[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 06:40

Ziet er al goed uit art ificious
Wat ik wel al dacht en nog denk dat je kwa kleur wat meer rood/paars/ donker blauw kan gebruiken voor de vacht. Daarom dacht ik aan palomino de kleur is wat roze gelig nu.

Ik denk dat het een groot verschil maakt als je wat andere donkerdere tinten gebruikt naast de mooie lichte kleuren.

Mijn vos en ook de Ridgeback hebben beetje de zelfde kleuren als jou paard en daar heb ik veel donkerrood, oxblood, oker, donker blauw en een lever achtige paars gebruikt om de warme vos kleur te maken en daar dan met lichtere tinten zoals roze, licht blauw en crème weer over heen kwa highlights.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:09

Afbeelding
Nieuw project begonnen. Ik ben nog erg bezig met hoe ik de zwarte vacht wel spannend kan laten zijn. Echt haartjes intekenen wordt het niet. De zijkanten zijn op de foto heel licht en glanzend. Bovenop zie ik meer een blauwe laag. Daar heb ik nu blauw als onderlaag. De oren vind ik lastig om toch de pluizige haren er in te zetten. Hopelijk krijg ik ook meer geduld. Ik wil ook altijd te snel. Iemand tips hoe ik verder kan?referentiefoto
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:15

Wat voor kleur gebruik je voor highlights ze ogen nu wit.

Wat ik zelf wel doe om de evtuele details te zien in de donkere stukken is de tekening flink oplichten dan kun je er toch iets kwa gradatie in kwijt zonder dat je te licht gaat werken.
En de pluizige oren de donkerste kleur eerst en dan de pluis steeds meer richting de highlights dan krijg je al snel meer diepte en kun je lekker vlot door ;)

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:17

Ik wil een foto plaatsen, maar hij plaatst ze alleen maar in een link?

Edit gelukt.
Laatst bijgewerkt door huricane op 17-05-20 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:25

Afbeelding


Afbeelding

De kattencursus van realisme in portret.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:32

Napie schreef:
[ [url=m/4YxAZh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nieuw project begonnen. Ik ben nog erg bezig met hoe ik de zwarte vacht wel spannend kan laten zijn. Echt haartjes intekenen wordt het niet. De zijkanten zijn op de foto heel licht en glanzend. Bovenop zie ik meer een blauwe laag. Daar heb ik nu blauw als onderlaag. De oren vind ik lastig om toch de pluizige haren er in te zetten. Hopelijk krijg ik ook meer geduld. Ik wil ook altijd te snel. Iemand tips hoe ik verder kan?referentiefoto
[ [url=m/sjHlbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi, Napie. Ik zou wel even kijken naar de highlights, die kun je natuurlijker maken :j.


huricane schreef:
[ [url=m/Hrcm9d.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Er9kCa.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kattencursus van realisme in portret.

Mooi hoor. Ik zie haar stijl erin terug :j. Om met materiaal om te leren gaan is zo'n cursus super.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:34

Afbeelding

Ben ook weer een schetsje begonnen. Lekker buiten in de tuin.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:38

Heel mooi je kat ik zie de stijl er ook in terug grappig

Leuke schets San word het weer een zilver of juist koper creatie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:40

Seven schreef:
Heel mooi je kat ik zie de stijl er ook in terug grappig

Leuke schets San word het weer een zilver of juist koper creatie

Koper :j.

En dan ga ik eens mijn eigen hondjes kliederen, denk ik :D.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:12

Afbeelding
Paar uurtjes verder

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:14

Leuk San
Als onze pup wat groter is wil ik ook een portret van onze honden maken :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:35

Seven schreef:
Leuk San
Als onze pup wat groter is wil ik ook een portret van onze honden maken :j

Ja, leuk. Ik moet nog even bedenken hoe, heb meerdere concepten in m'n hoofd :)).

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:21

Ja heb ik net zo
Ik volg iemand op instagram die maakt zulke mooie dieren portretten met meerdere dieren echt leuke ideeën krijg ik daar van :D

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:48

Huricane wauw, die gaat heel gaaf worden!

Napie, die van jou wordt ook mooi!

Echt knap al die werken van iedereen. Veel talent in dit topic!

Jis_

Berichten: 11595
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:30

Dankjewel Nevony voor je reacties. Met zoon zijn kleding ietsje verder, ga vanmiddag een up date plaatsen. Heel gaaf je 'confetti' veulen.

@ Art_Ificious, prachtig die kat, zo kleurrijk.

Mooi Napie, je hebt zo'n herkenbare manier van vacht tekenen, gaaf.

Wat leuk een cursus huricane, wordt heel mooi. :j

Schattig San!

Ik ben vooral met de dame bezig geweest, beetje spelen met verf en kijken waar het eindigt.


Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:39

Jis_ schreef:
Dankjewel Nevony voor je reacties. Met zoon zijn kleding ietsje verder, ga vanmiddag een up date plaatsen. Heel gaaf je 'confetti' veulen.

@ Art_Ificious, prachtig die kat, zo kleurrijk.

Mooi Napie, je hebt zo'n herkenbare manier van vacht tekenen, gaaf.

Wat leuk een cursus huricane, wordt heel mooi. :j

Schattig San!

Ik ben vooral met de dame bezig geweest, beetje spelen met verf en kijken waar het eindigt.


[ [url=m/lH0SpM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi Jis, het spreekt me nu al enorm aan. De achtergrond is prachtig, tikje mysterieus.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:55

Prachtig jis je stijl spreekt me obtzettend aan in deze
Heel sprookjes achtig

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:33

Lang geleden dat ik zelf iets gepost heb, maar vind deze toch wel te gaaf worden om niet te delen. Ben hier nu mee bezig, hoop hem vandaag af te krijgen.

Ik teken normaal vooral met grafiet, maar heb mijn potloden bij mijn ouders laten liggen. Dus nu maar kleurpotlood :') Ik weet dat mijn papier wat te grof is, daar baal ik zelf ook van. Maar vind hem nu al gaaf, al zeg ik het zelf!

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:31

Jis_ schreef:
Dankjewel Nevony voor je reacties. Met zoon zijn kleding ietsje verder, ga vanmiddag een up date plaatsen. Heel gaaf je 'confetti' veulen.

@ Art_Ificious, prachtig die kat, zo kleurrijk.

Mooi Napie, je hebt zo'n herkenbare manier van vacht tekenen, gaaf.

Wat leuk een cursus huricane, wordt heel mooi. :j

Schattig San!

Ik ben vooral met de dame bezig geweest, beetje spelen met verf en kijken waar het eindigt.


[ [url=m/lH0SpM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je, Jis_ :D.

Ik ben benieuwd waar je dame naartoe gaat, ik ben iig fan van de achtergrond <3.


Pepperrr schreef:
Lang geleden dat ik zelf iets gepost heb, maar vind deze toch wel te gaaf worden om niet te delen. Ben hier nu mee bezig, hoop hem vandaag af te krijgen.

Ik teken normaal vooral met grafiet, maar heb mijn potloden bij mijn ouders laten liggen. Dus nu maar kleurpotlood :') Ik weet dat mijn papier wat te grof is, daar baal ik zelf ook van. Maar vind hem nu al gaaf, al zeg ik het zelf!

[ [url=m/GBCKCI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, mooi +:)+!

Mijn laatste werkje:

Afbeelding

Dream on - mixed media op wit 360 gram papier.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:48

Het eindresultaat;

Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:49

San ik ben fan van jouw werkjes.
Jis wat een leuke stijl heb je. Bedankt voor je compliment
Pepperrrrr mooie kleuren en diepte. Lekker uit de comfortzone
Ik ga rustig verder. Laagje blauw vond ik best spannend. Voelt zo tegennatuurlijk. Maar het heeft het zwart toch een spannende gloed gegeven. Nu straks aan de manen. Ik ga vandaag eerst even oefenen en bedenken hoe ik het aan ga pakken. Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:30

Dank jullie wel!
Ik ga een deze dagen bezig met een volledig portret van een paard, op suggestie van Jis :D Ik ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik dat ga doen met mijn stijl. Ergens wil ik toch wel die 'fade' die ik met aquarelverf doe behouden. En misschien dat ik een achtergrond doe maar word dat dan niet weer te druk? %) 't is wat, compositie. Maar dat word gewoon een paar 'mock ups' maken en proberen

Wat een leuk confetti paard Nevony! Heel subtiel ook de zwarte lijntjes bij de hoeven die net dat extra zetje geven voor duidelijkheid maar toch dat het een beetje abstract is.

Jis: Wat een gave achtergrond! Het geeft echt een mooi effect, iets mysterieus. Het lijkt me echt prut werk om te doen, zoveel kleine puntjes, maar het effect mag er wezen

Pepper: Welkom!
Goed gelukt hoor, en je hebt een mooie diepte kunnen krijgen :j

San: Wat een schatje, ik vind het een goed samenhangend geheel. De zachte achtergrond met de harde textuur op het veulen maakt een mooie balans

Napie: Hij ziet er al goed uit zeg. Er zit nu al veel diepte in je tekening, de rest komt ook zeker wel goed :j


Ik heb voor het eerst sinds volgens mij 5 of 6 jaar een (semi) realistisch zelf portret gemaakt. Ik heb de laatste tijd veel kunstprogramma's gekeken, en daar heb ik veel inspiratie uit gehaald. Het was heel leuk om te doen! Of de stijl mij ligt, geen idee, denk het niet. Maar ik had er plezier in en dat was voor mij het belangrijkst
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:50

Ik volg jullie nog steeds hoor! En wat zijn jullie goed bezig. Ik zie zoveel moois voorbij komen. Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die hun doelen behalen?

Ik zit in mijn afrondende fase van de Mastery program, nog drie maanden en ik heb nog wat schilderwerk in te halen, maar mijn doel is wel om tegelijk met de rest af te studeren.

Gisteren heb ik mijn eerste portfolio schilderij afgeschilderd. Dit betekend ook dat ik eindelijk mijn eigen stijl heb gevonden. Ik ben nu met een serie met voornamelijk emoties bezig.

“Be Together“
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:06

Bedankt, Napie en Vikawiek :D.

Je werk ziet er goed uit, Napie. Ik zou nog meer kleur toevoegen, zelfs :D. Paars, roze, groen, nog meer blauw.

Leuk, Vikawiek. Tof dat je andere dingen probeert die je plezier geven. Dat laatste is toch het belangrijkste.

@Sanneb, wat een gaaf schilderij! Wauw!

Mijn doel is iedere maand een werk te maken. Op een maand na (verhuizing), heb ik dat ruim gered :D.

Jis_

Berichten: 11595
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:48

Dank jullie wel voor de leuke motiverende reacties. Het is niet echt de manier om met aquarel om te gaan maar ik vind dit wel fijn en relaxter zo.

Mooi Pepper, doet me denken aan een tattoo.

Mooi Napie!

Gaaf werk vikawiek. :j ...leuk dat je een volledig paard gaat maken, zou (voor nu) de achtergrond heel subtiel laten, lichte streken, beetje wat donkerder onder de hoeven zodat hij niet zweeft op het papier.

Mooi sanneb! heel geslaagde compositie en afbeelding.