Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:44

Temeraire schreef:
Ik heb net de sleutels gekregen van mijn nieuwe huis en wij zijn nu ook druk aan het klussen en verven :)
In mijn woonkamer doe ik 1 muur early dew en de rest wit, en ook ik ga voor een donkerblauwe muur op de slaapkamer. Heb eerst een tester meegenomen en op een canvasje geverfd en het zo een tijdje laten staan. Ik denk dat het wel mooi wordt :)
Ik heb Blueberry dream van flexa gekozen, echt een mooie kleur!

@Denise_storm misschien heb je het al een keer gezegd maar waar komt jouw vloerkleed vandaan? Ik vind je kamer echt mooi ingericht!


Bij de Karwei! Geeft niks hoor, vind het alleen maar leuk als mensen vragen waar we dingen vandaan hebben. Dank je wel! :D We zijn er zelf ook erg blij mee, het voelt echt als thuis.

carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:50

Doubtless schreef:
We hebben vandaag wat knopen doorgehakt en behang gekocht!

Voor het toilet voor deze gegaan, omdat we er op een foto achterkwam en dat het toilet Halfweg betegeld is (helemaal niet onthouden na de bezichtiging :') ):
[ [url=m/igcLXF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Werkkamer is deze geworden:

[ [url=m/XSIPfg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En onze slaapkamer:

[ [url=m/ZBdQHK.jpg]Afbeelding[/url] ]





Ik ben benieuwd naar het resultaat! Lijkt me erg mooi!

Doubtless

Berichten: 8485
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:10

carley schreef:
Doubtless schreef:
We hebben vandaag wat knopen doorgehakt en behang gekocht!

Voor het toilet voor deze gegaan, omdat we er op een foto achterkwam en dat het toilet Halfweg betegeld is (helemaal niet onthouden na de bezichtiging :') ):
[ [url=m/igcLXF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Werkkamer is deze geworden:

[ [url=m/XSIPfg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En onze slaapkamer:

[ [url=m/ZBdQHK.jpg]Afbeelding[/url] ]





Ik ben benieuwd naar het resultaat! Lijkt me erg mooi!


Ik ook :') verf zijn we ook aardig uit. Beneden combinatie van off-white/creme, groen en taupe. Boven combinatie van off-white/creme, grijs en blauw. Alleen de vloer zijn we echt nog niet uit. Licht of donker, zon moeilijke keuze! Weet wel dat ik witte plinten wil <3

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:41

#DTV:

Zijn er mensen hier (uit de grensstreek) die ervaring hebben met "FliesenXL" ?
Of met een andere outlet tegel'boer'?

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:37

Wij hebben vandaag onze nieuwe eetkamerstoelen gekregen. Zo blij mee!
Nu alleen nog een nieuwe lamp.

Afbeelding

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:29

Wauw wat mooi, die groene strook is ook erg tof.


Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe kamer en ik zou graag jullie advies willen horen omtrent kleurkeuze!

ik wil graag 2 lange muren blauw, 1tje geel en 2 muren zijn dan wit (die van de ramen).
of
2 lange muren in shade of roses en 1tje blauw planten behang.

Ik heb er 2 stijlkamers voor gemaakt:



Afbeelding


Afbeelding

of

Afbeelding


Afbeelding


Denken jullie dat ik de juiste muren heb gekozen om te zorgen dat het licht genoeg blijft (ramen zijn best flink en de kamer is van zichzelf wel licht.

En welke heeft jullie voorkeur? Ik vind het heel lastig kiezen. Ik vind geel en blauw erg mooi, maar ik ben misschien bang dat ik er op uitgekeken raak. Maar ik weet wel dat die kleuren sowieso gaan werken.

De shade of roses vind ik prachtig maar ik ben bang dat dat voor wat minder sfeer zorgt en ik vind het een hele spannende kleur om te verven. :') Echter zou een strook behang er wel weer heel mooi bij staan.

Er komt sowieso een zwart/wit vloerkleed in en een fluwelenbank in okergeel, terracotta (zoals foto) of antraciet. De verdere meubels zullen wit of van hout zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:48

Ik zou t blauw met de behangprint doen denk ik...

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:07

@fair: Ik vind die bank voor de blauwe muur beter staan, maar met een andere kleur bank kan die oudroze muur ook goed.

@SdaphneS: spannende kombi van stoelen en tafel , maar het staat goed :)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:15

Ik zou gaan voor optie 2 (gave combi!) maar indd met een andere bank. Met de hoeveelheid ramen moet het qua licht wel goedkomen zo van je tekening te beoordelen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:03

Dat roze met een okergele bank lijkt e erg tof

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:04

Bij optie twee is donkerbruin mooier. Oud roze is wel echt supergaaf.

Ik dacht dat de bank een bestaande bank was. Maar als je daarin nog kunt kiezen qua kleur, dan zou ik voor oudroze gaan :).

En geen fluwelen okergele bank :o.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:42


MarliesV

Berichten: 15199
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:54

SdaphneS wat een mooie stoelen. Waar zijn die van?
Is precies wat wij zoeken, alleen zouden we graag een combi van bruin en grijs hebben. 4 om 2 zeg maar.

Ik stem voor blauw maar okergeel vind ik op de muur minder. Wel gaaf in een bank en accessoires.
De roze is mij te klef haha.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:58

Fair schreef:
Wauw wat mooi, die groene strook is ook erg tof.


Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe kamer en ik zou graag jullie advies willen horen omtrent kleurkeuze!

ik wil graag 2 lange muren blauw, 1tje geel en 2 muren zijn dan wit (die van de ramen).
of
2 lange muren in shade of roses en 1tje blauw planten behang.

Ik heb er 2 stijlkamers voor gemaakt:



[ [url=m/71cWPQ.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/RDsnpn.png]Afbeelding[/url] ]

of

[ [url=m/XBpI2X.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/sQWPmB.png]Afbeelding[/url] ]


Denken jullie dat ik de juiste muren heb gekozen om te zorgen dat het licht genoeg blijft (ramen zijn best flink en de kamer is van zichzelf wel licht.

En welke heeft jullie voorkeur? Ik vind het heel lastig kiezen. Ik vind geel en blauw erg mooi, maar ik ben misschien bang dat ik er op uitgekeken raak. Maar ik weet wel dat die kleuren sowieso gaan werken.

De shade of roses vind ik prachtig maar ik ben bang dat dat voor wat minder sfeer zorgt en ik vind het een hele spannende kleur om te verven. :') Echter zou een strook behang er wel weer heel mooi bij staan.

Er komt sowieso een zwart/wit vloerkleed in en een fluwelenbank in okergeel, terracotta (zoals foto) of antraciet. De verdere meubels zullen wit of van hout zijn.

Heb je dit met een bepaald programma gedaan of gewoon met paint oid?

Ik vind zelf de tweede het mooist maar ik heb niks met okergeel en juist veel met roze O:)
Ik vind persoonlijk ook de combi van die geel met donkerblauw ook niet zo mooi, heel erg mondriaan achtig.

Donkerblauw en die behangprint zou ik niet doen, dan wordt het wel heel blauw. Vind dat juist mooi aan het roze dat je die een beetje subtiel in het behang terug ziet komen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:19

Gaaf gedaan om gewoon eens alles bij elkaar te gooien!
Ik persoonlijk vindt optie 1 mooier, maar misschien te donker, optie 2 geeft dan weer veel meer licht en dan inderdaad met een andere bank.

Hier vandaag mag mams tegels en laminaat voor haar nieuw appartement uitgezocht.
Is een nieuwbouw en moet dus vanuit bepaalde winkels en collecties gekozen worden maar het is echt super gaaf.
Vintage noir tegel in de keuken, hal en badkamer.
https://www.impermo.nl/nl/vloertegels/n ... nce-142171

En een licht laminaat met groef voor de woonkamer en slaapkamers.

Zou er zo zelf willen wonen :D

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:45

MarliesV schreef:
SdaphneS wat een mooie stoelen. Waar zijn die van?
Is precies wat wij zoeken, alleen zouden we graag een combi van bruin en grijs hebben. 4 om 2 zeg maar.

Ik stem voor blauw maar okergeel vind ik op de muur minder. Wel gaaf in een bank en accessoires.
De roze is mij te klef haha.

Wij hebben ze bij budgethome weg, een winkel in Groningen.
Ze zijn er ook in andere kleuren, wij hebben de cognac kleur.
https://www.budgethomestore.nl/eetkamerstoel-bondi

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:24

Hallo allemaal, ik heb even jullie hulp nodig. Vrijdag een leuke wandplank gekocht voor aan de muur. Maar nu weet ik nog niet waar ik hem ga ophangen :+
Afbeelding
Dit is de plank.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onze woonkamer. De lange muur is dus nog aardig leeg. We wonen hier nog niet zo lang. En ik wil hem het liefst dus aan die lange muur. Maar waar? :+

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:42

In ieder geval dan recht achter de eettafel. Persoonlijk had ik de kastdaar op de muur en dan de plank in plaats van de kast.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:45

Ik denk dat als je dat relatief kleine plankje midden op je muur hangt, hij helemaal weg valt. Als je hem perse op de blauwe muur wil , zou ik hem ergens tussen de kast en de klok ophangen. Of anders op de witte muur, boven dat bijzettafeltje met die bloemen.
Offf: dat bijzettafeltje bij de blauwe muur PLUS het plankje???

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:45

@lindor: je hebt een luxeprobleem :D

Ik zou ook de kast tussen de klok en de tafel neer zetten. Dat breekt die lange muur. En de plank dan op de plek van de kast.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:28

_San87_ schreef:
Ik zou t blauw met de behangprint doen denk ik...



Dat wordt me iets te donker en te blauw. Ik wil er toch graag een beetje contrast bij ingooien.

DubbelDun schreef:
@fair: Ik vind die bank voor de blauwe muur beter staan, maar met een andere kleur bank kan die oudroze muur ook goed.



Kirstenn schreef:
Ik zou gaan voor optie 2 (gave combi!) maar indd met een andere bank. Met de hoeveelheid ramen moet het qua licht wel goedkomen zo van je tekening te beoordelen


Kirstenn schreef:
Of met een lichtgrijze bank, evt met okergele kussens. Linkje met voorbeelden: https://www.huis-inrichten.com/oud-roze-muur/



Andere bank is opzicht wel een optie met die kleur op de muur idd. Ik wil alleen zo graag een fluwelen bank en vind een uitgesproken bank wel heel tof. Maar het moet ook een kleur zijn die evt met andere muurkleuren kan als ik weer eens wat anders wil. Dan neig ik al gauw naar een lichtgrijze bank maar die zijn er bijna niet in die fluwelen stof. :')

Sonja_vR schreef:
Dat roze met een okergele bank lijkt e erg tof



MarliesV schreef:
Ik stem voor blauw maar okergeel vind ik op de muur minder. Wel gaaf in een bank en accessoires.
De roze is mij te klef haha.


Haha ik ben gek op okergeel! <3 Dat is iets wat iig wel terugkomt, op de muur, de bank of de accesoires. :')


laraxXxemma schreef:
Heb je dit met een bepaald programma gedaan of gewoon met paint oid?

Ik vind zelf de tweede het mooist maar ik heb niks met okergeel en juist veel met roze O:)
Ik vind persoonlijk ook de combi van die geel met donkerblauw ook niet zo mooi, heel erg mondriaan achtig.

Donkerblauw en die behangprint zou ik niet doen, dan wordt het wel heel blauw. Vind dat juist mooi aan het roze dat je die een beetje subtiel in het behang terug ziet komen.


In photoshop bij elkaar geplakt. Ik help af en toe mensen in mijn omgeving ook met stijlkamers en vaak pakt dat wel goed uit! En bedankt voor je mening, wordt nog moeilijk dit. :')


Beide met grijze bank:

Afbeelding

Afbeelding

Vind het in beide gevallen gelijk wat te 'koud'.


Afbeelding

En okergeel, kan. :P Maar vind dan de terracotta toch wat mooier.

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:58

En iets donkerder grijs nemen of bruin/grijs ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:08

Ik vind de terracotta bank qua kleur het mooist. Maar dan zit je wel aan een blauwe muur, want met oud-roze vind in t geen porum :o .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:10

DubbelDun schreef:
En iets donkerder grijs nemen of bruin/grijs ??

Zal denk ik mooier staan bij dat roze :j.

Of doe eens gek en pak een (donker)groene bank.

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:01

DubbelDun schreef:
@lindor: je hebt een luxeprobleem :D

Ik zou ook de kast tussen de klok en de tafel neer zetten. Dat breekt die lange muur. En de plank dan op de plek van de kast.



Joah een beetje. Plank is ook een beetje impulsieve aankoop geweest. Was op de beurs en ze vlogen er doorheen. Was nog maar net binnen, dus maar meteen 1 meegenomen voordat ze op waren :+

Ben sowieso nog aan het denken wat ik met die lange muur doe. Een wandrek of een soort boekenkast oid. Er moet nog wel wat bij komen om het op te vullen. Alles stapje voor stapje. Maar tips zijn altijd welkom.