Merrie in kwestie is een paard met een heel fijn karakter maar ze hoeft echt niet sensibeler of feller te worden. Ze heeft drie erg goede gangen die ik minstens wil behouden.
Sterk achterbeen, mooie soepele rug, hals mag misschien wat langer en ze hoeft niet meer massa te krijgen maar ik wil ook niet dat ze veel van haar huidige fundament in levert. Ik houd niet van die iele langpootmuggen die tegenwoordig voor sportpaarden door gaan.
Zij zelf is ongeveer 1.56 nu en het lijkt er voor mij op dat ze daar momenteel nog een centimetertje bij gaat doen. Ik gok dat als we haar eind volgend jaar zouden kunnen meten dat we ergens rond de 1.57/1.58 zouden gaan uitkomen. Dat is precies tussen de hoogte van haar moeder en haar vader in.

Verder vind ik het moeilijk om te zeggen wat ik zou willen verbeteren omdat ik compleet verliefd ben op deze merrie en met een exacte kopie van haar zou ik al een gat in de lucht springen.

Dekgeld heb ik niet echt een maximum voor.. Hoogstens dat het getal maximum 4 cijfers mag hebben maar dat lijkt me vrij haalbaar.

Wat mogelijk het moeilijkst zal zijn of het minst gewaardeerd zal worden is dat ik graag weg wil blijven van het KWPN en zijn neefjes/nichtjes omwille van de extreme lijnenteelt.

Rêve zelf heeft een paspoort van het royal belgian palomino stamboek maar kon ook bij het NRPS en het KWPN terecht als ik het me correct herinner. Haar nakomelingen krijgen sowieso een RBPS paspoort omdat zij eentje heeft.
Kleur is niet van belang al geef ik eerlijk toe dat als er twee mooi passende hengsten zijn en eentje heeft een apart kleurtje dat voorkeur naar die met het kleurtje zal gaan. Als je begint met een fijn paard met een leuk kleurtje en je kan daarop verder bouwen zie ik niet in waarom ik dat niet zou doen. Maar de eerste eisen zijn dat de hengst past bij haar. Dan pas het kleurtje.
Ik heb helaas geen echt goede standfoto van de merrie in kwestie. We hebben thuis ook niet echt een geheel vlakke ondergrond om eentje te maken.