Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:40

Yess hier ook de punten van de klasse B van 7 mei.

Vorige keer nette proef maar wel ver boven verwachting 198.5 punten. Nu ook weer een nette proef (op één schrikreactie na) en was echt benieuwd of er ongeveer dezelfde punten uit zouden komen. Ik heb nu 192 punten gereden, dus we doen toch iets goed :) Wel erg benieuwd naar de feedback, die miste ik de vorige keer op het protocol O:)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:41

_x_Vace_x_ schreef:
Danique07 schreef:
Ik wilde hem eerst niet opsturen want ik was niet helemaal tevreden maar nu nog maar 3 proeven M gereden dus vind het wel lastig in te schatten. Ik ben vooral heel benieuwd naar het feedback!


Ja lastig he... Nou je leert er wel van hoor wat je zegt feedback is echt wel heel fijn, ik heb een m2 proef ingestuurd nu voor het eerst op 7/5 en ben ook heeeeel erg benieuwd naar me protocol, was zeker geen perfecte proef maar moeten ergens beginnen.......


Spannend! Ik duim voor je.

Ik heb mijn protocol! Fijn dat we onderdelen waarop we hard hebben geoefend nu halen voor een 6 of 7! Veel commentaar. Hopelijk volgende keer alles weer een beetje beter!

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:48

Hier nog in spanning aan het afwachten voor de B van 7 mei :):) Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:54

Hier 184,5 punt binnen van 7 mei! Was ons B debuut met mijn nog 3-jarige merrie, dus dik tevreden!

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:01

joyvalentijn schreef:
Hier 184,5 punt binnen van 7 mei! Was ons B debuut met mijn nog 3-jarige merrie, dus dik tevreden!


Ik mag hopen dat ze 4 is ;)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:01

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Ik wacht ook in spanning af voor 7 mei

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:04

Ik net weer een beoordeeld, was van 27 april. Die zal wel met smart zitten te wachten op de uitslag. Gelukkig kun je met dik 2wp tevreden zijn ;)

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:09

Ik vraag me af: sturen jullie gewoon je filmpje in, ook al ben je niet tevreden? Of als het echt heel slecht is, stuur je hem dan niet in?
En kijk je nu ook kritischer naar jezelf nu je het verplicht op film terugziet?

Dat vraag ik me af omdat je op een gewone wedstrijd veel ruiters ziet die zelf niet doorhebben dat er nog het een en ander aan schort. Die adviseer ik altijd om de proef eens te filmen en het dan eens terug te kijken. Maar nu zie je jezelf natuurlijk verplicht voor je het aan het jury wil laten zien.
Hoe kijk je dan naar jezelf en naar je proef?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:09

PSvanLot schreef:
joyvalentijn schreef:
Hier 184,5 punt binnen van 7 mei! Was ons B debuut met mijn nog 3-jarige merrie, dus dik tevreden!


Ik mag hopen dat ze 4 is ;)

Met 3 mag je vanaf oktober van het jaar starten. Dus als de merrie deze maand of ergens in de komende maanden pas 4 wordt dan mag dat reglementair gewoon.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:11

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me af: sturen jullie gewoon je filmpje in, ook al ben je niet tevreden? Of als het echt heel slecht is, stuur je hem dan niet in?
En kijk je nu ook kritischer naar jezelf nu je het verplicht op film terugziet?

Als jury zijnde zie ik weinig echt gekke dingen voor bij komen en kan ik meer punten kwijt dan gewoonlijk. Dus ik denk dat er nu wel kritischer gekeken wordt naar het eigen rijden.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:11

Ik stuur de proef in, ook als ik niet tevreden ben. Mijn eerste twee proeven had ik veel impulsverlies. Dus de laatste proef geprobeerd dit beter te doen, hierdoor wel twee fouten in de linkergalop. Maar dat zou op wedstrijd ook gebeurd zijn. Dus proef gewoon ingestuurd. Vond verder de proef toen ik hem terug zag op de film wel veel beter dan de eerste twee proeven (m.u.v. de fouten natuurlijk :) )

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:11

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me af: sturen jullie gewoon je filmpje in, ook al ben je niet tevreden? Of als het echt heel slecht is, stuur je hem dan niet in?
En kijk je nu ook kritischer naar jezelf nu je het verplicht op film terugziet?

Dat vraag ik me af omdat je op een gewone wedstrijd veel ruiters ziet die zelf niet doorhebben dat er nog het een en ander aan schort. Die adviseer ik altijd om de proef eens te filmen en het dan eens terug te kijken. Maar nu zie je jezelf natuurlijk verplicht voor je het aan het jury wil laten zien.
Hoe kijk je dan naar jezelf en naar je proef?


Wij sturen ze gewoon op, ook met fouten of waarvan je weet dat er onvoldoendes gaan komen. Je hebt nu zelf wel meer in de gaten waarop de cijfers gebaseerd zijn omdat je nu zelf terug kan kijken of je hetzelfde ziet als de jury

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:14

Wat wen goede punten allemaal, gefeliciteerd. Ik ben ook nog in afwachting van de punten van ons 1e B proefje van 7 mei.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:14

Anoeska27 schreef:
PSvanLot schreef:


Ik mag hopen dat ze 4 is ;)

Met 3 mag je vanaf oktober van het jaar starten. Dus als de merrie deze maand of ergens in de komende maanden pas 4 wordt dan mag dat reglementair gewoon.


Dat begrijp ik, maar voor de KNHS zijn de per 1 januari 4.

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:15

In mijn eerste proef galoppeerde mijn pony aan op de middendraf lijn. Dit was 1 van de laatste onderdelen van de proef. Over de rest was ik wel tevreden. Deze heb ik ook gewoon ingestuurd. Ik denk dat als er iets heel geks gebeurd dat ik hem dan misschien wel zou overdoen, maar tot nu toe alles 1 keer gefilmd 'this is it'.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:16

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me af: sturen jullie gewoon je filmpje in, ook al ben je niet tevreden? Of als het echt heel slecht is, stuur je hem dan niet in?
En kijk je nu ook kritischer naar jezelf nu je het verplicht op film terugziet?

Dat vraag ik me af omdat je op een gewone wedstrijd veel ruiters ziet die zelf niet doorhebben dat er nog het een en ander aan schort. Die adviseer ik altijd om de proef eens te filmen en het dan eens terug te kijken. Maar nu zie je jezelf natuurlijk verplicht voor je het aan het jury wil laten zien.
Hoe kijk je dan naar jezelf en naar je proef?


Ik had er van de week eentje die ging iedere oefening wel een keer tegen de hand, in het L1. Als het niet anders kan zou ik hem opsturen, anders zou ik zelf nog eens over filmen.

En ik weet wel zeker dat er verschillende ruiters zijn die meerdere proefjes opnemen, al dan niet met instructeur, en dan de beste insturen.

_x_Vace_x_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:17

Carolyn8 schreef:
Allen lekker bezig =)
Ik wacht op mijn score M2 van 7mei. Ons eerste rondje "online" alsook in deze klasse =)



Wacht op hetzelfde haha

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:18

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me af: sturen jullie gewoon je filmpje in, ook al ben je niet tevreden? Of als het echt heel slecht is, stuur je hem dan niet in?
En kijk je nu ook kritischer naar jezelf nu je het verplicht op film terugziet?

Dat vraag ik me af omdat je op een gewone wedstrijd veel ruiters ziet die zelf niet doorhebben dat er nog het een en ander aan schort. Die adviseer ik altijd om de proef eens te filmen en het dan eens terug te kijken. Maar nu zie je jezelf natuurlijk verplicht voor je het aan het jury wil laten zien.
Hoe kijk je dan naar jezelf en naar je proef?

Ik heb uiteindelijk ingestuurd, ondanks dat ik niet echt tevreden was, en er een fikse fout in zit. Ik ben erg benieuwd naar de feedback, ook omdat het op beeld iets beter was dan mijn gevoel. Punten vind ik minder relevant eerlijk gezegd. Ik had geen gelegenheid om opnieuw te filmen, en had in eerste instantie ook niet ingestuurd, beide door persoonlijke omstandigheden. Toen ik alsnog de kans kreeg heb ik het maar gedaan.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-05-20 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:24

Hier helaas niet de 'luxe' om opnieuw te filmen. Wij maken gewoon één filmpje en die sturen we op. :o

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:24

Heeft er toevallig iemand filmpjes van de M2 en het uiteindelijk aantal gereden punten die die naar mij op wilt sturen?

Ik ga een paardje in de M2 starten maar het is voor mezelf al een hele tijd geleden en ben benieuwd wat voor punten er bij wat voor soort proef gegeven worden, dus of ik gewoon te kritisch ben voor mezelf of niet haha

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:25

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me af: sturen jullie gewoon je filmpje in, ook al ben je niet tevreden? Of als het echt heel slecht is, stuur je hem dan niet in?
En kijk je nu ook kritischer naar jezelf nu je het verplicht op film terugziet?

Dat vraag ik me af omdat je op een gewone wedstrijd veel ruiters ziet die zelf niet doorhebben dat er nog het een en ander aan schort. Die adviseer ik altijd om de proef eens te filmen en het dan eens terug te kijken. Maar nu zie je jezelf natuurlijk verplicht voor je het aan het jury wil laten zien.
Hoe kijk je dan naar jezelf en naar je proef?


Een proef met grote fouten doe ik overnieuw. Een proef met kleine foutjes, of als het meer kan/mag niet. Ik wil dat het leuk blijft en ik ga niet eindeloos een proef rijden.

Als mijn instructrice filmt, bespreek ik het direct na en rij ik nog wat oefeningen die niet super gingen of beter konden. Daarmee pak ik de trainingspuntjes voor de volgende keer. Het filmpje ga ik daarna thuis even rustig nakijken en meestal stuur ik mijn bevindingen op naar mijn instructrice (met het filmpje als ze hem niet heeft gezien). Ik voel zelf altijd grote fouten en verstoringen, terwijl die op de film meestal helemaal niet zo extreem zijn. Dat had ik met echte wedstrijden ook vaak.

Ik merk wel dat ik vrij kritisch ben naar mezelf. Alleen stuur ik wel een proef op die niet perfect is, dat lijkt me ook gewoon heel lastig. Ik stuur iets in waarvan ik denk dat ik normaal op wedstrijd ook ongeveer zo gereden had.

Het geeft mij gewoon een fijne drive om weer het dressuren goed op te pakken.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:27

Hier zijn de punten ook binnen! 189,5 en ik had tussen de 185-190 verwacht dus dikke prima voor een aller eerste proefje :D

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:31

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me af: sturen jullie gewoon je filmpje in, ook al ben je niet tevreden? Of als het echt heel slecht is, stuur je hem dan niet in?
En kijk je nu ook kritischer naar jezelf nu je het verplicht op film terugziet?

Dat vraag ik me af omdat je op een gewone wedstrijd veel ruiters ziet die zelf niet doorhebben dat er nog het een en ander aan schort. Die adviseer ik altijd om de proef eens te filmen en het dan eens terug te kijken. Maar nu zie je jezelf natuurlijk verplicht voor je het aan het jury wil laten zien.
Hoe kijk je dan naar jezelf en naar je proef?


Ik film in principe twee keer en dan kies ik de beste uit. Voor mijn paard is drie keer achter elkaar te veel en ik heb geen tijd/zin om voor niks alles klaar te zetten enzovoort. Ik ben toch elke keer wel 3 uur bezig met groomen bak klaar maken en alles er om heen. Ook ben ik van mening dat het als het na 2 keer niet lukt het daarna ook wel niet gaat lukken.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:31

Hier de punten van 23 april binnen. Iets minder dan ik had gehoopt, maar toch winst! Wel 5 punten verschil met mijn proefje daarvoor dus heel blij met de punten. Nu nog op mijn protocol wachten en dan kunnen we met het commentaar aan de slag voor ons laatste puntje!

Suzanne, om op jou vraag terug te komen.
Ik stuur ook slechte filmpjes in. Verkeerd aanspringen in galop bijvoorbeeld omdat mevrouw zelf mee denkt ....

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:31

Queelens schreef:
Hier zijn de punten ook binnen! 189,5 en ik had tussen de 185-190 verwacht dus dikke prima voor een aller eerste proefje :D


Gefeliciteerd *\o/*

Samy ook gefeliciteerd *\o/*