard schreef:
Welkom winnie03
Jij hebt daar ook wel een mooi wandel gebied.


Dank je wel, ja het is hier waanzinnig mooi! Spanje is enorm veelzijdig; van zonovergoten palmstranden tot prachtige berggebieden. Een paradijs voor natuuiefhebbers als ik

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:35

Noordje, wat leuk zo rondom die waterval. Mooi hoor.
Pien, prachtig. En wat een horens heeft dat dier zeg.
Welkom Winnie, schitterende omgeving!! Ik houd echt enorm van dat ruige en die rode aarde en die begroeiing zo. Echt mijn ding! Waar ergens woon je? Ik was afgelopen zomer in de Pyreneeën op vakantie, aan zowel de Franse als Spaanse kant en zowel oost als west. Die Spaanse kant is ook echt schitterend.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:47

Welkom Winnie!
Goof schreef:
Ik houd echt enorm van dat ruige en die rode aarde en die begroeiing zo. Echt mijn ding!
Dat heb ik ook, zoals op de foto met het water en de rotsen (en hond :D ), geweldig <3

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:03

Welkom winnie03. Mooi hoor daar in Spanje.
Wat jij zegt,daar denk ik ook wel eens aan. Ik kom ook op de meest afgelegen plekken waar dan ook nog niet eens bereik voor de mobiel is.

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:06

Goof schreef:
Noordje, wat leuk zo rondom die waterval. Mooi hoor.
Pien, prachtig. En wat een horens heeft dat dier zeg.
Welkom Winnie, schitterende omgeving!! Ik houd echt enorm van dat ruige en die rode aarde en die begroeiing zo. Echt mijn ding! Waar ergens woon je? Ik was afgelopen zomer in de Pyreneeën op vakantie, aan zowel de Franse als Spaanse kant en zowel oost als west. Die Spaanse kant is ook echt schitterend.


Ooh wat ontzettend leuk! Ik ben van plan om volgende maand naar de Pyreneeën af te reizen. Momenteel mogen we alleen binnen ons eigen district weer vrij bewegen maar vanaf eind juni mogen we weer heel Spanje door. Ik ben heel zuidelijk Spanje inmiddels doorgeweest maar het noorden moet ik nog ontdekken, heb je nog aanbevelingen?

Ik woon momenteel in Cambrils, vlak onder Salou. Ik was eigenlijk nog nooit in Spanje geweest voor ik hier kwam wonen en het enige dat ik wist over Salou is dat alle 16 jarigen hier kennelijk komen om slechte beslissingen te maken. However, ik heb deze regio in korte tijd in mijn hart gesloten. Het is werkelijk prachtig. De stranden zijn natuurlijk indrukwekkend maar binnen 15 minuten sta ik in ruige berggebieden met watervallen en indrukwekkende rotspartijen <3

Deze foto's zijn op dezelfde wandeling gemaakt, ik was op een gegeven moment zo diep in de bergen dat ik me in Scandinavië waande.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door winnie03 op 02-06-20 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lizard
Berichten: 5263
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:08

Ja,dat vraag ik me nu ook af.
Ik ben 6 maart gevallen,en dat ritje met de ambulance koste mij al E485.
De rest werd door de zorgverzekering betaald.
En dan is dat nog maar Nederland.

Hoe gaat dat in Spanje,Noorwegen,of Frankrijk,enzo?
Daar zijn de afstanden groter,en ben je meer afhankelijk van hulp per helikopter.
Wie betaald dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:29

Welkom winnie03.
Wat is het mooi daar zeg! En jij hebt ook al zulk leuk gezelschap om mee te wandelen. Daar ben ik iedere keer een beetje jaloers op ^)

Ik zag ook weer een mooie noorse waterval en nog een leuke franse koe }:0 langskomen!

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:27

Ik vind sommige plekken in Spanje die gebergtes ook zo mooi. Wel erg warm vaak zomers.

Wij hebben nog wel het plan om naar Zwitserland en Italië te gaan. En een andere vakantie naar Georgië maar daar kan het ook heel warm zijn.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:33

Gave plaatjes allemaal! <3

Hier om de hoek:
Afbeelding

En kwam een kudde Taurussen tegen <3 Machtig mooi zijn die!
Afbeelding

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:00

Ah ik ben helemaal blij. Ik ben weer lekker in het Mastbos en zit weer met een koffie op een terras. Mijn dag kan niet meer stuk :D

Nu 6 km gedaan, dalijk pak ik nog een km of 5.

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:05

<3 ooooooh Goof, waar zit je op het terras? Het mastbos ken ik zo goed. Gingen we altijd wandelen en spelen met de kinderen en paardrijden met onze lieve Hercule. Nu raak je een snaar hoor als het gaat om zeer goede herinneringen. Mijn beste vriendin woont vlakbij, due ook zoveel mee gewandeld daar.
Geweldige foto's weer en fijne wandeling verder!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:34

Ahh mooie herinneringen heb je daar dan. Ik kom er ook al jaren, ook met de vorige hond nog en beb er inmiddels ook veel mooie herinneringen. Fijn is dat.

Ik zat bij de Boswachter aan de Huisdreef. In het losloopgebied voor de honden. Ik zit normaal aan de andere kant bij Den Deijl, dat is echt mijn 'stamkroeg' (mijn hond heeft er zelfs een favoriete serveerster!! :') ), maar die hebben besloten nog niet open te gaan helaas. Dus ik heb daar mijn auto geparkeerd en heb het rondje andersom gelopen met halverwege dus koffie bij de Boswachter. Echt zo fijn dat het weer kan!!

Ik heb na de koffie inderdaad nog 5 km gelopen. Onderweg nog lange tijd staan praten met een boswachter en de hond lekker laten poedelen in het water. Topochtend. Ben 3,5 uur in het bos geweest. En weet je wat ik dan zo leuk vind? De laatste keer was 12 weken geleden en het hele bos ziet er ineens anders uit. Zo mooi, die verschillende seizoenen en hun begroeiing.


Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:12

Oo wat heerlijk Goof.
Dat is bij Bergen op Zoom toch??

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:24

Nee, Breda!

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:45

Heerlijk.
Huis den Deijl is ook onze favoriet. Zelfs zo, dat we onze bruiloft daar hebben gevierd <3
Mooi gebied en ik ken het er zo goed, ik weet waar je gewandeld hebt. Zo grappig een beetje heb ik met je mee gewandeld.
Heel soms is dat verlangen er naar Nederland. Zoals nu bij jouw prachtige foto's en als op de grachten in Amsterdam het bevrijdingsfeest is op TV. Nederlandser als dat kun je het niet krijgen.
Het Mastbos.....meer Breda kun je het voor mij niet krijgen <3

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:56

Ah wat leuk Pien. Het is een prachtige locatie om te trouwen. Wij wilden niet duur trouwen, dus hebben voor een andere locatie gekozen, maar anders had deze het zeker ook geworden. Wat grappig dat je het zo goed kent.

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:05

Goof schreef:
Nee, Breda!


Ow ja Breda.ik dacht al ik zit ernaast.

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:52

Lekker Goof dat je weer een bakkie kan doen onderweg.

Ik ben ook weer op pad geweest.Was weer erg warm en gelukkig voor Nala was er genoeg water onderweg.

Oude brandtoren uit 1935
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:04

Noordje, het diverse vh Noorse landschap spreekt me zo aan.

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:08

Iemand toevallig tips voor echt goede outdoor sandalen? Ik ben nu mijn sketchers sportschoenen op de laatste eindjes aan het uitlopen. Met wandelen normaal heb ik meindls wandelschoenen. Maar dat is echt wel te warm van de zomer. Dus ik zoek goede sandalen het mogen sandalen zijn met gesloten teen maar ook wel open. Voornaamste comfortabel. Goed voetbed, niet slippen aan de voeten. Liefst op verschillende ondergronden kunnen lopen. Hoe het eruit ziet is niet van belang.