verhuizing paard naar nieuwe stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mennowolder
Berichten: 11
Geregistreerd: 17-05-20

verhuizing paard naar nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 16:41

Hoi, waar moet ik op letten als ik met een paard en een pony ga verhuizen naar een nieuwe stal.
Wie heeft hier ervaring in en kan wat tips geven.

Anomien

Berichten: 7387
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: verhuizing paard naar nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:42

Zelf rustig blijven.
Bij aankomst dier op stal zetten en even tot rust laten komen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:43

Knert schreef:
Zelf rustig blijven.
Bij aankomst dier op stal zetten en even tot rust laten komen.

Ik heb paard na trailerrit liever ergens staan waar die de stijfheid er rustig uit kan lopen dan meteen een box in, maar dat hangt ook van paard af.

Anomien

Berichten: 7387
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:46

tamary schreef:
Knert schreef:
Zelf rustig blijven.
Bij aankomst dier op stal zetten en even tot rust laten komen.

Ik heb paard na trailerrit liever ergens staan waar die de stijfheid er rustig uit kan lopen dan meteen een box in, maar dat hangt ook van paard af.



Oh.. in mijn hoofd had ik een kleine rit. Ze verhuisd qua stal dus ik ging er al vanuit dat dit enigszins met een kleine rit te doen Was.
Maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.

Sorry. Bij een lange rit laat ik een dier ook graag even stappen. Maar bij een kwartiertje ofzo Niet helemaal niet als ze ervaren zijn op trailer

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:51


XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: verhuizing paard naar nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:04

Voor mij ligt het aan hoe lang de reis van stal naar stal duurt en op welk tijdstip van de dag.

Kleine stukjes zette ik mijn paard gewoon meteen in de stal (dit waren dan meestal ook alleen korte logeer partijtjes (maximaal een weekend ofzo) dus ook geen weidegang in t algemeen)

Maar naar een blijvend thuis als ik overdag aan kom vind ik het wel fijn als ze eventjes de benen kunnen strekken, ongeacht de tijdsduur van de reis.
Toen ik mijn paard ging halen kwamen we in het donker aan, ik heb haar toen meteen op stal gezet na een paar rondjes over het erf gelopen te hebben, deze rit was goed 2 uur.

Maar met onze grote verhuizing die 8 uur duurde, ben ik uiteindelijk zelf met trailer en auto gaan rijden omdat verhuis bedrijven 's avonds aan wilde komen. Na zo'n lange rit wilde ik ze absoluut een aantal uur buiten hebben staan. We zijn toen 's avonds vertrokken en 's ochtends aankomen toen het net licht werd. Ze zijn toen meteen de padock in gegaan en hebben daar tot het einde van de middag lekker in gelopen. Dit vond ik voor mijn gevoel de enigste goede manier om zo'n grote verhuizing te doen.

Mennowolder
Berichten: 11
Geregistreerd: 17-05-20

Re: verhuizing paard naar nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 17:42

Het is een ritje van 10km en komt op een zaterdag, en dan kan ik kijken op welke tijd ik het doe. ze heeft ook bijna nooit op een trailer gestaan, dus dat moet ik ook een paar keer oefenen.

Truedreams
Berichten: 123
Geregistreerd: 27-05-20

Re: verhuizing paard naar nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:58

Ik denk dat je je drukker maakt dan nodig :)