Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:49

Bijzonder Dahpara. Balen ook.

Dat er nu meer aanbod is weet ik zelf ook. Maar maakt nog niet dat ik er zelf nu tijd en ruimte voor heb.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:57

CalipsoLover schreef:
Ik wou het hier na de lange advertentie van Flore ook even zeggen. Degene die een paard verkopen kunnen mee volgen en beter gewoon rechtstreeks een pb sturen en niet in het topic adverteren. Hier dient de markt voor en ik heb het topic ook niet aangemaakt met die bedoeling. Het topic is echt om ervaringen te delen, de leuke en de minder leuke, en uiteraard ook voor advies/vragen.

Moderatoropmerking:
Een advertentie hoort inderdaad thuis op de boktmarkt; een link mag natuurlijk wel in je profiel of in je onderschrift. Ik heb dus een aantal reacties helaas moeten verwijderen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:44

jeniej schreef:
Ik dacht mijn droompaard gevonden te hebben, ook al aanbetaald en zou hem 3januari na het vuurwerk gaan halen. Helaas zegt nu de koper dus af. Dus mijn zoektocht moet weer opnieuw beginnen met nu dus het vertrouwen in de mens wat je verliest.

Is inderdaad het vertrouwen wat je verliest. Ik vond het al behoorlijk naar de dag voor de keuring, maar dit is toch echt ongelofelijk.

Officieel is het mondeling contract bindend en moeten ze leveren, maar ja... het is geen pakje boter.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:44

StonedRomy schreef:
Ook ik ben opzoek. Dacht een heel leuk geschikt paardje gevonden te hebben, morgen zou hij gekeurd worden. Helaas ziet de verkoper van de verkoop af en kan ik weer opnieuw beginnen.

jeniej schreef:
Ik dacht mijn droompaard gevonden te hebben, ook al aanbetaald en zou hem 3januari na het vuurwerk gaan halen. Helaas zegt nu de koper dus af. Dus mijn zoektocht moet weer opnieuw beginnen met nu dus het vertrouwen in de mens wat je verliest.

Wat jammer zeg, hopelijk komt er snel weer wat leuks op jullie pad.
Ik snap dat het een en ander kan worden aangevochten, maar ik weet niet of je dat moet willen wanneer het gaat om een dier waarbij dingen als een band en emoties een grote rol spelen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 22:54

jeniej schreef:
Maartje_M schreef:
wat was dan de reden dat de koop ontbonden wordt? Haalt ze het paard uit de verkoop of gaat hij naar een ander?

Het paard gaat uit de verkoop, ze houd te veel van het dier en kan die daarom toch niet wegdoen. Ben ook al 2keer helemaal erheen gereden en zou dit weekend nogmaals gaan.
Als die uiteindelijk naar een ander blijkt te gaan zou ik dat helemaal bijzonder raar vinden!!
Vind eigenlijk al dat je dit niet kan maken als verkopende partij. Zeker niet na mondelinge overeenkomst en aanbetaling.

Wat ongelofelijk naar is dat. Bah, echt balen. Hopelijk vind je snel iets dat je minstens of zelfs leuker vind. Positief blijven, ik denk dan altijd 'dan was ie niet voor mij'.

Chubby

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:44

Ja zo denk ik ook Callipsolover. Er komt vast een betere match op je pad, jeniej. Maar zuur is het wel ja :(:)

Ik ga vrijdag op pad, bijna 700 km route. Heb bij 3 veulens een kijkafspraak gemaakt. Ben heel benieuwd of mijn nieuwe maatje erbij zit :):)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:16

Ik lees graag mee. Niet zoekende. Maar onwijs interessant om mee te lezen en te volgen, nog meer zelfs gezien we nu de prijzen van een stapel jonge springpaarden aan het bepalen zijn. Ik hoop meer te lezen over jullie bevindingen en prijzen en verhoudingen etc.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 13:25

Veel plezier en succes Chubby!

Welkom Peach! Leuk dat je meeleest :D

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:31

Hier als het goed is ( hoop toch echt niet soortgelijke situatie mee te maken als bovenstaande waar verkoper terug krabbelt) Ben ik voorzien, een heel stuk jonger dan gepland, mar krijg hulp van alle kanten waar nodig dus gaat vast goed komen, heb er echt zin in ! Ik laat haar ook pas in januari komen, ik vind het veel te snue om haar te verhuizen en dat ze dan met vuurwerk op een vreemde plek staat, dus ik moet nog even geduld hebben.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:33

Veel plezier Chubby! Ik ben ook pas wezen kijken en de spanning vreet je wel op haha :')

@ittheclown: gaaf! Hoop dat je een leuke tijd gaat hebben met je nieuwe paardje. Denk dat het qua verhuizen wel verstandig gekozen is.. Zo met vuurwerk op vreemd terrein lijkt inderdaad eng.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:54

Ik meld mij ook. Ga in de zomer op zoek naar een B of C pony die goed beleerd is voor de wagen, voorkeur voor welsh. . Mijn weiland is ingezaaid en mijn fjord komt pas eind zomer naar huis, staat nu op pension. Hoop dan een leuke pony te hebben gevonden. Geen haast. Hoop er gelijk tuig en wagen over te kunnen nemen.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:46

Ik heb voor in het nieuwe jaar een afspraak om bij een tinker ruin te kijken! Ben heel benieuwd :D

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:14

Leuk! Hopelijk klikt het, zou een mooi begin van het jaar zijn!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:11

Ik meld mij eigenlijk geheel onverwachts (ookal heb ik regelmatig online gekeken). Van mijn vader mocht ik nooit een paard zolang ik thuis woonde, inmiddels verdien ik leuk en heb ik een vaste baan + 2 verzorgpaarden. Maar ik heb bevestiging gekregen . Het idee was om verzorgfries over te kopen aangezien ze die weg wilde doen, friese merrie van 8 jaar. Nu ik helaas afgelopen week te horen heb gekregen dat dat niet doorgaat kijk ik zelf veder. 3 stallen gemaild waarvan eentje een hoge prijsklasse heeft, ander niks heeft staan maar mij op de hoogte houd en de derde nog niet heeft gereageerd.

Ik zoek eigenlijk een friese merrie rond de 4 t/m 7, zadelmak of eigenlijk de drie basisgangen beheren, doel is om de sport een beetje in te gaan maar vooral van elkaar te genieten. Ik ben nog nooit echt gestart dus doen het dan lekker rustig aan. woon dicht bij het bos en strand (halfuurtje met de auto). Braaf is wel een optie ivm stal op een drukke weg.

Ik heb nog niet echt gekeken bij een paard, ivm dat ik eigenlijk mijn verzorgfries zou overnemen. Leuke was geweest haar met kerst + verjaardag begin januari.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:15

Ik ben ondertussen nog steeds aan het rondkijken naar een ideaal paardje voor mijn moeder.
Ik had van een bokker een tip gekregen over een 6 jarige valk Akhal Teke ruin die te koop stond in België, maar helaas duurde het net wat te lang voordat ik hem gevonden had, want op de dag dat ik een bericht gestuurd had, was ie verkocht. :+

Gisteren heb ik een leuke Criollo (kruising?) gevonden die te koop staat in Duitsland. Gisteren heb ik de verkoper gebeld, maar die kon geen Engels en ik geen Duits. :') Morgen is er een vriendin die wel Engels kan en dan mag ik terugbellen. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. _O-

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:40

Vannacht tot 2.00u in de weer geweest met mijn merrie, ze had een slokdarmverstopping. Om 6.45 stond mijn oudste zoontje alweer aan mijn bed dat ie wakker was. Grote twijfel of een dag het land door echt verstandig is :\

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:45

Chubby schreef:
Vannacht tot 2.00u in de weer geweest met mijn merrie, ze had een slokdarmverstopping. Om 6.45 stond mijn oudste zoontje alweer aan mijn bed dat ie wakker was. Grote twijfel of een dag het land door echt verstandig is :

Oef, sterkte!

Dat zet je wel aan het denken over eigen paard nemen, alle zorgen die erbij kunnen komen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 12:03

Hier probeer ik nu zo min mogelijk te kijken op het internet en nog even gewoon af te wachten. Mijn examens zitten eraan te komen en moet me momenteel daarop concentreren. Wel fijn, ik heb daarna 3 weken lesvrije en dan kan ik er hopelijk al wat gaan bezichtigen en echt actief gaan zoeken. Ik ben benieuwd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 14:32

Nou even uit nieuwsgierig wat jullie denken hoeveel iemand kan vragen voor het volgende: 3 jarige zwarte merrie met stamboek (in pb), benen zijn al RX-goedgekeurd, ze is onbeleerd maar wel al gekend met longe, hoofdstel en zadel, beweegt goed met een mooi achterbeen. 1m63 maar nog redelijk rank dus ze toont kleiner.

Denk dat ik een keer naar haar ga kijken aangezien een goede kennis haar aanbied, ze past volledig in mijn plaatje maar de prijs is iets waar ik tegenaan loop, ik weet hoeveel ze oorspronkelijk deze zomer vroegen maar vermoed dat ze al wat in prijs gezakt is aangezien ze geen reactie kregen en denk dat ze er voor mij ook nog wat af willen doen. Aan de hand van mijn beschrijving, wat denken jullie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:37

CalipsoLover schreef:
Nou even uit nieuwsgierig wat jullie denken hoeveel iemand kan vragen voor het volgende: 3 jarige zwarte merrie met stamboek (in pb), benen zijn al RX-goedgekeurd, ze is onbeleerd maar wel al gekend met longe, hoofdstel en zadel, beweegt goed met een mooi achterbeen. 1m63 maar nog redelijk rank dus ze toont kleiner.

Denk dat ik een keer naar haar ga kijken aangezien een goede kennis haar aanbied, ze past volledig in mijn plaatje maar de prijs is iets waar ik tegenaan loop, ik weet hoeveel ze oorspronkelijk deze zomer vroegen maar vermoed dat ze al wat in prijs gezakt is aangezien ze geen reactie kregen en denk dat ze er voor mij ook nog wat af willen doen. Aan de hand van mijn beschrijving, wat denken jullie?

Ik denk aan zo'n 3500 euro.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 14:43

_San87_ schreef:
CalipsoLover schreef:

Als dat de prijs was dan stond ze hier nu al op stal }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:51

CalipsoLover schreef:
_San87_ schreef:

Als dat de prijs was dan stond ze hier nu al op stal }>

Ja goed, je info is nogal summier en vanuit die info noem ik een prijs.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:59

_San87_ schreef:
CalipsoLover schreef:

Met de huidige markt rond de 5000-6000, naargelang welke stamboek. Als het voor jou niet is, geef de gegevens dan maar in pb door, klinkt helemaal wat ik zoek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:03

Seltje schreef:
_San87_ schreef:

Met de huidige markt rond de 5000-6000, naargelang welke stamboek. Als het voor jou niet is, geef de gegevens dan maar in pb door, klinkt helemaal wat ik zoek.

Voor ik naar zo'n prijs ga wil ik wel eerst het stamboek weten, maar ook weten hoe het dier beweegt en hoe het gebouwd is. Want voor een bedrag van 5000-6000 euro moet er wel wat meer beweging dan 'goed' bewegen in zitten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 15:13

Ze is mooi in proportie, alleen nog wat rank en weinig nek. 3 witte beentjes. Zoals ik zei beweegt ze goed met een extra sterk achterbeen, ze heft ook zeer mooi vooraan, achteraan heeft ze wel wat extra dan de gemiddelde. Vader is geen spectaculaire hengst in de sport, opa is Negro. Persoonlijk dacht ik ook aan een 5000-6000 euro, deze zomer vroegen ze het dubbele. Nu intussen nagevraagd en is idd al iets gezakt in prijs maar nog altijd meer dan 5000-6000 euro. Staat wel al sinds juni te koop.