Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:44

Melissa, jij bent vast hard aan het trainen voor het L? *D
Wijken kan ook erg ingewikkeld zijn, alles tegelijk haha.

Mirjam ze zien er zeker goed uit! Mooi opgeknapt hoor!

Wat balen dat ze daar geen rekening mee houden Laura, zo'n lintje... zit jij vervolgens met een gestresst paard.
Wel fijn dat het tweede parcours beter ging!

Hier boeken we ook vooruitgang! We lessen regelmatig voor het grondwerk gedeelte en dat werpt zijn vruchten af.

Vandaag heeft ze voor het eerst gegaloppeerd met de flappen om, iets waarvan ik had verwacht dat ze heel eng zou vinden, maar ze gaf er eigenlijk weinig reactie op :P

Nu weer zelf aan de slag deze week en dan wrs volgende week m'n zadel weer mee om te kijken of het kwartje dan ook nog valt.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:25

Ik heb ipv rood lint een hesje aan waarop staat" pas op trapt". :P

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:41

Afbeelding
Ze zijn zo leuk <3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:56

mirjam wat zijn ze beide goed opgeknapt!

Laura idd stom dat mensen dan nog zo kort lang rijden terwijl je wel een rood lintje in hebt..
Vervelend dat hij daarna nog zo over de toeren was..
Ondanks zn blik is ie wel knap!

Sanne nee nog niet echt doelgericht aan het trainen voor de L. We pakken af en toe wat wijken een keer stukje galopverruiming mee. Na de regio eind januari krijgt ze sowieso een week vakantie en daarna rustig naar het L toe trainen. Eind februari hebben we een verenigingswedstrijd, misschien dan voor het eerst een rondje L1 proberen en anders beginnen we outdoor in de L1
Super dat de grondwerk lessen zn vruchten af werpt! Hopen dat jullie dat onder het zadel straks ook wat simpeler maakt

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:23

Ik leef ook nog hoor :D

Tja rode lintjes ..ik vraag me soms af of mensen nog wel snappen wat het betekent. Met mn oude merrie had ik ook altijd zo'n lint in de staart maar zo weinig ruiters (en ook mensen op de grond) die dat respecteerden. En dat heeft wel eens vervelende situaties opgeleverd helaas.

Ik heb afgelopen weekend weer les gehad. Hij was weer leerzaam en we hebben weer huiswerk. Schijnovergangen, een iets lager basistempo en meer op mn zit rijden.

Verder ben ik wat regelmatiger aan het longeren nu om wat aan haar balans te werken.

En gisteren even een rondje proefgedraaid met een iets ander harnachement dan normaal
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:18

Martingaal?

Morgen kijkers voor de kleine Kenzo. En staan nog meer geinterseerden in de rij. Moet ik dan straks echt afscheid gaan nemen van die leuke knul? ;( :o :=

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:10

Hoe is het afgelopen met de kijkers vandaag? Ja je gaat je toch wel hechten aan zo'n paardje.

Klopt, martingaal (en ook een ander, vzh zadel) wantttt.. we hadden vanavond onze eerste springles *D


mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:21

Goed, was geweldig te zien hoe Kenzo zich aanpastte aan dat meisje. Hoor van het weekend meer. Zou wel leuk gezin zijn voor hem. :P

Gaaf!

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:19

Nou afwachten dus. Wel mooi dat je er wel een goed gevoel bij hebt. Zou fijn zijn als dit lukt, dat was immers je bedoeling ook met hem.

Ja dat was echt heel erg leuk, boven verwachting hoor! We hadden al een jaar niet in deze bak gereden en de laatste keer dat we er waren vond ze het daar behoorlijk spannend. Nu dus niet, waarschijnlijk omdat er zoveel te zien was in de bak. In het begin met balkjes lopen was het nog wel wat spannend, andere kleuren dan we thuis hebben. Maar eenmaal kennis gemaakt met al die kleurtjes ging het prima.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:50

Leuk dus. :D

Helaas kijkers vonden hem heel leuk, maar trainster vond hem te klein voor de toekomst. ;(
Dan maar ander leuk gezin. En mag ik langer van hem genieten. :P

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:06

Hey Muronia wat stoer! Het ziet er leuk uit!!
Gaaf dat ze zo lief was ook!

Balen Mirjam, hij is zo leuk!
Wel knap dat hij zich dan zo aanpast aan de ruiter :+:

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:08

Ja eeuwig zonde, je zag ze echt groeien samen. Was leuk stel. Kenzo nog nooit zo voorzichtig en langzaam zien lopen hihi. :+:
Nou ja op naar de volgende.
Hij heeft voorlopig ook zijn eerste wedstrijdje staan, fnrs. :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:58

Muronia een lekker lesje gehad dus, top!

Spannend Mirjam, maar je gaat vast en zeker een heel leuk adres vinden voor Kenzo!

Muronia gaaf jullie eerste springenles, heel dapper!

mirjam jammer dat ze m net te klein vonden. Maar er komen er vast nog meer!
Leuk dat hij een wedstrijdje mag, worden ze mooi wat wijzer van!

Ken deed het fijn afgelopen week :D
Vandaag mocht ze springen met me zusje.
Wat was ze blij haha. Ik spring ook af en toe wel een beetje, maar dan vanuit draf omdat ik niet zo goed afstanden zie en ken nogal heet kan worden dan :+
Daarna zelf het paard van me zusje gereden, die deed het ook fijn :)
Die mag volgend weekend sinds lange tijd weer een keer mee in de L2, wedstrijd bij eigen vereniging.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:34

Hee allemaal,

Hier even een tijdje afwezig geweest.. Drukdruk en niet zoveel tijd gehad om op bokt te kijken/reageren |o
Ga nu weer proberen om bij te lezen :o

Gaat hier heel goed met mn nieuwe topper Jackie, wel even wat opstartproblemen gehad. Ze was de eeste weken echt ontzettend bang en zenuwachtig, gelukkig heeft ze nu haar plekje gevonden en is ze weer heerlijk relax zoals ze was bij het kijken/proefrijden..

Vind het nog wel steeds heel erg wennen dat kane weg is, mis hem ook wel heel erg maar weet ook dat het een goede keuze geweest is.
Helaas is afscheid nemen altijd zo moeilijk |(

Met Jackie nu veel aan het grondwerken en lekker de ontspanning opzoeken aan de longe. Dit gaat steeds beter! *\o/* Over 2 weken komt de fysio haar even helemaal nakijken/los maken als het nodig is, en dan gaan we het rijden weer wat meer oppakken.

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:03

Oh wat balen mirjam, vooral omdat je er zo'n goed gevoel bij had zelf. Ik ben benieuwd hoe die zn eerste wedstrijdje gaat lopen.

haha bedankt, wie had dat gedacht. Ik ooit springles :D . De volgende staat voor 7 februari gepland, maar ik word volgende week woensdag geopereerd aan het carpaal tunnel syndroom en ik weet niet hoe snel ik weer mobiel genoeg ben om te kunnen rijden. Ik hoop dat het lukt dan, want het is wel erg leuk zo. Instructeur was ook tevreden. Ze maakt best nog foutjes maar volgens hem leert ze wel van haar foutjes en verbetert ze tijdens de les erin. Dat is leuk om te horen.

Melissa handig, zo'n zusje haha. Ik moet het zelf doen }> . Veel succes alvast volgend weekend!

Miesje, het is ook niet niks. Het is een dier waar je om geeft, geen ding die je even inruilt voor iets anders. Ik ben wel heel benieuwd hoe het rijden straks gaat met je nieuwe ster!

Verder nog mensen iets beleefd? Het wordt een beetje rustig in dit topic inmiddels :oo

Veroon en ik zijn vandaag weer dressuurmatig aan het trainen geweest. Ik kan gewoon merken dat het longeren dat ik nu meer doe zijn vruchten afwerpt. Ze wordt er echt soepeler van. Wel even een akkefietje met het stroomdraad gehad vandaag. Veronia reageert soms fel tegen mijn been en haalt dan even uit van achteren. Dat deed ze nu ook 1 keer, maar precies met haar voet in het lint van de omheining. Vervolgens trok ze het hele lint mee en we gingen dus in paniek door de bak. Gelukkig schoot het los en was ze verder oke (en zat ik er nog bovenop) dus we hebben de training gewoon afgemaakt en daarna heb ik een x aantal isolatoren van mijn omheining vervangen _O- . Maar ze liep echt lekker moet ik zeggen!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:10

Meiden wat slecht ik heb al zo lang niks geplaatst! Sinds ik werkloos ben zit ik niet meer dagelijks achter de computer. Ik heb overigens wel alweer werk gevonden en ga vanaf 1 maart in dienst dus ik kan nu lekker echt van mijn vrije tijd genieten.

je bent lekker bezig sanne! Merk je er ook al profijt van onder het zadel? Startkaart aangevraagd voor dit jaar?

Jammer Mirjam dat ze hem te klein vonden maar er gaat een gezin heel blij met hem zijn!

Fijn om te lezen dat je weer geniet van de paarden Miesje! Snap dat je Kane mist lijkt me moeilijk!

Muronia zag dat je springles had gehad, super leuk! Alweer in rustigere vaarwater terrecht gekomen? Hoe gaat het verder met jou en je dochter?

Melissa gaaf dat je je geplaatst hebt! Ondanks je tegenvallende punten. Beetje zin in?

Jack en ik rijden rustig door afgelopen zondag hebben wij onze 3de L1 wedstrijd gehad 2de en een 4de plaatst gereden met 192 en 190 punten. Zaterdag hebben wij onze eerste grondwerk les. Ennnnnnnn vandaag ben ik 30 geworden! het leven gaat nu beginnen!

Filmpje van afgelopen zondag voor de geintresseerde. Nog heel veel verbeterpunten maar onze aanleuning word steeds rustiger, gelukkig!

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:17

Miesje wat goed! Lekker rustig aan elkaar wennen hoor! *D

Muronia; fijne foto's weer! Ze is mooi aan het uitzwaren uit hoor! Wordt een heel volwassen paard zo.

Welkom terug Nouk! Jack is lekker bezig! *D
Ziet er goed uit hoor! Oogt echt al een stuk rustiger dan toen jullie begonnen in de B!

En nee nog geen startkaart hoor!
We hebben het rijden weer helemaal op 0 gezet. 10 stappen terug, echt weer van grondwerk langzaam toewerken naar het rijden.

Je ziet haar elke week verbeteren en groeien, ze leert snel ondanks dat ze het ook nog spannend genoeg vind.
Afgelopen maandag met de les weer voor het eerst gehangen.

Toen ik rechts hing, en ik links m'n hand op d'r bil deed was het even een druppel, ze vloog als een hertje door de lucht _O- en ik sprong, leniger dan verwacht, er af haha.
Maar poging twee was een stuk beter en goed afgesloten.

Daar zit veel van haar spanning; de ene kant is iets, en dan opeens ook iets voelen aan de andere kant. Wat voor haar dan niet "klopt" dus daar werken we aan!

Ze zit overigens wel kiplekker in dr vel ^^
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:59

Komt vanzelf denk ik wel Sanne! Het is en blijft een vluchtdier en de 1 accepteert het makkelijker om een mens op zijn/haar rug te hebben dan de ander. Super knap hoe je daar mee omgaay!

Dankjewel voor het compliment! Dit was ook pas onze 8ste wedstrijd maar ik vind het mooi om zijn vooruitgang te zien! Vanaf mijn eerste B wedstrijd tot nu staat op YouTube en ik vind het zo top om te zien hoe we groeien! Want dat heb je zelf vaak niet door tot je foto's op filmpjes teeug kijkt!

Jou pony is ook om over te dromen! Prachtig dier! Wat heerlijl rond loopt, jullie komen er wel <3

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:22

Thanks Nouk :+:
Het kost inderdaad soms eindeloos geduld & je gaat tussendoor ook wel aan jezelf twijfelen. Maar heb fijne mensen om me heen om elke keer weer verder te komen *D

Klopt, filmmateriaal is super fijn! Dan zie je echt hoe het veranderd.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:01

Miesje lekker aan de gang dus met je nieuwe topper!
Heb je nog wat van Kane weer gehoord?

Muronia hopen dat je na de operatie gauw weer aan de slag kunt!
Heb je nog weer wedstrijden gepland staan?
Mijn excuses, ik hoop over 1,5/2 weken weer meer tijd voor bokt te hebben :)
OOh wat schrikken dat ze vast kwam te zitten in het draad! Gelukkig goed afgelopen en erop blijven zitten!
Misschien heeft ze er wel van geleerd!
Fotos zien er fijn uit!

Nouklime wat fijn dat je weer een baan hebt gevonden! Wat voor werk ga je doen?
Ja heb heel veel zin in de regio! Ze doet het heel fijn op moment en voor de rest gaan we daar gewoon proberen te genieten en zien we wel hoe het gaat.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*
En weer mooie scores gereden, top!
Beeld ziet er netjes uit!

Sanne ze pakt het goed op dus, ze ziet er zeker goed uit! Krachtpatsertje!

Hier gaat het ook zo zn gangetje. Ken doet het fijn op moment :) Zou mooi zijn als we dat volgende week op de regio ook fijn kunnen rondsturen.
We mogen als ena laatste de baan in om 21.00 uur volgende week vrijdag. Vooral genieten en we zien wel hoe het gaat :)

Verder nog druk met het huis, ik hoop volgende weekend of de week daarna over te verhuizen. Komende week de vensterbanken eraan en de kelderkast nog behangen. Gordijnen ophangen en dan is het zo goed als klaar :D

Morgen mag de ander een keer weer mee op concours.
Concours van eigen vereniging, even geleden dat ik die mee heb gehad :)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:24

Muronia, Oei dat is even schrikken, gelukkig goed afgelopen.
Longeren is inderdaad wel fijn he?! Ik ben met Jackie daar ook flink mee bezig en merk echt dat ze al veel soepeler is! *\o/*

Nouklime, gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat voor werk ga je doen?
Leuk om je proefje zo te zien!

Sanne, Het komt vast goed met jullie! T is in elk geval wel echt een knap dier <3

Melissa, Ja heb wel het eea van kane gehoord, wat ik van de week hoorde is dat het daar helemaal niet goed gaat en dat ze hem willen verkopen? Maar hoor veel verhalen van verschillende mensen en wat nou waar is weet ik niet. Moet het toch maar een beetje van me afzetten denk ik. Hoe moeilijk het ook is :(

Fijn dat je bijna kan verhuizen, leuk moment om naar uit te kijken!



Hier vandaag Jackie even laten vrijspringen en jeeeetje wat vond ze dat leuk!! Begint bij mezelf ook wel een beetje te kriebelen om te gaan springen. Hoewel ik altijd een echte dressuurruiter geweest ben haha _/-\o_
Zal zo via mijn telefoon wat foto's uploaden van vandaag.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:30

Hier wat foto's van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:33

Haha nou iedereen hier aan het springen, wat grappig!

Edit: dat zijn ook meteen wel beste sprongen miesje zeg!

Ik heb een vraag..wat is nou goede beenbescherming bij het springen en wat is echt overbodig? Ik heb eigenlijk alleen peesbeschermers voor de voorbenen en ik wou eens kijken naar een nieuwe set beschermers. Maar.. wat heb ik nodig? Voor beschermers. Achter..kogelbeschermers of moeten dat ook hoge beschermers zijn? Springschoenen..heb je die ook nodig?

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:41

Wat een leuk dier is het! Aansprekend koppie en leuke sprongen!

Muronia: meestal is een gewone peesbeschermers voor springen voldoende. Hoge beschermers achter zijn meestal voor het crossen. Kogelbeschermers kunnen, maar zijn niet percee voor het springen, maar vooral als ze zichzelf aantikken.

Springschoenen zijn ervoor als ze zo ruim zijn dat ze met de achterbenen voor aantikken. En daarbij dan bijv. ijzers aftrappen.

Lang verhaal kort; ik heb gewoon peesbeschermers om _O-

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:58

Mies wat erg die verhalen over Kane. :(:)

Hier peesbeschermers en springschoenen, als ik passende heb. :=

Afbeelding
Afbeelding