Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:45

Wauw @Iris wat een knap koppie heef je nieuwe aanwinst! Heel aansprekend!

Wat een droppies @Mirjam!

Hier staat de training helaas stil omdat degene die mij hielp niet meer mag komen. Baal enorm we zouden net weer beginnen met ik erop omdat het zo goed ging maar nu dus weer even alleen longeren.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:35

Bloempje, ik denk dat de oorspronkelijke leden van VBTGP enkel inzage krijgen bij het rijtechnische van Rien en niet bij houding en zit?

Mirjam, mooie veulens, van welke hengst is die palomino?

Iriscope, ik weet niet of je nu nog een extra module apart zal kunnen aanschaffen nu het concept toch wat is veranderd?

Darkadia, dacht dat er wel wat nieuwe filmpjes waren toegevoegd, maar heb zelf niet meer zo gekeken.

Ik ben ook lid van TBJ, ze geeft waardevolle instructiefilmpjes en merk dat ze zelf ook actief is op het forum met beantwoorden van vragen e.d.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:18

Cyta, casanova du bois

pol013

Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:20

Ik heb de hele serie toen gekocht. En heb hem met interesse ook 'uit gekeken'. Ik vond het een interessante serie. Maar voor mij persoonlijk is het te eenzijdig. Ik rij ook heel veel buiten en spring en cross er naast. Daarom had ik echt behoefte aan een bredere kijk op 'rijden'.

Laat ik mijn paard namelijk bij een bosrit alleen maar met zijn toeter in de lucht lopen omdat hij graag om zich heen kijkt en dus niet door die dressuur-rondjes-herhaling-aanpak vanzelf een keer naar beneden komt?.....Zo ook binnen/buiten teugel...eh ja
Ik kijk uiteindelijk liever wat breder. En ben dus heel blij met mijn pferdia abonnement. Ingrig Klimke en Utah Graf zijn wat breder/creatiever aangelegd en dus beter toepasbaar op mijn eigen situatie.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:54

Pferdia ben ik ook zeeeeer tevreden mee. Vind het ook erg leuk hoe de trainers die jij nu noemt series opnemen met jonge paarden, van net onder het zadel tot aan verderop in de training!

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:47

Pferdia lijkt me ook heel interessant....alleen is mijn duits dusdanig slecht dat ik bang ben dat ik teveel mis van de aanwijzingen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:47

Pferdia is er in het Engels nu, ze hebben alle filmpjes met voice over beschikbaar in het Engels :)

pol013

Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:41

Iriscope schreef:
Pferdia ben ik ook zeeeeer tevreden mee. Vind het ook erg leuk hoe de trainers die jij nu noemt series opnemen met jonge paarden, van net onder het zadel tot aan verderop in de training!


En daarbij zijn het net iets realistischere paarden. Niet bepaald alleen dressuur toppers en dat zeker in combinatie dat je ze wat langer volgt.

Maar ook hoe Klimke het vanuit haar aanpak oplost als ze het terrein in gaat met een kijkerig paard.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:45

Ik verwacht trouwens niet meer terug te komen met Zorro. Na een winterrust lijkt hij weer niet helemaal 100% te lopen onder de meiden die hem ook af en toe rijden. Ben nu toch wat bang voor atrose en dat het zz-zwaar dus nooit meer wat word.
Alleen jammer dat startpas wel met verlengd is. :+

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:59

Klimke is sowieso een geweldig fijne amazone en idd ook fijn als zij ook tips geeft voor in het terrein. Hoewel ik vrees dat ik het terrein na de blessure van mijn paard afgelopen jaar laat voor wat het is, ben al heel blij als ik weer een beetje kan springen en buitenritjes over bospaden, maar echt crossen door moeilijke bodems, die gok ga ik niet meer nemen.

Weet je of hij artrose heeft Mirjam? Anders zou ik hem nog niet zo snel afschrijven hoor. Zorro is dit jaar 16 denk ik op basis van de naam? Kan best zijn dat ie wat stijvig is na zijn winterrust. Je hebt alles bij elkaar volgens mij al een hele poos weinig tot niets met hem gedaan. Het is geen 5-jarige meer die dat dan gewoon weer soepeltjes oppakt, bij een 16-jarige heb je gewoon veel langer nodig om weer helemaal soepel en in de spieren te komen. Maar daarom kan het juist wel heel goed voor hem zijn. Ik zou dan toch eerst een kreupelheids onderzoek laten doen, als je het niet vertrouwd. Zonde om een paard meteen maar op pensioen te zetten terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:12

Nee zeker weten die ik het niet. Hij lijkt vooral rechtsom in de bochten niet helemaal lekker. De meiden vragen niets van hem, gewoon wat stap, draf, galop. Maar niets moeilijks, geen zijgangen oid.

Ik heb natuurlijk ook nog de dames die ik Sport wil krijgen, dus die Z2+ moeten lopen dan.

Maar goed, als alle veulens geboren zijn en de rust terug zal ik eens kijken hoe hij onder mij loopt.

Verder geniet hij van hetleven hoor. :))

Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:33

mirjamalvaro schreef:
Ik verwacht trouwens niet meer terug te komen met Zorro. Na een winterrust lijkt hij weer niet helemaal 100% te lopen onder de meiden die hem ook af en toe rijden. Ben nu toch wat bang voor atrose en dat het zz-zwaar dus nooit meer wat word.
Alleen jammer dat startpas wel met verlengd is. :+


Ach meid, wat onwijs balen zeg. Laten we hopen dat het meevalt, wellicht is het inderdaad enkel wat stijfheid na de winter? En als hij wel lichte artrose heeft, dan is bewegen icm met het juiste supplement vaak juist van belang!

Ik ben overigens zelf ook grote fan van Miri van Hackett Equine op YouTube. Zij biedt sinds kort via Patreon ook video feedback aan. Daar moet je VIP Patreon voor zijn @ 20 pond per maand. Natuurlijk krijg je behalve die video feedback nog veel meer info en filmpjes met diepgang.
Ik vind Miri geweldig met jonge paarden, ze is onwijs goed in het lezen van de paarden die ze traint en heeft heel veel ervaring met het beleren. Daarbij kiest ze altijd voor een passende oplossing per paard en kijkt ze heel kritisch naar haarzelf. Daar herken ik me zeker in :j
Misschien is dit voor jullie minder interessant, omdat jullie waarschijnlijk een super instructrice hebben thuis, maar hier is het nog steeds lastig om aan instructie te komen waar ik echt achter sta.

Daarbij ga ik met de jonge paarden, zodra ze hier zijn, voorlopig niet van huis weg, dus kijk erg uit naar het moment dat ik mn eerste video kan maken en insturen.

Dat gezegd; Ik heb nu 3x op Quo gezeten en het is heerlijk! Hij is nogal traag en snapt niets van je beenhulp maar hij doet hard zn best. Vandaag kreeg ik ineens een flinke reactie op mn been icm stemhulp en vloog hij naar voren in galop. Heerlijk, hij beweegt zo fijn. Laten we hopen dat ie snel naar huis kan komen zodat ik echt met m aan het werk kan. Na zo'n tijd zonder eigen paard te hebben gezeten voelt dit toch wel heel speciaal <3

Verder heb ik Ziza nu zover dat ze braaf links rechtsom kan sturen, halt houden, stap en draf en dus is die over gedragen aan mijn man die helemaal blij is met haar. Echt fijn om te zien hoe zij van angsthaas met alles naar zoveel ontspanning en plezier in het werk is gegaan.
Na zoveel pech met de paarden zijn we nu helemaal klaar voor een toffe tijd met een nieuwe, jonge kudde paarden.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:20

Lekker Iris.

Heb het idee dat het vsnuit zijn schouder komt. Ook zijn knieen knakt hij nu weer regelmatig doorheen,altijd al wat zwakker pjnt geweest.

Maar het 3e en lastste veulen van dit jaar is geboren. Dus nu rust en kan ik voorzichtig het trainen op gaan pakken. Kijken wat hij dan doet.

Afbeelding
Afbeelding

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:00

Gefeliciteerd met je veulens! Heerlijk en de komende weken mooi weer dus lekker genieten met het jonge spul

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:45

Mirjam wat heerlijk dat je veulens er alle 3 zijn en allemaal gezond. En zo ver ik kan zien ook goed gelukt!
Heb je stiekem al een voorkeur of misschien wat meer foto's van ze?

Ik ben even op een roze wolk want mijn nieuwe Q doet het zo lekker. Hij is onwijs lief en als ik hem aan de longeerlijn heb en alleen maar zie stappen krijg ik al hartjes in mn ogen. Hij beweegt gewoon zo fijn over de rug en heeft een heel natuurlijke manier van de achterhand gebruiken wanneer hij beweegt. Hij kantelt zn bekken uit zichzelf al en stapt gewoon zo fijn weg. In de overgangen naar draf gaat ie uit zichzelf al zitten en dragen <3
Ik weet dat ik niet moet vergelijken maar als ik dan denk aan het uberstijve bekken van Arrow en zijn 2 takt stap.... Dan is dit gewoon zooo anders en moet ik mezelf echt even knijpen!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:14


Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:31

Gefeliciteerd met de verkoop! Phallon is dan ook een prachtig veulen, dus daar ben ik niet verbaasd over.
Wat heerlijk om uit je raam te kijken en kroost te zien rondhuppelen in je land <3

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:06

Vandaag Zorro zelf gereden. Geen pas kreupel. Maar jezus wat was hij stijf, stram, strak. Eigenlijk alleen maar weggedrukte rug willen lopen, ophoudingen reageerde hij 0.0 op.
Ga hem nu zelf maar weer oppakken. Zorgen dat hij weer soepel en sterk word. %)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:11

Mir: Jezus reed toch op een ezeltje en niet op paard Zorro ? :)*


Please: let op je taal gebruik, zo ken ik je niet.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:39

Hmm heb tijdje naar mijn tekst zitten staren. En mij ernstig afgevraagd waarom je Zorro voor ezel uitmaaktte. Hij is geen topdressuurpaard, ok, maar om hem nou voor ezel uit te maken. :=

Maar ik geloof dat ik hem eindelijk door heb waar je over viel. Sorry, dat woordje/die naam is een heel normale uitspraak hier. Maar zal proberen eraan te denken in dit topic.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:17

Meneer ga ik nu om de dag longeren en af en toe er is op. Op de grond kan ik nu beter zijn rug ontzien, want zijn lendenen zitten goed vast. :(:)
Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:40

Ah gossie! Goed idee Mirjam, kan ie lekker wat losser worden in zn lijf voor je er weer op gaat!

Ik heb wat grondwerk met Q gedaan, hij was zo lief <3

Ik probeer hier te werken aan voorwaarts stappen aan de hand, want dat snapt ie totaal niet en ik heb niet elke keer 10 min de tijd om in begrafenis tempo naar de paddock te strompelen met hem :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:44

Haha leuk he die begrafenistemp stapjes :')

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:47

Ik heb er echt het geduld niet voor hoor. Als ze los lopn mogen ze sjokken wat ze willen maar als ik ze in de hand heb moeten ze gewoon actief!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:50

Hier ook hoor, kan ook zo lekker mopperen op ze als zemee sjokken :')