Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessie98xx

Berichten: 79
Geregistreerd: 12-03-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:51

CharleyT schreef:
Vraag aan de deelnemers, komen er ook wel protocollen terug met punten onder de 180? Logischerwijs plaats je natuurlijk graag je winstpunt(en) proef, maar ben nieuwsgierig naar de verhouding wel/geen winst.


Ja hoor! Ik heb op 14 mei voor de tweede keer een proefje ingestuurd. Gisteren de uitslag en vanmorgen het protocol, 174,5.
Het ging minder goed dan de vorige keer, maar ik had toch wel winst verwacht. Voornamelijk 5'jes en 6'jes. Niet helemaal mee eens, maar goed. We gaan gewoon weer door trainen en donderdag doen we weer mee voor een nieuw filmpje :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:57

Protocol hier ontvangen, er staan welgeteld 5 woorden in :') Allemaal zesjes op een 7 en twee keer een 5,5 na. Het was absoluut niet mijn beste proefje, dus ben wel blij met nog een winstpunt.

Op mijn vorige twee protocollen stonden er minstens vijf woorden per onderdeel :D Dus die hou ik maar in mijn achterhoofd om verder mee te trainen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:01

Sakura789 schreef:
Protocol hier ontvangen, er staan welgeteld 5 woorden in :') Allemaal zesjes op een 7 en twee keer een 5,5 na. Het was absoluut niet mijn beste proefje, dus ben wel blij met nog een winstpunt.

Op mijn vorige twee protocollen stonden er minstens vijf woorden per onderdeel :D Dus die hou ik maar in mijn achterhoofd om verder mee te trainen.


Echt jammer want juist op deze manier kun je zo veel dingen opmerken/kwijt. Gemiste kans! Zeker bij een, in de ogen van die jury, zesjesproef zou er een vrachtlading aan verbeterpunten op moeten staan.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:07

Ja gelukkig heb ik een instructrice die ze goed naar mij terug kan koppelen en heb ik twee proeven met heel veel commentaar waar ik fijn mee door kan gaan.

Het moest veel beter, maar helaas weinig kunnen trainen ivm ongelukje. Had het bijna opgegeven, maar ze liep weer helemaal zuiver een dag van tevoren, dus de gok maar genomen.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:09

daffodil schreef:
Sakura789 schreef:
Protocol hier ontvangen, er staan welgeteld 5 woorden in :') Allemaal zesjes op een 7 en twee keer een 5,5 na. Het was absoluut niet mijn beste proefje, dus ben wel blij met nog een winstpunt.

Op mijn vorige twee protocollen stonden er minstens vijf woorden per onderdeel :D Dus die hou ik maar in mijn achterhoofd om verder mee te trainen.


Echt jammer want juist op deze manier kun je zo veel dingen opmerken/kwijt. Gemiste kans! Zeker bij een, in de ogen van die jury, zesjesproef zou er een vrachtlading aan verbeterpunten op moeten staan.


Dat had ik nou ook gehoopt!
Ik had ook alleen maar 5,5 -6,5
Was zeker niet mijn beste proef maar er zaten wel betere én slechtere onderdelen bij voor mijn gevoel (en video). En inderdaad bijna geen commentaar.
De jury had dus blijkbaar hetzelfde gevoel als ik, als ik naar zo'n dressuurproef kijk: SAAI!
Maar ik heb in dit geval dus meer aan mijn eigen ervaring dan dat ik iets heb aan de feedback van de jury.
(net als een echte wedstrijd soms dus ;) )

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:11

Caritas schreef:
Ik heb zojuist het filmpje van ons L1 debuut geüpload. Dat wordt onze eerste keer geen winst. (Iets met hoofdschudden, ondanks z'n pollennetje. Hopelijk kijkt de jury erdoorheen.)


Hoezo hopelijk kijkt de jury erdoorheen? Dat lijkt me juist niet de bedoeling.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:30

Polo en sakura. Hadden jullie dezelfde jury als mij vorige week haha?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:34

MyWishMax schreef:
Caritas schreef:
Ik heb zojuist het filmpje van ons L1 debuut geüpload. Dat wordt onze eerste keer geen winst. (Iets met hoofdschudden, ondanks z'n pollennetje. Hopelijk kijkt de jury erdoorheen.)


Hoezo hopelijk kijkt de jury erdoorheen? Dat lijkt me juist niet de bedoeling.

Bedoel meer dat ze zien dat hij met z'n hoofd schud door pollen en beestjes en niet perse onrustig in de aanleuning is omdat hij het bit niet aanneemt. Dat merk ik in het echt ook. Sommigen houden in de beoordeling rekening met zijn 'handicap', de meesten vinden dat als hij gefocust op het werk zou zijn, hij helemaal geen erg zou hebben in stofjes en beestjes die zijn ogen en neus irriteren.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:37

Dat soort dingen zijn natuurlijk lastig. Vooral wua onderscheiden is het door de pollen of rijtechnisch? Dan mag iemand wel een pollennetje hebben maar dan zou bij wijze van spreke iedereen daarmee kunnen gaan rijden.
Hier ook een paard die enorm kan gaan proesten van pollen. Ik ga deze week expres zaterdag filmen. Dan wel kans op regen, maar minder last van pollen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:56

Queelens schreef:
Dat soort dingen zijn natuurlijk lastig. Vooral wua onderscheiden is het door de pollen of rijtechnisch? Dan mag iemand wel een pollennetje hebben maar dan zou bij wijze van spreke iedereen daarmee kunnen gaan rijden.
Hier ook een paard die enorm kan gaan proesten van pollen. Ik ga deze week expres zaterdag filmen. Dan wel kans op regen, maar minder last van pollen.

Het is niet eens proesten, het is gewoon met z'n hoofd slaan. Als ik hem zonder masker laat lopen, dan eet hij niet en staat alleen maar ja te knikken. Zo sneu.
Ik ga van de week bakletters maken zodat ik de bak kan omdraaien en we 's avonds kunnen rijden/filmen zodat hij niet de zon vol in z'n oog heeft.

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:56

Hier ook een die knettergek wordt van de pollen, stofjes en beestjes. Gelukkig kan ik hem in de binnenbak zonder netje rijden en lijkt hij nergens last van te hebben! In de buitenbak kunnen we toch geen proefjes opnemen want die is 20x60 en mist bijna alle bakletters _O-

Edit: herkenbaar dat slaan met het hoofd! Die van mij doet dat voornamelijk met longeren rond deze tijd

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:57

Caritas schreef:
MyWishMax schreef:
Hoezo hopelijk kijkt de jury erdoorheen? Dat lijkt me juist niet de bedoeling.

Bedoel meer dat ze zien dat hij met z'n hoofd schud door pollen en beestjes en niet perse onrustig in de aanleuning is omdat hij het bit niet aanneemt. Dat merk ik in het echt ook. Sommigen houden in de beoordeling rekening met zijn 'handicap', de meesten vinden dat als hij gefocust op het werk zou zijn, hij helemaal geen erg zou hebben in stofjes en beestjes die zijn ogen en neus irriteren.


Heel simpel, hij is onrustig in de aanleuning en dat is niet goed. Het is juist oneerlijk om daar wel rekening mee te houden. DAt moet jij als ruiter doen, dus je genoegen nemen met minder punten of ander tijdstip of dag filmen wanneer er mindere last is.

Zou toch apart zijn, torentje of pollennetje op en storingen in de aanleiding worden niet bestraft?

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:38

CharleyT schreef:
Vraag aan de deelnemers, komen er ook wel protocollen terug met punten onder de 180? Logischerwijs plaats je natuurlijk graag je winstpunt(en) proef, maar ben nieuwsgierig naar de verhouding wel/geen winst.


Helaas heb ik al regelmatig punten onder de 180 moeten weggeven, dus ze zijn er zeker.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:41

daffodil schreef:
Sakura789 schreef:
Protocol hier ontvangen, er staan welgeteld 5 woorden in :') Allemaal zesjes op een 7 en twee keer een 5,5 na. Het was absoluut niet mijn beste proefje, dus ben wel blij met nog een winstpunt.

Op mijn vorige twee protocollen stonden er minstens vijf woorden per onderdeel :D Dus die hou ik maar in mijn achterhoofd om verder mee te trainen.


Echt jammer want juist op deze manier kun je zo veel dingen opmerken/kwijt. Gemiste kans! Zeker bij een, in de ogen van die jury, zesjesproef zou er een vrachtlading aan verbeterpunten op moeten staan.


Soms zijn er weleens zesjesproeven waar je eigenlijk alleen algemene opmerking bij kwijt kunt. Ik vind het dan ook moeilijk om ieder onderdeel hetzelfde te herhalen. Ik plaats dan vaak onderaan een algemene noot waarin ik de gehele proef samen kan vatten.
Gisteren had ik er een in de B. Over de gehele proef te weinig impuls. De proef was netjes maar het paard viel nog net niet om. Dit heb ik aan de onderkant uitgelegd ipv bij ieder onderdeel.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:42

MyWishMax schreef:
Caritas schreef:
Ik heb zojuist het filmpje van ons L1 debuut geüpload. Dat wordt onze eerste keer geen winst. (Iets met hoofdschudden, ondanks z'n pollennetje. Hopelijk kijkt de jury erdoorheen.)


Hoezo hopelijk kijkt de jury erdoorheen? Dat lijkt me juist niet de bedoeling.


dat is het ook niet natuurlijk. Heel vervelend, dat wel.

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:47

Ik heb net een mailtje ontvangen dat de video niet goed is aangekomen. Maar nogmaals ingestuurd na flink zoeken en terughalen film. Nog maar even afwachten dus.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:52

Ik heb ook zo'n mailtje gehad, maar nog even teruggemaild want ik had 'm al een keer opnieuw geupload omdat de eerste keer door netwerkproblemen mislukte. Straks hebben ze 'm 3 keer :+

De foutafhandeling in de app heeft nog wel echt een waslijst aan verbeterpunten :')

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:58

Hey, die mail heb ik ook gekregen! En toen ik in wilde loggen in de app de melding dat mijn account niet geactiveerd was...
Beetje vreemd maar ik heb opnieuw account geactiveerd en opnieuw video ingestuurd...

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:11

PSvanLot schreef:
daffodil schreef:

Echt jammer want juist op deze manier kun je zo veel dingen opmerken/kwijt. Gemiste kans! Zeker bij een, in de ogen van die jury, zesjesproef zou er een vrachtlading aan verbeterpunten op moeten staan.


Soms zijn er weleens zesjesproeven waar je eigenlijk alleen algemene opmerking bij kwijt kunt. Ik vind het dan ook moeilijk om ieder onderdeel hetzelfde te herhalen. Ik plaats dan vaak onderaan een algemene noot waarin ik de gehele proef samen kan vatten.
Gisteren had ik er een in de B. Over de gehele proef te weinig impuls. De proef was netjes maar het paard viel nog net niet om. Dit heb ik aan de onderkant uitgelegd ipv bij ieder onderdeel.


Dat is wel toevallig dan. We doen zojuist de ontdekking dat we dezelfde jury hadden namelijk :+
Als ik uiteindelijk mijn eigen proef terugkijk vond ik het ook geen 6jes proef. Had ook genoeg onvoldoendes gegeven aan mezelf maar ook 7ens of een 8 voor de galopstukken.

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:24

NoekAa_ schreef:
Ik heb ook zo'n mailtje gehad, maar nog even teruggemaild want ik had 'm al een keer opnieuw geupload omdat de eerste keer door netwerkproblemen mislukte. Straks hebben ze 'm 3 keer :+

De foutafhandeling in de app heeft nog wel echt een waslijst aan verbeterpunten :')


Ja, dat had ik ook gedaan. Nu dus nog maar een keer

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:30

Hier ook vandaag pas de mail ontvangen (de 13e geupload) dat het filmpje niet goed was ontvangen, dus opnieuw verzonden.
Dus verwacht dat het nu tot na het weekend duurt ivm hemelvaartsdag en dat veel bedrijven vrijdag gesloten zijn. Dus ze moet denk ik nog even gedulde hebben.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:40

Hoppa ik heb mijn punten ook al terug. 197,5! Gewoon 2 winstpunten erbij gereden. :D

_x_Vace_x_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:43

Hier nog geen mail maar ook geen punten wacht nog wel even geduldig af tot morgen

_x_Vace_x_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:43

Levita schreef:
Hoppa ik heb mijn punten ook al terug. 197,5! Gewoon 2 winstpunten erbij gereden. :D


Gefeliciteerd !!!

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:55

_x_Vace_x_ schreef:
Hier nog geen mail maar ook geen punten wacht nog wel even geduldig af tot morgen


En waar ik het meeste trots op ben is dat de jury ons een sympathieke combinatie vond. Ik vind vriendelijk rijden namelijk super belangrijk dus altijd leuk als je dat terug leest op je protocol :o