[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:36

Ik ben nu al een eindje aan het meelezen eigenlijk dames, mede omdat ik weinig te melden heb op pony vlak. Het plan is om volgend voorjaar ze terug actiever te gaan oppakken. Osteopaat is hier vrijdag geweest vooral voor Lucky maar heeft nog andere behandeld ook.

@Jolynne, Zit je al bij de tinkerliefhebber groep op fb? Daar kan je ook altijd tips vinden rond sokkengedoe. Gelukkig ben je er snel bij om te behandelen. Had mij al afgevraagd op fb of het jij was dat ik op die foto zag (van een buitenrit). Je twenter wordt alleen maar mooier, is die nog verder gegroeid? Toevoeging, ben aan het bijlezen en typen samen ik dacht het al dat het ging over laten ruinen die kleine ingreep.

@Miranda, Ik zag gisteren een jaar overzicht voorbij komen van jou. Viel mij toen pas op wat voor prachtige manen Jimmy eigenlijk heeft. Echt prachtig <3 .

@Frummels, Hier hebben ze vrije keuze maar uiteindelijk moet je naar je dier zelf kijken en je mogelijkheden ook. Mijn droom is ook een grote schuur (groepsstal) met (deels) verharde paddock met aansluitend een paddock paradise maar dat zal hier waar ik nu met de pony's zit toch echt niet lukken hoor. :') Als ik verander van locatie is het bij voorkeur ook van land direct.

@Knolselder, Suus is echt gaaf, hele knappe dame. :j

@Gonli, Welkom

Heb van de andere ook de berichten gelezen maar een bijleespost maken van een 2 tal maanden is wat te veel. Ik volg enkele meer via facebook, op sommige vlakken is dat ook fijner je hebt meer in de hand wie er kan meelezen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:21

Ohja Miranda! Ik vind jullie heel erg knap samen!!! <3 wat een goede resultaten. We gaan vast meer van jullie wedstrijdresultaten zien aankomende tijd.

Ohhh wat in Gonnie leuk!! Waar ga je haar stallen? :) Wat zijn je plannen voor/met haar?

Susanne, jeetje emigreren... dan heb ik samen met mijn ouders 10 jaar geleden bijna gedaan naar Tsjechië. No thankssss! Nu zou ik niet weten waar heen. Ben dol op bos en vrijheid, dat vind ik in Drenthe ook wel. Je kan hier vrij betaalbaar wonen en de natuur is <3 <3 <3

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:47

Gonli, welkom!!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:19

Zo jullie gaan hard in een korte tijd.
Stalling vinden is echt dramatisch hier in de omgeving inderdaad.
Beauty zit niet lekker in haar vel en we zijn nog testen aan het doen.
Verhuizen zou ik ook niet aan moeten denken nu. Woon echt fijn.
Beauty en Caya wonen in een paddock met zand en verhard stuk en een schuilhuisje. En hebben een binnenbak en een buitenbak.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:23

Welkom Gonli!

Hier druk aan het plannen hoe ik het ga aanpakken op de nieuwe plek. Het is de bedoeling dat ik een merrie en hengsten/ruinen kant maak met elke groep een ruime inloopstal met verharde uitloop eraan en dan weiland in het seizoen. Dat is allemaal mogelijk, maar moet wel hier en daar wat dingen dan nog aanpakken. Zal weer veel werk zijn.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:29

Wat tof dat sommige wedstrijden rijden. Hoe doen jullie dat kwa vervoer (sulky en pony)?

Hier kwa stalling wel mazzel, maar geen luxe. Ze staat nu 3 minuten vanaf mijn huis. Swinters overdag in een paddock (met 2 fjorden) en hooi. En vanaf 17.00 tot 08.00 op stal (containerstalling van 3x3) voordeel is dat die voor een shetlander lekker ruim is! Zomers staan ze hier wel 24/7 op het land. Eventueel kan ze savonds in de paddock, moet even kijken hoe dat gaat. Ze heeft wel 2 fjorden als maatjes die aan het diëten zijn.

@kiekeboefje, ik zou haar uiteindelijk wel voor de sulky willen, lekker het bos in! Stel mijn dochter zou over een paar jaar willen rijden, zou het mooi zijn als Gon daar ook geschikt voor zou zijn. :). Voor nu eerst even wennen en conditie opbouwen doormiddel van longeren en wandelen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:51

Ik heb een tweepaardstrailer waarbij mijn sulky in de punt staat en mijn pony gewoon links op zijn plek.

Ga ik met tweespan ook wedstrijden (wel de bedoeling) rijden gaat de wagen in de bus en de pony’s beide op hun plek in de trailer.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:01

Gonli: Welkom! Wat een leukerd heb je gekocht <3

Jenny: Zou leuk zijn als je Hidde aan huis kunt hebben!

Suus: De zee is ook echt mijn lievelingsplek! En bos.. <3
En wat stallen betreft is het inderdaad precies wat je zegt. Het is echt heel erg lastig..
Emigreren zou ik niet zo snel meer doen denk ik. Ik heb 4 jaar in Noord Italie gewoond en dat was geweldig, maar nu met mijn huidige werkveld zou ik daar niet willen zitten denk ik. Ivm het gebrek aan mogelijkheden en de taal. Mijn Duits is wel een beetje stoffig geworden inmiddels :+ Ik zou wel graag naar Canada willen emigreren! Wie weet, ooit.

Rianne: Fijn dat je weer slaapt, is ook belangrijk :D Ik heb er ook echt van wakker gelegen hoor, dus kan me dat echt goed voorstellen. En dan zat ik niet eens echt op de schopstoel.
Haha, nou lijkt me heerlijk, op de Veluwe! Jammer van de reistijd :')

Lori: Ik vind het altijd lastig bij Pepper. Hij lijkt namelijk altijd alles prima te vinden. Ik heb hem pas 1 keer echt ongelukkig gezien, maar toen was hij ook wel echt bijna depressief zo leek het. :n

Patricia: Vervelend dat Beauty zich niet goed voelt :(:)

Knolselder: leuk om over na te denken! Het klinkt als veel werk, maar dan heb je wel wat.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:35

Ah emigreren, een droom. Liefst vanal naar zuid Frankrijk met een aantal hectares. Helaas is mijn man zo een slecht Frans sprekende Nederlander :') dus qua werk niet zo interessant. Canada staat ook op mijn lijstje. Of Scandinavië. Lekker duur :=

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:29

Zooo ik val ook weer even binnen.
Ik lees altijd ijverig mee maar van posten komt de laatste tijd niets meer. Gigant staat sws zo goed als stil op t moment. Tijd gebrek helaas ...


Ahh emigreren. Florida stond altijd op de planning maar opeens heb ik weer een relatie. Dus ben bang dat ik hier blijf hangen en daar ooit aan een vakantie huis mag

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:19

Canada zou ik ook wel heen willen, maar dat zou wel nooit gebeuren. Wij hebben nu een koophuis, eengezinswoning, maar hopen binnen nu en een jaar iets vrijstaands te kopen met stukje grond erbij.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:22

Kym: hoe was de stalling? Welke gaat het worden?

Linda: wat zonde dat je zo weinig tijd voor hem hebt. Mis je het mennen niet als je zo weinig kunt doen met hem? Ik heb nu al zo iets van ‘mehh wil rijden!’ nu Willem verplicht even rust heeft na zijn enting (hij is er altijd een beetje ziekjes van). En dat is een paar dagen :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:28

Linda: Wat jammer dat je zo weinig tijd hebt. :(:)

Suus: Ik mis het nu ook wel echt heel erg. Baal ook van mezelf dat ik mezelf er niet toe kan zetten om tijd in hem te steken. Wou dat ik mijn gevoel soms even uit kon zetten..

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:30

Mama_Rianne schreef:
Canada zou ik ook wel heen willen, maar dat zou wel nooit gebeuren. Wij hebben nu een koophuis, eengezinswoning, maar hopen binnen nu en een jaar iets vrijstaands te kopen met stukje grond erbij.



Hier precies het zelfde verhaal haha. Canada lijkt ons ook erg gaaf, hebben er ook vrienden wonen. Maar het gaat hier nooit van komen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:20

Zijn er hier die de vierwieler van Tjeu al eens in het echt hebben gezien eigenlijk? Ziet er op foto's goed uit maar valt moeilijk in te schatten? Zou de huidige eigenlijk willen verkopen, ze volgend jaar eerst allemaal beleren en voor de tweewieler oppakken en dan kijken voor een vierwieler een slag kleiner van bokhoogte dan mijn huidige maar heel veel aanbod is er niet. Wil een ronde boog hebben van voor zoals mijn excellent ook had en ook geen wagen waar je heel Nederland voor door moet rijden om hem te gaan halen. :o

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:24

Ik heb de wagen van Tjeu gezien. Er liep een mini van 90cm van een kennisje voor.
Op zich prima wagen denk ik, hij rammelt hier en daar, maar rolt wel vrij licht.

Het is de vraag hoe ze er over een paar jaar uitzien... Ik heb het vermoeden dat sommige stukjes snel gaan roesten...

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:49

Ik heb er 1 van M. van den Dorpel, al jaar of 8 denk ik. Zit niet meer strak in de lak, maar rijd prima.


Toos heeft een nieuwe (2e hands) liner.. Zoek eigenlijk ook nog een betaalbare zweetdeken van Horseware. Morgen komt er ook nog een nieuw leren halster binnen. **\O/**

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:03

Sunshinedaan schreef:
Ik heb de wagen van Tjeu gezien. Er liep een mini van 90cm van een kennisje voor.
Op zich prima wagen denk ik, hij rammelt hier en daar, maar rolt wel vrij licht.

Het is de vraag hoe ze er over een paar jaar uitzien... Ik heb het vermoeden dat sommige stukjes snel gaan roesten...


Ik vraag mij dat ook af.
Daarbij zet ik ook mijn vraagtekens bij hoe licht ze rollen ten opzichte van de goede wagens van de bekende merken.

Anyway, ik vind ze er op de plaatjes wel leuk uitzien maar heb uiteindelijk wel voor een (rvs) Kraay gekozen. Durfde het toch niet helemaal aan. Heb al eens eerder een marathonwagen gehad die er op het plaatje leuk uitzag en nieuw niet erg duur was en daar was ik op den duur niet zo happy mee.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:27

Dat is inderdaad het nadeel dat ze nog vrij nieuw zijn en geen ervaringen op lange termijn. Weet dat je optioneel meerdere zaken kan in RVS laten maken maar weet niet in hoe ver de prijs daarmee omhoog schiet. Vanaf foto vind ik ze erg mooi verder, zeker de sports al is de voorkeur toch iets met een 2 a 3 tal zitplaatsen omdat zusje wel eens meegaat en graag de leidsels overneemt.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:37

Ach dromen kan geen kwaad he, haha.

Ik hoop ook ooit iets van mezelf te vinden met stukje grond aan.

Ik zou juist willen dat ik mijn gevoelens weer aan kon zetten.ik ben het beu om niets meer te voelen. Moest ik meer voelen, zou ik ook meer willen ondernemen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:48

Ik heb de vierwielers bekeken toen ik m’n sulky ging halen bij Tjeu. Ik vond ze er erg mooi uitzien en de ene die hij mij uitgebreid liet zien vond ik een hele fijne rolweerstand hebben! Verder geen ervaringen mee.

Knolselder: dat begrijp ik wel ook ja.. :(:)


Hier de knoop doorgehakt. Peper verhuist 1 januari naar zijn nieuwe plekje **\O/**

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:56

Fijn plekje gevonden dus! Vertel :)

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:07

Suus ... Jaa ik baal wel Maar moet wel zeggen dat ik nu zo in de winter er niet zoveel last van heb. Schuld gevoelens heb ik wel. Hij is gek op z’n werk. Staat nu als een bolletje wol erbij. Maar op stal is de binnenbaan nu veel bezet. Maar goede voornemen is wel weer meer met hem doen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:27

Ja ik vond jullie zo leuk bezig met de wedstrijden enzo! Als je wat dichterbij had gewoond had ik wel met ‘m willen rijden hoor :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:07

Waar ga je heen met Pepper?
Zo op een foto zien de wagens er leuk uit. Laatst bij een wedstrijd reed er 1 en die kraakte en piepte wel erg.
Wat voor wagen heb je besteld Susanne? Een Leica? Ik wilde altijd een Leica of een cavalier racer.
Jammer dat je het zo druk hebt Linda. Straks gewoon weer lekker beginnen.