[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:14

Dank je :D. Ik heb heeeel veel van die klembordjes en ik vind ze perfect voor deze werkjes, dan komt de gescheurde rand beter tot recht :j.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:23

reactieronde:

Jis, de kat vind ik de achtergrond echt al superleuk, de overgang van beide kleuren vind ik ook leuk.
wat betreft mijn werk en het stukje voor stukje afwerken, heb dit ooit geprobeerd maar kwam 's anderdaags vast te zitten en dat resulteerde in afwijkende kleuren van het stukje dat ik al af had. Hou dus liever vast aan mijn eigen methode. Heb dan ook veel respect voor zij die wel stukje voor stukje een tekening afwerken.

Napie, je kat begint leuk

Seven, bedankt voor de tips, maar de eigenaar van de hond vind de laatste foto ook sprekender en echt fantastisch met een grote WAUW :) ze zei zelf ook dat bij de vorige foto de hond niet die gladharige vacht lijkt te hebben.

Viennanova: bedankt voor het compliment over de hond :)
tekening van je paard is echt geweldig.

San, vind het echt knap zo op klein formaat en dat klembord is een uitstekende keuze idd.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:15

Ja, daar kom ik aan kakken na een half jaar niet meedoen. Ik zat de oude topics door te lezen en ik moet zeggen, ik mis het toch wel een beetje :P .

Bij deze een paar schilderijtjes, ik ga zo even reageren op iedereen :)
Ik ben bezig met wat toelatingen (spannend spannend) en er kwam een voeten opdracht. Je eigen voeten
tekenen/schilderen zonder foto's als referentie te gebruiken. Nou ik kan je zeggen, dat roept wat spierpijn op :')
Afbeelding

Afbeelding
Wat schetsjes


Afbeelding
En een van de schilderingen

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:53

Mooie schetsen en je schilderijtje vind ik heel erg mooi amylyklama

Dit schilderij is gewoon bijna niet te fotograferen dit was 1 die het meeste lijkt op de werkelijkheid
Weer wat verder

Ben nu stuk meer tevreden met de achtergrond.
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:02

Gaaf Amy! Hele mooie schetsen.

Kleur achtergrond vind ik heel mooi Seven.


Ik heb aquarel weer even weg gezet. Wat ik niet goed doe volgens mij is beginnen met de achtergrond, kan beter het onderwerp eerst uitwerken.

Ik heb onder andere nog op mijn lijstje staan het hele gezin in Victoriaans kostuum schilderen, dochter al even geleden gedaan en nu begonnen aan jongste zoon.

Olieverf maar weer. :D
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:05

Gave schetsen AmyLyklama, doet een beetje aan als van die schetsen die je in de boeken ziet van de oude meesters. Alleen.. heb je ze vanuit de spiegel nagetekend? Want dat is toch een rechtervoet, of ben ik nou gek :)) Wat voor toelatingen moet je doen? Spannend hoor, maar dit ziet er super uit in ieder geval.

Heel mooi Seven! Komt mooi samen zo het licht in het paard en de achtergrond.

Wat een leuk project Jis_. Komen de schilderijen boven de bank te hangen ;) ?

Ik ben nog wat moed aan het verzamelen om aan m’n volgende ‘grote’ werk te beginnen. Beginnen vind ik altijd lastig en als ik bijna klaar ben, krijg ik ook vaak weer zo’n dipje. Maar ik heb wel lekker wat geklooid met kleurtjes en twee schetsjes gemaakt, o.a. Met inkt, aquarelpotlood en marker. Dit bracht me weer op een leuk idee en ik ben dit concept nu in het groot aan het uitwerken met gekleurd karton. Dus ben even aan het knippen ipv tekenen :))


Afbeelding

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:12

Wat schattig! Mooie werkjes. <3

:D Boven de bank kan niet, staat in het midden van de kamer. Maar ze komen zeker in de woonkamer te hangen. :j 4 bij elkaar, man en ik komen op 1 schilderij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:23

AmyLyklama schreef:
Ja, daar kom ik aan kakken na een half jaar niet meedoen. Ik zat de oude topics door te lezen en ik moet zeggen, ik mis het toch wel een beetje :P .

Bij deze een paar schilderijtjes, ik ga zo even reageren op iedereen :)
Ik ben bezig met wat toelatingen (spannend spannend) en er kwam een voeten opdracht. Je eigen voeten
tekenen/schilderen zonder foto's als referentie te gebruiken. Nou ik kan je zeggen, dat roept wat spierpijn op :')
[ [url=m/mtdEzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Llr5KL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat schetsjes


[ [url=m/1qJCeS.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een van de schilderingen

Je schetsen en schilderingen zijn technisch goed gemaakt, mijn voetenfobie kan er echter niet mee omgaan, vreselijk :)).


Seven schreef:
Mooie schetsen en je schilderijtje vind ik heel erg mooi amylyklama

Dit schilderij is gewoon bijna niet te fotograferen dit was 1 die het meeste lijkt op de werkelijkheid
Weer wat verder

Ben nu stuk meer tevreden met de achtergrond.
[ [url=m/vVwklg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow ja, de achtergrond is heel gaaf zo +:)+.

Paars en bruin is sowieso winning qua combi.


Jis_ schreef:
Gaaf Amy! Hele mooie schetsen.

Kleur achtergrond vind ik heel mooi Seven.


Ik heb aquarel weer even weg gezet. Wat ik niet goed doe volgens mij is beginnen met de achtergrond, kan beter het onderwerp eerst uitwerken.

Ik heb onder andere nog op mijn lijstje staan het hele gezin in Victoriaans kostuum schilderen, dochter al even geleden gedaan en nu begonnen aan jongste zoon.

Olieverf maar weer. :D
[ [url=m/Bm6bfG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een gaaf idee! Je opzet ziet er top uit :j.


Nevony schreef:
Gave schetsen AmyLyklama, doet een beetje aan als van die schetsen die je in de boeken ziet van de oude meesters. Alleen.. heb je ze vanuit de spiegel nagetekend? Want dat is toch een rechtervoet, of ben ik nou gek :)) Wat voor toelatingen moet je doen? Spannend hoor, maar dit ziet er super uit in ieder geval.

Heel mooi Seven! Komt mooi samen zo het licht in het paard en de achtergrond.

Wat een leuk project Jis_. Komen de schilderijen boven de bank te hangen ;) ?

Ik ben nog wat moed aan het verzamelen om aan m’n volgende ‘grote’ werk te beginnen. Beginnen vind ik altijd lastig en als ik bijna klaar ben, krijg ik ook vaak weer zo’n dipje. Maar ik heb wel lekker wat geklooid met kleurtjes en twee schetsjes gemaakt, o.a. Met inkt, aquarelpotlood en marker. Dit bracht me weer op een leuk idee en ik ben dit concept nu in het groot aan het uitwerken met gekleurd karton. Dus ben even aan het knippen ipv tekenen :))


[ [url=m/6L20X0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0lK6a7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke werkjes :j.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:37

Jis_ schreef:
Wat schattig! Mooie werkjes. <3

:D Boven de bank kan niet, staat in het midden van de kamer. Maar ze komen zeker in de woonkamer te hangen. :j 4 bij elkaar, man en ik komen op 1 schilderij.


Dank! jij ook San!

Lijkt me een heel gaaf gezicht! Is dit ook de zoon die je hebt geschilderd in 'Napoleonstijl'?

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:10

Dat was de oudste Nevony, Replica met een twist moet ik voor jongste zoon en dochter ook nog maken. :P

Wat voor iets word jouw grote project? Dat bijna klaar dipje is zo herkenbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:39

Afbeelding

Serenity, nummer vier uit mijn Silver Heart serie :). Ik weet nog niet waar ik stop :)).

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 22:06

M’n kat ligt heerlijk naast me te slapen en kreeg gekke idee om haar te schetsen op m’n iPad. En nu twijfel ik of ik hem wil uitwerken, nog nooit realistische poging gedaan met digitaal. Anatomisch klopt ook niet helemaal. Misschien kan ik het beter bij een schetsoefening houden

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:13

Zou m zo laten, leuk :j.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:30

Schattig

Vandaag weer een stukje verder met mijn kat in pastel. Straks alleen nog de grote vlakken en bepalen waar ik stop en de kleine details. De ogen en binnenkant oor blijft een strubbeling.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:32

Ik zou hem ook zo laten selina vind hem mooi zo <3

Mooie kleuren napie
Krijgt veel expressie zo en de neus is geweldig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:56

Napie schreef:
Schattig

Vandaag weer een stukje verder met mijn kat in pastel. Straks alleen nog de grote vlakken en bepalen waar ik stop en de kleine details. De ogen en binnenkant oor blijft een strubbeling.
[ [url=m/Md2bY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi werkje, hoor :).

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:01

Wat een mooie tekeningen Viennanova! Blz hiervoor. Heel mooi die dame.

Ik laat deze eerste en tweede laag nu drogen,

Afbeelding

Bezig met mijn paard nu, wordt een los schilderij, is de bedoeling.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:50

@Jis, ziet er erg goed uit die kleurlagen over elkaar. Mooie opbouw. En goed dat je het nogsteeds strak krijgt :j

@Napie, Wat een leuke haartjes heeft die kat. Moet een behoorlijk werkje zijn zo :')

@Selina, Erg lief. De kop is naar verhouding iets te groot en de staart ligt niet helemaal op de juiste plek. Het lijkt alsof hij een beetje omhoog staat nu? Maar verder vind ik het nog wel meevallen wat betreft verhouding hoor.

@_San87_, Erg veel detail in zo'n kleine tekening!

@Nevony, Ik vind beide schilderingen erg mooi en erg interessant. Ik weet alleen nou niet welke m'n voorkeur heeft. In eerste instantie de bovenste, maar de onderste is eigenlijk interessanter als je er langer naar kijkt.

@Seven, Erg mooi is contrast en kleur. Het lijkt alleen alsof de neus niet helemaal in verhouding is. Iets te spits denk ik. Heb je een voorbeeldfoto?

Ik vind het wel leuk weer om mee te doen hoor. Ik kan me nog goed herinneren twee jaar geleden dat ik meedeed. Het gaf me echt meer moed om door te gaan met tekenen.
En dat was even mijn sentimentele kant :') Nu tot de orde van de dag:

Een simpele tekening van een lampje op m'n slaapkamer:

Afbeelding

En een schilderijtje:

Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:59

Deze foto gebruik ik

Ik vind het hoofd ook nog niet helemaal kloppend, de loodkijn zogezegd is ergens nog niet correct daar kan ik m'n vinger nog niet opleggen misschien zie jij het inderdaad
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:07

Zo op het eerste gezicht lijkt de neus/kaak te smal. De loodlijn is goed, de kaaklijn niet, als je me snapt :P. Wel een knap werk van deze voorbeeldfoto af, er moet zoveel weggelaten worden.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:10

Ik val hier even binnen, ben meestal stille meelezer.. geniet erg van alle mooie werken. Zouden jullie jullie mening willen/kunnen geven? In mijn atelier wil ik een volledige wand van houtschijfjes maken en daar een tekening op branden (schijfjes zoals bv hier: https://www.pinterest.com/pin/554294666619569530/ )

Wou eerst even klein beginnen om wat zaken uit te proberen:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas, sommige mensen aan wie ik het toonde, zagen zelfs niet dat het een paard voorstelde :') evt de achtergrond kleur veranderen van groen naar zwart zou misschien nog helpen?

Misschien dat werken met meer schijfjes sowieso duidelijker is? Dus heb nu dit voorbereid:

Afbeelding

Maar nu vraag ik me af... terug gaan voor eerder een realistische tekening? Of juist werken met iets vrij abstract, enkele dikke zware lijnen, zodat de tekening duidelijker naar voren komt? Langs de andere kant vind ik het zelf wel heel leuk, dat je niet meteen ziet wat het is..

Dilemma's dilemma's :D

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:11

Ja het is niet makkelijk gelukkig weer ik vrij veel van spieren en anatomie :D

Neus bovenop bedoel je? Ik dacht zelf namelijk ook zo het beter te krijgen
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:24

Seven schreef:
Ja het is niet makkelijk gelukkig weer ik vrij veel van spieren en anatomie :D

Neus bovenop bedoel je? Ik dacht zelf namelijk ook zo het beter te krijgen
[ [url=m/lqEvCV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht aan de onderkant :D. Dus de kaak naar de plek waar de sperriem normaal zit. Die lijkt mij niet helemaal correct.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:25

Solleke_Noah schreef:
Ik val hier even binnen, ben meestal stille meelezer.. geniet erg van alle mooie werken. Zouden jullie jullie mening willen/kunnen geven? In mijn atelier wil ik een volledige wand van houtschijfjes maken en daar een tekening op branden (schijfjes zoals bv hier: https://www.pinterest.com/pin/554294666619569530/ )

Wou eerst even klein beginnen om wat zaken uit te proberen:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Helaas, sommige mensen aan wie ik het toonde, zagen zelfs niet dat het een paard voorstelde :') evt de achtergrond kleur veranderen van groen naar zwart zou misschien nog helpen?

Misschien dat werken met meer schijfjes sowieso duidelijker is? Dus heb nu dit voorbereid:

[ Afbeelding ]

Maar nu vraag ik me af... terug gaan voor eerder een realistische tekening? Of juist werken met iets vrij abstract, enkele dikke zware lijnen, zodat de tekening duidelijker naar voren komt? Langs de andere kant vind ik het zelf wel heel leuk, dat je niet meteen ziet wat het is..

Dilemma's dilemma's :D

Ik zou het realistisch houden en proberen de wat lege plekken meer op te vullen met kleine cirkeltjes hout.

Ontzettend leuk idee, trouwens +:)+.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:27

Dankje San! Dus ook bij het tweede, nog lege, werk, nog extra kleine houtjes toevoegen?