[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:46

Onze iFor hebben we besteld met reserveband. Zit op de klep in een hoes. Die van de auto hangt onder de auto. Heb ook altijd de speciale sleutel bij mij om m te kunnen wisselen indien nodig.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:19

Die van de auto hangt op de klep, die van de trailer aan de zijwand.
Maar ik zou die van de trailer niet opleggen, ik denk dat het nog de originele band is van 2006.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:19

Ik heb hier even een vraagje.
Ik heb een 3 paards Vans Fautras en die werd getrokken door een Mitsubishi Pajero, die mocht 2800 kilo trekken, dus 3 paarden redde ik niet, maar het was een goede oplossing om mijn hengst veilig mee te vervoeren.
Nu heb ik net te horen gekregen dat de auto het niet meer gaat doen, de hele motor is aan gort. ;(
We hebben de auto op grijs kenteken ivm ons bedrijf, maar dat staat te koop, dus we zitten er niet op te wachten nu een dure auto aan te schaffen.
Heeft iemand een idee van een niet zo dure auto in aanschaf om er voor te zetten?
Ik heb even op marktplaats gekeken, maar ik kom er niet uit.. is er nergens te zoeken op trekkracht? Hoe moet ik dat doen, van elke auto waar het niet bij staat via google kijken wat ze ongeveer mogen trekken? En ik heb ook een hoge kogeldruk nodig.. hoop dat iemand hier een betere manier heeft om iets te zoeken. :o

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:02


Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:27

Old timer Land Rover Defender! Mag 3500 trekken en kost je geen wegenbelasting!

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:42

Dank jullie! Zoeken op autotrack is inderdaad al een stuk makkelijker! :D
Met die lijst ga ik er eens goed voor zitten om te kijken of er iets bij zit.
Als iemand nog tips heeft of iets leuks tegen komt dan hoor ik het graag!

Heb je met een oldtimer niet al snel meer onderhoud? Op zich is de wegenbelasting op grijs kenteken wel te doen en ik ben er wel klaar mee dat er allerlei lampjes gaan branden als ik op de snelweg rij. :o

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:42

Asciugamano schreef:
Old timer Land Rover Defender! Mag 3500 trekken en kost je geen wegenbelasting!

Ehm, dat kan niet. Defender is vanaf '90 en de 90 / 110 is vanaf '86. De series mochten geen 3500kg aan de haak hebben.
Stage I V8 is de uitzondering; succes om een goede te vinden......


SparklingApp schreef:
Dank jullie! Zoeken op autotrack is inderdaad al een stuk makkelijker! :D
Met die lijst ga ik er eens goed voor zitten om te kijken of er iets bij zit.
Als iemand nog tips heeft of iets leuks tegen komt dan hoor ik het graag!

Heb je met een oldtimer niet al snel meer onderhoud? Op zich is de wegenbelasting op grijs kenteken wel te doen en ik ben er wel klaar mee dat er allerlei lampjes gaan branden als ik op de snelweg rij. :o

Voor een old timer geldt wat voor elke auto geldt: hoe beter je 'm onderhoudt, hoe beter hij het zal doen.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:01

ikke schreef:
Voor een old timer geldt wat voor elke auto geldt: hoe beter je 'm onderhoudt, hoe beter hij het zal doen.

Ja dat snap ik nog wel :D maar aangezien ik voor het onderhoud afhankelijk ben van een garage, is dat natuurlijk wel wat anders als iemand die daar zelf handig in is en regelmatig van alles even langs loopt.
Mijn Pajero is 21 jaar oud geworden en nu dacht ik tijdens het rijden een raar geluid te horen en had mijn radio uit gezet om te luisteren, maar hoorde toen niks meer.
Achteraf is er door slijtage iets los geraakt wat de hele motor door geslingerd is en alles vernield heeft, was ik meteen gestopt, dan was het te repareren geweest, maar nu zat het hele motorblok onder de olie en was het foute boel, had ik er meer kijk op gehad, dan had ik met dat geluid even onder de motorkap gekeken en in dat opzicht lijkt me dat verschil te maken om een oldtimer aan te schaffen of niet, maar misschien heeft een ander daar een hele andere kijk op..

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:38

SparklingApp schreef:
ikke schreef:
Voor een old timer geldt wat voor elke auto geldt: hoe beter je 'm onderhoudt, hoe beter hij het zal doen.

Ja dat snap ik nog wel :D maar aangezien ik voor het onderhoud afhankelijk ben van een garage, is dat natuurlijk wel wat anders als iemand die daar zelf handig in is en regelmatig van alles even langs loopt.
Mijn Pajero is 21 jaar oud geworden en nu dacht ik tijdens het rijden een raar geluid te horen en had mijn radio uit gezet om te luisteren, maar hoorde toen niks meer.
Achteraf is er door slijtage iets los geraakt wat de hele motor door geslingerd is en alles vernield heeft, was ik meteen gestopt, dan was het te repareren geweest, maar nu zat het hele motorblok onder de olie en was het foute boel, had ik er meer kijk op gehad, dan had ik met dat geluid even onder de motorkap gekeken en in dat opzicht lijkt me dat verschil te maken om een oldtimer aan te schaffen of niet, maar misschien heeft een ander daar een hele andere kijk op..

Een old-timer die voor elke zucht en steun naar de garage moet, is een slecht plan, tenzij je zo'n Beun de Haas kent die het snapt, je hier en daar wil matsen en jij bereid bent jezelf enige technische basiskennis eigen te maken.

Kun je dat niet (om welke reden dan ook) laat old-timers dan voor anderen.....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:32

Ik rij met een tweedehands pajero sport. Mag ook 2800 aan de haak. Die maken ze niet meer dus nieuw zal je hem niet vinden. Is iets lager qua dak en iets langer qua chassis, denk ik toch :+ de eerste heb ik 3 jaar mee gereden maar was op ivm roest en uitstoot. De huidige heb ik sinds juli dit jaar en is nog picco bello op dat vlak.

Met de achterbank eruit is dat ook een grijs kenteken.

twater
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-09-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:47

Ssang yong Rexton 2,7 diesel. Mag én kan 3500 kg trekken en zijn relatief goedkoop in aanschaf

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:31

twater schreef:
Ssang yong Rexton 2,7 diesel. Mag én kan 3500 kg trekken en zijn relatief goedkoop in aanschaf

Daarna niet meer.....

twater
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 03:11

ikke schreef:
twater schreef:
Ssang yong Rexton 2,7 diesel. Mag én kan 3500 kg trekken en zijn relatief goedkoop in aanschaf

Daarna niet meer.....


Ervaring ....??? ik rij er anders al meer dan 10 jaar probleemloos mee en nog nooit geen mankementen gehad

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:14

Hier wel ervaring met de Rexton. Idd trekt het 3500 met gemak. Maar oei wat een onderhoudskosten := .
En ze roesten weg waar je bij staat.

Het reed heerlijk luxe en stabiel. Dat dan weer wel. Maar ik zat toch altijd een beetje met samengeknepen billen voor de onderhoudsbeurten en APK (altijd hoge kosten).

Oh en de wegenbelasting... op geel kenteken mag je op 175,- per maand rekenen.
Zonder bedrijf namelijk geen 'echt'grijs kenteken meer. Dan krijg je hoogstens nog een beetje korting en is het 135,- per maand

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:34

twater schreef:
ikke schreef:
Daarna niet meer.....


Ervaring ....??? ik rij er anders al meer dan 10 jaar probleemloos mee en nog nooit geen mankementen gehad

Ze wegen 2500kg. Met Diesel kost dat de gemiddelde particulier een godsvermogen aan wegenbelasting; grijs kenteken of niet.

Daarnaast zijn ze gewoon duur in onderhoud want werkpaard met veel bewegende delen en dat geeft gewoon meer slijtage en dan gaan we er nog even vanuit dat je een garage hebt die weet waar ze mee bezig zijn. Zo niet, draai je je aandrijflijn in de soep en heb je nog veel meer kosten.

Ervaring? ja, ik rijd al 25 jaar 4x4's die ik in eigen beheer onderhoud.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:54

Een vriend van mijn partner verkoopt ssangyong. Dus partner zei bij zoektocht andere auto "kijk daar eens naar". Die vriend heeft idd net omwille van de dure wisselstukken en onderhoud dat afgeraden tussen neus en lippen door.

twater
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:22

Ikke,
Géén eigen met ervaringen ssang yong dus, auto zelf weegt nog geen 2 ton, incl laadvermogen is 2,5 ton maar als je dat er niet in gooit weegt ie gewoon 1950 kg( op grijs kenteken). En ik ken sowieso nog 2 mensen die er al jaaaren probleemloos mee rijden.Ik heb daarentegen destijds veel onkosten gehad met een nieuw aangeschafte LR Discovery, denk je dat je een nieuwe auto koopt, man man wat een gedonder de eerste jaren, gelukkig allemaal opgelost met garantie en coulance. Daarna overgegaan naar ssang yong,rij nu al 20 jaar dit merk,2 Korando's en nu en rexton en ben nog steeds tevreden alhoewel je over de modellen die ze maken kunt discuseren. En dus niet uw ervaring/mening projecteren als de enige waarheid, ieder merk zal zijn maandagochtend-serie hebben en bestuurders die niet bij zo'n auto passen

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:48

twater schreef:
Ikke,
Géén eigen met ervaringen ssang yong dus, auto zelf weegt nog geen 2 ton, incl laadvermogen is 2,5 ton maar als je dat er niet in gooit weegt ie gewoon 1950 kg( op grijs kenteken). En ik ken sowieso nog 2 mensen die er al jaaaren probleemloos mee rijden.Ik heb daarentegen destijds veel onkosten gehad met een nieuw aangeschafte LR Discovery, denk je dat je een nieuwe auto koopt, man man wat een gedonder de eerste jaren, gelukkig allemaal opgelost met garantie en coulance. Daarna overgegaan naar ssang yong,rij nu al 20 jaar dit merk,2 Korando's en nu en rexton en ben nog steeds tevreden alhoewel je over de modellen die ze maken kunt discuseren. En dus niet uw ervaring/mening projecteren als de enige waarheid, ieder merk zal zijn maandagochtend-serie hebben en bestuurders die niet bij zo'n auto passen

Ook 436 euro per drie maanden wegenbelasting (grijs kenteken particulier) is voor veel mensen een hoop geld!

Daarnaast maakt merk niet uit. Een 4x4 die niet fatsoenlijk onderhouden wordt, wordt een onbetrouwbaar geldverslindend monster; ongeacht of dat een LR, een Ssang Yong of een Mercedes is!
Draai de automaat van een ML maar in de soep, kom je erachter wat dat kost.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:27

Een vriendin heeft een ssangyong rexton en is er heel tevreden over en bij haar garage noemen ze weer andere merken waar je op leeg zou lopen, het blijft toch een risico met een oudere auto waarvan je weinig weet.
Nou.. wij hebben er ondertussen een opkoper bij gehad bij de garage en die zei dat de auto nog prima te repareren zou zijn. Ik weet nu ook niet of ik meer vertrouwen in de garage of in de opkoper moet hebben, maar nu is het plan om hem toch te repareren.
Wordt vervolgd..

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:43

SparklingApp schreef:
Een vriendin heeft een ssangyong rexton en is er heel tevreden over en bij haar garage noemen ze weer andere merken waar je op leeg zou lopen, het blijft toch een risico met een oudere auto waarvan je weinig weet.
Nou.. wij hebben er ondertussen een opkoper bij gehad bij de garage en die zei dat de auto nog prima te repareren zou zijn. Ik weet nu ook niet of ik meer vertrouwen in de garage of in de opkoper moet hebben, maar nu is het plan om hem toch te repareren.
Wordt vervolgd..

Blokje van de sloop rukken en erin slingeren en hup; je rijdt weer.... in ieder geval zo lang het duurt.

Ben ik wel benieuwd hoe ver men het blok open gemaakt heeft om te zien wat er echt aan de hand is.

Beetje motorrevisie komt je op 5 a 10k te staan, afhankelijk van hoe stuk je blok is. Blok van de sloop kost je nog niet de helft, maar de garantie is vaak ook maar totdat je de contactsleutel omdraait. Let dus goed op wat men zegt te doen en wat dat zou gaan kosten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:11

Soms moet je ook geluk hebben met een auto.
Onze Volvo hebben we behoorlijk wat tegenslagen mee.
Automaat is vervangen en kwam nog het een en ander aan het licht... reparatie van 3800,- euro, terwijl de indicatie 2500,- was.
Afijn... automaat is weer als nieuw en nu is het stuurhuis naar de kloten... reparatie schatting 1300,-
We lopen compleet leeg op de Volvo, terwijl we dachten een goede auto te hebben. Kan wel janken.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:30

Chasey schreef:
Soms moet je ook geluk hebben met een auto.
Onze Volvo hebben we behoorlijk wat tegenslagen mee.
Automaat is vervangen en kwam nog het een en ander aan het licht... reparatie van 3800,- euro, terwijl de indicatie 2500,- was.
Afijn... automaat is weer als nieuw en nu is het stuurhuis naar de kloten... reparatie schatting 1300,-
We lopen compleet leeg op de Volvo, terwijl we dachten een goede auto te hebben. Kan wel janken.

Zal ik er nog een defecte motor aan toevoegen.... wat een klote-auto's, die Volvo's......

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:40

Het is onze eerste Volvo ooit, omdat we eens een 'goede degelijke' auto wilden. (Mede doordat manlief vorig jaar een heftig auto ongeluk heeft gehad, waar hij nooit meer 100% van zal herstellen.)
Maar wat een drama. Hebben we gewoon dikke pech of zijn we 'genaaid' door de verkoper? Ik weet het niet meer.
Mijn Peugeot is nu 21 en tot nu toe veel betrouwbaarder.
Ook die heeft in de loop der tijd wel 'dure' reparaties gehad, zoals een nieuwe distributie set, maar dat was nog niks vergeleken het gedoe met die Volvo nu. We vallen van het één in het ander met dat ding. Hoe lang moet je er nog geld in blijven stoppen? Ik weet het echt niet meer...
Ondanks het lekke stuurhuis gebruiken we hem nog wel, maar het wordt er natuurlijk niet beter op.
Motor mankeert tot nu toe nog niks mee... Maar we weten even niet wat te doen. Weg of toch wéér laten repareren?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:09

Tja mijn vader rijdt al 30 jaar Volvo’s zonder problemen. Zelf hebben we een nieuwe V60, ook probleemloos vooralsnog.

Maar onze oude Ford Explorer (‘99) die ernstig mishandeld wordt met zware ladingen, ruwe kilometers etc heeft ook nog nooit iets gemankeerd. Een geïmporteerde oude Amerikaan...

Ik denk dat je deels geluk moet hebben. En jammer genoeg heb jij nou net pech Chasey :(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:38

Dat denk ik ook. De mensen die ik ken met een Volvo zijn heel tevreden. En een daarvan raadde zelfs een Volvo aan na Daan zijn ongeluk.
Wat degelijkheid om je heen tijdens een aanrijding is wel een beter gevoel. Al blijft het altijd bij gevoel, want je weet nooit hoe je uiteindelijk uit een aanrijding komt.
De 35 jarige Citroën waarin Daan zat tijdens de aanrijding zat goed in elkaar, en toch kon Daan het navertellen. Zijn been wordt nooit meer zoals het was, maar hij is er nog!
Mede daarom voor een degelijke Volvo gekozen.
Ik voel me eigenlijk wel in de maling genomen door de verkoper.
We vertelden dat we een degelijke auto zochten, waar je niet gelijk iets aan hoefde te doen.
Verkoop praatjes... was een prima auto! En een proefrit was geen enkel probleem. Ook gedaan en er leek inderdaad niets mis mee. Totdat we hem een week of 2 hadden. Begon de automaat te stotteren. Dat gaven we aan bij de verkoper en die werd enorm kwaad!! Ging op zijn achterpoten staan... en werd ineens vijandig. Toen wisten we eigenlijk al genoeg, maar de auto was intussen al gekocht.
Dat gestotter werd van kwaad tot erger.
Toen hebben we hem maar laten flushen.
En hij was weer even goed!
Probleem opgelost, dachten we.
Begon na een tijd wéér te stotteren. Totdat Daan er mee kwam te staan. Automaat in de soep gelopen.
Wat bleek, er was een onderdeel lek. De intercooler en nog iets was mis.
Daardoor kwam er koelwater in de bak, dus die werd gewoon niet meer gesmeerd. Kapot gelopen.
Bak revisie gedaan, maar tijdens die revisie kwam dus pas aan het light waarom hij stuk was gelopen. Intercooler, een of andere pomp en nog wat onderdelen moesten er nog bij vervangen worden, anders had een revisie ook geen nut.
Daarnaast flikkerden ook ineens de ruiten naar beneden het portier in. Beide voorruiten. Dat was ook al vrij vlot na aankoop... hele zomer kon sowieso één raam aan de bijrijders kant al niet open, want dan viel die naar beneden.
Dat hebben we vorige week pas laten repareren. 250 euro. Ramen kunnen weer open en dicht, maar tijdens diezelfde reparatie ontdekte de monteur dus dat het stuurhuis kapot is.
Want we hadden al een vermoeden dat daar iets mis mee was en daar moest hij ook even naar kijken. We hoopten gewoon op een slechte leiding of iets dergelijks. Maar nee, uiteraard moet het stuurhuis vervangen worden. Geschatte kosten... 1300,-
We hebben nog nooit zo vaak een auto moeten laten repareren dan die Volvo.
Zelfs die Fransozen die we altijd reden hadden minder problemen.
Stuurhuis is dus nog niet gerepareerd, want het potje is intussen wel leeg!!!!
Denk je een goede auto te hebben gekocht...

Gelukkig houdt mijn Peugeot het tot nu toe nog goed vol met zijn 21 jaar.
Vorige week alleen een lekke band gehad.
Na een buitenrit paard in de trailer gezet, wilde weg rijden maar stuur trok als een malle. Wist gelijk hoe laat het was.
Tijd om een band te wisselen. ;)
Afgelopen week dan ook maar gelijk rondom winterbanden er op gezet.

Afbeelding