Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:03

Pipodipo schreef:
cp112 schreef:
Ze was met Eve Z1 geklasseerd en zou volgens mij een keer Z1 starten maar was als HC gezet.
Reed wel ruim winst.

Ach so what. Als we daar al over moeten gaan sikkeneuren :+
Tuurlijk
Eve is niet Z1 geklasseerd. Maar het is niet om te sikkeneuren, ik zie alleen een pracht van een kans om dat klasseringsgedoe los te laten en net zo te gaan werken als in andere landen waar je mag starten wat je wil.


Ook een goed plan!

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:17

Pipodipo schreef:
cp112 schreef:
Ze was met Eve Z1 geklasseerd en zou volgens mij een keer Z1 starten maar was als HC gezet.
Reed wel ruim winst.

Ach so what. Als we daar al over moeten gaan sikkeneuren :+

Eve is niet Z1 geklasseerd. Maar het is niet om te sikkeneuren, ik zie alleen een pracht van een kans om dat klasseringsgedoe los te laten en net zo te gaan werken als in andere landen waar je mag starten wat je wil.



Verkeerde woord, niet geklasseerd, startgerechtigd

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:21

Waar wil ze eigenlijk precies Nederlands Kampioen in worden? Dat wordt in de serie in het midden gelaten.

De gemiddelde Nederlander denkt bij Nederlands Kampioen zijn aan de beste op het hoogst haalbare niveau. Helemaal als het om een paard van ongeveer 4 ton (?) gaat dat met zoveel publiciteit is binnengehaald. In de dressuursport is dat dus bij de senioren. Maar ik neem aan dat niet het doel van Britt en haar Spaanse hengst is.

Tikje misleidend zou dat kunnen zijn naar de onwetende kijker. Niet dat ik daar verder iets van vind. Het is tv en het trekt misschien extra kijkers, er is geen woord van gelogen natuurlijk want er lopen veel Nederlands kampioenen rond, je hebt ze zelf in het B en in het L. En het is zondermeer knap, op welk niveau ook.

Maar het valt me telkens op zodra de term Nederlands Kampioen (zonder toevoeging) als doel weer valt. Een langgerekt nououoouou denk ik dan. :D

Edit: uitgebreid
Laatst bijgewerkt door Boras op 07-11-19 13:38, in het totaal 3 keer bewerkt

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:27

Dit gaat dus over afgelopen zomer. Toen wilde ze proberen om Nederlands kampioen te worden. Was ze op de regio ook door naar de finale, als ik het goed heb. Maar omdat George een plekje op het been had de volgende dag. Heeft ze die afgezegd.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:34

FriesWytske schreef:
Dit gaat dus over afgelopen zomer. Toen wilde ze proberen om Nederlands kampioen te worden. Was ze op de regio ook door naar de finale, als ik het goed heb. Maar omdat George een plekje op het been had de volgende dag. Heeft ze die afgezegd.

Ze had zich via de selectiewedstrijden gekwalificeerd voor deelname aan de regiokampioenschappen, maar is daar (inderdaad) niet gestart. De selectieperiode voor de winterkampioenschappen is weer begonnen, dus misschien zien we haar straks in Benningbroek.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:42

StillAngel schreef:
NienkeV1994 schreef:
Ik heb in de video's van PaardenpraatTV Britt haar paarden nog maar heel af en toe buiten zien staan (buiten Jack en Vito, die ergens anders staan), dus ik betwijfel het, maar wie weet staan ze buiten de video's om wel gewoon buiten en krijgen we dat in deze serie wel te zien.


In de zomer wel maar niet in de winter.. tenminste dat zei ze op haar laatste video tegen die jongen die Vito nu bijrijdt.


Volgens mij zag ik Eve net buiten staan, George heb ik nog nooit gezien.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:28

Nederlands kampioen kan je pas worden in de zwaardere klassen op het NK, vanaf Lichte Tour. Daaronder niet, maar wordt makkelijk met de term omgegaan.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:40

Mousmous schreef:
Nederlands kampioen kan je pas worden in de zwaardere klassen op het NK, vanaf Lichte Tour. Daaronder niet, maar wordt makkelijk met de term omgegaan.


Moet voor leken toch ook leuk en begrijpelijk blijven?

De Fjes worden toch ook gewoon kampioen? Is ook geen eredivisie...

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:43

Ik kende die hele Britt niet maar zag een stukje op dwdd en heb het nu gekeken - leek me gewoon hartstikke leuke meid, ik hoop dat ze nog lang samen met George plezier zal hebben.

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:16

Denise_Storm schreef:
cp112 schreef:

Dat insinueert zij niet, dat werd in het programma al gezegd door Britt en die vriendin ;)


Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ze hadden het over de schrikreacties die George in de bak gaf en toen werd er gezegd ''in Spanje zijn ze gewend om met een strengere hand de paarden te leren''. Dat werd niet specifiek over George gezegd. Zo heb ik het in iedere geval niet geïnterpreteerd... :+


cp112 schreef:
Ik hoorde ze daarna toch echt tegen George zelf zeggen dat dat niet meer ging gebeuren oid.


Overigens, niets mis met wat meer harde hand opvoeden hoor. Hoe het in Spanje vaak gaat is niet hoe we het hier doen wellicht maar dat maakt het niet gelijk "verkeerd".


Daar komt Britt nog wel achter :D :D :D
Het is natuurlijk wel een "echte" hengst dus een consequent en soms wat strenge hand zal echt wel nodig zijn.

Vond het een leuke uitzending, Britt ontegenzeggelijk een leuke meid. Maar ze kwam mij toch wel over als iemand met weinig "echte" paardenervaring. Ik vermoed dat ze dus veel geholpen wordt door paardenmensen. Kan ook haast niet anders want ze zal echt niet elke dag naar haar paarden kunnen gaan, laat staan ze allebei rijden. Dus met die hulp zal het wel loslopen.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:18

Babootje schreef:
Denise_Storm"
[quote="cp112"

Dat insinueert zij niet, dat werd in het programma al gezegd door Britt en die vriendin ;)


Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ze hadden het over de schrikreacties die George in de bak gaf en toen werd er gezegd ''in Spanje zijn ze gewend om met een strengere hand de paarden te leren''. Dat werd niet specifiek over George gezegd. Zo heb ik het in iedere geval niet geïnterpreteerd... :+[/quote]

[quote="cp112 schreef:
Ik hoorde ze daarna toch echt tegen George zelf zeggen dat dat niet meer ging gebeuren oid.


Overigens, niets mis met wat meer harde hand opvoeden hoor. Hoe het in Spanje vaak gaat is niet hoe we het hier doen wellicht maar dat maakt het niet gelijk "verkeerd".


Daar komt Britt nog wel achter :D :D :D
Het is natuurlijk wel een "echte" hengst dus een consequent en soms wat strenge hand zal echt wel nodig zijn.

Vond het een leuke uitzending, Britt ontegenzeggelijk een leuke meid. Maar ze kwam mij toch wel over als iemand met weinig "echte" paardenervaring. Ik vermoed dat ze dus veel geholpen wordt door paardenmensen. Kan ook haast niet anders want ze zal echt niet elke dag naar haar paarden kunnen gaan, laat staan ze allebei rijden. Dus met die hulp zal het wel loslopen.[/quote]

Hadden haar ouders geen manege? Wellicht nog steeds. Maar die is met paarden opgegroeid volgens mij.

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:02

Volgens mij niet want ze kwam Den Haag en werkte hier bij een zonnebankcentrum. En in Den Haag ken ik alle eigenaren. Overigens zag je haar ouders in de serie en ik had niet de indruk dat die ooit iets met paarden te maken hebben gehad.

Britt was echt bang bij het ophalen van de hengst om er zelf mee te lopen, zelf van de trailer te halen etc.
Dat was echt niet gespeeld. Dus nee, niet zo erg ervaren. Helemaal niet erg. Maar poesiepoesie doen bij een hengst gaat op termijn fout ook al is ie goed opgevoed. Gelukkig heeft ze goede mensen om zich heen.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:06

Uiteindelijk weten wij kijkers niet wat echt is en wat bedacht werd.
Denken dat alles echt is in de serie lijkt me ietwat natief.
Zo werkt het nu eenmaal niet bij de commerciëlen en dit soort programma's.
Daar is al zoveel over naar buiten gekomen.

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:10

Boras schreef:
Uiteindelijk weten wij kijkers niet wat echt is en wat bedacht werd.
Denken dat alles echt is in de serie lijkt me ietwat natief.
Zo werkt het nu eenmaal niet bij de commerciëlen en dit soort programma's.
Daar is al zoveel over naar buiten gekomen.


Nou nee dat denk ik niet hoor. Maar 1 + 1 bij elkaar optellen is niet zo moeilijk.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:06


Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:09


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:16

Ik heb speciaal een vpn gedownload vandaag, kom je hier nu mee!! :+ haha nee top voor de volgende keer!!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:18

Babootje schreef:
Volgens mij niet want ze kwam Den Haag en werkte hier bij een zonnebankcentrum. En in Den Haag ken ik alle eigenaren. Overigens zag je haar ouders in de serie en ik had niet de indruk dat die ooit iets met paarden te maken hebben gehad.

Britt was echt bang bij het ophalen van de hengst om er zelf mee te lopen, zelf van de trailer te halen etc.
Dat was echt niet gespeeld. Dus nee, niet zo erg ervaren. Helemaal niet erg. Maar poesiepoesie doen bij een hengst gaat op termijn fout ook al is ie goed opgevoed. Gelukkig heeft ze goede mensen om zich heen.


Haar vader is vorig jaar door een noodlottig ongeval in zijn eigen bakkerij overleden.

Haar moeder nam haar vroeger altijd mee naar de paarden... Dat lieten ze in deze aflevering ook zien. In ieder geval een foto waarbij ze samen met haar moeder op paard zat.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:10

Die Eve is wel z start gerechtigd toch?
Volgens mij heb ik dat een keer voorbij zien komen...

Edit, jup


Afbeelding

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:46

Dat wordt ook niet betwijfeld :+
Het gaat er om dat je een wp nodig hebt om in bepaalde klasse geklasseerd te zijn ;)

Maar kennis viert ook in dat screenshot hoogtij, iemand die reageert ziet niet het verschil tussen met s&t mogen rijden of moeten rijden.

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:50

Volgens de KNHS is ze M2+23 en Z1 gestart maar de teller op 0

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:45


Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:49

Als ze maar uitkijkt voor teveel Britt op tv.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:53

Ze komt praten over het NK dressuur, het begint hilarisch te worden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:58

Dan ga ik kijken, mijn vraag daarover van gister wordt vandaag beantwoord.
Zou Pauw op bokt zitten :D

Edit: ik lees dat het ook zal gaan over de recensie van Angela de Jong van het AD. En Britt haar reactie daarop.

Het wordt zo'n bitchfight met zo'n reactie op sociale media. En dan nu weer bij Pauw. Ik had de eer aan mezelf gehouden als ik Britt was, iedereen mag tenslotte een mening hebben. Het is een vrij land.

Volwassener vond ik de reactie van Jochem Meyjer van de week op de mening van Tommy Wieringa over de kinderboeken geschreven door Jochem. Dan ben je een held.