Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:12

In mijn omgeving zijn ook alle grote parkeerplaatsen afgesloten.
Auto ergens in een dorp parkeren en daarvandaan richting bossen lopen is wel nog mogelijk.


Maar ik weet eigenlijk niet of ik de gok nu zou nemen in jouw geval.
De boel is natuurlijk niet helemaal voor niets afgesloten.

Mandyy

Berichten: 30490
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:20

Volgens mij is dat hier veel minder Jo.
Ik heb laatst nog een paar keer naar Kootwijkerbroek geweest en naar het Paradijs (Barneveld).

cursebreaker

Berichten: 11467
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:39

Mooie foto's komen er weer voorbij. Ik ben al 2 weken niet meer kunnen gaan wandelen. Hoop snel 24u klacht vrij te zijn, want begin het echt te missen nu. Vind het ook echt rot voor de hond, want ze gaat nu alleen maar 3 kortere rondjes per dag door iemand anders, hier in de wijk, dus dat biedt echt geen fatsoenlijke mentale stimulans voor m'n 9 maanden oude pup. We doen thuis wel het eea aan hersenwerk, maar hebben helaas ook maar een postzegel tuin (voor normaal prima om gewoon te luieren naast de wandelingen, maar als je zo minimaal maar loopt, biedt dat tuintje d'r nu ook niet echt veel) dus hoop gewoon echt snel weer wat rustige, mooie plekjes op te gaan zoeken in het heuvelland.

Hier in zuid-limburg werden ook bepaalde plekken/parkeerplaatsen bij grotere wandel gebieden afgezet (o.a. de toegang naar het Drielandenpunt in Vaals afgelopen weekend) omdat ze gewoon 's ochtends vroeg al heel veel mensen er naartoe zagen gaan. De politie heeft meteen in gegrepen. Maar ik denk dat veel mensen alsnog een alternatieve route proberen te vinden en het alsnog druk wordt - al dan wel een stuk rustiger als normaal.

Ik zou zeggen, als die mogelijkheid er is; rijd rond met de auto en probeer dan gewoon op het oog ergens te parkeren waar het rustig uitziet en van daaruit te wandelen. Zo ontdek je ook nog eens nieuwe plekjes :) Doe ik normaal bv. ook en vind dat zelf erg leuk.

Hier is de Brunssummerheide vooralsnog gewoon open, maar als je de drukkere parkeer plaatsen vermijd (die in het weekend van wat ik hoor, ook echt veeeer te vol zijn, pff. Benieuwd wanneer ze daarop gaan handhaven.) en een beetje de alternatieve stukjes weet te vinden, is het heel goed te doen mensen te vermijden - tenminste, 2 weken terug nog.

Op m'n blog heb ik een nieuw item toegevoegd waarin ik tzt m'n wandelingen/nieuwe ontdekte plekjes hoop te gaan delen. Was begonnen als boeken blog, maar vind het wel leuk om wat meer persoonlijke items te schrijven en aangezien ik de foto's enz altijd graag deel leek me dat wel een goed idee.

Afbeelding

josewoos

Berichten: 4815
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:51

Femke_Tweety ik snap je hoor, maar dacht voor mijzelf sowieso in de ochtend te gaan wanneer ouders met hun kinderen thuis aan het schoolwerk zitten of zelf aan het werk zijn.
Plus ik had op internet een (Ik denk) mooie route van 12 km gevonden en meestal is het op de lange routes al niet druk, dus in combinatie met in de ochtend gaan dacht ik wel te kunnen gaan :)

De gebieden hier rondom mijn omgeving weet ik ook dat het druk is ondanks het (parkeer)verbod, dat zoek ik dus sowieso al niet op.

Ik denk dat ik het dan maar ga gokken, ondanks dat ik er wel een ruim half uur voor moet rijden om te komen :+

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:30

josewoos schreef:
Misschien dat iemand van jullie dit weet..
Ik dacht om donderdag te gaan wandelen in omgeving van radio Kootwijk, maar kan je daar nu nog tijdens deze corona periode komen/parkeren?

Ik kan er niks over vinden, maar hier in de omgeving zijn alle parkeerplaatsen afgesloten bij de wandel gebieden.

In de weekenden zijn de uitkijktoren en de parkeerplaatsen dicht. Door de weeks kan je hier nog prima lopen, ik heb gisteren ook een rondje Kootwijk gedaan van 7 km en ik ben maar 2 mensen tegen gekomen. En dan zijn de parkeerplaatsen ook gewoon open.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:35

josewoos schreef:
Plus ik had op internet een (Ik denk) mooie route van 12 km gevonden en meestal is het op de lange routes al niet druk, dus in combinatie met in de ochtend gaan dacht ik wel te kunnen gaan :)

Bedoel je deze wandeling? https://www.staatsbosbeheer.nl/routes/v ... ewandeling
Die start vanaf Hoog Buurlo en die parkeerplaatsen worden niet afgesloten tot nu toe.

josewoos

Berichten: 4815
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:46

Ja klopt! Die had ik in de planning :D
Tnx voor je info!

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:02

M'n hond loopt mank dus heb net zelf maar een rondje van 3km gelopen. Ik probeer elke dag 6000 stappen te zetten wat volgens de app bij mij zo'n 4km is. Deze week eigenlijk elke dag boven de 7000 gehaald.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:31

Wat een heerlijk weer om te wandelen.
Ik wandel altijd wel veel maar nu weer wat bewust (met horloge) wat nu stukken. Vandaag (iets langer dan gepland) een ander stuk in de polder gelopen. Prachtig. Overal kikkers en vogels. Heel fijn Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:39

Ik had een paar pagina's terug een linkje gedeeld waarop staat welke gebieden afgesloten zijn. Misschien dat het daarop staat?

josewoos

Berichten: 4815
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:43

SdaphneS schreef:
Ik had een paar pagina's terug een linkje gedeeld waarop staat welke gebieden afgesloten zijn. Misschien dat het daarop staat?


Dat is handig! Daar heb ik eerder dus overheen gelezen :)

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:58

Het is heerlijk weer om te wandelen {:}
Vandaag gewoon in t-shirt gelopen. En ik dacht echt dat alles sneeuw/ijsvrij zou zijn , maar helaas niet overal.
Ik had vandaag geen auto,dus ben maar vanaf huis gaan wandelen en ik ben een legio nieuwe wandelpaden tegen gekomen. Waar ik ook met de paarden kan komen **\O/**
Maar op het laatst was het wel heel druk (voor noorse begrippen :') )
Afbeelding
Mooie boom met uitzicht <3

Wat sneu dat de hond mank is moonsparkle,wert je wat er scheelt?

Vervelend dat je weer klachten hebt Cursebreaker en dat is ook niet leuk voor de hond dat die ook niet lekker aan de wandel kan :(

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:35

Vanmorgen al redelijk vroeg op pad geweest in de Biesbosch. Prachtig, zo stil en ben maar 1 persoon tegen gekomen.
En kers op de taart waren toch wel de vos en de reeën die ik heb gezien <3

Afbeelding

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:36

Cursebreaker, ik hoop dat je snel opknapt.
Noordje, mooi om te zien ook nu de sneeuw wegtrekt. Wat een verschil he!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:46

Gaaf Goof!

Wij hebben de afgelopen dagen 2 wandelingen van iets meer dan 6 gelopen. Met mijn dochter erbij loop ik niet meer dan 8 en altijd aangegeven routes.
Eerst de Loobos route in Harskamp. Dit was echt niet mijn route, zowel het begin als het einde over de verharde weg en daarna veel brede paden. Weinig afwisseling en ik vind het niet prettig om over ruiterpaden te moeten lopen met mijn dromertje.

Gisteren de Peppelerboomroute. Mijn dochter vond deze helemaal geweldig en we hebben 3 hindes en 2 spechten gezien. Het begin en einde is erg parkachtig, daarna wel bos en ook een stuk heide.

Ze gaat vandaag weer mee en dan denk ik dat we de Duintjesroute gaan lopen. Ik vind de hoogteverschillen erg leuk en hij is op het begin na duidelijk genoeg aangegeven voor haar. Maar het hangt een beetje van de drukte af, als er meer dan 2 auto's op de parkeerplaats staan dan slaan we over.

Komend weekend kunnen we weer geen kant op, ook niet vanuit huis. Dan zijn de overburen open en die hebben dan ook weer hapjes en drankjes op het parkeerterrein. We sluiten dan onze straat volledig af om parkeeroverlast te voorkomen. Dus we proberen nu wel iedere dag even een rondje te doen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:11

Beterschap Cursebreaker, hopelijk ben je snel klachtenvrij. Ben je er erg ziek van geweest?

Ik kan bijna overal wandelen en fietsen waar ik wil, geen toerisme hier, dus geniet ook volop van dit weer. Op de populaire plekken kom ik toch niet vanwege de drukte. Bij een parkeerplaats zag ik wel hekken staan, dus misschien dat ze in de weekenden wel stukken afsluiten.

Anoeska, is dat geregeld of een keer per jaar? En mag dat nu gewoon doorgaan?

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:11

Lekker Anoeska en ook wild gezien. Tof!

Ik ben vanmiddag nog een keer ruim een uur weg geweest. Had afgesproken met een kennis in hetzelfde park om de honden even te laten spelen. Ze zijn zo gek op elkaar, echt een genot om naar te kijken!

Afbeelding

Ik heb me wel weer enorm geërgerd aan anderen. Het is een klein losloopgebied net buiten onze gemeente. Je mag er wandelen, meer niet. Vandaag ben ik gepasseerd door 2 fietsers en 2 scooters. Even serieus. Hoe asociaal ben je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:14

Goof schreef:
Lekker Anoeska en ook wild gezien. Tof!

Ik ben vanmiddag nog een keer ruim een uur weg geweest. Had afgesproken met een kennis in hetzelfde park om de honden even te laten spelen. Ze zijn zo gek op elkaar, echt een genot om naar te kijken!

[ [url=m/0dNtit.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb me wel weer enorm geërgerd aan anderen. Het is een klein losloopgebied net buiten onze gemeente. Je mag er wandelen, meer niet. Vandaag ben ik gepasseerd door 2 fietsers en 2 scooters. Even serieus. Hoe asociaal ben je dan?

Heerlijk <3
Die trekken zich lekker niets aan van corona en 1,5 meter :D .
De honden bedoel ik natuurlijk, niet de aso's op fietsen en scooters.

lizard
Berichten: 5274
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:08

Mooie foto's allemaal.
Ik probeer ook om 2x per dag een blokje rond te hinkelen.
Maar dit is dan 100,of 200m.
:)
Deze foto is in Almere.
Zo rustig is het nu.
Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:13

Hey, weer op de been!

Mooi in die bloesem!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:46

Grit schreef:
Anoeska, is dat geregeld of een keer per jaar? En mag dat nu gewoon doorgaan?

Het is een hele grote winkel en ze gaan vaak extra open. Wij zetten dan altijd de straat af, niet alleen nu en helaas mag het gewoon doorgaan. Afgelopen weekend hadden ze buiten de bbq aan en stonden mensen in groepjes daar omheen. Heel frustrerend, maar helaas niets aan te doen.

Wij hebben vandaag in Vierhouten de Hendrik Mouwenroute gelopen. Die is 6,7 km, maar wij hebben een klein uitstapje (al is dat een raar woord in dit geval) gemaakt naar het Verscholen Dorp en kwamen op 7,8 km uit in totaal. We zijn helemaal geen wandelaars tegen gekomen en 3x een mountainbiker. Ondanks de brede paden vond ik dit wel een hele mooie route om te lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:00

Goed bezig Lizard!


Anoeska, ik ben normaal gesproken ook van het "leven en laten leven", maar in dit geval zou ik er echt melding van maken bij de politie. Dit moet gewoon echt niet kunnen!
Er gaan teveel mensen dood door dit virus, op mijn werk deze week twee cliënten overleden door het virus, gisteren aan een erehaag gestaan voor een oom die overleden is door dit virus. En dat zijn dan nog maar speldenprikken. Mijn frustratie is niet naar jou toe, maar als jouw verhaal klopt, melden.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:09

Grit schreef:
Goed bezig Lizard!


Anoeska, ik ben normaal gesproken ook van het "leven en laten leven", maar in dit geval zou ik er echt melding van maken bij de politie. Dit moet gewoon echt niet kunnen!
Er gaan teveel mensen dood door dit virus, op mijn werk deze week twee cliënten overleden door het virus, gisteren aan een erehaag gestaan voor een oom die overleden is door dit virus. En dat zijn dan nog maar speldenprikken. Mijn frustratie is niet naar jou toe, maar als jouw verhaal klopt, melden.

De politie doet niets, de tuincentra en andere grote winkels mogen open blijven komend weekend en zijn zelf verantwoordelijk voor hun deurbeleid. Mijn man heeft daar echt wel achteraan gezeten afgelopen weekend, die heeft meerdere telefoontjes gepleegd. De grote trekpleisters hier zoals Hoog Buurlo en de boulevard in Harderwijk gaan wel dicht en we hadden gehoopt dat dat dus ook voor dit soort zaken zou gelden, maar helaas. Het enige wat we kunnen doen is alles zo afsluiten dat we zelf niet met dit soort dagjesmensen in aanraking komen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:16

Wat rot zeg, bizar dat er niet tegen opgetreden wordt -O- . Meer kunnen jullie dan inderdaad ook niet doen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:17

Josewoos, jij ging vandaag toch? Op de site van Staatsbosbeheer Veluwe staat het volgende:
Citaat:
LET OP! Tijdelijke wegafsluiting tussen Hoog Soeren en Hoog Buurlo in paasweekend

De Pomphulweg en de Alverschotenseweg zijn van vrijdag 10 april (Goede Vrijdag) tot en met maandag 13 april (Tweede Paasdag) tussen 8.00 en 20.00 uur afgesloten voor alle rijdende verkeer, gemotoriseerd en niet gemotoriseerd (omwonenden uiteraard uitgezonderd).
Dat gebeurt op grond van een aanwijzingsbesluit, gebaseerd op de noodverordening van de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland.
Dit besluit is genomen om grote drukte van recreatief verkeer tegen te gaan, met het oog op de verspreiding van het coronavirus.

Wie dit weekend toch gebruik maakt van deze route tussen Hoog Soeren en Hoog Buurlo, loopt het risico op een boete van 399 euro. Ons advies is dus ook voor dit weekend, blijf gewoon thuis! Geniet van de paaszon in de tuin, op het balkon of maak een ommetje in de buurt.