Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:05

Zou best kunnen hoor je heb wel een stukje isolatie weg gehaald.

Hier nu zo blij geweest met de keuze 2de kat erbij. <3 De 2 kunnen zo leuk spelen. Alleen kan nu wel merken dat Maira Blue steeds minder als kitten behandeld. En dan kan Blue het niet winnen rent ze piepend naar mij. _O-

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:03

Hebben jullie nu met dat thuiswerken ook extra afleiding? :+

Afbeelding

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:41

Hier iemand die ervaring heeft met de kont van je kat afkuisen? :#

Tegeltje was op de kattenbak gegaan, maar was wat blijven hangen dat hij probeerde aan het tapijt er af te wrijven. Heb toen wel het meeste er af kunnen krijgen met vochtige doekjes en toiletpapier, maar er blijft veel hangen door zijn lange haar :\ Ik hoop dat hij de rest nu zelf wat kan poetsen, maar heb wel schrik nu dat die vochtige doekjes geen goed idee waren daarvoor...

Tips welkom O:)

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:44

Ik parkeerde Zika in de douche en spoelde het dan af :')

Maar ik zou dat echt niet zomaar bij alle katten durven. Bij Nishi en Kito durf ik dat echt niet te doen. Nishi misschien nog wel maar Nishi echt niet dat is spelen met je leven :x

Ik zou een washandje pakken en daarmee schoonmaken. Desnoods de kat in een handdoek wikkelen. En anders de schaar... -O-

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:10

Wat bij mijn dame goed helpt is de vacht met een vlooienkam kammen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:22

Iolanthe schreef:
Hier iemand die ervaring heeft met de kont van je kat afkuisen? :#

Tegeltje was op de kattenbak gegaan, maar was wat blijven hangen dat hij probeerde aan het tapijt er af te wrijven. Heb toen wel het meeste er af kunnen krijgen met vochtige doekjes en toiletpapier, maar er blijft veel hangen door zijn lange haar : Ik hoop dat hij de rest nu zelf wat kan poetsen, maar heb wel schrik nu dat die vochtige doekjes geen goed idee waren daarvoor...

Tips welkom O:)


Ik knipte vaak, want anders werd het teveel een gevecht. Nu houd ik zelf het haar bij hun kontjes kort, met de tondeuse. Veel beter, want 1 vd 2 gaat altijd dicht tegen de rand van de bak plassen dus dan blijft er nogal eens wat in dr haar hangen als het te lang is.

Eventueel een babydoekje (zonder geur, ik heb waterwipes) of een washandje werkt ook wel aardig, maar krijgt niet alles weg.

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:29

Dankjewel voor de tips! Ik heb inderdaad een washandje er bij gepakt. Hij zag er best zielig uit, met natje pootjes en een natte kont zo, haha.

Meestal gaat het goed, maar is nu wel de 2de keer dat hij dit voorheeft (vorig keer was mijn huisgenoot er bij en had ze ook TP gebruikt), dus zal inderdaad kijken of lukt om het preventief wat bij te knippen :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:11

De tante van mijn vriend knipt ook de haren bij de kont van haar langharige kat :j

Onze Sammie wil nog wel eens mijn haren opeten. Dan heb ik het over een losse haar op de bank ofzo.. En als meneer dan naar de bak gaat voor een nummertje 2, dan zit een deel van de haar in het drolletje dat hij in de bak legt, en het andere deel zit nog in zijn poeperd. Dan sleept meneer ook met zijn kont door het hele huis. Dit gebeurd voornamelijk als wij slapen dus het resultaat; sporen door het hele huis en een drol in de logeeekamer. Dus het gebeurd niet alleen bij langharige katten :+

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:01

Afbeelding
Afbeelding
Hier eindelijk de tuin afgemaakt zodat Arya lekker los kan! Hoeft ze vanaf vd week(moet werkelijk nog 1 plank kopen en vastmaken dan is het echt af) niet meer aan tuig met lijn waarmee ze zichzelf iedere drie minuten ergens omheen draait :P

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:49

Fijn zo’n afgezette tuin. Kan niet wachten tot die van mij afgezet is.
Ze lopen wel los in de tuin. De kleine wel tuigje om. Maar moet er wel bij blijven en in de gaten houden hele tijd. Kleine wil soms ineens een sprong wagen.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:33

Afbeelding
Afbeelding


Wij hebben weer een heerlijk weekend in de tuin gespeeld *\o/* **\O/**

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:10

Iemand vindt me nu stom. Heb druppels voor zn luchtwegen over zn snoepjes gedaan :')

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:14

Ik zou Pip ook graag los naar buiten doen, maar ik denk dat ze niet in onze tuin blijft dus dan toch maar gewoon haar tuigje om. Vindt ze ook prima. Ze is, nu het buiten wat warmer is, 's avonds niet meer weg te slaan buiten :D

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:20

En dat mot ik nu eten. :')

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:32

Marcella schreef:
En dat mot ik nu eten. :')


Hij was helemaal happy toen hij het snoepjes zakje hoorde :')
Als hij maar een lang genoege staredown ermee houdt, dan gaan die druppels wel weg toch?

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:31

Ik zag de snoepjes eerst niet eens. Ze hebben een goede schutkleur. :')

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:23

Vandaag weer een heerlijke dag in de tuin.

Nishi had de stoel van de baas in gepikt en ik had de camera vast. Wel met macro lens maar daar kun je ook mooie foto's mee maken.
Hierna heeft ze nog een vlinder afgepakt van Kito en jeetje wat is dat beest sadistisch met vlinders. Maar ze liet hem ook niet af pakken...

Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:00

Kom even weer met de deur in huis vallen hoor..

Mag ik jullie mening over de ademhaling van Sammie..? Hij ligt in onderstaand filmpje in rust op schoot te suffen. Is daarvoor niet actief wezen rennen oid. Ze hebben een rustig middagje achter de rug, maar ik vind hem zo snel ademen en kortademig of ligt dit aan mij?



Bij jessie zie ik dit niet, maar die komt ook niet zo bij je liggen..

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:54

Dat is wel best snel. Droomt hij? En zijn de oortjes warm?

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:02

Is het warm in huis? Het is ineens aardig warm geworden dus misschien valt de overgang even zwaar?

Wel goed om even in de gaten te houden iig :j

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:38

Oortjes zijn gewoon van normale temperatuur, over het algemeen zijn deze juist wat kouder dan de rest van zijn lichaam. Lag niet te dromen, lag gewoon ontspannen op schoot (zeldzaam! Doet ie niet zo vaak :+ ) Warmte heb ik idd ook aan gedacht, maar behalve een stukje naast de krabpaal heb ik de gordijnen dicht, anders wordt het idd snikheet.. Hij kan heerlijk in het zonnetje in de vensterbank liggen, maar voordat hij op schoot kwam lag hij bovenin de krabpaal..

Hij ademt ook niet continue zo, maar er zijn momenten dat het mij opvalt.. Misschien even goed in de gaten houden op welke momenten dit gebeurd? En dat even een aantal dagen bijhouden?
Ik kan ook altijd nog even langs de dierenarts fietsen en het filmpje aan de assistenten laten zien als ik twijfel. :j

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:07

LoveUggs schreef:
Oortjes zijn gewoon van normale temperatuur, over het algemeen zijn deze juist wat kouder dan de rest van zijn lichaam. Lag niet te dromen, lag gewoon ontspannen op schoot (zeldzaam! Doet ie niet zo vaak :+ ) Warmte heb ik idd ook aan gedacht, maar behalve een stukje naast de krabpaal heb ik de gordijnen dicht, anders wordt het idd snikheet.. Hij kan heerlijk in het zonnetje in de vensterbank liggen, maar voordat hij op schoot kwam lag hij bovenin de krabpaal..

Hij ademt ook niet continue zo, maar er zijn momenten dat het mij opvalt.. Misschien even goed in de gaten houden op welke momenten dit gebeurd? En dat even een aantal dagen bijhouden?
Ik kan ook altijd nog even langs de dierenarts fietsen en het filmpje aan de assistenten laten zien als ik twijfel. :j


Update Sammie;

Even van mijn Facebook gekopieerd..

Ach onze arme Sammie.. Paar dagen kortademig, even de dierenarts bellen voor advies, met die warmte de afgelopen dagen, sterk veranderend weer.. Misschien verkouden? Last van de warmte? Advies veranderde in direct naar de dierenarts.. Flink onderzoek, versnelde ademhaling en scherp geluid in de longen. Dierenarts weg, overleg met het huisdierenziekenhuis. Ze komt terug met de mededeling dat er foto's gemaakt moeten worden. Moest gelijk door naar het huisdierenziekenhuis voor foto's van zijn longen. Eenmaal aangekomen, Sammie aangemeld, moest hem direct laten staan en hij werd direct mee genomen. Neemt u maar plaats in de wachtruimte mevrouw, u wordt zo geroepen om de foto's te bespreken. Daar zit je dan.. 5 minuten, 10 minuten, 20 minuten.. Na 25 minuten werd ik geroepen. In de veronderstelling mijn kat in het reismandje aan te treffen in de onderzoeksruimte. Maar dat was niet zo!
De foto's waren niet zoals het hoorde. Lucht op de foto's is zwart. Sammie zijn longen waren grijzig, een witte waas. Te weinig lucht dus. Hij zat in een zuurstof hok en kreeg extra zuurstof toegediend. De verwachting is longontsteking of bronchitis.. Hij krijgt een prednison prik en ze gaan er nu in eerste instantie voor om zijn ademhaling goed te krijgen. Vanavond horen we meer over hoe en wat..

Nu dus thuis, zonder onze Sammie..
Hopelijk mogen we hem strakjes weer ophalen


Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:32

Oh jezus. Dat is schrikken. Heel heel veel sterkte. Wij duimen voor Sammie!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:39

xoranlover schreef:
Oh jezus. Dat is schrikken. Heel heel veel sterkte. Wij duimen voor Sammie!


Ik schrok er echt van idd.. Je denkt; ik ga altijd voor niks, meestal is het niets of iets kleins.. Dan denk je wat te zien, en denk je; toch maar even bellen, valt vast mee! En vervolgens kom je thuis zonder kat omdat je gevoel in eerste instantie toch juist was en er wel écht wat is.. Je verwacht het gewoon niet..

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:53

Nee snap ik. Zo raar. Duimen dat het goed komt. Wat zeiden ze zij ze wel positief over de toekomst? Of weten ze het nog niet?