[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:01

Wat leuk om van iedereen foto’s te zien! Ze zien er allemaal prachtig uit. Heb het idee dat nu met dit lente-weer bij ons ze helemaal opfleuren en lekker in hun vel zitten!

Ik voer nu merriebrok van havens en een scheutje lijnzaadolie er door, verder onbeperkt droog hooi!

Wij hebben gister les gehad en de trust flexi-soft bustrens geprobeerd, beviel mij heel goed! Iemand hier die er ook ervaring mee heeft? Verder doen we rustig aan, ze moet nog dik drie maanden voordat ze uitgerekend is!

Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 12:46

Mijn trots, afgelopen weekend onze tweede wedstrijd samen <3
Afbeelding
Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:34

Ik voer Sjoeb alleen Biotine bij aangezien die nogal snel brokkelhoeven heeft. Wat me eraan herinnert dat ik al 2 weken niks van mijn hoefsmid heb gehoord na meerdere berichten en dat ik even een plan B moet organiseren ^)

Lekker nekkie hoor absolem! <3

xHylkje nee geen ervaring mee, ik heb 10 jaar geleden een bitje gekocht voor mijn hafje en die gebruik ik nu nog,een simpel gebroken bitje dus ik ben er echt totaal niet in thuis :P
Nog maar 3 maandjes joh! schiet al lekker op!

Hij is wel knap in zijn wedstrijdoutfit Lys_PPA! Wedstrijd goed gegaan??

Hier weinig nieuws, weinig tijd gehad vanwege opleiding dus het kwam er niet van maar die moest toch even rustig aan doen vanwege de Fysio. Vanaf vandaag is hij weer de klos :)

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 08:47

Tootz schreef:
Hij is wel knap in zijn wedstrijdoutfit Lys_PPA! Wedstrijd goed gegaan??


Jaa, ik vind het wit ook wel mooi staan (bij alle Friezen) en had een nieuwe frontriem gekocht, dacht dan is er in ieder geval iets dat zeker shine-t mocht het rijden niet lukken :')
Wedstrijd ging goed, ik was een beetje huiverig omdat het pas onze tweede wedstrijd is en hij sinds de stormen nogal schrikachtig is dus mijn doel was vooral om te blijven zitten. Maar ik was trots op hem en mag niet klagen +:)+

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:30

Dije vandaag voor 't eerst (dacht ik dan.. :P ) vastgezet en gepoetst.. nou, alsof we nooit anders doen <3 Mocht alles aanraken, overal met de borstel komen, hij bleef keurig stilstaan.. behalve als ik naar de andere kant van hem liep, dan draaide ie mee :P Mocht gewoon antiklit sprayen, zelfs in z'n voorpluk! En heel z'n staart uitgeborsteld <3 Wat een voorbeeldige 2 jarige :+: En zó knap!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots <3
En blij dat morgen de smid komt... :')

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:11

Oh ben <3 op Dije hoor!

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:12

BopjeBo schreef:
Oh ben <3 op Dije hoor!

Geweldig leuk paard!

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:51

Dije <3 echt een knapperd, en al zo mooi gebouwd!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:39

Jaa sta ik ook van te kijken! Hij oogt al heel volwassen, maar in z'n gedrag nog niet (gelukkig, dan ga ik hem ook niet overschatten :P ) <3
Dankjulliewel :+:

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:29

Wauw wat is die al ‘zwaar’ voor z’n leeftijd zeg! Echt al body voor z’n leeftijd!


Vandaag Floris geleerd om op het blok te gaan staan. Snelle leerling! Ik ben zo trots op hem! Hij vind het super leuk, en zie hem trots staan!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:38

Knap van Floris! Zo leuk, ik heb mijn minipaardjes ook trucjes aan geleerd, en 's avonds staan ze dan vaak al op hun worteltje te wachten :') (sorry een niet Friezen foto)
Afbeelding

Ik heb afgelopen weekend nog een aantal foto's ontvangen, helemaal verliefd op m'n paardjes <3 :
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:41

Prachtige foto's!! :+: En die Shetjes! Fantastisch haha :D

Floris kijkt inderdaad heel trots :D Leuk om te zien :+:

Toch ook nog weer even Dije spammen :D <3 Ze vinden het zo heerlijk dat nu de dekens weer af mogen <3 :')

Afbeelding

Afbeelding

Smid is geweest, en hij was brááf!! :+: <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Voordat de smid er was even z'n hoeven schoon gespoten, hoeft ie niet met z'n handen in de modder :P Was ook geen probleem voor onze held :D <3

Afbeelding

En ook al dikke vriendjes met de hond, die ie nu voor het eerst van dichtbij zag :D Hond is nergens bang voor _-:( dus liep gelijk onder 'm door :') Maar doet 'm niks :P :D

Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:34

Kusvoorjou wat een heerlijke foto's zo met die blauwe lucht! knap hoor dat hij op het blok staan zo snel door had!

aaah Lys_PPA wat een schatjes <3
Ik heb jouw foto al een paar keer voorbij zien komen bij Eliane, echt heeeeel gaaf!
Zij staat ook bij mij heel erg hoog op het wensenlijstje om een fotoshoot bij te doen. Sowieso eerst nog even ervoor sparen (iets met een complete verbouwing van mijn huis) en ik sta zelf liever achter de camera ipv ervoor dus ik moet ook nog wat moed verzamelen :') maar ik vind de sfeer van haar foto's zo ontzettend mooi.

xXutopiaXx vooral spammen hoor :j :j :j :j zowel van Dije als van je hond want die vind ik ook echt helemaal geweldig <3

Ik heb de afgelopen dagen helemaal geen foto's gemaakt maar we zijn weer in het ritme van longeren en ik heb er weer een paar keer opgezeten na zijn fysio behandeling en het gaat zeker beter! Vooral in galop aan de longeerlijn zie ik een groot verschil, er zit eindelijk weer een beetje buiging in.
2de afspraak staat voor volgende week maar ik denk dat ik die toch maar ga afzeggen vanwege het hele Corona gebeuren. Ik moet gewoon werken als planner van een productiebedrijf dus zit ook gewoon op kantoor, maak me niet heel druk wat betreft ziek worden maar verspreiden doe ik liever toch niet aan mee. Dus om mijn cirkeltje zo klein mogelijk te houden ga ik die afspraak toch maar even verplaatsen denk ik.
Merken jullie er nog iets van op stal? Ik sta behoorlijk kleinschalig en kom sowieso al weinig mensen tegen dus wij hebben geen hele strenge regels maar wel strikter wbt handen wassen, kruiwagen enz pakken we allemaal met handschoentjes enz. Maar ik hoor vriendinnen dat zij echt alleen in tijdsvakken naar stal mogen. Ik vind het zo surrealistisch allemaal. Hoop wel dat volgende iedereen uitgehamsterd is qua wc papier want volgende week moet ik toch echt wel nieuwe hebben _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:50

Jaa bizar hè... surrealistisch is precies de term die ik vanmiddag ook nog gebruikte :P Voelt zo raar.. Wij hebben de paarden aan huis, dus sowieso geen gedoe met anderen, maar hoor van vriendinnen inderdaad hele uiteenlopende dingen.. wel goed dat er nog stallen zijn die het wel serieus aanpakken +:)+

Brego is (vanaf de foto _O- ) leuk hè :+: Vind hem gelukkig ook steeds knapper worden :') Om het af te leren voor vandaag :P

Afbeelding

Blije hond, nu we zoveel thuis zijn :D

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:01

Bedankt xXutopiaXx en Tootz :)

Tootz, ik wou ook heel graag foto's van haar en heb uiteindelijk model gestaan voor een van haar prive workshops, dan hoef je alleen bij te betalen voor alle fotos >3 stuks. Ik heb er ook wel moed voor moeten verzamelen. Ik had gereageerd op zo'n facebook post voor model gezocht met de gedachte 'er reageren er zoveel, dat zal toch wel niets worden'. Dus toen ze stuurde dat ik mocht komen was het wel ff slikken. Picasso kan heel makkelijk zijn, maar hij kan ook echt z'n pubermomenten hebben (zo besloot hij laatst in de binnenbak met wandelen dat hij wel ff kon rollen en weg kon rennen). Dan is zo'n open vlakte toch wel eng. Gelukkig was alles goed gegaan en op de foto's zie je niet terug dat hij nogal veel bleef draaien.

Bij ons op stal hangt een beetje een aparte sfeer. Het is deels pension deels manege. Ik ben dus niet gewend dat het daar zooo rustig is. Er zijn meestal wel lessen op de tijdstippen dat ik ben en nu staan de paarden en ponies er maar wat verloren bij voor mn gevoel. Pensionklanten mogen nog gewoon blijven rijden, maar we hebben gelukkig wel genoeg mogelijkheden om bij elkaar uit de buurt te blijven, er zijn 4 rijbakken etc.

xXutopiaXx lekker lenig die Dije :):) Het is en blijft n knapperd. Mijn minipaardjes is het ook al opgevallen dat ik meer thuis ben.. Ze hebben echt hun standaard rituelen en als ze mij dan ineens binnen voor de raam zien staan zie je ze echt zo kijken van 'heh :? jij thuis?'

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:05

Ik ben ook blij dat Floris bij mijn schoonvader staat, ik kan gewoon naar hem toe. Lijkt me echt heel erg als je straks zelfs niet meer naar je paard kan als je op een grote pension of manege staat! Op mijn werk is het chaos, ik werk bij de Welkoop en mensen komen massaal met het hele gezin boodschappen halen bij ons. Hutje mutje op elkaar. Gelukkig hebben we onze zwarte parels waar we lekker onze gedachten kunnen verzetten! :)

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:49

Lys_PPA dat is wel een goeie, vorige week had ze ook een oproep voor zo'n meeloop dag maar dat was met 5 fotografen, dat lijkt mij helemaal heftig. Had jij 1 extra fotograaf met zo'n prive workshop?

Kusvoorjou je vraagt je soms af waar het logisch nadenken van sommige mensen is, inderdaad wel van alles inslaan dus zich er ergens wel druk over maken maar dan wel vervolgens hutje mutje met het hele gezin boodschappen gaan doen.. 8)7

ik had nog wel foto's gemaakt zaterdag avond! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:02

Nou, ik heb mn scheerapparaatje binnen . Ben benieuwd of hij de eerste toiletteer ronde overleeft . Jelske zn baard ( vind ik zelf mooier) moet er weer af hij heeft nu donsbaardje. En zn kootholtes uitgeschoren ( mok) had het allemaal al even grof gedaan met het oude scheerapparaat ,maar nog niet strak . Ook wil ik graag die konijnen plukken nu eindelijk eens fatsoenlijk uit zn oren hebben knip ik steeds bij met de schaar maar wil het liever een keer goed netjes . We gaan het meemaken . Hoefsmid is weer geweest . Dus hij staat er weer top bij . Afbeelding

Tegenwoordig heeft jelske een heuse hengstenvlecht in zijn manen . Wat zijn manen worden er anders afgeknabbeld door de hackney pony. De vlecht blijft gemiddeld drie dagen zitten zonder los te komen .
Die manen kunnen me dan weer niet lang genoeg worden haha _O- _O-

9 maanden oud .

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:06


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:08

Wat een knapperd <3

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:18

Hij is echt heel erg aansprekend xXutopiaX! <3

Ik heb net even met mijn vriendje in de paddock gespeeld :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:38

Dankjulliewel :+:

Wat een leuke foto's! Genieten hè.. nu nog een beetje extra <3

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:27

aaah je knapperd staat in uitgelicht xXutopiaXx!

Is het al gelukt met de oortjes uitscheren Absolem? <<)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:16

Jaaa leuk :D :):)

Hij is het niet eens met het droge weer _O- Vond de modder duidelijk veel leuker :')

Afbeelding

Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:52

Haha lekker rollen in dat ENE natte plekje...

Mijn knapperd heeft gisteren een nieuw halster gekregen. Ik hou van rosegoud, legergroen en koraalkleur <3
Afbeelding

Hij heeft zo hard moeten werken dat hij t wel verdiend had (alsof t m iets boeit :') ) haha. Hij wordt momenteel doorgereden door iemand anders aangezien het mij echt niet lukt om de rechtergalop erop te krijgen. Sinds de eerste keer dat die andere erop gezeten heeft loopt hij al zooooveel beter. Nog even doortrainen en dan komt t helemaal goed met hem. Ik vind het erg leuk om een goede ruiter op mn eigen paard te zien rijden, dat ziet er dan meteen al stukken beter uit. Dan ben ik nog trotser op mn paardje *\o/*