Billy allen versleten mondstuk, maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Billy allen versleten mondstuk, maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 20:27

Ik heb een tweedehands Billy allen shank gekocht maar bij ontvangst (verstuurd) werd al duidelijk dat dit in deze staat niet fijn in de mond ligt. De scharen gaan alle kanten op en niet het stabiele van een normaal Billy allen mondstuk. De balletjes in het middelste stuk die lijken versleten te zijn. Kan je dit ook laten maken ergens? Anders is het wel heel zonde van het geld om maar aan de muur te hangen want dat heb ik al genoeg :7 voor de duidelijkheid, al mijn bitten zijn altijd Billy allen geweest en heb dit iig nooit gehad...


Het bit


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:45

Dat lijkt me niet versleten. Sommige Billy Allens worden gewoon zo los gemaakt, zoals bijvoorbeeld deze: [url]https://www.ruitersport.com/billy-allen-bit-long.html?gclid=EAIaIQobChMI1fvl6eKI5wIVD8DeCh0G8gE7EAQYBSABEgLgoPD_BwE
[/url]
Je kunt je afvragen of het dan wel een Billy Allen zou moeten heten, maar feit is dat zulke bitten er zijn.

Repareren zou ik niet aan beginnen. Als dat al kan dan is dat waarschijnlijk duurder dan een nieuw bit.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Billy allen versleten mondstuk, maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 20:49

Bij deze kan je het mondstuk ook weer “correct” duwen zoals de vorm zou moeten zijn, gok dat dit niet kan bij dat bit van jouw link?

Maar ik kan mij niet voorstellen dat dit bit zo flexibel moeten zijn? Lijkt mij vreselijk rijden :7

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:52

Die zag ik op marktplaats staan volgens mij. Mooi bit. Ik heb een vergelijkbare, die is ook vrij smal bij de scharnierpunten, maar niet zo flexibel als de jouwe. Ik weet niet of het zo hoort of echt erin gesleten is. Ik heb zelf wel eens zitten twijfelen of het bit daar wel sterk genoeg is en niet breekt als ze erop kauwen, dat was mijn grootste zorg eigenlijk.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Billy allen versleten mondstuk, maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:54

Hm, volgens mij lijkt dit op mijn Billy Allen bit, dat al jaren intensief gebruikt is. Daarvan vind ik ook dat het door slijtage veel te flexibel is geworden.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 20:58

8nnemiek schreef:
Die zag ik op marktplaats staan volgens mij. Mooi bit. Ik heb een vergelijkbare, die is ook vrij smal bij de scharnierpunten, maar niet zo flexibel als de jouwe. Ik weet niet of het zo hoort of echt erin gesleten is. Ik heb zelf wel eens zitten twijfelen of het bit daar wel sterk genoeg is en niet breekt als ze erop kauwen, dat was mijn grootste zorg eigenlijk.

Heb hem daar inderdaad vandaan en op de foto was dit dus niet te zien... iig niet dat het zo los zit haha... Vond het een mooi bit en de juiste maat die ik nodig had dus dacht mooooi, maar helaas... leuk voor de foto..

Maflinger heb je een foto?

Vind het bit bij Arthur, ziet er toch veel fijner uit :+

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:11

Heb even gekeken, het bit wat ik in gedachten had is niet van Billy Allen maar van een ander merk. Is wel wat versleten en daardoor flexibeler geworden, maar niet zo erg als dat van jouw foto.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Billy allen versleten mondstuk, maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:03

Billy Allen is toch meer een soortnaam dan een merk? Juist daarom is er volgens mij variatie in wat er onder 'Billy Allen' wordt verstaan.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Billy allen versleten mondstuk, maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 22:16

Dit bit is wel een echte Billy Allen, word verkocht in arthurs westernstore als zijnde Billy Allen dus mag er van uit gaan dat het ook echt zo is :+ Ik heb meerdere echte Billy Allen bitten thuis, ook bitten met een vergelijkbaar mondstuk.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Billy allen versleten mondstuk, maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:53

Als het bit versleten is, zou ik het niet meer laten repareren. Het komt zo secuur met metaal.
Kun je het nog retourneren naar de verkoper?

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Billy allen versleten mondstuk, maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:45

Ik zou er niet aan beginnen. Ik had ook zo’n flexibele, wat versleten. En die schoot los tijdens een galopje op buitenrit. Ik was blij dat mijn paard goed luisterde en verder op een touwhalster naar huis te rijden was. Een bit in 2 stukken is echt niet tof :n