Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:31

DubbelDun schreef:
Die onderste vind ik wel erg mooi en niet te overheersend.


Mee eens :j

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:32

_San87_ schreef:
Morpheus81 schreef:
San87, ja die zijn allebei ook mooi. Monstera is makkelijker te houden dan Ficus dacht ik? Die vielen bij mij eerder altijd uit in ieder geval....

Oh, ik heb met beide geen issue.

Echt makkelijke planten zijn sansevierias, die ik persoonlijk ook erg mooi vind. Misschien een strelitzia? Die worden ook mooi groot. Heeft wel veel licht en water nodig.


Thanks voor je input, ik ga ernaar kijken.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:33

En met een mooie houten pot hou je ook goed die sfeer vast.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:01

DubbelDun schreef:
En met een mooie houten pot hou je ook goed die sfeer vast.


Check! Ook goede tip!

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:27

Prachtig huis morpheus <3

De tafel krijgt inderdaad een zwarte poot en in eerste instantie een blank blad, moet wel een beetje bij de rest gaan passen natuurlijk _O-

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:39

Ik denk dat dat een mooie kombi gaat worden :)

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:40

Ik zou ook een plant neerzetten :j een monstera doet het goed met weinig licht en is nog een prachtige plant ook.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:53

Wat een gaaf huis zeg! Ik zou idd ook voor wat groens gaan :)
Ik heb zelf oa een monstera en een ficus staan en vooral die eerste ben ik echt heel blij mee. Ding is ondertussen, in nog geen jaar tijd, ook wel aardig uit de kluiten gewassen dus staat nu noodgedwongen niet meer op zijn oorspronkelijke plek :=
Maar idd erg makkelijke plant om te onderhouden. En mocht je bang zijn dat je daar groene vingers voor mist, ik heb zelf de app "Plantsome" die mij precies verteld wanneer welke plant hoeveel water moet hebben :D

Afbeelding

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:11

Er bestaan mooie soorten ficussen..

En er zijn ficussen met van die iele kleine blaadjes aan van die iele, smalle takjes. En juist die kan ik met geen mogelijkheid goed houden, altijd herfst in de woonkamer met zo'n zielige plant met steeds minder blaadjes :)

Van die typische kantoor ficussen.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:36


Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:38

Oh ik moet ineens aan een plant van mijn broer denken. Die heeft 'n in een hoge pot, een echte blikvanger.

Het is een plant die denk ik subtiel net dat beetje (natuurlijke) kleur aan je slaapkamer kan toevoegen zonder die mooie rustige, frisse sfeer te verstoren:



https://amanda.anger-management-treatme ... garden-pr/

http://homemadeideas.org/medinilla-magn ... n-project/

http://www.kwekerijlaguna.nl/index.php/nl/

http://www.kwekerij-atlantis.nl/nl/page/verzorgingstips


Zo, ik heb me voldoende uitgeleefd en ga weer in de meeleestand :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 26-11-19 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:06

Morpheus81 schreef:
Wij hebben ook hedera in de tuin. Het heeft een dode eik overwoekerd. En daar vind ik het wel mooi. Er wonen heel veel vogeltjes in en er groeit een roos doorheen. Maar binnen vind ik het geloof ik een beetje too much. Sorry DD, maar wel bedankt voor je inbreng! Ik ga denk ik op zoek naar een mooie plant in een pot. Nu nog even ideeën opdoen wat voor plant dan.


Monstrea <3

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:10

Varen vind ik niet echt een makkelijke plant, mijn monstrea wel die krijgt een keer per week/2 weken wat water

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:12

Blacky94 schreef:
En mocht je bang zijn dat je daar groene vingers voor mist, ik heb zelf de app "Plantsome" die mij precies verteld wanneer welke plant hoeveel water moet hebben :D


Ah dit was precies wat ik nodig had. Thanks voor de tip!

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:16

Monstera zou goed tot zn recht komen in de slaspkamer :j Wat een prachtig huis hebben jullie trouwens morpheus <3

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:29

Bedankt allemaal voor de vele reacties en de complimenten over het huis. We zijn er zelf ook mega blij mee. Was erg veel werk om het te verbouwen, maar nu is het echt ons droomhuis.

En superleuk dat iedereen zo meedenkt over de planten. De app klinkt als iets wat ik heel goed kan gebruiken, dat ga ik zeker eens bekijken.

De Monstera is inmiddels een goede kanshebber, al ben ik ook nog niet van mijn varen-idee af.

Maar die optie van Boras met die hangende bloemen vind ik ook ge-wel-dig! Die komt zeker ergens in huis terug, super idee, nogmaals dank!
En haha ja, dat met die ficus, dat had ik dus ook. Maar kennelijk zijn er meer soorten, dus dat ga ik ook nog eens even bekijken. Het hele huis moet nog planten hebben, dus we kunnen best meerdere soorten gebruiken.

Jullie zijn lief allemaal!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:13

Boras schreef:
Ik heb even op pinterest zitten neuzen en heb de calathea, in vele verschillende gedaantes en kleuren, ontdekt:

https://allesgra.ucuzaltinci.com/calath ... ta-blanca/

https://bestdecocom.club/2019/10/07/lov ... instagram/

https://www.fleur.nl/calathea-warscewiczii.html

https://www.fleur.nl/calathea-plant-live.html

en nog veel meer varianten.

Of een bananenplant misschien?

https://www.eigenhuisentuin.nl/huis/woo ... interieur2

Varens kunnen inderdaad ook heel mooi zijn!

Calathea's zijn geen makkelijke planten.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:24

Ik dacht dat calathea's veel licht nodig hebben? Bananenplanten sowieso wel, die zijn moeilijk mooi te houden als hij op een plek staat waar hij niet voldoende licht krijgt.

Morpheus ik vind je huis ook prachtig! Van buiten ook, geweldige foto zeg <3 van binnen heeft het een heerlijk sfeertje. heb je nog meer foto's?

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:13

Ik stem ook voor meer foto's :j :D

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:31

Ohw jeetje, wat een eer en zo leuk dat jullie zo enthousiast zijn...ja, ik heb wel meer foto's, maar vooral van de verbouwing met heel veel half affe dingen haha.

Ik heb jullie input trouwens ook nog nodig voor de voormalige deel. Die is ook compleet verbouwd en vernieuwd en die is nu nog leeg. We willen daar een 3 meter lange eettafel in zetten.

We twijfelen alleen nog over de kleur en met name over de kleur stoelen. wat voor stoelen moeten erbij, en donkere of lichte (we zijn niet zo fan van allemaal verschillende) of bijv aan 1 kant een bankje en de andere kant stoelen? En dan een houten bankje of een stoffen al dan niet met rugleuning?

Ik wil het liefst zo'n soort tafel, maar die zijn behoorlijk prijzig:

Afbeelding


Ben op zoek naar een goede foto van de deel, maar die heb ik nu even niet. Die zal ik vanavond even maken en dan kunnen jullie misschien weer helpen.

Voor de tussentijd dan nog wel 2 andere plaatjes van buiten.

Eentje van het vooraanzicht van het huis:
Afbeelding

En van de bak, foto heeft mijn vriend genomen vanuit het raam van de logeerkamer (inmiddels is het daar net ingezaaide gras al veel mooier :o )
Afbeelding

het hele 'buiten' is op de schop gegaan. Het was een hobbelige dorre vlakte met heel veel onkruid. We hebben het opnieuw ingedeeld, hekken geplaatst en ingezaaid - waar gras komt uiteraard. Er is nu een hele fijne paddock, bak en weide voor de paarden. Voor mij echt een droom die uitgekomen is. Maar dit is ws allemaal heel erg off topic :o :o :o

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:38

Toffe tafel! Als je de ruimte ervoor hebt, zou ik enkel stoelen aan de tafel zetten. Mocht je toch een bank overwegen, wat ik persoonlijk niet praktisch vind, dan zou ik m zeker met rugleuning kopen. Zonder is zo oncomfortabel.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:40

Gaaf huis Morpheus81!

Ik houd ook niet van verschillende stoelen, je zou wel eventueel verschillende kleuren kunnen nemen (van dezelfde stoel).

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:44

@noviceh, nee dat is ook waar we een beetje over twijfelen. Een bankje zonder rugleuning is voor langere tijd niet zo comfortabel. Maar we willen het ook weer niet te vol maken en een bankje leek ons misschien wat rustiger. Maar ik zal morgen een foto sturen van de ruimte. Dat helpt misschien.

@Drico, dank je wel! Ja verschillende kleuren van dezelfde stoel zou kunnen, maar het mag niet te druk worden. Er zit een oude houten hilde en plafond met gebinten in, dus de ruimte is van zichzelf al wat drukker en donkerder.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:48

Morpheus81,
Wat een prachtig huis en mooie inrichting....

3timesmom

Berichten: 1321
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:03

<3 Wat een mooi droomhuis Morpheus81