Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:MarlindeRooz schreef:Maar met een absolute lockdown ga ik er wel heen.
Ah, logisch: Als het écht erg wordt, ga jij je verplaatsten naar je ouders waar je van houdt...
Loretta schreef:Ik vraag me af of je bij een absolute lockdown nog wel bij je ouders terecht kunt komen.
Het nadeel van een Lockdown in een bepaald gebied is wel dat er opeens hele grote groepen mensen nog net het gebied uit proberen te komen voordat de lockdown in gaat.
Destination schreef:bigone schreef:Las dat in Duitsland 80 % van de positieve gevallen onder de 60 jaar is, misschien dat ook dat een reden is voor de in verhouding lage aantal sterfgevallen.
Het klopt inderdaad dat veel onder de 60 jaar zijn, maar er zijn waarschijnlijk meerdere factoren waardoor het sterfteaantal zo laag is. Wetenschappers zijn het in elk geval nog niet eens over het antwoord op de vraag waarom het hier zo laag is.
https://de.statista.com/statistik/daten ... ersgruppe/
Emmaa_ schreef:De eindexamens van middelbare scholen gaan niet door.. Logische stap maar wel heftig voor scholieren die daar al maanden naartoe werken.
Bron: heb de brief aan de TK waarin het staat gezien.
Daihyo schreef:Emmaa_ schreef:De eindexamens van middelbare scholen gaan niet door.. Logische stap maar wel heftig voor scholieren die daar al maanden naartoe werken.
Maar die brief is nog geen besluit toch? Ik zie het ook wel aankomen, maar laten we alsjeblieft op het officiële besluit wachten.
Emmaa_ schreef:De eindexamens van middelbare scholen gaan niet door.. Logische stap maar wel heftig voor scholieren die daar al maanden naartoe werken.
Femke_Tweety schreef:Emmaa_ schreef:De eindexamens van middelbare scholen gaan niet door.. Logische stap maar wel heftig voor scholieren die daar al maanden naartoe werken.
Schoolexamens, of eindexamens.
Concept of besluit?
Zou je de bron ook willen délen dan, alstjeblieft?
Femke_Tweety schreef:Emmaa_ schreef:De eindexamens van middelbare scholen gaan niet door.. Logische stap maar wel heftig voor scholieren die daar al maanden naartoe werken.
Schoolexamens, of eindexamens.
Concept of besluit?
Zou je de bron ook willen délen dan, alstjeblieft?
MarlindeRooz schreef:Loretta schreef:Ik vraag me af of je bij een absolute lockdown nog wel bij je ouders terecht kunt komen.
Het nadeel van een Lockdown in een bepaald gebied is wel dat er opeens hele grote groepen mensen nog net het gebied uit proberen te komen voordat de lockdown in gaat.
Met een lockdown heb je nog even de tijd om ergens te komen. Daarbij hebben mijn moeder en zusje vitale beroepen dus die zullen sowieso met de auto weg mogen.
Edit: oh en ik woon maar 30 km van ze af.
Babootje schreef:Misschien ook omdat in DL de ouderen en risicogroepen gevaccineerd zijn met pneumokokken?
Ik las dat Angela Merkel ook bij haar arts zat om een pneumokokkenprik.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1543366 ... isisolatie
BERLIJN - De Duitse regeringsleider Angela Merkel zit in haar huis in zelf-isolatie omdat de arts die bij haar was, besmet is met het coronavirus.
De dokter gaf haar vrijdagmiddag een vaccinatie tegen pneumokokken, en bleek positief. De bondskanselier ging, nadat ze dat had vernomen, meteen in quarantaine in haar woning.
Het is een longshot, nog niet helemaal bewezen, maar ook van de vaccins waarnaar gekeken wordt zoals ook het TBC vaccin (ook een bacterie) waarvan inmiddels wel bekend is dat het kan bijdragen aan een milder verloop.
Destination schreef:Ik vind het wel een dingetje dat de centrale eindexamens niet doorgaan. Ik heb toen mijn cijfers nog flink omhoog kunnen halen en ben met wiskunde zelfs van een 5 afgerond naar een 7 afgerond gegaan. En zo zullen er nu ook nog wel leerlingen zijn die eenzelfde situatie hebben. CSE's kunnen het verschil tussen slagen en zakken maken.
PSvanLot schreef:Destination schreef:Ik vind het wel een dingetje dat de centrale eindexamens niet doorgaan. Ik heb toen mijn cijfers nog flink omhoog kunnen halen en ben met wiskunde zelfs van een 5 afgerond naar een 7 afgerond gegaan. En zo zullen er nu ook nog wel leerlingen zijn die eenzelfde situatie hebben. CSE's kunnen het verschil tussen slagen en zakken maken.
Ze gaan daar vast een heel goed plan bij bedenken.
Huertecilla schreef:MarlindeRooz schreef:Maar met een absolute lockdown ga ik er wel heen.
Ah, logisch: Als het écht erg wordt, ga jij je verplaatsten naar je ouders waar je van houdt...
Destination schreef:PSvanLot schreef:
Ze gaan daar vast een heel goed plan bij bedenken.
'Scholen moeten op basis van de schoolexamens gaan beslissen of leerlingen geslaagd zijn of niet.'
Dit klinkt toch behoorlijk tricky en niet geheel objectief.
Babootje schreef:Misschien ook omdat in DL de ouderen en risicogroepen gevaccineerd zijn met pneumokokken?
Ik las dat Angela Merkel ook bij haar arts zat om een pneumokokkenprik.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1543366 ... isisolatie
BERLIJN - De Duitse regeringsleider Angela Merkel zit in haar huis in zelf-isolatie omdat de arts die bij haar was, besmet is met het coronavirus.
De dokter gaf haar vrijdagmiddag een vaccinatie tegen pneumokokken, en bleek positief. De bondskanselier ging, nadat ze dat had vernomen, meteen in quarantaine in haar woning.
Het is een longshot, nog niet helemaal bewezen, maar ook van de vaccins waarnaar gekeken wordt zoals ook het TBC vaccin (ook een bacterie) waarvan inmiddels wel bekend is dat het kan bijdragen aan een milder verloop.
kincsem schreef:bigone schreef:Zijn dit Nederlandse of buitenlandse bedrijven??
Goede vraag! Ik kan niet echt uit het artikel opmaken of het Nederlandse bedrijven betreft en dat is bij het punt dat ik probeer te maken wel essentieel.