Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:21

Wauw Sille! Kun je daarheen rijden vanaf stal? Prachtig zeg.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:14

Idd Sillie Wat een omgeving is dat je achtertuin?

San4nie Waarom vind je het spannend (als ik het vragen mag) Fijn dat hij braaf was, gewoon veel doen. Desnoods eerst even in de bak rijden en dan een rondje buiten maken. Heb je veel mensen bij je die ook buiten rijden? Of is dat lastig. Ik ben met Ed eerst alleen gegaan, bij ons op stal was niet echt wat safe was buiten. Heb er toen voor gekozen alleen te gaan. Wel de eerste keren iemand mee op de fiets.

Berdien Wat balen dat je niet kunt lessen. Bij ons op stal mag dat wel. Wel mogen er geen extra bezoekers mee, dus alleen de eigenaren/bijrijders en ook niet met elkaar afspreken.

Verder heb ik niet zoveel te vertellen. Ed vermaakt zich prima lekker op de wei zijn buik vol eten.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:50

Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn eindelijk na dierenarts en zadelpasser nr 2 weer op de goede weg.
Zeiltjes zijn niet om overheen te springen maar om op te staan toch?? Tot frustratie van mn spring instructeur Haha. Hij staat er niet op z’n knapst op maar ach ezel foto’s moeten ook kunnen

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:53

egnie schreef:
San4nie Waarom vind je het spannend (als ik het vragen mag) Fijn dat hij braaf was, gewoon veel doen. Desnoods eerst even in de bak rijden en dan een rondje buiten maken. Heb je veel mensen bij je die ook buiten rijden? Of is dat lastig. Ik ben met Ed eerst alleen gegaan, bij ons op stal was niet echt wat safe was buiten. Heb er toen voor gekozen alleen te gaan. Wel de eerste keren iemand mee op de fiets.


Tuurlijk mag je dat vragen. Ik ben dik 2 jaar geleden gevallen van mijn vorige paard en heb toen een wervel gebroken. Ik wéét wel dat dit een heel ander type paard is, hij kan heus wel eens schrikken maar is wel snel weer controleerbaar, toch zit die angst er nog wel in. Helaas kan ik dat niet zo makkelijk uitschakelen.
Vorig jaar ben ik in de zomer 2 keer met iemand anders geweest, ze woont in de buurt, maar haar pony heeft ergens anders overwinterd. Waar ik sta stonden verder 1 kleine pony en een paard op pensioen. Dus was verder niemand. Maar nu staat er een ander paard bij die heeeel braaf is buiten.

Daarnaast moet ik binnenkort even nieuwe wandelschoenen kopen en dan kan ik hem ook gewoon weer aan de hand meenemen.

Als we vaker gaan is het veel minder spannend. Maar dan moet ik dat dus wel doen.


Oooh, ik vind hem wel knap hoor friesam!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:39

Friesam Fijn om weer wat van je te horen en je foto's zien er goed uit. Wat is het nou geweest?

San4nie Begrijpelijk dat je angst hebt overgehouden. Dan is het inderdaad lastig om elke keer te gaan. Fijn dat er nu 1 op stal bij is gekomen die braaf is. Tis echt km's maken om van het gevoel af te komen.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 17:49

Ja ik ben ook heel blij met die omgeving in de buurt! Is het Balloërveld, ongeveer een halfuurtje stappen vanaf stal :D

Fijn dat het weer de goede kant op gaat friesam! Hij ziet er goed uit. Wat was er nu precies aan de hand?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:58

San4nie, hopelijk krijg je snel weer wat vertrouwen!

Friesam welk zadel heb je nu dan?
Ben op zoek naar een ander dressuurzadel.
Maar op dit moment is ze best rond en ligt het springzadel ook niet super..

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:07

Door z’n enorme schouder partij drukte hij z’n vorige zadel naar achter en kwam het achter zijn draagvlak en dat resulteerde in het enorme boze bokken. Dus zadelpasser 1 had gelijk zadel lag goed totdat hij ging lopen. Zadelpasser 2 heeft een voor ons beide betere optie gevonden. Verlengd zweetblad voor mijn lange benen en kortere voor takken en naar achter gebogen voor mn brede ier! En hij is weer helemaal het fijne paard zoals ik hem ken of zelfs beter (qua springen). We hebben nu een prestige Versailles sprjngzadel. Er zijn wel 10 zadels gepast, bleven er 3 over en ik zat het beste in deze.
Dressuur heb ik prestige top dressage maar die ligt al paar weken stof te vangen. Ligt ook niet zo goed als dit springzadel

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:11

Wat fijn dat je zadelproblemen zijn opgelost friesam! Kunnen jullie weer lekker aan de slag :D

Ik herken het wel hoor san4nie. Nou is Sil ook gewoon echt niet altijd even makkelijk met buiten rijden, en ben ik doordat ik overspannen thuis zit ook niet perse de stoerste ruiter op dit moment := Gelukkig rijdt een vriendin haar ook, zij neemt haar nu weer meer mee naar buiten. Afgelopen winter was Sil buiten gewoon écht niet leuk, nu is ze wel weer een stuk blijer, relaxter en explodeert ze niet meer om de kleinste dingen.

Niet mogen lessen is inderdaad zuur, maar nu de bak zo ontzettend zwaar is, is het wat minder jammer. Gisteren nog gereden, en hoewel Sil echt ontzettend blij en voorwaarts was moest ze na een paar rondjes draf aan de beademing := Laat staan dat we lekker kunnen galopperen of springen nu. Hopelijk trekt hij snel bij nu het weer wat regent.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:36

Afbeelding
Vandaag werden we beslopen door een koe. Die vervolgens aan zijn kant van de heg mee rende :=

Afbeelding
Zoek de Sil. De hele winter heeft ze heel wat paarden de hersens in geslagen, en nu staat ze kont aan kont te schuilen voor de drie druppels regen. Ze doet het zó goed in deze groep!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:13

Berdien Wat balen zeg van je gemoedstoestand. Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op.

Leuke foto's van Sil. Die koe, de mijne zou een hartverzakking krijgen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:32

Grappig Friesam, die heb ik ook. Boommaat 35..

Wat vervelend Berdien, zeker omdat je dan juist zou denken dat relaxed buiten rijden kan bijdragen..

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:47

Ja, ik mis het ook enorm. Denk ook dat het niet kunnen 'leegwaaien' van mijn hoofd er ook wel aan bij heeft gedragen dat ik uiteindelijk om ben gegaan. Met mijn vorige paard trok ik er rustig in mijn eentje op uit. Hij was bomproof, vond keihard galopperen het mooiste wat er was en niets beter tegen frustraties dan met hem een rondje door het bos te scheuren. Maar ja... hij is er niet meer ;(

Dat mis ik wel heel erg bij Sil. Ik kan met haar dingen doen die ik met Flynn echt niet kon, maar andersom ook. Wie weet komt het nog, ze heeft het met mij ook niet makkelijk gehad :o Merk ook dat nu ik weer een stuk beter ben, we samen ook weer beter gaan. We zijn beiden blijer, relaxter en zitten minder in ons hoofd.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:16

Langzaam maar zeker durf ik steeds een beetje meer en kan ik meer gaan vertrouwen. Met af en toe nog even een flinke terugslag. Maar we hebben nu een paar keer bitloos gereden. Vandaag best even spannend met dit rotweer, maar ging goed! Binnenkort weer een rondje buiten, en zo bouwen we langzaam op. Ik heb nergens haast mee, dat scheelt.

Herkenbaar hoor Berdien. In de periode voordat ik die val heb gehad ging het ook niet goed met mij. Zelfs hetgeen waar je normaal zo van geniet en ontspant, werkt dan niet. In deze periode is ook nog alles anders en dat is best pittig. Daarnaast dan een gekke Sil en het gemis van je vorige paard, maakt het er allemaal niet makkelijker op. Fijn dat het al weer de goede kant op gaat met je en dat Sil nu lief doet tegen de andere paarden.

De mijne is nu “de baas” en dat lijkt hem wel te bevallen.

Zadels zijn altijd zo lastig. Ik heb een Sella. Zit heerlijk, maar lijkt weer wat naar voren te schuiven. Binnenkort komt de osteopaat en dan daarna de zadelmaker maar weer eens berichten.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:34

Wat goed!! Bitloos is toch weer een hele stap, knap hoor!

Wij hebben vandaag.... een buitenritje gemaakt! *\o/* Eerst even in de bak gereden, daarna klein rondje buiten. Sil heeft het hele rondje voorop gestampt _O- Ook gedraafd en gegaloppeerd. Dikke tranen in het bos, ik was (ben!) zo blij. Zoiets vanzelfsprekends, even met een vriendin een rondje door het bos. En ik was het compleet kwijt, blokkeerde volledig. Tot vandaag! En dan bewijst ze echt wel weer dat ze een heel, heel fijn en braaf paard is. Topper :+:

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:53

Wat goed meiden, beiden dus een flinke stap gemaakt!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 18:32

Goed bezig allemaal! *\o/*

Wij hebben afgelopen woensdag voor het eerst sinds een tijd weer even een lesje mee gepakt. Ik zat echt met een big smile erop, hij was zo fijn aan het sjouwen! **\O/** *D

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:35

Wat ontzettend fijn om te lezen Berdien! Mooi dat je zo hebt kunnen genieten en nu weer helemaal blij en gelukkig bent met Sil.

En ook super fijn dat jouw les zo goed ging Sille.

Het bitloos rijden beviel best heel goed. Maar vandaag weer met bit en liep die ook weer fijn op. Kon het hoofdstel lenen, dus nu zelf opzoek naar eentje.
En vandaag weer een rondje buiten uitgestapt, om het schapen landje heen. En veel wandelaars, met veel honden. Vooral de schapen waren heel spannend, maar hij bleef zo braaf stappen en af en toe even stilstaan en kijken. Oja, en putten, daar kan je niet overheen of dicht bij langs. :')

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 23:19

Schapen zijn natuurlijk ook heeel interessant :+

Afbeelding
Schaapjes tussen Irish Draught oortjes :D

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:26

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

We did it again :D

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:25

Jaaaaa Berdien wat een genieten is dat!. Weer een stapje gestapt.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:13

Heerlijk die oortjes foto’s!
Ben vanmorgen ook lekker geweest..

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:05

Wat super goed allemaal lekker naar buiten!

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:16

Heerlijk zeg!
Super Berdien.
Woon jij in het zuiden Sille? Ziet er bijna uit als buitenland voor mij. :o
Wij hebben gister ook weer een klein rondje gedaan. De eerste keer was hij eigenlijk de hele rit heel alert en voelde die best gespannen. Gisteren was dat vooral nog bij de schapen en mensen met honden langs en verder ontspande hij al meer. +:)+

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:59

Afbeelding

Ik heb de smaak weer te pakken! :D Sil was ook weer zo braaf en blij!

Fijn dat het bij jou ook zo goed ging san4nie!