Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:06

Ik hou enorm van mijn Ariats, zowel mn schoenen als mijn outdoorlaarzen.
De Wythburns staan nog op mijn verlanglijstje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:06

Rijden heeft hier op vaste dagen ook echt wel voorrang inderdaad.

Hahaha ja, we werden ingehaald door een fietser en daar wou mevrouw wel gezellig mee mee dus we hebben daar een km lekker achteraan gehobbeld :+

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:08

Ik lees ook heel graag weer mee in het nieuwe topic. Ik heb al heel veel dingen uit het vorige topic gebruikt als handige tips, veel dank daarvoor haha! Reageren wil ik nu ook wat meer gaan doen, al gaat het me soms wel wat te snel om alles netjes bij te kunnen houden.
We hebben de paarden nu ongeveer een half jaar aan huis staan, bij ons nieuwe huis. Het afgelopen half jaar hebben we heel veel geklust in huis, maar het paardengedeelte was gelukkig al helemaal af, en hoe! Zowel de paddocks als de bak hebben gewoon geen modder, voor de stallen is er een stuk verhard en beide paddocks hebben echt een enorme laag wit zand, dat werkt perfect. De bak is heel goed gedraineerd en wordt alleen maar beter als het veel regent. Tot vorige week hebben de paarden lekker overdag op het land gestaan, nu wordt het wel echt te nat. Ik besef wel dat we met deze voorzieningen enorme mazzel hebben! We genieten dan ook enorm van het paarden aan huis hebben!

Ons huis staat vrijwel aan de Soesterduinen (met een meertje tegenwoordig!), dit soort ritjes maken we dus ook heel vaak!
Afbeelding

Uitzicht vanuit de bak
Afbeelding

Het weiland
Afbeelding

Het terrein achter
Afbeelding

Als je 's ochtends zo wakker mag worden is het leven toch helemaal perfect?
Afbeelding

Een van de tips die ik uit dit topic heb gehaald!
Afbeelding

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:12

Mooi plekje zo martine!
Bestraten zou ik ook wel willen... maar ben bang dat het glad zal worden. Hebben nu overal grind ( en modder)

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:14

Dat ziet er mooi uit Martine!

Bij ons is een gedeelte al bestraat... dat laten we mooi zo denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:16

Afbeelding
Ons achterste deel van de paddock, fijn droog nog gelukkig!


Afbeelding
En dus versierd!

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:18

Dank jullie, we zijn er ook zo ontzettend blij mee, we moeten onszelf nog elke dag even in onze arm knijpen dat het echt is, het lijkt nog steeds een droom namelijk! We hebben een gigantisch huis gekocht, 350m2 op anderhalve hectare grond, en hebben dat in twee huizen verdeeld. Mijn zusje en zwager wonen in het ene deel, ik in het andere. Ieder met een eigen ingang en alle muren zijn dicht, echt ideaal! Zo kunnen we samen voor de paarden zorgen, maar leven we toch gescheiden! En kunnen we in zo'n gaaf huis wonen, los van elkaar was dat financieel ook nooit gelukt, zeker niet in de omgeving waar we nu wonen!

Ik moet zeggen dat het bij ons niet glad is, en ze denderen er af en toe vol overheen, om dan voor het hek in de ankers te gaan. Er ligt een laagje zand over omdat ze dat er overheen hebben gelopen. Ik heb het toevallig vandaag voor een deel weggehaald omdat het nu wat te modderig begon te worden en het water niet meer lekker weg kon, maar ik vind het ook niet zo heel erg als er een laagje zand overheen ligt, dan slijten de hoeven toch net iets minder hard.

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:33

Wat een gave plek Martine! En tonijn wat leuk versierd zo!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:34

Lisan89 schreef:
Wij krijgen in maart de sleutels van een plekje in de kop van Drenthe waar ons viertal fjorden bij ons komt wonen. De paardenvoorzieningen moeten nog aangelegd worden, daar zijn we volop mee bezig.
Eigenlijk zoek ik een beetje hetzelfde als BoRo geloof ik.

4! Wat leuk! Ik heb er 2; een hele kleine en een reus. Wel allebei Gra :D

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:37

laurae schreef:
[ [url=m/p9jsNw.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het kader van hoe houdt je je huis een beetje schoon misschien een tip voor de verbouwers. Ik heb de beneden verdieping van mijn huis 4 jaar geleden volledig verbouwd en ik wilde absoluut tegels ivm binnenlopen van al het hooi en zand. Maar ik wilde ook heel graag hout. Dit is het geworden: houtlook tegels. Ziet er uit als hout maar kan er gewoon een bak water over heen gooien.

*kruipt weer onder meelees steen*

Heel mooi, toen we keukentegels zochten, heb ik ze zien liggen en vond t een beetje raar. Ik heb nu 18 jaar houten vloeren die in de olie staan ( vorige huis white wash en dit huis zoals jouw tegels) en dit is toch wel makkelijk. Als de vloer vervangen moet worden, ga ik hier naar kijken. Maar ik hoop wel dat deze vloer nog 5 jaar meegaat, daar heb ik tot bloedens toe op staan schuren.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:39

Oh, Martine wat zit jij mooi zeg! Ik kom geregeld op de Paltz en daar word ik ook zo blij van de omgeving.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:43

In de zomer ga ik bijna standaard in mijn nette receptie-jurkje met ballerina’s water geven ‘s morgens :+

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:45

Wat gaaf Martine, ziet er allemaal prachtig uit en een super omgeving.
Gezellig versierd Robijn.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:46

Mooie plek martine!

Wat een natte bende zeg.. hier vooraan is het nog te doen, maar de rest van de track is echt een natte bende (met uitzondering van de hoek bij de oude eik, dat ding zuipt flink en de grond loopt daar omhoog richting het huis).
Ik zou zo graag nog een stuk verharden (tussen terras en schuilstal) ipv snippers, zodat het ook echt opgehoogd wordt ipv alleen voorkomen dat je in de nattigheid wegzakt. Maar ja, de centjes moeten nu naar andere prioriteiten.
Ooit... :Y)

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:55

Martine, bij de paarden zou bestraten wel kunnen, want dat is gewoon vlakke grond, maar de oprijlaan en pad naar de bak toe gaan heuvel op/af... dus daar ben ik bang dat het glad zal worden met ijs en sneeuw in de winter. Bij de paarden wil ipv bestraten denk ik beton storten (sneller/goedkoper)

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:47

Libera schreef:
Martine, bij de paarden zou bestraten wel kunnen, want dat is gewoon vlakke grond, maar de oprijlaan en pad naar de bak toe gaan heuvel op/af... dus daar ben ik bang dat het glad zal worden met ijs en sneeuw in de winter. Bij de paarden wil ipv bestraten denk ik beton storten (sneller/goedkoper)


Oh zo! Ja dan begrijp ik het zeker!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:52

Ik sta om 4u op, dan ben ik rond 4u30 bij de paarden (ik start niet zo snel op om dat uur :') ), ik doe dan altijd mn overal aan over mn gewone kleren, anders ben ik toch bang dat ze me weer vies maken of dat ik teveel naar paard ga stinken ofzo. Dan is het nu dekens wisselen, buiten zetten, hooinetten ophangen en even checken of de waterbak drinkbaar (ijsvrij) is en dan spullen pakken en om 5u vertrek ik richting werk. Uitmesten doe ik smiddags dan. Nu geeft ik ook wel toe dat ik extreem traag ben sochtends, ik ben echt geen ochtendmens. Plus mn pony wordt graag even gekriebeld als de deken af gaat, dus daar geef ik meestal ook wel aan toe.

Ik moet zeggen dat ik wel regelmatig tijd maak om te rijden. Plan ook wekelijks een les in en ga ook regelmatig naar het strand als ik wat meer tijd heb. Anders schiet het rijden er zo bij in.

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:13

Jeetje om 5 uur naar je werk :o
Ik sta om kwart over 6 op en ben meestal om kwart voor 8 weg. In dis tijd heb ik mezelf gedouched etc, 3 kinderen aangekleed en gevoed, paarden, hond en kat gevoerd... paarden krijgen alleen maar een handje brok omdat Cheetah dan zijn pil krijgt. Hooi krijgen ze voor 24 uur en buiten staan ze al :+

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:16

Gave plek Martine! En leuk versierd Robijn. Hier staat de boom al 2 dagen in de schuur te acclimatiseren... ben er niet aan toegekomen hem in een standaard binnen te zetten, misschien dat ik zo nog een poging waag.

Sta hier bijna iedere ochtend in een panty met kaplaarzen en lange jas te voeren. Heb ook korte sportbroekjes om even onder rok/jurk aan te trekken als het heel koud is. In de zomer deed ik vaak om half 7 opstaan, eerst paarden doen en dan om kwart over 7/ half 8 onder de douche. Dan had ik sochtends al uitgemest. Nu vind ik dat veeel te koud en te donker en voer ik alleen even snel.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:18

Midden in de nacht slaap ik hoor. Ik sta tussen 7 en 7.30 uur op, trek een pyjama aan, een jas en loop dan naar buiten om paarden en kippen te voeren.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 22:30

Ik mest wel s ochtends al. Zodra ik thuis kom uit werk in het donker staan ze beide bij het hek. Dan hup naar binnen en buiten poep scheppen. Kan ik daarna rustig koken ed. Mocht ik nog zin hebben doe ik daarna nog wat met de paarden of tegen 8/9 uur de laatste ronde voer en vaak nog even poepscheppen.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:48

Ik draag vaak zat rokken en jurken bij de paarden. Doe er alleen zeker nu wel even een trainingsbroek over aan. Soms mest ik wel eens voor het werk uit maar niet als ik om 7.00/7.45 moet beginnen tenzij het niet anders kan.

‘s Ochtends voor het werk vul ik het hooi terwijl ze hun ontbijt naar binnen werken omdat ik anders toch sta te wachten en dan is het momenteel al glijdend richting de wei het laatste stukje. Wil ze graag nog tot na de jaarwisseling op die wei houden en dan gaan ze naar de iets winterbestendigere wei.

Als iemand mij vanochtend had gezien hadden ze hard gelachen. Lag bijna plat :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:21

Ach, ik zat begin van de middag in regenpak op m’n knieën met de hand een greppeltje uit te diepen. Het water stroomde me niet snel genoeg richting sloot.
Toen ik klaar was heb ik met de tuinslang m’n regenpak maar afgespoeld :+

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:35

Hilary schreef:
Ach, ik zat begin van de middag in regenpak op m’n knieën met de hand een greppeltje uit te diepen. Het water stroomde me niet snel genoeg richting sloot.
Toen ik klaar was heb ik met de tuinslang m’n regenpak maar afgespoeld :+

Daar heb je harken voor, hoef jij niet op de knietjes :+

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 01:54

Ik voer om 530, man laat ze dan om 630-7 naar buiten.
Om een uur of halfzes als man thuiskomt zet hij ze weer binnen met een plak hooi. Om 8 uur kom ik thuis en pak ik de bietenpulp, die neem ik dan mee naar binnen om te weken met heet water. Dan kan ik zelf eten, dochter in bed leggen, even TV kijken enoz, en dan om 10 uur weer naar stal om bietenpulp/brok/meer hooi te geven, terwijl ze staan te eten mest ik dan snel uit. En dan mag ik zelf mn bedje in :D