Shefit, de ultieme sport BH?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:37

Bij het paardrijden draag ik 2 BH’s over elkaar, een gewone en daaroverheen een sport BH, het liefste ééntje die een maat te klein is, zodat de dames lekker strak ingesnoerd zitten. Maar nog stuiteren de dames irritant op en neer en ik ben dus nog steeds op zoek naar de ultieme sport BH.

Al sinds de crowdfunding houdt ik Shefit in de gaten en ik lees alleen maar goede recensies er over. Het voordeel van Shefit is dat ze te bestellen zijn van maat XXS tot cupmaat I ofwel een borst omvang van meer dan 130 cm geloof ik.
Ze zijn een tijdje ook te koop geweest in Groot Brittanië, maar inmiddels helaas alleen nog via de Amerikaanse site te bestellen.

De verzendkosten zijn $26,50 of je er nou 1 of 10 besteld. Dus misschien zijn er mensen die interesse hebben om mee te bestellen?

https://shefit.com/

Misschien zijn er nog andere merken van hele goede sport BH’s die ik niet ken?

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:51

Misschien heb je het al geprobeerd, maar een Shockabsorber?
En dan een model dat ook hoog aansluit bij de “cups”.

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:52

Lijkt deze niet heel erg op die van de hunkemoller? Die van de hunkemoller vind ik persoonlijk echt een onding O:)

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:54

Bopje schreef:
Misschien heb je het al geprobeerd, maar een Shockabsorber?
En dan een model dat ook hoog aansluit bij de “cups”.

Naar mijn idee de beste bh idd!

Anoniem

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:04


_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:06

Ik zweer ook bij de shockabsorber. Zowel met rijden als hardlopen.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:18

De shefit.. Dying om die uit te proberen! :)) :wow: Maar crowdfunding? Het merk bestaat toch al een paar jaar?

Ik heb zelf een e/f cup en ik heb shockabsorber. Fijne bh. Via een outlet vorig 2 jaar terug een van New balance weten te scoren, die is nog een stuk beter dan de eerder genoemde van net. Het model helaas nooit meer kunnen vinden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 23:56

CKR schreef:
De shefit.. Dying om die uit te proberen! :)) :wow: Maar crowdfunding? Het merk bestaat toch al een paar jaar?

Ik heb zelf een e/f cup en ik heb shockabsorber. Fijne bh. Via een outlet vorig 2 jaar terug een van New balance weten te scoren, die is nog een stuk beter dan de eerder genoemde van net. Het model helaas nooit meer kunnen vinden.


Klopt, het merk bestaat al een paar jaar, ik geloof dat in 2014-2015 de crowdfunding liep. Maar ze hebben een geweldig concept ontwikkeld dat overal aanslaat, althans zo lijkt het. Het feit dat de BH makkelijk en snel te verstellen is (bijvoorbeeld gelijk na het rijden losser kunnen zetten) spreekt mij erg aan.

Ik heb nu 2 sport BH’s in het duurdere sigment (boven de €40) maar ik wordt van beiden nog niet echt heel blij en kan nog steeds niet zonder mijn standaard BHver onder.

Ik vind heel veel onder “shock absorber”, dus linkjes naar BH’s geschikt voor een F-Cup zie ik graag in het topic om te kijken welke bedoeld wordt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 00:01

Ik volg! Heb een sportbh van under armour. Een hele fijne :j . Ben alleen afgevallen en een cupmaat terug gegaan.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 00:05

Hele stevige sportbh van hunkemuller of Livera..
Er stuitert niks en heb maat D/E95, ook kun je kiezen of je de bandjes achterlangs kruist of niet.
Heb deze al ruim 4 jaar en draag het vrijwel dagelijks, savonds uitwassen op de hand en de volgende ochtend weer aantrekken.
Rondom de 30 euro

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 00:10

Ik gebruik de panache sportbh voor een H cup.
Zit bij mij veel steviger en fijner dan een shockabsorber ed. Maar nog steeds beweegt de bovenkant van mijn borsten wat. Ook niet raar met zo’n gewicht maar zou ze graag soort van vastgesnoerd tegen mijn lijf willen hebben. Heb nog niks beters kunnen vinden dan de panache en heb echt al veel geprobeerd en gepast.

De Shefit ken ik nog niet. Vind het wel qua maat een risico. Ieder merk valt zo anders. En is toch een behoorlijk bedrag.

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 00:49

Shockabsorber en dan de running. Level 5 is die, geen vullingen ofzo, gewoon strak en plat geplet (85E/f). Zachte sluiting op de rug wat met sportoefeningen op de grond liggend heel fijn is. Helemaal geen beweging in de borsten is denk ik bij een forsere maat gewoon niet mogelijk.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:13


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:18

Wat ik wel merk bij het hardlopen is dat het diep inademen bemoeilijkt wordt bij zo'n harnas... Hoe is dst met die shockabsorber?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:22

Die bh ziet er mooi uit op de foto maar ik denk wel dat de band onder de borst gaat omkrullen als je gaat sporten.
Die van Decathlon heb ik ook. Fijn voor skieen bijvoorbeeld, maar niet voor high impact sport want daarvoor biedt hij geen ondersteuning.

Shock Absorber is hier tot nu toe ook de beste. En dan moet je wel 2 cupmaten kleiner nemen en 1 omvang groter dan normaalgesproken.

GerdaR
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: in de kop van drenthe

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:44

Freya en panache vind ik superfijn, de shockabsorber vind ik te veel druk geven in mijn nek, als je de bovenste clips sluit. Kijk naar hoge cups en een heel brede sluiting met minimaal 4 haakjes, voor extra stevigheid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:47

Laatst bijgewerkt door SusanH op 20-05-20 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:50

Het belangrijkste is dat de pasvorm bij je past.
Zo is de Shockabsorber voor mij geen optie, ik kan er óf niet in ademen óf de ondersteuning is niet genoeg. Ook die Panache was het net niet.
Voor mij werkt de Freya Epic juist goed.

Wat dat betreft jammer dat je de Shefit over moet laten komen. Is wat lastig passen en terugsturen als het dan toch niet is -O-
Ik denk dat het trouwens al eerder genoemd is, maar ik vind hem verdacht veel lijken op een model dat ik eerder gebruikt heb van Hunkemöller. Die vond ik stevig genoeg toen ik nog wat jonger (en kleiner :+ ) maar tegenwoordig niet meer.

Mlies
Berichten: 14151
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:55

Lijkt interessant! Ik heb al jaren shockabsorber met cup E maar als ik die langere tijd draag knelt hij her en der en krijg ik het er benauwd van. Het hardlopen wel top, alles blijft goed op z'n plek.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:17

Lees even mee.
Ik vind het vervelend bij wat Zware borsten dat een bh zonder beugel soms wat omklapt( het randje ) onder de borsten..

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:20

Ik zoek nog iets fijns voor mountainbiken. Ik heb een van de Hunkemöller die ik 'de tietenpletter' noem, maar ik vind de band echt oncomfortabel op mn ribben. Alhoewel ie volgens de verkoopster perfect zat en dat een kwestie van wennen was. Ik kan niet wennen. Al 3 jaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:28

Ik vind die SheFit ook wel een ding om te proberen.
Helaas draag ik ook een gewone bh + sportbh, danwel shockabsorber (helpt goed maar krijg er rug/nekpijn van en moeite om mijn schouders te ontspannen, hoe ik hem ook afstel) en ik heb eentje van de Lidl (ja echt) die heel fijn is maar die gebruik ik inmiddels 4 x pw dus eentje erbij zou wel fijn zijn...

Wat mij irriteert (ook bij shockabsorber) is dat je borsten zo aan de bovenkant er uit 'squishen' en dat beweegt nog wel.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:29


Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:37

Hier ook fan van de shockabsorber. Zou zo'n shefit best wel uit willen proberen maar wat een geld en gedoe om dat hier te krijgen en evt ook te retourneren als het niet past :o
Ik ben eigenlijk vooral sceptisch over het ritsje, ik zou bang zijn dat die op een gegeven moment uit gaat lopen of gaat irriteren.

Sabine_95

Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Re: Shefit, de ultieme sport BH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:41

Ik had altijd de sport bh’s van Anita, sinds een paar jaar overgestapt naar die van Prima Donna. Niet de goedkoopste, maar ik vind ze super fijn!
Vooral omdat ze voorgevormd zijn en een beugel hebben, tenminste de variant die ik heb.