Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:08

Ik heb enkele soorten trainingen:

Magic mile: na een korte opwarming loop je een snelle Mile om je vooruitgang te meten.

Herhalingen doel tempo: na de opwarming loop je stukjes van 800m op tempo met stukjes wandelen er tussen van 3 min. Aantal blokjes loopt op.

Herhalingen snelheid: idem maar je doel tijd voor de blokjes is sneller en je doet elke week meer blokjes.

Lange loop: op eigen tempo laaaaaaang lopen (volgende week 24km en ik train voor de halve marathon haha).

Heuveltjes: na de opwarming loop je enkele keren heuveltje op en af.

Opwarming is altijd cadans en glijder oefeningen.

Ik hou heel erg van de aanpak van galloway!

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:08

Voor degene die de Garmin Venu hebben, ik krijg telkens de melding dat het weergeven van Android melding op de Venu gestopt is. Maar ik kan even niet vinden wat er eventueel verkeerd staat. Iemand ervaring mee?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:09

Ik heb iPhone dus helaas ...

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:27

CupCakes_ schreef:
Voor degene die de Garmin Venu hebben, ik krijg telkens de melding dat het weergeven van Android melding op de Venu gestopt is. Maar ik kan even niet vinden wat er eventueel verkeerd staat. Iemand ervaring mee?

Heb je een Huawei?

Hier een Garmin Fenix 5s plus sinds een weekje en hiervoor de Garmin Vivomove HR. *D

Vivomove is top voor op kantoor! Maar met de Fenix toch heel wat meer opties zoals GPS etc.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:30

Sempre schreef:
CupCakes_ schreef:
Voor degene die de Garmin Venu hebben, ik krijg telkens de melding dat het weergeven van Android melding op de Venu gestopt is. Maar ik kan even niet vinden wat er eventueel verkeerd staat. Iemand ervaring mee?

Heb je een Huawei?

Hier een Garmin Fenix 5s plus sinds een weekje en hiervoor de Garmin Vivomove HR. *D

Vivomove is top voor op kantoor! Maar met de Fenix toch heel wat meer opties zoals GPS etc.



Jaa, ik heb een Huawei!

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:35

CupCakes_ schreef:
Jaa, ik heb een Huawei!


Ik ook en hetzelfde probleem bij mijn beide horloges. Super irritant. Lijkt echt aan Huawei te liggen helaas(na testen op verschillende telefoons).. -O- Als je naar instellingen>apps>Connect gaat, staan dan je meldingen aan?

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:39

poes schreef:
Ik heb enkele soorten trainingen:

Magic mile: na een korte opwarming loop je een snelle Mile om je vooruitgang te meten.

Herhalingen doel tempo: na de opwarming loop je stukjes van 800m op tempo met stukjes wandelen er tussen van 3 min. Aantal blokjes loopt op.

Herhalingen snelheid: idem maar je doel tijd voor de blokjes is sneller en je doet elke week meer blokjes.

Lange loop: op eigen tempo laaaaaaang lopen (volgende week 24km en ik train voor de halve marathon haha).

Heuveltjes: na de opwarming loop je enkele keren heuveltje op en af.

Opwarming is altijd cadans en glijder oefeningen.

Ik hou heel erg van de aanpak van galloway!


Bij mij zit er ook variatie in, maar dit is even die van deze week. Heb ook heuvel ertussen zitten. Dat is zo zwaar! :oo In ieder geval op de plek die ik daarvoor gevonden heb. #dakvanbrabant.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:42

Jaa de meldingen staan inderdaad aan

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:50

Bij mij is die net te rustig. Tis telkens 15sec heuvel op- 1 minuut wandelen - 15sec heuvel af. En dat 6 keer. Niets aan.

Édit: jij hebt wel altijd 4 trainingen per week?

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:16

Op dit moment wel. Als ik deze ronde af heb ga ik denk ik wel terug naar 3 x per week. Mijn heuveltraing is 400mtr omhoog, 400 omlaag, 1 min rust. De plek waar ik het doe gaat bijna alleen over mountainbikepaden en sommige stukken zoooo stijl. Heb het pas 1 keer zo gedaan, maar kijk nog niet uit naar de volgende keer... :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:26

400m is een pakje meer ja! Kun je dat kiezen dat je maar drie trainingen doet?

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:33

Volgens mij wel! Weet nu alleen niet uit mijn hoofd hoe.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:54

poes schreef:
Hm das vreemd ja. Keer alles herinstalleren en opstarten? Stom!

Na 100x proberen is het uiteindelijk gelukt. Vraag me niet hoe
Ben er tot nu toe heel blij mee, alleen al omdat ie zo mooi staat <3
Ben benieuwd naar wat ie zegt over mijn slaap en morgen ga ik kijken hoe nauwkeurig de stappenteller werkt

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:21

Independence schreef:
poes schreef:
Hm das vreemd ja. Keer alles herinstalleren en opstarten? Stom!

Na 100x proberen is het uiteindelijk gelukt. Vraag me niet hoe
Ben er tot nu toe heel blij mee, alleen al omdat ie zo mooi staat <3
Ben benieuwd naar wat ie zegt over mijn slaap en morgen ga ik kijken hoe nauwkeurig de stappenteller werkt

Waar wil jij je mooie nieuwe horloge vooral voor gaan gebruiken?
Iig veel plezier ermee! :j

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:25

Hoi,

Jullie kunnen mij misschien wel helpen. Ik wil voor mijn man een smartwatch kopen. Hij is bijna jarig dus dacht dit is een mooi en handig cadeau. Ik heb totaal geen verstand van smartwachtes.
Ik zou vooral graag een handige Watch willen. Een die zich niet alleen focust op het sporten. Mijn man voetbalt en doet hardlopen. Maar er hoeft geen sport coach of extra sport apps op te zitten. Gewoon de basis dingen zoals hartslag, stappenteller is prima. Andere apps, of synchroniseren met zijn Samsung zou fijn zijn. En een die handig in gebruik is. Graag waterdicht/bestendig. Uiteraard wel een beetje een stevig ding, biet dat hij snel stuk gaat. Mijn klust nogal graag

Ik lees goede verhalen over de Garmin. Zou de samsungwatch ook iets zijn? Of is deze vrij duur omdat het een Samsung is.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:51

Garmin, Suunto, Polar en inderdaad bijvoorbeeld Samsung (sports) watch. Keuze genoeg. Lijstje maken van wat je wilt en dan toch maar Google is your friend. ;)
75% van de hardlopers zweert bij Garmin (obv poll die ik eens in hardloopgroep op Facebook heb gehouden).
Succes met kiezen!

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:54

Samsung watch schijnt minder accuraat te zijn bij stappen tellen dan garmin.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:59

Waar ik van de week overtuigd was van de Polar ignite twijfel ik nu ook met de Garmin vivoactive 4s.
Volgens mij allebei erg mooie horloges!
Ik doe vooral bootcamp trainingen met de sportschool en normaal binnen krachttraining :)

Meer die hiertussen hebben getwijfeld? En wat heeft de doorslag gegeven?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:09

Suuszels, mijn zus heeft de Garmin, ik de Polar.
Zij wou een kadans registratie (voor het fietsen) er op, die zit schijnbaar op de Garmin, niet op de Polar.

Ik heb de Ignite, puur op design en gebruikservaring van mijn partner. Bevalt mij super goed. Maar haar bevalt de Garmin ook super.

Xritt, mijn vader heeft de Garmin 245, is ook van het praktische en het gemak. Heeft ook een Garmin fiets computer en heeft een Apple telefoon. Alles is aan elkaar gekoppeld.
Vind het echt een mannen sportwatch en absoluut niet misstaan.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:11

Blue_flower schreef:
Samsung watch schijnt minder accuraat te zijn bij stappen tellen dan garmin.


Mijn Garmin is inderdaad best nauwkeurig met de stappen. Maar een beetje een gsm kan dat ook met een app.
Voor mij is het nu afwachten tot het bandje van mijn Garmin ook doorscheurt. Heb me wel al eens georienteerd op een andere smartwatch maar het wordt in ieder geval dus geen Garmin meer.

Ik zie in dit topic dat er niemand gekozen heeft voor een Iwatch. Ik zag dat die ook een ECG app heeft en dat lijkt me wel interessant. Wel duur!
Hopelijk gaan ze nog een keer in prijs zakken.

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:14

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteraard gegoogled. Alleen er is zoveel keus. Er staan bijv. Bij specificaties 20 dingen. Maar ja, wat werkt nu echt goed en wat is handig. Ik zal er een paar uitzoeken die mij wat lijken. Dan kunnen jullie mij misschien wat specifieker helpen.

Thanx!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:18

MarliesV schreef:
Suuszels, mijn zus heeft de Garmin, ik de Polar.
Zij wou een kadans registratie (voor het fietsen) er op, die zit schijnbaar op de Garmin, niet op de Polar.

Ik heb de Ignite, puur op design en gebruikservaring van mijn partner. Bevalt mij super goed. Maar haar bevalt de Garmin ook super.

Xritt, mijn vader heeft de Garmin 245, is ook van het praktische en het gemak. Heeft ook een Garmin fiets computer en heeft een Apple telefoon. Alles is aan elkaar gekoppeld.
Vind het echt een mannen sportwatch en absoluut niet misstaan.

Ik denk ook dat beide geen slechte keuzes zijn :) dankjewel voor je reactie!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:49

Zucchero schreef:
Garmin, Suunto, Polar en inderdaad bijvoorbeeld Samsung (sports) watch. Keuze genoeg. Lijstje maken van wat je wilt en dan toch maar Google is your friend. ;)
75% van de hardlopers zweert bij Garmin (obv poll die ik eens in hardloopgroep op Facebook heb gehouden).
Succes met kiezen!

Ik denk dat Polar en Garmin redelijk gelijkwaardig zijn. Van vroeger uit was Polar net wat beter in hartslagmeting, Garmin in navigatie, maar ik krijg het idee dat die verschillen er ondertussen niet meer echt zijn. En er was een periode dat Polar echt duurder was dan Garmin, in die periode zijn veel mensen overgestapt.
Zelf heb ik nu een tijdje de Polar Ignite en die bevalt mij goed. Maar het is wel een echt sporthorloge, maar dan ook gewoon met een mooie look.
Ik heb de samsung watch active 2 ook geprobeerd, maar die beviel mij slecht. Wel een mooi ding om te zien, maar met name het feit dat hij vaak opgeladen moet worden vond ik echt een tegenvaller. Bovendien doet hij er ook nog eens heel lang over. En de interval programma's die erbij zaten sloegen helemaal nergens op.
Daarin is Polar echt beter. Die gaat gewoon een paar dagen mee en heb je met een uur weer opgeladen. En is ook nog eens een stuk goedkoper, maar natuurlijk wel een minder flashy scherm dan de Samsung. Ook kan ik er geen oproepen mee beantwoorden, maar ik merk dat ik dat ook geen meerwaarde vind eigenlijk.
Dus waar je voorkeur ligt is eigenlijk ook heel persoonlijk, maar ik ben blij dat ik door dit topic weer geattendeerd werd op de Polar Ignite, omdat dit horloge bij Coolblue ten onrechte niet wordt aangemerkt als hardloophorloge had ik hem in eerste instantie dus echt over het hoofd gezien...

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:23

Oohhh jeetje. Garmin heeft ook heel veel keus %)

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze leken mij wel wat. De eerste is meer sporthorloge, dus die valt denk ik af.
Iemand feedback op deze andere watches