Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:50

Zo leuk, al die engelse dekjes en kleurtjes! Ik vond Eurostar dekjes altijd fijn en de kleuren prachtig.
Nu met mijn vaquera zadel is alles lekker basic :D

@mingming en zsazsa, wat grappig is dat zeg, en vooral ook om er hier achter te komen!

Hier gaan dingen opeens een beetje moeizaam. Papierwerk en Spanje is niet altijd de beste combi. Het is een complex verhaal maar het is allemaal nogal wat gedoe.

De afgelopen dagen heeft het hier echt ontzettend hard geregend. Het weer overdrijft hier altijd; als de zon schijnt is het meteen heel lekker, maar als het regent gaat het zo ontzettend snoeihard, en zoveel! Alle regen voor de hele 2 of 3 maanden valt gewoon in een keer in een dag of 2.
Even wat minder kunnen doen en helaas ook wat lekkages en schade, dus we zijn er weer even zoet mee.

De paddock wordt ondertussen gelukkig wel heel erg mooi. Lint zit bijna overal erop, het dak van de schuilstal zit erop, automatische waterbak werkt en er is een vloertje voor het schuurtje voor het voer en mijn zadel(s)! Bijna klaar voor!

l_vh
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-11-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:35

Wow Castellon dat klinkt echt als een enorme verbouwing! Heb je misschien foto’s ervan? Ben heel benieuwd!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:00

l_vh, ja, we hebben alles hier gebouwd. Van olijventerrassen naar paddock paradise. En nu zo goed als af!

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt nu ook wel heel echt. Het land was zo overwoekerd dat je er nauwelijks kon lopen, en nu is het ineens een paddock! Ben echt wel trots erop! We hebben wel echt hulp nodig gehad, want palen in de grond duwen gaat hier dus echt niet met rotsgrond. Daar is een megamachine dagenlang mee bezig geweest... Maar ze zitten wel!

Ik beloof binnenkort nog wat betere foto's hoor :)

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:07

Wel echt super mooi bij jou <3

Vandaag de osteo voor Elevada gehad. Zat toch wel wat echt goed vast, dus hopelijk liet dit wat van onze probleempjes op.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:51

Wauw wat mooi zeg!! @ Castellon

Oh altijd fijn Maartje, ik wil ook nog een osteopaat laten komen voor die van mij. Niet dat er per see wat mis is, maar wel fijn om even te laten controleren.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 07:47

Ik dacht ook niet dat er persé echt wat was, maar ze had dus wel echt een flinke blokkade. Ze is toch loyaler naar me dan ik dacht :+

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:15

mingming schreef:
Wauw wat mooi zeg!! @ Castellon

Oh altijd fijn Maartje, ik wil ook nog een osteopaat laten komen voor die van mij. Niet dat er per see wat mis is, maar wel fijn om even te laten controleren.


Onder dat motto heb ik ook eens iemand laten komen voor Jenara. Zelfs als er idd niet is, is het wel gewoon fijn om te weten :)

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:59

MingMing: Wat fijn dat ze zo geduldig was, dat lijkt me een super fijn idee. Je zult altijd zien dat er op dat soort momenten van alles aan de hand is (zoals heel veel wind etc.)

Dit was een Zaldi San George. Deze bleek alleen niet lekker meer de passen toen meneer wat breder werd. We rijden nu met een Prestige Monza, daar ben ik echt heel tevreden over!

Castellon: Dat ziet er echt al heel goed uit. Wat grappig dat de dingen daar zo anders zijn. Hier boor je gewoon een gat met een gatenboor voor een paal. Dat is daar dus duidelijk anders. Hoeveel palen hebben ze uiteindelijk gezet?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:04

Wat fijn dat ze zo braaf was Mingming.

Leuk pp Castellon! Hier ook een pp door het bos, blijft erg leuk!

Osteopaat komt hier ook eens in de zoveel tijd, meer voor de bonus dan echt wat anders.

l_vh
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:57

Castellon schreef:
l_vh, ja, we hebben alles hier gebouwd. Van olijventerrassen naar paddock paradise. En nu zo goed als af!

Het wordt nu ook wel heel echt. Het land was zo overwoekerd dat je er nauwelijks kon lopen, en nu is het ineens een paddock! Ben echt wel trots erop! We hebben wel echt hulp nodig gehad, want palen in de grond duwen gaat hier dus echt niet met rotsgrond. Daar is een megamachine dagenlang mee bezig geweest... Maar ze zitten wel!

Ik beloof binnenkort nog wat betere foto's hoor :)


Wow, knap gedaan hoor! Ziet er nu al goed uit! Ben benieuwd naar meer foto's :j

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:56

keeyzie schreef:
Castellon: Dat ziet er echt al heel goed uit. Wat grappig dat de dingen daar zo anders zijn. Hier boor je gewoon een gat met een gatenboor voor een paal. Dat is daar dus duidelijk anders. Hoeveel palen hebben ze uiteindelijk gezet?


Nou echt he! 75 palen. Hebben 2 man 3 dagen aan gewerkt om in de grond te krijgen, erg he. Maar het is hier ook echt rotsig, we zitten net bovenop een berg en dat merk je.

Robijntjah schreef:
Leuk pp Castellon! Hier ook een pp door het bos, blijft erg leuk!


Bij jou ziet het er ook echt sfeervol uit! Hier zijn het oude olijventerrassen met aan de randen bomen. Bij de terrassen zelf zijn dat olijven en johannesbroodbomen, eromheen hebben we vooral dennen groeien.

Ik ben heel trots want we hebben vandaag ECHT het laatste werk verricht dus het is nu echt echt klaar!!

Paddock paradise with a view *-:)
Afbeelding

Afbeelding

En een plaatje van mijn knappe Solazar. Het werk aan de paddock kost zoveel tijd dat we wat minder doen/hebben gedaan, maar dat maken we allemaal goed als hij hier binnenkort staat <3

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:49

Gaaf hoor castellon <3

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 07:49

Knap! En hard gewerkt!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:32

Dankjulliewel!! Zo bijzonder dat ze straks allebei hier staan!

Want ja, die tweede heb ik inmiddels ook gevonden, deze kleine man!
Superblij met hem. In de kudde met leeftijdgenootjes heeft hij mij echt uitgezocht. Volledig gevallen voor zijn karakter, alhoewel zwart natuurlijk ook prachtig is :)

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:39

Oh wat een leukerd! Gefeliciteerd!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:59

Superleuk, gefeliciteerd!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:02

Gaaf hoor! Ziet er goed uit.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:31

Ha, dankjulliewel! Het is zo'n leuk klein ding. Hij is anderhalf, vader uit militar lijnen en moeder deels escalera. Heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien!

l_vh
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-11-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:29

Wow Castellon, ziet er super gaaf uit! Jullie harde werken zie je er wel aan af! En wat een leuke kleine nieuwe heb je!

Ik heb het denk ik gemist, maar hoe ben je zo in Spanje terecht gekomen en waar, als ik vragen mag?

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:30

Dankjewel L_vh!
Als de paarden hier helemaal gesetteld zijn maak ik een keer een apart ITP topic met veel foto's, het is echt zo'n droom om het allemaal aan huis te kunnen doen.

We wilden al jaren echt buiten wonen, middenin de natuur, en naar het buitenland zat ook al tijden in ons hoofd. Het duurde wel een tijdje voor we echt een goede plek gevonden hadden, maar hier voelen we ons zo thuis! Meteen al toen we er voor het eerst waren, heel bijzonder was dat.
Ik ben natuurillustrator en samen met mijn man maak ik ook door de natuur geïnspireerde mindfulness apps. Ons werk kunnen we overal doen. Na een jaar gereisd te hebben zijn we hier uitgekomen :)

We wonen ruim een uur boven Valencia, en onze oude boerderij is off the grid, elektriciteit van zonnepanelen en water van de regen (en vooruit, ook van een tankwagen ;) ). Het ligt op een berg met bijna 8 hectare wild land met vossen, zwijnen, genetkatten en enorm veel vogels. Zo heerlijk!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:55

Ik kijk uit naar je topic, ik hou van dat soort avontuurlijke mensen en mooie plekjes elders!

Mijn eigen ‘Georgina’ wordt echt een superfijn rijpaard. Waar ik voorheen nog 3-4 keer longeerde en wat werken aan de hand deed, en hooguit 1-2 keer in de week even ging rijden, is het inmiddels zover, dat het andersom kan. Nu is het vooral onder de man (vrouw) balans en ontspanning houden, recht richten, gehoorzaamheid en tempocontrole, maar het gaat met de week vooruit, genieten!

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:36

Ik ben ook benieuwd naar de foto's!

Wat fijn dat het zo goed gaat Lante!

Als je al zeker 1,5 jaar niet op buitenrit geweest bent en het heel hard waait, en je wilt graag rijden maar je bak is te nat, dan ga je uiteraard gewoon een rondje buiten doen :+ :')
Elevada deed het SUPER en we hebben een super relaxt ritje gehad. Beetje jammer dat we de laatste meters jongens met vuurwerk tegen kwamen. Ze bleef heel erg braaf, maar dat gaf toch wel een beetje stress. Knap meisje is het <3
Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:45

Fijn Maartje!

Hier met mijn jonge gup 2e ritje alleen gemaakt, 5 km.
Kwamen nog een valk pre tegen. Prachtig!

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:02

Oh 5km halen wij nog niet, ze is volgens mij niet mega verkeersmak en zo ver kan ik niet zonder over de weg te moeten. Straks als we een trailer hebben

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:04

Aurelia is verkeers en zadelmak geboren volgens mij :+
Die vertrouw ik in die zin meer dan mo...