[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:58

Heel gaaf Seven! Succes met de kraag, dat lijkt me echt heel lastig. :D Goede oefening inderdaad!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:06

Mooi begin hoor Seven.
Ik vind langharig ook lastig. Nu een opdracht van een wat langer harige hond dus ik voel je struggles haha.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:14

Ja die kraag pfff huiver nu al

Iets verder
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:33

Mooie start Seven, al super pluizig. Zo'n gemelleerde (of hoe moet je dat noemen) vacht, is altijd super lastig, maar het ziet er al top uit.

Haha, ik tekende laatst een kortharige hond en ik vond dat juist heel lastig, want hoe breng je structuur aan, zonder dat het eruit ziet als een langharige vacht :))

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:52

Ja dat gemêleerde ziet er geweldig uit maar moest echt even bedenken hoe ik dat nou ging doen
Nu ben ik met donker grijs begonnen en steeds een lichtere laag waar deze zit en dan weer donker Blau en wat zwart waar het donkerder is en weer met highlights er over heen.
Moet zeggen dat het fijn werkt

Ben voor nu even klaar :D kan geen haartjes meer zien :+
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:10

Die heb ik ook opgeslagen. :D Ik hou er van om langharige katten te schilderen <3 maar deze kleur, schildpad tortie of zoiets, lijkt me dan weer echt een nachtmerrie dus ook eens proberen.

Hij wordt bij jou iig super gaaf Seven, paard heel mooi geworden.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:02

Bedankt jis

Ja tortie echt een prachtige kleur

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:22

Nevony schreef:
Jis_: Oe wat leuk die aquarellen!! Knap dat dat zo goed lukt in één keer joh. Mooi om straks een setje van verschillende te hebben.


Dankjewel! Heb wel in Jan. en Feb. al wat geoefend en ben ze nu allemaal op de post aan het doen. :D

Leuk als je weer wat moois laat zien hier. :j

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:09

O wat ga je snel met je kat. Hij wordt wel supermooi. Ik ben met mijn kat nog in grafiet bezig. Oren blijven zo lastig. Vooral in grafiet om een beetje leuk diepte te krijgen.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:35

Ik vind je oren echt al heel goed gelukt :j
Alleen je ogen kijk ik naar misschien omdat ik er scheef naar kijk maar ze doet ergens menselijk aan als je me begrijpt

Ik heb m'n pan pastels ook ontvangen en moet zeggen dat werkt echt super fijn :j
Even een klein probeersel gemaakt uit m'n hoofd
Hij is ongeveer 10 bij 20 cm
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:06

Was ook het eerste wat in me op kwam, menselijk. Is de snuit niet wat kort/in verhouding met ogen wat klein Napie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:50

Mega bijleespost incoming :=. Jullie gaan veel te snel voor mij en ik ben te snel afgeleid :')/

nenahdm schreef:
-knip-


Allereerst je vraag over slechte referentiefoto's. Ik vind dat lastig, ik vind namelijk dat je als kunstenaar ook zelf dingen die aan een foto niet zo mooi zijn op moet kunnen lossen, al dan niet met wat hulp van de eigenaar. Aan de andere kant moet er wel wat zijn om mee te werken. De foto van de Basset is voor mij echt het minimale waar ik wat mee kan. De ogen zou ik dan samen met de eigenaar invullen a.d.h.v. een omschrijving van het karakter van het diertje.

Ik vind je schilderij echt fan-tas-tisch! Heel gaaf.

Zetta schreef:
-knip-


Wat een leuk en vrolijk werk :D.

Napie schreef:
-knip-


Hoewel de verhoudingen nog niet helemaal kloppen (of het komt door de foto), het voorhoofd, de ogen en de oren zijn in verhouding klein ten opzichte van de neus, vind ik wel dat je echt super het pastel oppakt! Mooi zo, die haren, je kleurgebruik en de overgangen van donker naar licht +:)+.

Jis_ schreef:
-knip-

Jis_ schreef:
-knip-

Koala <3. Ik houd van koala's, echt een superleuk schilderij! Zou je kaarten van moeten drukken :j. De vogel is ook echt heel mooi, een vintage sfeer hangt erover.

Seven schreef:
-knip-


Gave opzet! Ik denk dat dat paars juist heel mooi gaat zijn in combi met de vachtkleur :j.

vikawiek schreef:
-knip-

Mooi schilderij geworden :D. Het paard heeft een vriendelijke blik, daar gaat de opdrachtgever vast heel blij mee zijn.

Het schilderij van je paard naast die van jou vind ik echt briljant :D. Kan een leuke reeks worden!

Jis_ schreef:
-knip-

Ook deze is weer heel gaaf :D. (Toekan.)

eva1969 schreef:
-knip-

Echt prachtig, die arend _O_.

Selina schreef:
-knip-


Veelbelovend begin :D. Respect voor je achtergronden ook, dat geduld heb ik nooit _O-.

Seven schreef:
-knip-

Heel mooi portret <3. Het oog lijkt wel wat klein, of heeft het paard dat? Ik ben benieuwd naar de ingelijste versie :j.

Seven schreef:
-knip-

De kat wordt heel gaaf :D! Mooie papierkeuze ook.

Napie schreef:
-knip-

Ziet er goed uit!

Seven schreef:
-knip-


Leuk probeersel :D. Moet je vaker doen.

___________

Mijn werk voor deze maand is onderdeel van een challenge, dus ik kan 'm nog niet delen. Wellicht eind van de week.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:36

Jis_ schreef:
Was ook het eerste wat in me op kwam, menselijk. Is de snuit niet wat kort/in verhouding met ogen wat klein Napie?

Of de ogen te groot? Ik zie het menselijke niet of ik begrijp niet wat je bedoelt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:46

Kattenogen zijn meestal wat ronder, de ogen die jij hebt getekend zijn amandelvormig, zoals bij mensen. Dus ik denk dat ze dat bedoelde.

Als ik naar de oren, het voorhoofd en de ogen kijk, dan is inderdaad de neus wat te klein. Wellicht kun je dat nog aanpassen :).

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:50

Misschien dat het snuitje wat te plat is Napie? Ik denk dat de ‘rondte’ van het hoofd het wat menselijk maakt, maar kan er niet helemaal m’n vinger op leggen. Ik heb het gevoel dat het snuitje er wat meer ‘uit’ moet komen en dat het (voor de kat) linkeroog dan wat meer daarachter verdwijnt. Maar ik zit niet heel diep in de kattenanatomie moet ik zeggen :)) hoe je de ogen en de vacht hebt ingekleurd, is al super!

Ik heb al wel iets om te laten zien waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt. Ik kreeg de vraag of ik ook een mensenportret wilde tekenen. Ik twijfelde een beetje, want dat heb ik nog nooit echt serieus gedaan. Maar ik wilde het toch proberen en ben hartstikke blij met hoe het eruit is gekomen, ookal kostte het heel veel tijd :))


En ik heb ook weer wat dingetjes meegenomen om aan te werken, zoals stofstructuurtjes en kleding haha en huidskleur..

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:13

Napie schreef:
Jis_ schreef:
Was ook het eerste wat in me op kwam, menselijk. Is de snuit niet wat kort/in verhouding met ogen wat klein Napie?

Of de ogen te groot? Ik zie het menselijke niet of ik begrijp niet wat je bedoelt


Ons profiel is wat platter en dat zie ik terug in de kat, dat is het denk ik, snuit valt wat naar achteren,kleiner/groot voorhoofd, ogen wat groot en inderdaad wellicht wat te ovaal, maar een half soezende kat met half gesloten ogen zijn ook wat ovaal, maar toch klopt het dan nog net niet.

Zou het helpen om eerst alles te tekenen behalve de ogen (omdat je die verandert, heel lastig om te doen ook, dus echt knap dit) en die dan als laatste invult?

Eens met Nevony structuur vacht echt prachtig, glans op ogen ook.

Citaat:
Koala <3. Ik houd van koala's, echt een superleuk schilderij! Zou je kaarten van moeten drukken :j. De vogel is ook echt heel mooi, een vintage sfeer hangt erover.


Dank je San! Leuk idee, heb alleen de referentiefoto van internet dus dat doe ik maar niet. Toekan zou wel kunnen, die is wel eigen. Ga die vaker en ook groter uitwerken. Die vintage vibe vind ik ook erg leuk. :j
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 30-04-20 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:18

@seven ik vind de kat al zo mooi qorden. Respect voor al die haartjes geduld


Uitdaging in plaats van paarden dit keer een uil. Pastelpotlood op pastelmat
W.i.p.

Afbeelding
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:22

Gaaf Janouk!

Heel mooi Portret Nevony!

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:42

Die gaat gaaf worden Janouk!

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:08

Ziet er top uit janouk ogen zijn al prachtig

Heel sprekend portret nevony

Dit werk blijft onmogelijk te fotograferen :Y)

Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:42

Tof Janouk, veertjes zijn weer eens heel iets anders dan haartjes!
Leuke sokken Seven :D grapje hoor, schilderij ziet er echt top uit. Door de manier waarop je de achtergrond hebt gedaan, komt het paard echt naar voren, zit een mooie diepte in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:43

janouk schreef:
@seven ik vind de kat al zo mooi qorden. Respect voor al die haartjes geduld


Uitdaging in plaats van paarden dit keer een uil. Pastelpotlood op pastelmat
W.i.p.

[ [url=m/RSBs9K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AkJ8v5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor! Lekker veel kleur :j.


Seven schreef:
Ziet er top uit janouk ogen zijn al prachtig

Heel sprekend portret nevony

Dit werk blijft onmogelijk te fotograferen :Y)

[ [url=m/1YdcFU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tof :D. Sowieso is het fotograferen van tekeningen/schilderijen lastig :\.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:24

Ik wou d'r net nog wat meer naar voren halen dus toch weer aan de achtergrond gewerkt,
Ja moie sokken he nevony :D altijd staan m'n voeten er op hahaha

Ja fotograferen is zeker van dit jaar echt rot, er zit zoveel meer kleur wat volledig wegvalt op de foto helaas.

Meer kleur aangebracht twijfel nu wat ik vind. Want aan de ene kant is het niet mijn kleur, maar aan de andere kant vind ik het ook wel tof zo :D

Afbeelding

De hoek van de foto doet d'r geen eer aan kwa koppie := naar zo kwam de kleur wel iets beter uit

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:03

Ik merk dat de kleuren het mooist overkomen wanneer je buiten in de schaduw een foto maakt terwijl de zon vol schijnt :j.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:07

Ja als hij droger is wil ik dat proberen
Nu is hij nog nat en glanst alle kanten op := :D